Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Z44dje

Hok[je]

Recommended Posts

hallo,

wat zijn de minimale afmetingen voor een hok van 1 enkele plant. tips zijn zeer welkom :whistling

 

 

 

gr Z44dje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

dus je wilt een hokje voor 1 plantje?

je bent op de goede weg!, je hebt al 1 van de beste forums gevonden over cannabis.

daar heb je ook voor moeten zoeken volgens mij, dus als je hier dan ook nog ff gaat zoeken moet het goed komen, op deze forum vind je alles wat je weten moet over licht, afzuiging, planten, beestje, en ook wel over afmetingen

 

Vriendelijke groet

Miss_stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben aan het overwegen om een 250 watt natriumlamp aan te schaffen.

ik werk liever niet met een tl, dus lijkt mij dit de beste oplossing om aan een goede wattage te komen .. of heb je suggesties ?

 

gr Z44dje

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de search gebruike er staat genoeg info op de site

We gaan je niet alles voorkauwen.

voor 1 keer dan:

je zult ongeveer een kleine vierkante meter nodig hebben wil je het een beetje redelijk aanpakke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal je dan voor één keer verbeteren afgaan: een 250 watt lamp geeft niet voldoende licht voor een vierkante meter. Als je zelf een beetje gezocht had in de growguide (http://growguide.wietforum.nl/Licht) had je dit gevonden:

 

Hoeveel lumen (lichtsterkte) geeft een natriumlamp?

 

* 150 Watt -> 14500 Lumen, ? (wel zeldzaam)

* 250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2

* 400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

* 600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

* 1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

pot en de ketel huh ;). Dus 75 x 75 is groot zat. En scroggen natuurlijk. En de growguide lezen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty, ty..

 

zonder jullie had ik t nooit gekunt xD, hmm (A)

 

gr z44dje

 

ik ga binne zeer korte tijd hiermee beginne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de waarschijnlijke maten worden: lxbxh: 75*75*180.

 

dit is voor maar 1 plant dus is de 250w geschikt voor de klus.

. kan ik ook kweken (op mn kamer) zonder een gat in de muur te hakken ? hoe zit t dan met de geur en overlast? kan ik zonder afzuiging werken? sry maar ik moet dit weten.. ik lees veel over afzuigingen en vens. maar ik heb de indruk dat dit alleen voor profys weggelegd is of voor mense die meerdere plante houwe? >,<

stel dat ik een afzuig en venz nodig heb. waar moet dit dan heen? door het raam? (er is geen schoorsteen in de buurt).

 

 

(: Gr Z44dje.

 

ik wil zo snel mogelijk beginne.. maar dan moet ik wel deze info hebbe.. (A) :whistling ALVAST BEDANKT

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je nu 1 of 10 planten in de bloei zet ze ruiken erg sterk, als je geen problemen met de buurt wilt zou ik toch voor een filter gaan en afzuiging.. ik heb geen idee wat je moet hebben, maar waarom 1 plant? waarom niet 4? hoef je niet zo lang voor te groeien.. en als ik jou was zou ik toch maar meer gaan lezen hier... er staat hier erg veel info waar jij met je 1 plantje (of 4 straks) ook heel wat aan kan hebben.

 

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik dat dan in hetzelfde hok doen? ik wil nlijk niet groter ..

 

maar bedankt Z44dje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry sorry sorry ik kan het niet laten.

Maar als je blieft doe mij een plezier en ga nog meer lezen.

Want zo te zien heb je nog niet genoeg gelezen.

 

Succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich niet zo'n rare vraag hoor Osziiieeee. Gelijk vanaf zaailing zonder al te veel voorgroei op 12/12 zetten geeft compacte plantjes mits je de juiste (indica) soorten selecteert. Keertje toppen en je kunt hele mooie compacte struikjes maken.

 

Je kunt natuurlijk meer planten kwijt op jouw oppervlak. Het bereik is zo'n 75x75, op die oppervlakte kun je ook 4 plantjes scroggen. Daar zou ik in ieder geval voor gaan (scrog!) met 1 x 250 watt, je komt niet diep genoeg voor een grote plant met dat licht. Dus, één plant met wat meer voorgroeien, of 4 bijvoorbeeld met wat minder voorgroeien, zo krijg je je netje wel vol. 1,80 hoog ik prima maar best wel aan de ruime kant. je kunt beter te veel dan te weinig hoogte hebben. In ieder geval scroggen!

 

250-300 kuub ventilatortje en filter, passieve inlaten zijn zat. En je raam wat open, maar laat het niet te koud worden. Gewoon filtertje en buisfan bij de (wietforum?)shop kopen en goed de kweekverslagen lezen, kijk ook eens in micro/fluo naar de 250 watt teeltjes.

 

Goed zoeken effe en veel lezen, dat zeker wel.

 

Overigens in dit topic nu even niet, maar in veel topics zie ik dan nog een stuk of 5 - 10 replies van dezelfde strekking (lezen en zoeken). Als dat al een keer gezegd is en niemand neemt de moeite om echt antwoord te geven (hint hint aan degene die de vragen stelt), stel ik voor om dat in ieder geval niet meer te doen. thanks :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt whazzup.

 

(ik ga zeker scrogge, wss met 2tot4 plante..)

 

klaat t nog wel wete als t zover is :whistling

 

gr Z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...