Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dokkie

What The Fuck...

Recommended Posts

En dan die reactie van de Engelse overheid; we doen er niks aan want je mag het sowiezo niet gebruiken. Komop zeg, alsof cannabis gebruikers allemaal kansloze junks zijn die het toch niet verdienen beschermd te worden. Je moet eens kijken wat er gebeurt zodra er in het best verkochte biermerk methanol blijkt te zitten, daar zijn onlangs in Nairobi nog tientallen mensen aan gestorven. Maar de gezondheid van een vreedzame cannabis gebruiker kan niemand iets schelen.

 

De Nederlandse Politie zou wanneer ze zo'n partij bevuilde cannabis onderscheppen eens het criminele netwerk wat er achter schuil gaat moeten aanpakken in plaats van met 7 vrachtwagens Joostvandeoverkant van z'n lampjes beroven. Onze eigen overheid zegt het cannabisprobleem aan te pakken en doet dat door eenvoudige doelwitten met veel machtsvertoon uit te schakelen, maar zodra de echte zware jongens in beeld komen gebruiken ze ineens fluwelen handschoentjes, de bangeriken.

 

Ik word echt misselijk van het hele verhaal. Het feit dat er mensen zijn die dit doen, de hele achterban die eraan meewerkt, de overheid die het laat gebeuren, en uiteindelijk weer de negatieve beeldvorming rondom ons geliefde kruidje waardoor het steeds weer een onbespreekbaar onderwerp blijft. En de mens die in deze gestresste samenleving af en toe even ontspanning zoekt in de vorm van een jointje wordt er de dupe van. Waardeloos... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gezegd man.

 

Ik vind het ook zo jammer om dit soort verhalen te horen joh. En vooral van de overheid. Als dit zo verder door gaat kunnen er echt wel ernstige problemen ontstaan aan de (volks) gezondheid. Beter preventief grote bazen uitschakelen en de kleine thuiskweker rustig zijn gang laten gaan. Ik draad zelfs bij aan de economie joh, moet je eens kijken hoe blij essent staat te kijken als onze rekening weer wordt binnen gesleept.

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pcies rustig

 

ze moeten gewoon de thuisteelt gedogen tot 5-10 plantjes denk ik maar, want dat zijn de mensen die het voor hun zelf kweken en er dus niet mee zullen rotzooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in de regio (venlo) zit een shop waar 80% duitsers komen....

wat ze daar verkopen is niet meer normaal.. en de reden dat ik zelf ga beginnen met kweken....

zelfs degene die er werken, gaan bij een andere shop werken....

 

blijkbaar al 1 iemand van de medewerkers gestopt.. had 1 dag aan het infuus moeten liggen...

paar duitsers zijn na een dagje shop opgenomen in het ziekenhuis vanwege een klaplong....

(blijkbaar zat er asbest tussen..)

 

verder ook verhalen gehoord over talk, glas, ijzervijlsel, en de wiet besproeien met suikerwater....

 

heb zelf es last gehad van bloed spuwen na roken van een schwaen...

dus neem aan dat er glas in heeft gezeten.....

 

tevens de laatste paar maanden ook vaak ziek geweest.. dacht dat het met darmen te maken had...

maar nu denk ik wel anders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom is het zo verkeerd nog niet om een keurmerk voor wiet te hebben, met garantie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK.

Omdat ik begrijp door een PM dat niet iedereen door heeft op welke coffeeshop ik doel (die 100% zeker dus supergevaarlijke kutwiet verkoopt) hierbij nog een poging :

 

Kijk op dit kaartje, vindt coffeeshop 36 en Grasshopper 2. (met deze twee heb ik nog geen problemen gehad)

 

De coffeeshop die ik bedoel (die je van mij wel mag laten sluiten) zit tussen deze twee in, aan hetzelfde huizenblok.

Ze zitten pal tegen over de coffeeshop met een naam waarbij je spontaan aan CO2 moet denken.

Deze noem ik ook niet bij naam, omdat ik weet dat dat twee handen op 1 buik zijn (of zijn geweest).

 

med_gallery_8997_1294_23318.jpg

 

 

En als het nou nog niet duidelijk is dat moet je gewoon maar ff wegblijven uit de Warmoesstraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai

 

ik heb hier een sampletje van die meuk liggen.

het is waarschijnlijk een industrieel slijpmiddel.

 

naar wat ik me heb laten vertellen gaat er tot 25 % van die zooi door de nog natte wiet.

 

gallery_5078_979_160444.jpg

 

 

 

 

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

@D-magic

 

j

 

@ronzor

 

Slijpmiddel?

O shit! Enig idee hoe dit spul heet?

Ik zou graag de chemische samenstelling eens willen bekijken.

 

Zou nog best wel eens kunnen, ik had naast de gezondheidsklachten in mijn eerste post vaak last van mijn darmen en voelde soms speldeprikjes in mijn tandvlees.

Niet zo gek als je de boel van binnen aan't bijslijpen bent.

En ik maar denken dat de rook 'beet' omdat mijn tandvlees nog wel eens bloedde zoals zeep prikt als je een wondje aan je vinger hebt.

 

Da's nu gelukkig ook verleden tijd.

 

25% door de natte wiet?

Wacht ff dus 100 gram natte wiet + 25 gram gevaarlijke rommel wordt 30 gram 'droge wiet' and 25 gram gevaarlijke rommel.

Wat een vuile honden! : da's droog bijna een mix van 1 op 1.

 

Hebben coffeeshop eigenaren niet ook zoiets als product aansprakelijkheid?

Dat is toch altijd zo onafhankelijk van wat je koopt?

 

Is het niet zo dat als iemand een zakje wiet + gevaarlijke rommel koopt, en je weet aan te tonen wat het is, dat je een rechtzaak kunt aanspannen tegen de coffeeshop eigenaren?

 

(niet doen hoor, dan weten ze precies wie je bent, en in Nederland ben je zelfs als anonieme getuige je leven niet zeker, vraag maar dooie cafeeigenaar in Amsterdam die anoniem ging getuige tegen Holleeder, zodra er een paar ton of meer meegemoeid is kan er van alles 'geregeld' worden)

 

Een beetje coffeeshop heeft een omzet van een paar ton per jaar of meer.

Het gaat hier dus om veeeeeeeeeel meer geld dan dat ik en jullie dit jaar gaan verdienen.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind hier constant zulke weed in belgie, spijtig genoeg is het de laatste jaren steeds erger en erger geworden,

 

glaspoeder weten we al heeel lang, haarlak staat ook op het lijstje

soms zijn de buds zo hard dat je er iemand mee kan doodslaan..

 

het ergste vanal is opt eerste zicht lijkt die weed goe eh, zeker die met glaspoeder, je merkt het bijna niet tot je hem is deftig onder een fel licht houd of je ze rookt dan knettert het en proef je het zand zo op je tanden :(

maarjah doordat het ier zo in de illegaliteit zit is het soms niet echt mogenlijk ze in het het licht te houden. ik heb het de laatste tijd steeds vaker en vaker voor:( enjah die beland dan altijd in de vuilbak of verkoop het dan door tegen men zin want wil nie iemand anders opzadelen met die rommel maarjah tkost mij ook geld!!!!! de tijd van de goeie weed voor een betaalbare prijs is gedaan hier, 25gr voor 100euro bestaat hier nimeer, je betaald zelfs 120euro en dan heb je 90%kans dat het van die bewerkte weed is! schandalig gewoon!!!

het laatste jaar ga ik naar goeie shops, maar de prijsen daar zijn ook niemeer wat ze waren hehe, 11euro voor supersilverhaze in de twins pfff kostelijk grapje als je toch zeker 1gr/dag oprookt.en in de baron in breda ist ook al nie goeiekoper, voor 5gr haze ben je makkelijk 45euro kwijt voor WW 38euro, veel te duur vind ik !!

vandaar dat ik dus vorige maand begonnen ben men eigen weedje te kweken, zo ben ik zeker dat ik geen rommel rook :D

 

punt is als ze mensen pakken dat weed bewerken zouden ze best wel zwaardere straffen mogen krijgen, tenslotte vergiftigen ze iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit HLN :

 

Volksgezondheid waarschuwt voor versneden cannabis

Het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid trekt aan de alarmbel nadat in Frankrijk twee gevallen van ernstige ademhalingsproblemen vastgesteld werden na het gebruik van cannabis, versneden met microscopisch kleine bolletjes glas. In België werden bij de analyse van een staal wiet gelijkaardige bolletjes teruggevonden. Gebruikers melden al geruime tijd een groeiende aanwezigheid van versneden wiet in de verkoop.

 

Bijkomende analyses

De standaardanalyses toonden in de stalen naast THC, het actieve bestanddeel van cannabis, geen enkel ander psychoactief bestanddeel aan. Via bijkomende analyses werd de aanwezigheid van alpha kwarts kristallen en microscopisch kleine glasbolletjes (0,02 tot 0,3mm) aangetoond.

 

Zand en geplet glas

Gebruikers spreken ook van versnijdingen met zand, glaswol en geplet glas, maar die werden nog niet door analyse vastgesteld. De wiet wordt versneden om het gewicht te verhogen en de indruk te wekken dat er veel hars aanwezig is, wat duidt op wiet van hoge kwaliteit. De meldingen gaan enkel over wiet en niet over hasj (cannabishars).

 

Primeur in België

Het is volgens Volksgezondheid de eerste keer dat in België de aanwezigheid van microscopisch kleine bolletjes kon aangetoond worden in een wietmonster. Het staal was afkomstig uit Kortrijk en de (glas)bolletjes zijn niet met het blote oog zichtbaar. Wel voelt het staal korrelig aan.

 

Ademhalingsproblemen

Vorige week verzond het Franse ministerie van Volksgezondheid een persbericht nadat het op de hoogte was gebracht van twee gevallen van ernstige ademhalingsproblemen na het gebruik van versneden cannabis. Dat was de eerste melding van ernstige gevolgen op korte termijn. Over mogelijke effecten op lange termijn kan nog niets gezegd worden.

 

Arts

Tot nu toe werden in België nog geen problemen vastgesteld, maar gebruik van illegale drugs blijft gevaarlijk. Druggebruikers kunnen immers nooit weten wat ze precies innemen, waarschuwt Volksgezondheid. Personen die wiet gebruikt hebben en abnormale symptomen ondervonden, contacteren best zo snel mogelijk een arts. (belga/hln)

 

HLN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik quote van een ander forum:

Van natuurproduct tot chemiecocktail

 

©JosNijsten2007 voor CannaclopediaMagazine

 

Als initiatieven genomen worden zoals Trekt Uw Plant in Antwerpen, dan is dat niet om op te vallen maar uit noodzaak. Cannabisconsumenten, medicinaal of recreatief, die zich niet uit goede bron kunnen bevoorraden of niet zelf kunnen kweken, zijn aangewezen op de straatverkoop. Het spreekt voor zich dat op straathoeken geen "grand cru" verkocht wordt.

 

Op vele plaatsen in Europa duikt sinds vorig najaar wiet op van een zeer bedenkelijke kwaliteit. Toppen worden afgedraaid, de THC-rijke kristallen vallen door een zeef en zowel de afgedraaide toppen als de uitgezeefde kristallen worden als kwaliteitsproduct verkocht. Als je dat koopt ben je belazerd, maar dat is nog het minste kwaad. De straatverkoop, de illegaliteit, de zwarte markt, bevorderen de toepassing van andere, zeer ongezonde versnijdingmethoden. Hasj en wiet worden bewerkt met bladafval, kruiden, vet, olie, schoensmeer, zand, boenwas, suiker, haarlak, ...

Synthetische stoffen zoals aanmaakvetten voor schoensmeer behoren tot de meest schadelijke additieven. Bij de verbranding ervan ontstaan ----EDIT----verwekkende stoffen, zoals bijvoorbeeld gechloreerde koolwaterstoffen, die best niet geïnhaleerd worden en die vooral bij orale consumptie schade aan het organisme toebrengen. Die stoffen zijn niet alleen ----EDIT----verwekkend maar kunnen ook het DNA beschadigen.

Ook bij de verbranding van organische stoffen zoals kruiden of bladafval, ontstaan er ----EDIT----verwekkende stoffen. Het roken van joints met een tabakmix levert dus vooral veel schadelijke verbrandingsstoffen op.

 

Maar er is meer aan de hand. Volgens het Duitse tijdschrift 'Grow' breidt het fenomeen van de vervuilde cannabis zich snel uit. "Iedereen lijkt wel een eigen middeltje te hebben ontwikkeld: haarlak, lood, verf, synthetische en organische oliën, suiker, zelfs groen gespoten schelpenzand." "Bij sommige frauduleuze mengsels komen gevaarlijke chloorverbindingen vrij. Chloorfenolen, hexachloorfenol (ontsmettingsmiddel uit de zeepproductie), om er maar een paar te noemen." Een microbiologisch onderzoek van coffeeschopwiet door de Leidsche universiteit wees op de aanwezigheid van chloorfenolen. Dat zijn stoffen die de huid en de slijmvliezen irriteren en ----EDIT----verwekkend zijn. Zie http://www.cannabis-med.org/dutch/journal/nl_2006_01_1.pdf

 

In verschillende landen is er een Amerikaanse bloeibooster (Brix+) in de handel, speciaal voor de cannabisteelt. Geoogste planten worden voor het drogen in de vloeistof ondergedompeld en daarna gedroogd. Het product is samengesteld uit suikers, aminozuren, hormonen (o.a. Triacontanol, een groeihormoon voor groene bladeren) en vloeibaar gemaakte synthetische stoffen die uitharden als ze aan de lucht worden blootgesteld. Het gevolg is dat je iets krijgt dat er uitziet als hoogwaardige wiet maar in feite pure troep is.

 

Het gebruik van schadelijke bestrijdingsmiddelen ligt al langer onder vuur maar werd nooit echt serieus onderzocht. De Nederlandse overheid schatte in 2001 dat dit bij de helft van de teelten gebeurde. CannaResearch doet al enige tijd steekproeven in coffeeschops en stelt vast dat vooral Fluralaxyl, Propamocarb en Abamectin worden teruggevonden. Alle drie veroorzaken ze schade aan de gezondheid. Furalaxyl of Fongarid is een giftige fungicide uit de sierteelt. De halveringstijd van de giftigheid is vijftig dagen maar het product wordt blijkbaar nog kort voor de oogst toegevoegd. Propamocarb of Previcur N (Bayer) is een schimmelwerend product dat gebruikt wordt tegen voetrot en wortelrot, en tegen valse meeldauw. De halveringstijd van de giftigheid in de bloemtoppen is 25 dagen. Abamectin of Vertimec is een insecticide van Syngenta die zeer giftig is in een waterig milieu en schadelijk bij opname via de mond. Bij verbranding ervan ontstaan meerdere giftige stoffen.

 

Het Britse ministerie van volksgezondheid waarschuwde voor de verontreiniging van wiet, met microscopisch kleine glasdeeltjes. De aanwezigheid ervan werd in laboratoria vastgesteld. Meldingen uit verschillende delen van het land worden daarmee bevestigd. Het schijnt dat de planten besproeid worden met de minuscule glasbolletjes die bestemd zijn voor de productie van reflecterende verf voor aanduidingen in het wegverkeer. De Britten noemen het 'grit weed'. Vermits dit product praktisch overal in het land opduikt moet de contaminatie in een vroeg stadium van het productieproces gebeuren. Harry Shapiro van Drugscope zegt dat die gegevens doen vermoeden dat de fraude op industriële schaal gebeurt.

Niet bevestigde rapporten vermeldden gezondheidsproblemen als gevolg van de vervuiling. Er waren onder meer klachten over irritatie van de slijmvliezen, mondinfecties, hardnekkige hoest en een drukkend gevoel op de borst. Een woordvoerder van de British Thoracic Society zei dat er wellicht geen gevaar is omdat de glasdeeltjes groter zijn dan 15 micron. Deeltjes die groter zijn maken volgens dokter Richard Russell, adviseur bij het Imperial College London, weinig kans om tot in de longen te geraken.

 

Bij het verbranden van quartz alpha bestaat het gevaar voor het ontstaan van silicose, een longziekte die schade veroorzaakt aan het bindweefsel en waardoor bronchitis ontwikkeld wordt. Maar wie in berggebied woont, ademt meer kwartshoudend zand in dan een zware cannabisroker. Een groter gevaar zijn de synthetische stoffen waarmee het zand op de bloemtoppen vastplakt, want zand blijft natuurlijk niet zomaar hangen. Alle fraudesystemen die toegepast worden, vormen een gevaar en moeten vermeden worden.

 

Het Britse ministerie van volksgezondheid heeft naar eigen zeggen de beste strategie tegen de slechte cannabis:

"c) Om alle risico op gebruik van vervuilde cannabis te vermijden, zou aan patiënten de raad moeten gegeven worden geen cannabis meer te gebruiken."

 

Was het niet de paus die zei dat je maar beter geen seks kunt hebben om je tegen aids te beschermen...?

Met ideologisch gelul los je geen problemen op. Het zijn reacties die doen denken aan de uitspraken van Carlton Turner, hoofd van het Marihuana Onderzoekscentrum van Mississippi, die er geen probleem in zag dat jongeren crepeerden aan paraquat, een dodelijk gif dat door de overheid op de hennepplantages gespoten werd. Ze moesten maar geen cannabis gebruiken. Maar die man was duidelijk niet toerekeningsvatbaar (zie http://www.cannaclopedia.be/DOSSDRGTST02.htm).

 

Ook in Frankrijk werd laboratoriumonderzoek gedaan. Het Observatoire Français des Drogues et des Toxicomanies (OFDT) gaf op 21 november 2006 de resultaten vrij van een onderzoek waaruit bleek dat een belangrijke hoeveelheid microbolletjes tussen 20 en 30 micron in de wietstalen aanwezig was. Verder werd de aanwezigheid vastgesteld van glaspoeder, zand en glaswol.

 

Cannabisproducten moeten geanalyseerd worden op onzuiverheden, de consument moet duidelijke productinformatie krijgen en moet zijn product kunnen (laten) testen. Tenslotte moet de consument de mogelijkheid krijgen zich uit eigen teelt op een gezonde manier te kunnen bevoorraden.

 

Het gaat niet op om te stellen dat cannabisconsumenten het probleem zelf zoeken. Cannabisconsumenten zoeken cannabis, geen troep. Het ongezonde aspect is hier immers niet de cannabis zelf maar de toevoeging van allerhande stoffen die eigen zijn aan de zwarte markt waaraan de cannabis werd overgegeven. Het effect van toegevoegde stoffen en onzuiverheden aan cannabisproducten krijgt onvoldoende aandacht. Het versnijden van hasj en wiet is een ernstig gevaar voor de volksgezondheid. Het is vergelijkbaar met het toevoegen van glycol (antivries) aan wijn, als zoetstof. Dan ga je toch ook niet zeggen: stop met wijn drinken? Dan neem je de schurk te pakken die dergelijke praktijken toepast. Maar bij illegale producten is dat niet vanzelfsprekend.

 

Het is eigenlijk niet moeilijk om zelf enkele basisprincipes te onthouden om het slechte spul te herkennen. Steek een wiettopje in een glas alcohol (water kan ook maar dat lost moeilijker op) en kijk wat er uitvalt. Je kan ook een topje in je mond steken en het even laten oplossen. Eventueel aanwezig zand en onzuiverheden komen los van de top zonder zelf op te lossen.

 

De landen waar de praktijken werden vastgesteld zijn Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Nederland, België en Groot-Brittannië.

 

Dat zijn natuurlijk praktijken die bijzonder geschikt zijn om de Oorlog tegen Drugs te voeden met vervalste bewijzen van schadelijkheid. Het lijkt wel of het erom gedaan is.

 

Bronnen

Deutscher Hanf Verband (DHV) - www.hanfverband.de

Eurodrug - www.encod.org - www.cannabis-clubs.eu

Chanvre Info - www.chanvre-info.ch

Nouvelobs.com d.d. 18.09.2006

The Guardian 12.01.2007

www.cannaprag.net d.d. 01.01.2007

www.grow.de januari 2007

'Bestrijdingsmiddelen' - L. Reijnders (Boom Amsterdam)

 

Waar gaat dit heen?

 

(komt overigens van No Mercy forum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zieke shit...zit nu ook te denken en idd heb ook wel es 1 van die beschreven nawerkingen gehad zand korrels op je gehemelte of zo maar weet dus egt niet waar ik die wiet heb gehaald...

 

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard is het mooi stom om je wiet die je verkoopt te vervuilen. Als je dan toch besluit om je wiet te kweken en te verkopen, en de zooi te verzwaren, ben je jezelf aan het ondermijnen. Je vervuild je eigen afzetgebied en de gebruikers ervan. ze denken wel 2 keer na voor ze weer wat van je overnemen. Tenzij er zoveel tussenhandelaren bij betrokken zijn, dan is het vaak lastiger na te trekken.

 

Als reactie op het keurmerk, denk ik dat dit zeer lastig te realiseren is. Dan zou iedere lading wiet moeten worden getest, van 200 gram tot 200 kilo. En wie zegt dat alles dan schoon is? Daarnaast zou er een keuringsdienst of comissie opgesteld moeten worden die alles test. Uiteraard kan dit volgens eenzelfde principe als bijv. een bovag garage, maar dan alsnog zullen er genoeg mensen tussen zitten die de dollartekens in de ogen hebben en alles maar goedkeuren.

 

ik vind dat deze vervuiling een zeer kwalijke zaak is, en mensen minder snel naar de shop zullen gaan voor een zakje wiet na een slechte ervaring. Men zal nog eerder besluiten een plantje of wat onder een lamp te gooien of in de tuin te zetten voor eigen gebruik.

 

Op deze manier gaat de markt van de wiet wel heel erg op iedere andere (hard)drugs markt lijken. Lekker klooien met je grondstoffen en maar zoveel mogelijk geld trekken uit de producten. Het liefste zouden ze xtc pillen draaien uit meel en zakjes vanillesuiker verkopen als coke. Wanneer iedereen(en dan voornamelijk de flessentrekkers) zich meer bewust zou zijn van de kwaliteit van wiet en dit ook wil nastreven, zou de markt nooit vervuild zijn.

Hopelijk worden deze jongens goed gestraft voor deze misdaden, want idd, zoals genoemd, dit is vergiftiging van de mensheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind hier constant zulke weed in belgie, spijtig genoeg is het de laatste jaren steeds erger en erger geworden,

 

glaspoeder weten we al heeel lang, haarlak staat ook op het lijstje

soms zijn de buds zo hard dat je er iemand mee kan doodslaan..

 

het ergste vanal is opt eerste zicht lijkt die weed goe eh, zeker die met glaspoeder, je merkt het bijna niet tot je hem is deftig onder een fel licht houd of je ze rookt dan knettert het en proef je het zand zo op je tanden :)

maarjah doordat het ier zo in de illegaliteit zit is het soms niet echt mogenlijk ze in het het licht te houden. ik heb het de laatste tijd steeds vaker en vaker voor:( enjah die beland dan altijd in de vuilbak of verkoop het dan door tegen men zin want wil nie iemand anders opzadelen met die rommel maarjah tkost mij ook geld!!!!! de tijd van de goeie weed voor een betaalbare prijs is gedaan hier, 25gr voor 100euro bestaat hier nimeer, je betaald zelfs 120euro en dan heb je 90%kans dat het van die bewerkte weed is! schandalig gewoon!!!

het laatste jaar ga ik naar goeie shops, maar de prijsen daar zijn ook niemeer wat ze waren hehe, 11euro voor supersilverhaze in de twins pfff kostelijk grapje als je toch zeker 1gr/dag oprookt.en in de baron in breda ist ook al nie goeiekoper, voor 5gr haze ben je makkelijk 45euro kwijt voor WW 38euro, veel te duur vind ik !!

vandaar dat ik dus vorige maand begonnen ben men eigen weedje te kweken, zo ben ik zeker dat ik geen rommel rook :lol:

 

punt is als ze mensen pakken dat weed bewerken zouden ze best wel zwaardere straffen mogen krijgen, tenslotte vergiftigen ze iemand

 

 

Groover.

 

Dit schrijf jij: "punt is als ze mensen pakken dat weed bewerken zouden ze best wel zwaardere straffen mogen krijgen, tenslotte vergiftigen ze iemand"

 

Awel van mij mogen ze U ook zwaar straffen, want iemand die bewerkte weed doorverkoopt is nen even grote klootzak als degene die ze bewerkt!!! B) :specool :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit allemaal lees word ik triestig. Ik woon in Vlaanderen en heb ook al 'zandwiet' in mijn handen gehad! Echte troep! Een goede vriend van mij zat met een halve kilo van dat spul opgezadeld! Ik heb geen gezondheidsproblemen ondervonden, maar de wiet was niet te roken..Het was droog, maar door de grote hoeveelheid rommel was het niet te branden! Zelfs na het crushen gezeefd, en nog steeds vol korreltjes, die in de assen niet opgebrand waren..weggegooid die handel!

Toen dacht ik bij mezelf, ik ga maar naar de shop..als je iets van bovenaan de lijst neemt ben je wel veel geld kwijt, maar je bent verzekerd van gezond en kwaliteits-spul....dacht ik.. :) :)

Blijkbaar ben je voor je 7-11 euro per gram nog niet zeker van de kwaliteit!

Ben ik blij dat ik verleden maand een kastje in elkaar heb getimmerd! :lol:

 

Ik ben wel voorstander van een systeem waarbij de eigenaar van de shop verantwoordelijk kan worden gesteld voor de kwaliteit van zijn wiet. Hierbij zal de eigenaar twee maal denken wat hij over z'n toonbank gooit.

Groot respect voor verenigingen zoals Trekt Uw Plant! B)

Als iedereen nu eens max 10 planten mag hebben, dan zal de wiet weer de kwaliteit krijgen die ze waardig is!

:specool Burn the Fool who turns the Allmighty Herb into a dangerous potion!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen die dit doen zijn echt fout bezig en dat is zacht uitgedrukt. B)

Hoe haal je het in je botte hersens om voor die paar euro meer honderden (of meer)levens op het spel te zetten.

beseffen ze dan niet dat je daar cancer en allerlei nare ziektes van kan krijgen :specool

 

Wat mij betreft mag justitie haar prioriteiten verleggen naar de echte criminelen.

Daar moeten ze hun techo speeltjes voor gebruiken, dat is echt belangrijk!

 

bummer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt straf , bij het zien van dit snap ik direct wat die enkele slechteslechte wietzakskes die ik al ben tegegekome dus moeten voorstellen. :whistling

 

Iemand misschien suggesties hoe ge nu als belg u eige ervan kunt verzekeren dat je goeie wiet vastkrijgt ?

 

Liefst opties buiten zelf kweken zoals bijvoorbeeld een kwaliteitscoffeeshop dicht bij de grens die redelijke prijzen hanteert ofzo ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is weer een duidelijk voorbeeld van hoe men ons geliefde groene struik te boycotten!

 

Degene die hier achter zit, zijn niet de georganiseerde misdaad makkers, nee dit is de regering! Dit is hun middel om van het gedoogbeleid af te komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dr Norton zelf elke maand verse virussen upload ,heb ik wel eens gedacht ja.. :whistling

Dat de anti cannabis lobbie wiet zou vervuilen om van cannabis af te komen?

Nee, hoe graag ik ook het Cda of anders gezegt, de anti plezier brigade de schuld van alles wil geven,hier kan ik niet in mee..

 

Deze wietvervuiling komt voor uit winstbelang ...

Voor de legalize campange is zoiets als wietvervuiling juist een goede rede om de handel in cannabis beter te reguleren...

Tis immers de schuld van het corrupte handhaven inplaats van het gedogen, dat er een tekort is ontstaan voor de Nederlandse coffeshops en daarom nu dus andere foute aanbieders op de markt komen..

 

Of er valse berichtgeving is relateerd aan vervuilde wiet om cannabis in een negatief plaatje te zetten?

Heel zeker..

Van rukken wordt je doof ,toch?

 

Ik hoop dat door normalisatie en mischien zelfs wel legalisatie door te zetten, de Nederlandse wiet weer gewoon op zolderjtes wordt gekweekt door mensen die zelf ook smoken..

 

tis gewoon en feit dat als je als regering zoiets als growshops laat bestaan, en daar tegenover met alle midelen de kleine kwekers uitroeid,, dat er vanzelf wel grote spelers die growshops leeg gaan kopen.

Laten er daartussen nu ook mafkesen zitten die geen reet respect voor de mens, laat staan een plantje hebben..

 

 

Dus in die zin kun je inderdaad zeggen dat de regering in zekere zin verantwoordelijk is voor de vervuilde wiet.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wist al een tijdje dat dit gebeurde dat is ook 1 van de redenen dat ik voor eigen gebruik kweek ik wil die tyffus zooi niet in mijn lijf.

hoor ook weer dat er in ons eigen landje veel haarlak op de wiet gespoten word.

 

stelletje @$$# lijers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ben hier niew en maak me zorgen nu ik vanavond op NED2 die docu heb gezien en hier al deze nare berichten lees.

 

zelf rook ik elke avond 2 jointjes en daarom wil ik er van overtuigd zijn dat ik goed spul rook (kom uit friesland, harlingen)

 

En ik heb 2 brandende vragen, is dit hier ook aan de hand ? zelf zou ik vrezen van ja :verrygood

En nog belangrijker en als dit mogelijk is vind ik zelfs dat er een hele Topic aan geweid moet worden die erg onder de aandacht word gebracht; Hoe kun je controleren of het spul dat je koopt in orde is of vermijden dat je dit spul koopt

 

dit leek me de goede plaats voor dit topic

 

alvast bedankt allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha,

 

tja tis natuurlijk een kwalijke zaak, zeker als de middelen die gebruikt worden om te verzwaren

schadelijke stoffen bevatten.zelfverijking ten koste van anderen is iets van alle tijden en dat type mensen

zullen altijd tot de grens gaan en liggen ook echt niet wakker van het feit dat jouw en mijn lichaam naar de klote kan gaan.

het zelfde is gebeurt(en nog veel erger dan met wiet)met xtc dat midden jaren 90 nog meestal puur te verkrijgen was

en toen de populariteit toenam compleet naar de klote is geholpen(heb al jaren geen xtc pil meer gekocht puur om het feit dat meer dan 95% complete rotzooi is).iedereen wil voor een duppie op de eerste rij zitten dus deze praktijken zullen

altijd blijven bestaan.

maar niet alleen in de illegale handel komen deze praktijken voor.ook bij de supermarkt wordt je getild.

dan heb ik het over het volspuiten van vis en kip met gebonden water,het ponzen van rundvlees en het toevoegen van

bergen suikers en zout in zoon beetje elk voorverpakt product.

de enige oplossing is tijd en geld investeren.bv eten en drinken direct bij de boer of volkstuinen halen

en ja je wietje zelf kweken.

 

:verrygood klitte.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nog belangrijker en als dit mogelijk is vind ik zelfs dat er een hele Topic aan geweid moet worden die erg onder de aandacht word gebracht; Hoe kun je controleren of het spul dat je koopt in orde is of vermijden dat je dit spul koopt

 

dit leek me de goede plaats voor dit topic

 

alvast bedankt allemaal

 

 

goed plan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...