Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dolfiedoes

Gele Bladpuntjes..wat Nu?

Recommended Posts

Ik zit in mn 6de week bloei, en heb bijna overal gele bladpuntjes, dus overvoeding.

Ik geef aardevoeding component 1, bloeistimulator en pk 13/14 volgens n schema van atami.

Wat moet ik nu doen??? water zonder voeding geven?

is de plant nu omzeep??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, met m'n ogen dicht (zonder foto) zou ik zeggen voeding halveren, kwart van de pk 13/14 en kijken of het zich niet uitbreidt.

 

Mjah..met foto's maak je vrienden hier, en is het ook makkelijker voor iedereen om advies te geven.

Bovenstaand antwoord zou ik geven als iemand me opbeld met die vraag. (bij wijze van spreken)

 

edit: staan wel mooie plaatje's in je gallerij, dus maak even een mooie foto van je probleem, met flits, lampen uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Nee hoor, plant is verre van om zeep. Hij laat alleen merken dat hij te veel voeding krijgt. Wat het meeste gedaan wordt is de voeding een stukje terug te brengen. Even een weekje rustig aan en dan weer langzaam terug opbouwen. Je zou het schema gewoon 1 of twee weken terug kunnen brengen en van daar weer oppakken.

Goed naar de planten blijven kijken of de puntjes erger worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atami 1 component: meen me te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat dit voor kalkrijke bodem is, klopt dat? Is je kalk op orde? Een foto is overigens wel lekker inderdaad. Verbranden je puntjes echt? Ik wil het nog wel eens eerst zien voor ik overvoeding gelijk de schuld geef. Je zegt gele puntjes, ik krijg bruine bverbrande puntjes met overvoeding. Wellicht een beetje meer info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... :verrygood

 

Thanx voor de reacties, ben ier nu met n fotoke. sorry dat het met de lamp aan is, maar heb lang moeten werken en de lamp brand van 19u tot 7u...

Zal morgen mn best doen voor een goei..

 

Ik heb nu reeds 2 dagen de voeding gehalveerd, maar zie dat de puntjes toch bruin (dus verbrand) zijn :(

 

 

tn_gallery_9097_1575_355907.jpg

 

zo is beter zeker :P

 

tn_gallery_9097_1575_355907.jpg

 

kkrijg em nie groot... ge moet maar es gn kijken in mn gallerij

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je zo??? :(

 

Die gele/verbrande puntjes trekken echt niet meer weg hoor :P

Gewoon 10 % terug met die voeding en kijken of het niet erger word :verrygood

 

 

med_gallery_9097_1575_9985.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolfie heb je soms verschillende soorten in je hok staan?

want deze dame rechtsvoor staat er mooi fris bij:

 

gallery_9097_1575_181615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar ziektes, ongedierte en bladproblemen.

 

Om je foto's groter te maken plak je niet de thumbnails uit je gallerij maar de grote foto's. Lees de toelichting in DIT TOPIC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...