Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mainstream

Probleem Met Plantjes

Recommended Posts

Hallo :specool

 

heb een aantal plantjes in een kistje staan. In het begin ging het allemaal goed, maar de laatste tijd vertonen de planten rare verschijnselen, zoals o.a.: beetje paarse blaadjes, dit is gekomen toen ik de lampen hoger ging hangen, want de blaadjes raakten van de tl verbrand.

Heb het ook met een ventilator geprobeerd, maar dit mocht ook al niet baten.

Nou heb ik dus een vraag wat ik hier aan kan doen?

 

kheb 2 x kleur 33

1 x 965

1 x 830

 

allemaal 15 of 18 watt.

ik houd de temperatuur de heletijd rond de 25 graden, dus dat zo in principe toch goed moeten zijn?

ze hebben ook gekrulde blaadjes naar boven, dat geeft toch ook aan dat het te warm is ofniet?

 

alvast bedankt als iemand me kan helpen :)

hier is een foto:

med_gallery_6521_1486_93652.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren kunnen onder tl alleen verbranden als er echt contact is tussen de planten en de tl-buis... welke potgrond gebruik je?

Je aarde ziet er erg nat uit, te nat denk ik!

Geef je voeding?

 

tjiers :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm oke bedankt, ik dat is proberen en hopen dat het werkt, alvast bedankt man :)

heb ze nu in een bak staan met een heel klein laagje water waar de wortels inzitten, hopen dat het zo beter gaat :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het echt niet weten maar als dat zo is, dan zou dat echt klote zijn, maar ik ga gewoon door, als het wel een ziekte zou zijn, dan ga ik zeker weten mijn geld terugvragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ziekte zit niet in het zaadje als je hem koopt. Geld terugvragen heeft dus geen zin. Lijkt wel op een gekneust sla blad, zeker dat het geen rot is? Als je die bruine stukjes vast pakt en tussen je vingens beweegt wordt het dan slijmerig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij gewoon een gevalletje overbewatering.

Hoeveel water geef je ze?

 

heb ze nu in een bak staan met een heel klein laagje water waar de wortels inzitten.

En wat moet ik me hierbij voorstellen?

Staan de wortels nou altijd onder water?

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, heel af en toe, niet altijd, ik geef ze gewoon water wanneer de bak weer helemaal droog staat (en de grond ook) dan doe ik er weer een klein laagje in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

houd het langer droog. niet meteen bijvullen. al het water wordt nl in de aarde opgenomen.. en daardoor blijft de aarde vochtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...