Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pollo

Eerste Kweek 21x Sneeuwwitje

Recommended Posts

Hallo,

 

Deze week ga ik ook voor het eerst van start! En dacht mij gelijk maar op deze manier voortestellen:)

 

Hok L 2,20/ B 1,20/ H 2,20

2 x 600 watt

1000m3 slakkenhuis in mdfbox ( zelf gemaakt )

1000m3 koolstoffilter

plafond ventilator ( Keuze uit 3 standen )

21 potten ( 7 Liter potten )

Fan controller icm met thermostaat

 

Plagron aarde

Voedinglijn van Canna

 

Woensdag krijg ik de stekjes, Maak dan even wat foto's

 

Groetjes

 

Pollo!

Edited by pollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat zullen we gaan volgen. Mag ik vragen wat de reden is dat je voor sneeuwwitjes hebt gekozen?

 

Groetjes Freuds

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou dat zullen we gaan volgen. Mag ik vragen wat de reden is dat je voor sneeuwwitjes hebt gekozen?

 

Groetjes Freuds

 

Dat waren de stekjes die de growshop in de buurt had. Niet zo'n verstandige keuze geweest om mee te beginnen?

 

 

 

 

 

En gebruik voor het geven van het water een gieter ( 13 L ) daar heb ik een verwarming ellement in en een klein pompje.. Begin eerst met wortel stimulator en ph - Alleen nou viel me op dat het ph moeilijk af te stellen is.. Kan ik beter een groter vat aanschaffen of andere tips hiervoor?

 

Groetjes

 

Pollo

Edited by pollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van de ph moeilijk afstellen snap ik niet helemaal( meter geijkt)?

 

Je hebt een 13L gieter met verwarming ellement en pompje, wat het nut daar van is snap ik ook niet.

 

Wil je niet elke dag water en voeding aanmaken neem dan een veel groter vat, maar voor die paar planten zou ik het gewoon elke keer vers aanmaken.

 

Hoe geef je water, van boven of van onderen?

 

In ieder geval succes.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ,ja leuk hoor sneeuw witjes heb er ook een aantal staan :wacko: ,maar idd wat de anderen zeggen ,ga niet lopen kloten met een gieter ,koop een speciekuip dan van 60 liter ,en gebruik dat voor je water bak ,ten eerste beter meten [ eerst heel goed roeren of met je pompje laten ciculeren,totdat je de juiste waarde hebt ]

je hebt meer rust voor je eigen dan elke x met een gieter je water afzuren ,en kan minder iets fout gaan ,3 druppels teveel ,kan al een te lage indicatie zijn voor je ph ,,dan weer je gieter leegamken en weer !!!! opnieuwe beginnen ,met meten ,nee koop een mooi vaatje of kuip en doe daar je water [ voeding ] in ,ff roeren en klaar is klara ,net shocolade melk van vroeger

 

koop een vat of kuip ,ik lees dat je goede dingen hebt aangeschaft ,maar nog niet iets voor je water huishouding dus bespaar daar niet op ,ph - erin in een groot vat [ kuip] pomp aan lekker rondpompen en meten ,,zal je zien !!!!!!!! gaa veel beter dan in 13 liter ,,ik denk dat je daar ook je probleem mee had ,dat j zegt heb probleem met de ph meter ,,eerst goed ijken die meter liefs teveel ijken dan te weinig ,nu hou ik op met typen m,n nagels slijten :specool

 

ik ga je volgen met die snow white,s :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, sneeuwwitjes zijn een makkelijk soortje en is best een goede opbrenger, niks mis mee dus.

Niet zo gek lang geleden werd de markt overspoelt met sneeuwwitjes, nu is dat met PP het geval. Dat is niet voor niks, makkelijke, goede plantjes zijn het.

 

Je Ph probleem snap ik wel. Met PH- ga je snel te ver met het afzuren, een paar druppeltjes op zo'n gieter en je hebt al een te lage ph. Maar dat is best te doen met de achterkant van een lepel ofzo. Doop je die in de fles en schud je de druppels die eraan blijven hangen in je gieter. Gewoon zo doorgaan. Elke keer een gieter aanmaken, maar dan heb je geen pompje of verwarmingselement nodig omdat je steeds nieuwe voeding aanmaakt.

 

Groetjez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo die plafond ventilator zal ik niet gebruiken als je hem aan het plafond hang deze dingen baast namelijk je warme lucht weer naar beneden en dat moet je niet hebben.

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verse lucht van buiten aanvoert kan het in deze tijd van het jaar ook erg prettig zijn als je de warme lucht van boven gaat mengen met de koude lucht onder in je hok :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie tip voor de PH-:

 

 

verdun het eerst 1 op 100: 10ml PH- in een liter water en het is prima te doseren. deed ik eerst ook, voordat ik blumats (met vat) gebruikte. :verrygood

 

 

 

groenten! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey man ,ja leuk hoor sneeuw witjes heb er ook een aantal staan :specool ,maar idd wat de anderen zeggen ,ga niet lopen kloten met een gieter ,koop een speciekuip dan van 60 liter ,en gebruik dat voor je water bak ,ten eerste beter meten [ eerst heel goed roeren of met je pompje laten ciculeren,totdat je de juiste waarde hebt ]

je hebt meer rust voor je eigen dan elke x met een gieter je water afzuren ,en kan minder iets fout gaan ,3 druppels teveel ,kan al een te lage indicatie zijn voor je ph ,,dan weer je gieter leegamken en weer !!!! opnieuwe beginnen ,met meten ,nee koop een mooi vaatje of kuip en doe daar je water [ voeding ] in ,ff roeren en klaar is klara ,net shocolade melk van vroeger

 

koop een vat of kuip ,ik lees dat je goede dingen hebt aangeschaft ,maar nog niet iets voor je water huishouding dus bespaar daar niet op ,ph - erin in een groot vat [ kuip] pomp aan lekker rondpompen en meten ,,zal je zien !!!!!!!! gaa veel beter dan in 13 liter ,,ik denk dat je daar ook je probleem mee had ,dat j zegt heb probleem met de ph meter ,,eerst goed ijken die meter liefs teveel ijken dan te weinig ,nu hou ik op met typen m,n nagels slijten :wave:

 

ik ga je volgen met die snow white,s :verrygood

 

Heej thunderbolt,

 

Het probleem is indd dat ik een te klein hoeveelheid wil gaan af zuren, Dit stelt ontzettend moeilijk af:)

Schaf volgende week wel een groot vat aan waar ik voor een langere periode voeding in aan kan maken.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Groetjes

 

 

 

Jo die plafond ventilator zal ik niet gebruiken als je hem aan het plafond hang deze dingen baast namelijk je warme lucht weer naar beneden en dat moet je niet hebben.

 

Gr J

 

Hee Jaimy,

 

Ik snap je theorie.. Ik probeer het eerst even in de praktijk. Werkt het niet dan komt er een wandventilator.

 

Bedankt voor je reactie

 

Groeten

 

Als je verse lucht van buiten aanvoert kan het in deze tijd van het jaar ook erg prettig zijn als je de warme lucht van boven gaat mengen met de koude lucht onder in je hok ;)

 

Ik zuig de lucht vanuit een slaapkamer.. is meestal rond de 15 graden.

 

Groeten

 

goeie tip voor de PH-:

verdun het eerst 1 op 100: 10ml PH- in een liter water en het is prima te doseren. deed ik eerst ook, voordat ik blumats (met vat) gebruikte. :wacko:

groenten! ;)

 

Hee Glazenwasser, Bedankt voor je reactie!

 

Ik zal het 1 en ander proberen :tu

 

Maar snel een groter vat aanschaffen.. scheelt een hoop priegel werk.. haha

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even een update!

 

Heb vandaag een camera kunnen lenen van mijn oude heer dus hier wat foto's van het hokkie:

 

gallery_9133_1649_19583.jpg

 

gallery_9133_1649_68323.jpg

 

gallery_9133_1649_11868.jpg

 

gallery_9133_1649_54996.jpg

 

gallery_9133_1649_76857.jpg

 

gallery_9133_1649_26218.jpg

 

gallery_9133_1649_81608.jpg

 

gallery_9133_1649_27892.jpg

 

gallery_9133_1649_57725.jpg

 

Woensdagavond heb ik weer een update

 

Veel kijk plezier

 

Greetz

 

Pollo

Edited by pollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

zier goed en degelijk uit manje hok :verrygood

 

alleen zit je filter niet een beetje dicht bij je lamp? of lijkt dat maar zo? en hij moet natuurlijk ook naar beneden

Share this post


Link to post
Share on other sites
zier goed en degelijk uit manje hok :verrygood

 

alleen zit je filter niet een beetje dicht bij je lamp? of lijkt dat maar zo? en hij moet natuurlijk ook naar beneden

 

Tsja veel meer ruimte heb ik ook niet...maar ze gaan inderdaad nog wat naar beneden.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokkie hoor. Netjes gebouwd. :verrygood

 

Maaruuuuh, hoezo moet dat uitmaken dat je lamp te dicht bij de filter hangt dan?

Zolang ie m niet aanraakt maakt t niet uit toch?

Bijmij hangt ie strax in het einde van de kweek ook op 30cm van de filter af.

 

Suc6 woensdag..... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het is geen probleem hoor dat hij op 30cm hangt, maar ik bedoelde alleen dat hij hem er niet tegen aan moet hangen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medekwekers,

 

Morgen middag krijg ik de stekjes.. Heb alvast de grond in de potten gedaan.. Zal ik de grond nu ook alvast water geven of kan dat ook wel net nadat de stekjes zijn geplant?

 

En mijn relais geeft continu een brom is dit normaal?

 

Greetz

Edited by pollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, das (helaas) normaal.

Misschien dat het bij de dure relais minder is, dat weet ik niet.

Bij de standaard-relais hoort het er nou eenmaal bij.

 

Ik heb er zelf ook de ballen verstand van, maar ik heb hier op t forum wel eens wat gelezen over een "snubber". Wil je het fijne ervan weten, benader Wazzuup of Bushdocter even (bouwdoos > electo hoek.)

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit weer wat nieuws op.. Altijd handig als je wat mensen kent:)

 

gallery_9133_1649_59300.jpg

 

Vanavond komt de update met de binnengekomen stekjes!

 

Groente

 

Pollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd en ga vanavond ff je picca's bekijken! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen, je hokje ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zakje nieuwe zegels? hehe :verrygood

 

Ziet er verder allemaal netjes uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de stekjes net 2 uurtjes in het hok staan, zet eerst de lampen maar niet tegelijk aan, eerst de ene 18 uur dan de andere. heb even wat extra potjes met water ph 6,1 en wortel booster in de kast gezet.

hoop dat ik de luchtvochtigheid wat hoog kan houden...:verrygood

 

Even een belangrijke vraag : moet ik nadat 1 lamp 18uur heeft gedraaid eerst 6uren helemaal geen licht aan doen en daarna de andere lamp aanzetten? of kan de andere lamp gelijk na de andere aan?

 

hier eerst even 2 piczz

 

Greetz

 

Pollo

 

 

gallery_9133_1649_7726.jpg

 

gallery_9133_1649_44157.jpg

Edited by pollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...