Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rataplan

Pp X Santa-maria

Recommended Posts

rata ziet erheel mooi uit zijn sommige planten trouwens ook nog wat gegroeid en hoe lang laat je ze nog bloeien volgens mij wilen ze nog wel even :verrygood

 

 

mocht je trouwens wat zaad overhouden aan het eind denk a.u.b aan mij ze zien er schtterend uit en wil ze graag voor mijneerste binne kweek proberen :specool

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero,bedankt voor je commentaar,neen,deze hybride is gestopt met groeien na een 24 tal dagen na het omschakelen op 12/12,daarom wil ik iets langer gaan voorgroeien nu de volgende test.

Op zich denk ik dat ik ze ga laten staan tot volledige afrijping,plantjes zullen dit signaal zeker gaan geven kortelings.

Zaad van deze F1 zal er niet komen en zijn,dit heb ik verder nodig om deze kruising volledig op punt te gaan stellen,zoals gezegd,indien volgende terugkruising nog zo stabiel blijkt te zijn,dan zullen er zeker zaden van te koop gaan komen,dit is nog wat te vroeg nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten geoogst!

Vandaag ben ik de planten gaan oogsten,ben er bijzonder tevreden over,ongeveer een 6 tal minuten knipwerk,en je hebt een plant gedaan :verrygood ,het aroma is heel fris te noemen,naar de citusfruitige kant,het zijn zeker en vast opbrengers,het zijn harde massieve toppen,echte cola's,en dit onder 2 400 watters,zal beloven voor de volgende proef op 600 watters,ik ben ook blij dat er zo weinig verschil zit in fenotype,ze bouwen echt allemaal 1 aaneengesloten cola op met nog wat kleindere compacte buds onderin,het was ook leuk te ontdekken dat er hier en daar een zaadje te bespeuren viel,een te laat verwijdert mannetje moet dit veroorzaakt hebben in de bak,de zaadjes zijn in tegenstelling tot de orginele wat groter en mooi donkerbruin,hier zit ik al te popelen om te gaan bekijken wat deze onverwachte zaden zullen gaan voortbrengen.

Jammer genoeg was ik mijn fototoestel vergeten,de laatste foto's komen van mijn gsm camera,het geeft echter een goed idee hoe mooi ze eigenlijk waren...

Foto=WYQ7NUTM.jpg

Het kleinste plantje...

Foto=KAH4VPVE.jpg

 

Foto=LQFKY6EI.jpg

 

Foto=WKYZAE7V.jpg

In mijn ogen een prachtplant!

Foto=BF6XHYD6.jpg

 

Foto=X3C4DSGX.jpg

 

Foto=UGCQOODN.jpg

Later zal ik het gewicht mededelen van al deze zaailingen samen.

Een nieuw verslag hiervan is te volgen onder deze link...

http://www.wietforum.nl/Kweek-Met-Eigen-F1...ken-t25177.html

 

updates zullen volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo,Bravo,bravo ik kan niets anders zeggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben hier nog vergeten het totaalgewicht aan toe te voegen,de 19 dame's leverden samen 724 grammetjes op,een 38 gramm gemiddelde per plant,er waren dan ook wat kleindere exemplaren bij.Viel eigenlijk wat tegen,mits de juiste voorgroei moet deze hybride ruim over de 1gramm/watt verhouding komen.Toch met 2x 400 watt geen slecht resultaat.

Ondertussen heb ik terug een zaadkweek indoor opgezet waarbij duidenlijk merkbaar was dat de mooi afgerijpte zaden die bij toeval verkregen waren gelijkmatig ontkiemden!Deze staan in 1 bak,de andere 2 bakken staan vol met de overschot aan zaden van verleden jaar.Hierbij weer duidenlijk verschil in ontkiemen,hier ga ik dus een strenge selectie toepassen.Langer dan 5 dagen verschil tolereer ik hier niet.Ze hebben een week voorgroei gekregen,rechtstreeks in de bak,en staan nu al op 12/12.Om de 3 dagen ga ik kijken,en selecteer ik verder.Het zullen enkel uniforme fenotypes gaan worden die ik hiervoor zal gebruiken,en ook slechts max 2 mannetjes per bak.Ook de mooiste planten in mijn bak die je kan volgen in het fototopic indoor onder 600 watters ga ik manueel enkele toppen bevruchten.Mannetjes gaan 3 weken voor de oogst uit de bak.Ik wil deze keer dat al het zaad mooi zal zijn afgerijpt.

Foto's zullen volgen van de bevruchting ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig resultaat :(

Heb je ook stekken achter gehouden?

Die toppen zien er zeker erg potent uit

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk je eigen rookwaar :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je ook stekken achter gehouden?

Neen,jammer genoeg niet,ik blijf wel vertrouwen houden in de kruisbestuiving uit de F1 Hybride...

 

@blowsterke,ja dat is zo.

@banananas,thanks :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is de nieuwe lichting zaadjes nu gelijkmatig aan het opkomen,hier zal een kruisbestuiving uit gaan volgen,puur op selectie

Foto=SNM8EEH3.jpg

tussen deze zaden is er een maximum verschil in ontkieming van 5 dagen,deze zijn allemaal rechtstreeks in de bak gezaaid

Foto=UZRKI6V8.jpg

potentie is al bewezen,nu de stabiliteit nog uit deze lichting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop voor je dat je over een tijdje een mooi stabiele soort heb rata

 

ff een vraag hoe groot is dat huis van je wel niet je hebt het er maar druk mee al die testjes en kweekies van je:D:D

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn er nu 2 zaadkweken opgestart,de eerste is een inteelt bestuiving tussen de Hybriden,de 2e uit de oorspronkelijke ouderlijn,dit is de geselecteerde man,deze zit nu in zijn 3e bloeiweek,en is een 30 tal dagen oud,wederom is hier een snelle en potente man aanwezig...

med_gallery_5153_2191_119670.jpg

 

updates zullen volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een 45 dagen vanaf het planten,zijn beide apparte zaadkweekjes goed op gang gekomen,het betreft de inteelt bevruchting,en de uitgeselecteerde oorspronkelijke bevruchting van de Santa Maria man en de PP moeder.

De inteelt bevruchting op een 4 tal weken bloei,met wel een zeer potente prachtige inteelt PP x Santa-Maria man

med_gallery_5153_2278_274552.jpg :bier

 

De Santa Maria man met vrijwel eenzelfde feno uit selectie als de hybridezaadkweek,weinig blad,en typerend voor deze strain

med_gallery_5153_2278_252247.jpg

 

In Volle bevruchting

 

med_gallery_5153_2278_1126974.jpg

 

Een van de uitgeselecteerde PP zaailingen,weer deze pheno,en al mooi bevrucht

 

med_gallery_5153_2191_778767.jpg

 

Close up

 

med_gallery_5153_2191_511539.jpg

 

Nog een 4 tal weken te gaan hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe komt het dat die bestoven pp zaailing zoveel 1 en 3 vingerig blad heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

net zoals in de outdoorbevruchting het geval was :bier karaktiristiek kenmerk bij een vroegtijdige bevruchting van deze pheno,opbouw begingt 7 vingerig om na de bevruchting steeds slanker te gaan worden,en met minder bladvingers,.de toppen spekken hierbij niet echt aan omdat de plant al zijn energie gaat steken in de zaadontwikkeling.

Dit is dan ook naar ten volle naar mijn wens,het is net die 2 combinaties van de santa-man die weinig blad heeft,en de pheno PP die een brede basis vormt onder,en slank oploopt,en met veel minder blad,kerstboomvormig die ik juist zoek om als nakomelingen deze dominante eigenschap te gaan meegeven,in onbevruchte toestand (sensimillia)geeft dit prachtige resultaten,en met meer vingers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Rataplan,

 

Ik kan niet wachten tot we de resultaten hiervan terug zien in Sannie's Shop.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook Rataplan daar wil ik wel een paar zakjes van hebben

dus hop gooi ze in de shop :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...