Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MacWeDweed

White Widow Onder 100w Hps

Recommended Posts

Zo, na de eerste kweek, die weinig, maar wel een prima rokert opleverde... is vandaag de tweede kweek ingezet.

 

Bij de intratuin vier 12 liter bakken gehaald, en tien 1 liter potten. Vandaag de 1 liter potten met kweekgrond gevuld en de White Widow zaadjes direct in de kweekgrond gedaan. Het ontkiemen slaan we deze keer over, althans... dat gaat nu direct in de grond gebeuren, en er wordt dus niet voorgekiemd...

 

Potjes staan onder 18/6 licht... en foto's volgen asap... moet ik nog even maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste zaadjes zijn al uitgekomen en hebben hun blaadjes boven de grond gestoken!

 

MacWeDweed, waar blijven die Pixas?

 

Edit: Daar zijn ze!

 

21 gram van de vorige kweek...

gallery_7774_1678_5857.jpg

 

 

Eerste plantjes komen boven:

gallery_7774_1678_23845.jpg

 

 

 

gallery_7774_1678_339.jpg

 

 

 

gallery_7774_1678_24780.jpg

 

gallery_7774_1678_11905.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ons nog eens verblijd met een kweekverslag.

Ik hoop dat het deze keer beter gaat, maar dat zal wel want je hebt natuurlijk meer kennis en ervaring nu.

 

Ik heb gelijk een vraag,

 

Ben je niet bang dat je met die vocht-tentjes rot,alg, schimmel en mos uitnodigd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

khoop voor je dat het nu beter gaat want dat bakje met je vorige!

in ieder geval succes :verrygood

 

groeten, basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vochttentjes? Je bedoelt die boterhamzakjes... die zitten er alleen totdat de zaadjes boven komen...

 

En we zitten inmiddels op 7 opgekomen plantjes MUHAHAHAH! :verrygood

 

MacWeDweed out!

Share this post


Link to post
Share on other sites

w00t! Alle 10 de zaadjes zijn op gekomen! Geen voorkiemen meer voor mij, gewoon direct de grond in...

 

Nu zit ik wel met een 'probleem'... ik heb plek voor 4 grote planten... en wil natuurlijk het liefste 4 dames hebben staan... is het mogelijk om de bloei in te zetten in 1 liter potjes... om zo te kijken wat de dames zijn, deze dan over te planten naar de 12 liter bakken, en er dan 4 door te bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zodra ze bloeien groeien de wortels niet meer dus nee dat is neit echt handig

als je nog een 2de kast heb kan je wel stekken knippen...

 

Blowhan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan best in bloei zetten en dan als je het geslacht weet de vrouwtjes overpotten. De plant groeit 3 weken in bloei door, en ook daarna groeien de wortels nog.

Kan je niet een bak aarde neerzetten, meer liters.. beter voor je plant?

 

Ga deze zeker volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd, lijkt me een leuk kweekje :verrygood

 

Een speciale reden waarom je niet 6 planten neer wilt zetten in je hokje. Worden dan wel minder groot en er komt per plant misschien minder aan, of dit opgeteld ook minder is weet ik niet? Maar je hebt je kansen wel beter verdeeld. Maar een idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, mn hokje is 60cm bij 60cm, en ik heb 4 bakken van 12 liter die, met wat op maat maken, net passen... wil zowiezo niet meer dan 5 neerzetten, ivm gedoog beleid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen elke plant 10 ml water met voeding gegeven... de plantjes zitten in zaadlingen grond, en dus geen kant en klare mix van de growshop, dat gooien we in de grote 12 liter bakken.

 

Foto update van vandaag:

 

gallery_7774_1678_45514.jpg

 

 

gallery_7774_1678_685605.jpg

 

 

gallery_7774_1678_943187.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes :verrygood waar? :specool Maar goed... laat ze eerst een beetje groeien... en plant ze dan over.

 

Lamp hangt op 15 cm of zo... bij de plantjes is het iets van 28/29 graden...

 

Fotootje van gisteren:

gallery_7774_1678_45514.jpg

 

 

En nog een fotootje van vandaag... tjonge jonge, wat verwen ik jullie toch!

 

gallery_7774_1678_587678.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit man :huh:

Lekker simpel kweekje dit, goed om te volgen, net als de vorige, alleen verwacht ik deze keer wel wat meer van je :specool

Wat wel moet lukken, aangezien je de vorige keer gewoon erg pech had met het zaad (nirvana toch ;) ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, dit zaad komt ook van Nirvana, en nu is wel alles opgekomen... en ik hoop toch ook echt wel op meer dan de vorige keer... de helft is alweer op :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het weer 3/4e herma's is ga je wel je geld terug eisen hè!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat aardig gelijk op, veel hoogte of grootteverschil zit er niet in. Dat ziet er mooi uit. Nu maar hopen op goeie vrouwen....

 

Groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de schaar in de plantjes gezet... ben benieuwd of dat fimmen een beetje werkt :verrygood

 

Komende week ga ik de 8 beste planten overzetten naar 12 liter bakken... en dan 2 per bak... dan kijk ik in de bloei welke er allemaal vrouwtjes zijn, en blijven er hopelijk 5 dames staan.

 

Ruikte trouwens al heerlijk die plantjes... ruiken veel sterker dan die top44 plantjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet slim om ze gewoon allemaal over te potten naar allemaal een 4-6 liter pot dan? Hebben de vrouwtjes later écht hun eigen pot en meer kans op vrouwtjes!

 

speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...