Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

Vermoord En Aan Varkens Gevoerd?

Recommended Posts

Vermoord en aan varkens gevoerd?

 

 

AMSTERDAM - Het lijkt op het scenario van een spannende misdaadthriller. In de nacht van 10 op 11 mei 2006 speelde zich een gruwelijk tafereel af in een vervallen loods in het centrum van Venray. De 23-jarige Fouad Bendella en de 19-jarige Karim Fourkour kregen er een pistool op zich gericht; smeekten ze vervolgens voor hun leven, maar werden ze toch koelbloedig geëxecuteerd?

 

 

De twee jonge Marokkanen zijn sinds de nacht van hun inbraak in een hennepkwekerij in rook opgegaan. Justitie zegt dat ze dood zijn, maar hun lichamen zijn nooit teruggevonden. Drie mannen zijn opgepakt, maar inmiddels weer op vrije voeten. Het onderzoek lijkt hopeloos vastgelopen. Een moeder van een van de vermiste jongens zegt wanhopig: "Ik kan geen afscheid nemen van mijn zoon. Er is geen lichaam gevonden en tot die tijd blijf ik hopen dat hij op een dag voor de deur staat." Wat er die bewuste nacht is gebeurd tussen de wietplanten, blijft gissen. Zijn de twee betrapt en nadien vermoord? Sporen die de politie aantreft, wijzen daar op, want er is in de loods heel veel bloed gevonden. Maar verder lijkt het voor de rechercheurs tasten in het duister. Of zou Lau G., de man die maanden in voorarrest heeft gezeten, licht in de duisternis kunnen brengen? Justitie had zelfs een datum vastgesteld waarop deze voormalig autohandelaar voor de rechter moest komen. Maar op het allerlaatste moment is de rechtszaak tegen hem afgeblazen. Ook tegen medeverdachten Geert G. en de zoon van Lau G. kan justitie niets bewijzen. Officier van justitie Gerard Sta zei onlangs, na lang nadenken: "We hebben nog steeds hoop dat we de zaak kunnen oplossen. Goede hoop? Nou, laat ik zeggen dat we er nog volop aan werken."

 

Maar volgens de advocaten van de drie verdachten heeft het openbaar ministerie weinig concreets in handen. Mr. Marcel Heuvelmans, die Lau G. bijstaat, zegt: "Mijn cliënt móét het geweest zijn, vonden de rechercheurs blijkbaar. Maar er blijft helemaal niets overeind van al hun verdenkingen."

 

Hoofdverdachte Lau G. werkte in de loods, waar door de twee zou zijn ingebroken. Richtte daar "op bestelling een hennepplantage" in. Zijn advocaat mr. Heuvelmans daarover: "Klopt, maar mijn cliënt leverde apparatuur aan de mensen die in die loods hennep wilden kweken. Wie dat waren? Weet ik niet. Lau G. zegt er niets over. Hij leverde spullen en wil er verder niets mee te maken hebben. Je vertelt justitie niets over je klanten, zo werkt dat niet." Cruciaal punt in de zaak tegen G. is dat niet bewezen kan worden dat hij de bewuste nacht in Venray is geweest. Zijn mobiele telefoon heeft geen mast in de buurt aangestraald. In zijn autobusje, dat wel eerder bij de loods is gezien, is niets gevonden dat wijst op enige betrokkenheid. "Geen hennep, geen bloed, geen dna, niets" , zegt mr. Heuvelmans zelfverzekerd. En ook bij twee huiszoekingen in Arcen en het Duitse Bracht, waar Lau G. woont, is niets gevonden. Een heel peloton rechercheurs kamde de twee huizen vorige zomer minutieus dagenlang uit. " En justitie kon niet accepteren dat ze geen sporen vonden", zegt Heuvelmans. "Lau G. houdt varkens. Het verhaal ging dat hij de lijken wel eens aan de varkens gevoerd zou kunnen hebben. De hele gierkelder is leeggezogen, in de hoop een stukje van de lijken te vinden. En dat allemaal op basis van indianenverhalen."

 

Ook Geert G. en de minderjarige zoon van Lau G. zijn volgens justitie betrokken bij de moordpartij. Hun advocaat Henk van Dijk daarover: "Dat zou gebaseerd zijn op betrouwbare informatie, zoals dat officieel gekwalificeerd wordt. Nou, fijne informanten... Lau's zoon zou ook een schotwond in zijn schouder hebben. Daar bleek niets van te kloppen. Zoals wel meer betrouwbare informatie nergens op sloeg."

 

 

Telefoon

 

Dan is het, volgens de advocaten, nog maar de vraag of Fouad en Karim wel echt dood zijn, te meer omdat hun lichamen nooit zijn gevonden. "Bovendien is van één van hen de dagen na hun verdwijning de telefoon nog gebruikt", zegt Van Dijk. "De conciërge van de school van een van hen weet zeker dat hij hem nog aan telefoon heeft gehad. En een vriend op de sportschool zegt een oproep gemist te hebben van het mobieltje van een van de jongens. Wij hebben slechts een deel van het dossier, maar daarin zien we nergens staan dat ze echt dood zijn." Saillant, volgens Van Dijk, is dat het in de loods gevonden bloed is terug te brengen tot slechts één van de verdwenen jongemannen. "Heeft de ene Marokkaan wellicht de ander gedood en is hij daarna op de vlucht geslagen? Het zou zomaar allemaal kunnen", zegt Van Dijk.

 

Het zijn vragen waar de recherche het antwoord tot dusver schuldig op moet blijven, maar bij de familieleden van het nu al tien maanden vermiste tweetal loopt de frustratie op. De moeder van de 19-jarige Karim zegt vertwijfeld: "Al die maanden werk met zo veel rechercheurs en dan staan ze nog met lege handen... Hoe kan dat nou?"

 

 

 

http://news.google.com/news/url?sa=T&c...0CKGMqQOM8eXFAg

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dan nog mogen ze niemand vermoorden mocht het wel zo zijn

 

mja niemand heeft bewijzen dus ze kunnen nog niemand aanklagen

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar dan nog mogen ze niemand vermoorden mocht het wel zo zijn

 

juist wel.

ik zou jou reaktie eens willen zien als ze jou hok ongewenst komen leeg halen.

bij mij gingen ze ook voor de varkens. (jammer dat ik er geen heb)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dan zouden ze zeker wel kennis maken met mn knuppel :innocent:

 

mja idd je hebt gelijk, je weet ook niet wat die gasten doen he, mss verraden ze je wel of komen ze alsnog terug, mja gelukkig heb ik niks met dit soort dingen te maken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar iemand van het leven beroven is natuurlijk nooit goed, ik ben absoluut tegen geweld.

Maar het blijft toch een raar idee dat het maar een paar kilometer vanuit mij gebeurd is.

 

Jah peace :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja jahbless,

 

ik snap wat je bedoelt en zo denk ik ook maar wat zou jij doen als ze je hok leeg halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja zal raadsel blijven dit mysterie. :verrygood

Maar ze hadden met hun handen van andermans spullen af te blijven. :wOOt

 

Je weet maar nooit waar een mens toe in staat is als men aan zijn eigendom komt. :whistling

 

Grtz Blowsterke. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja zal raadsel blijven dit mysterie. :whistling

Maar ze hadden met hun handen van andermans spullen af te blijven. :P

 

Je weet maar nooit waar een mens toe in staat is als men aan zijn eigendom komt. ;)

 

Grtz Blowsterke. :wOOt

als het verhaal klopt hoop ik dat ze werkelijk opgevreten zijn, met dit soort mensen heb ik geen medelij.

ik hoop zelfs dat ze bij kennis waren toen ze aangevreten werden. geen lijk geen moord opgelost zou ik zegen. oja met cock :verrygood :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met jullie eens, je moet van ander de spullen van andere afblijven. Ook ben ik het er mee eens dat je om problemen vraagt als je de plantjes van iemand anders gaat oogsten..

 

Maar ik ben geschokt, echt geschokt.. Misschien zijn de leden op dit forum toch heel anders dan ik dacht. Hoe kun je ooit een moord goed keuren, en erger nog, iemand een verschrikkelijke dood toe wensen?! Het stelen van wat dan ook staat toch in geen enkele verhouding tot een het nemen van iemands leven?!

 

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het gewoon ziekelijk om iemand een verschrikkelijke dood te wensen.

 

Zeker een goede promotie van de hennep teelt dit gedachtegoed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het maar eigen schuld dikke bult, als die jongens niet waren gaan inbreken was er niets gebeurd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leg me volledig neer bij foggy, knieschijven breken, branwonden toebrengen, armen uit de kom draaien, allemaal dingen die je geestleijke voldoening kunnen geven. Maar een dubbele moord plegen kom op mensen waar zijn jullie gedachtes, wat zijn jullie voor onmenselijke wezens. Er is een groot verschil tussen diefstal en een dubbele moord. Kijk alleen naar het pijn dat je teweeg brengt bij de familieleden, dat is toch verschrikkelijk daar kan geen geldbedrag tegenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja marokaan,

 

ik ben het ook deels met foggy eens, maar bedenk eens dat die gasten later terug komen met wapens en dan hun alsnog vermoord, mja dit soort dingen kan je verwachten tegenwoordig :s

 

mja ik heb een beetje dubbele gevoelens hierbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tss

 

Ik dacht dat het hele forum gevuld was met kindalike hippy's met als hoofdmotto:

 

PEACE AND LOVE FOR ALL

 

Maar dat is geloof ik niet het geval. :verrygood

 

NU even serieus, ik zou ook niet blij zijn als ze kwamen roven. Maar mensen vermoorden is echt zwaar klote. Stel nou dat jij de kansloze alochtoon uit de achterstandswijk was? Wat moet je doen? Ik heb ze zelf zo vaak horen zeggen :"

Wij willen geen schoonmaken worden, maar er is ook geen sociale dienst voor ons. Weet je wat, we maken zelf wel de asociale dienst."

 

Stelen is niet goed

 

Maar moorden is nog slechter. Verlaag je je tot hun niveau, alleen omdat ze je plantjes stelen die je 3 weken later toch van het leven beroofd, wat wij nog netjes "oogsten" noemen

 

Zo, even mijn hart gelucht

 

wappers

 

Mr Gantjanator

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU even serieus, ik zou ook niet blij zijn als ze kwamen roven. Maar mensen vermoorden is echt zwaar klote. Stel nou dat jij de kansloze alochtoon uit de achterstandswijk was? Wat moet je doen? Ik heb ze zelf zo vaak horen zeggen :"

Wij willen geen schoonmaken worden, maar er is ook geen sociale dienst voor ons. Weet je wat, we maken zelf wel de asociale dienst."

 

ehhhh kom op zeg

wat denk je van zelf kweken

afschieten die handel achterstandswijk of niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja marokaan,

 

ik ben het ook deels met foggy eens, maar bedenk eens dat die gasten later terug komen met wapens en dan hun alsnog vermoord, mja dit soort dingen kan je verwachten tegenwoordig :s

 

mja ik heb een beetje dubbele gevoelens hierbij

ik blijf toch bij mijn verhaal, je zou maar een hokje op hebben gezet om wat geld poblemen op te lossen.

en een ander staat in je tuin te ploegen zonder respect.

ik weet niet maar veel mensen zijn om geld redenen begonnen met deze hobby, net als ik.

en je zou net die eene wezen die al met het mes op de keel zit.

er is hier een gezegde voor een kat in het nou kan hele rare sprongen maken, uch dit was brand punt en een goede avond :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze konden het toch verwachten. De MEESTE groot kwekende figuren zijn al niet zo nette jongens.

Als je hun gaat rippen en wordt betrapt speel je met de dood moeten ze maar van te voren rekening mee houden.

Live Fast Die Young pech gehad kan je krijgen als je de verkeerde ript is gelijk een mooie waarschuwing voor al die andere rippers.

 

Grtjes,

 

Tony Pyjama

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik ben geschokt, echt geschokt.. Misschien zijn de leden op dit forum toch heel anders dan ik dacht. Hoe kun je ooit een moord goed keuren, en erger nog, iemand een verschrikkelijke dood toe wensen?! Het stelen van wat dan ook staat toch in geen enkele verhouding tot een het nemen van iemands leven?!

 

Mensen die dat goedkeuren zijn ziek in hun hoofd, punt uit, geen discussie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat weer uitlopen op een rare discussie daarom gaat hij nu dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...