Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hellrazor

Wat Kostte Hasj/wiet Vroeger ?

Recommended Posts

Ik hoor vaak dat wiet veel duurder is geworden , dus wat betaalde je vroeger in de coffeshop voor je wiet hasj ?

en wat voor soorten waren dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een menukaartje van de Wallstreet van bijna 11 jaar terug:

 

cartevz5.jpg

 

 

 

Hieronder nog een paar, datum onbekend maar in elk geval nog in het Gulden-tijdperk:

 

barneys.jpg

 

ChocolataWeedMenuGuilders.jpg

 

ChocolataHashMenuGuilders.jpg

 

DolphinsMenu.JPG

 

NiceDreamsMenuinGuilders.JPG

 

RookieMenuInGuilders.jpg

 

TheehuisHashMenuInGuilders.jpg

 

TheehuisWeedMenuInGuilders.jpg

 

Barneys%20Menu%20-%20AK47%202.jpg

 

Ik heb er ergens nog een menu uit begin jaren '90. Ik zal het eens opzoeken en inscannen t.z.t. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke verzameling menu kaarten Mad

 

echt Kick om dat nog eens terug te zien :whistling

 

De vriendelijke Golden oldies groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze is van 1990 - in die tijd waren er nog geen echt goedkope kleurenprinters. Dit soort kaarten werd in zw/w geprint en dan met een copier (die een extra kleur kon printen op bepaalde gemarkeerde vlakken) gekopieerd naar een keurenkaart en gelamineerd. Het logo van de Bulldog is een sticker. Heb hem van de maker toen gekregen en altijd bewaard.

gallery_5211_121_207172.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een hele mooie Whazzup. Kijk dat 'special offer' dan, toen lieten ze je nog met ruim 13 gram de straat op gaan. ;)

 

Het prijsverschil valt zo te zien wel mee. 2 gram Skunk voor een Geeltje, bij een ons beiden bekende shop in het pittoreske stadje Rotterdam krijg je 2,2 gram voor 10 Euro. Goedkoper zelfs dus... :whistling Het blijft per shop verschillen natuurlijk, dat wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik kan me nog herinneren dat ik voor mijn vrienden altijd ging halen: Als ik voor 100 gulden kocht had ik namelijk een zakkie gratis :whistling

 

20 gram supermaroc voor 100 gulden bij Nice Dreams ;) - da's nog eens een koopje! 2 euro per gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe ik kan me nog herinneren dat ik voor mijn vrienden altijd ging halen: Als ik voor 100 gulden kocht had ik namelijk een zakkie gratis ;)

Hahaha ouwe hosselaar! ;) Of nee, handelsgeest natuurlijk... B) Goed man. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de eerste koffieshops zat de wiet meestal allemaal niet zo mooi in een laatje en was er geen menu. Er stond of zat iemand naast de kapstok waar een jasje aan hing waar het in zat. Dat jasje was natuurlijk van niemand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lache man ...Cannabis-menu's uit de tijd dat een brood nog 1,5gld koste,, kostelijk dude...

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de eerste koffieshops zat de wiet meestal allemaal niet zo mooi in een laatje en was er geen menu. Er stond of zat iemand naast de kapstok waar een jasje aan hing waar het in zat. Dat jasje was natuurlijk van niemand...

Hehe ja dat heb je bij Out of Time aan de Nieuwe Binnenweg nog steeds. Een vent met een buideltasje op een barkruk naast de kapstok. Leren jassie... Het doet allemaal nogal duister aan, bijna alsof je een misdaad begaat als je bij zo'n meestal toch wat louche ogende figuur je avondje ontspanning koopt. Ik vind de situatie met een toonbank zoals nu bijna overal het geval is wat rielekster. Minder last van m'n geweten. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup and Mad Scientist

 

Mooie foto,s uit de goeie tijd hebben jullie nog meer........ ? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

verhalen wel.. foto's wat minder :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog uit de tijd voordat er koffieshops waren toenwerd er zeer weinig wiet gerookt en dat kwam uitsluitend uit Colubia,geen soorten zoals nu en hetzat vol zaad.Alles heette Columbia wiet de prijs bij mijn straatdealer f 1,00 voor 1gram....vanaf f 5,00 verkocht.Bijna alleen gerookt door Surinamers,de meeste nederlanders namen hash.

 

De wiet werd groenverpakt en hier geroogd.Bruin van kleur en reukloos.

DB

 

O ja dat was in 1960-1965

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfoe dat zijn mooie verhalen Dame Blanche. :whistling Nostalgie, al liep ik toen zelf nog niet op deze aardkloot rond.

 

Hieronder een recente foto van sinsemilla Colombian Gold zoals het eruit ziet voor het verpakken/persen, gekweekt in Colombia zelf. Je kijkt er zo doorheen maar het is zwaar psychedelisch:

 

9982colombiangoldccw8.jpg

 

 

 

 

 

En hier de originele Purple Haze, jawel, hij bestaat nog! Ik schrok er zelf ook van... ;) Bewaard gebleven in Zuid-Amerika.

 

purplehaze1yt7.jpg

 

purplehaze5uf5.jpg

 

 

Bovenstaande foto's komen van icmag.com. Ik heb daar ook nog een stel scans van oude seedbank catalogussen vandaan, vanaf '87. Ik wil niet pronken met andermans veren, maar als er belangstelling voor is kan ik ze wel uploaden. Machskn...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor, een nostalgia topic ;)

 

Die colombiaanse wiet hadden we in de seventies ook nog volop! De nederlanders rookten inderdaad liever hash. De echte libanon was nog goed verkrijgbaar (rooie en gele) en de plakken zero zero waren het neusje van de zalm. Ook kwam je toen best wel soorten zwarte hash tegen waar opium in verwerkt zat. Zelden zo stoned geweest als van dat spul. Tot ik een keer zelf echt "O" gerookt had wist ik niet waar dat gevoel nou vandaan kwam, maar ik herkende het ogenblikkelijk toen ik het eens puur rookte. Veels te lekker :whistling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,whazzup, daar gaat weer een belletje rinkelen, ook opium kan een ether-achtige lucht hebben.

De prijzen staan mij niet meer zo bij van alles, wel zijn dit prijzen die in het noorden werden gehanteert,nog steeds een verschil tussen sommige shops in het westen.

 

rooie libanon 6

gele libanon 6

Maroc 7/8

 

 

De plaatsjes ketama gold- met een gouden stempel van koning hassan. 8-9

acapulco gold-prachtige wiet

 

kasjmir en nepal 8/9/10

 

De echte Thai sticks

 

Nepalese tempelstuff

 

Enne Weetje nog:

die buisjes voor aansteker steentjes, vol met zwarte hasholie, maar als je het trof......

was je vertrokken........

 

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
De echte Thai sticks

wat zijn dat dan ?

ik heb alleen vreemde dingen gehoort dat het harde joints waren met wiet en opium ofzo ;) :whistling maar wat is daar van moet geloven weet ik niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thai sticks zijn bekend geworden tijdens de oorlog in Vietnam toen Amerikaanse soldaten het rookten. Het zijn met blad gedroogde langgerekte toppen die met hennepvezels om een stok van bamboe gebonden werden voor transport. Het verhaal gaat dat ze door opium gerold werden, maar waarschijnlijk gaat het hoogstens om een bijproduct van het bereidingsproces van heroïne. Wel een opiaat dus, maar geen pure opium en waarschijnlijk niet bij alle thai-sticks.

 

Ik heb het nooit gerookt en kan het dus niet vertellen. Iemand ervaring...? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk & intresant om te weten hoe het er vroeger aan toe ging :whistling

Want ik ken alleen de prijzen die er nu de dag zijn, niet 1 euro per gram ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het schitterend om al die oude prijslijsten en zo weer een keer te zien.

The good old days, dat wiet nog te betalen was.

Ook ik rookte in het begin alleen hasj, wiet was toendertijd prut, ik ben pas overgestapt op wiet, toen repelsteeltje zijn inkom maakte. Heerlijke smaaaaaaak was dat.

 

Grtz Blowsterke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha weet nog goed dat een paar puriteinse vrienden van me hun neus optrokken voor die zware zwarte hash: "huh.. opiumrommel". Waarop ik antwoorde: "Ja precies! leeehkâh!!!"

 

De wiet was in het begin ook helemaal niet zo bi hoor. Colombiaans stro domineerde. Wat je tegenwoordig voor keuze hebt... Met die mooie nieuwe nederwiet soorten is wiet veel interessanter geworden. Die échte mooie zwarte hash zie je vrijwel nooit meer. Ik niet althans...

 

Thai sticks heb ik eigenlijk ook nooit gerookt. Wel thai wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat ik als ëchte"thai sticks "in handen kreeg:

dat is 23 jaar geleden dus in 1984.

Een goede vriend binnen het circuit bezorgde mij soms iets lekkers.

Van dat soort lekkers wat nooit in de lade terecht komt..

Want inderdaad, wat er op de markt was qua wiet was niet veel soeps, alleen de mexico gold

maar ook de goeie columbia wilde wel is in een tas zitten.

 

Dus de thai sticks: Eenmaal een partijtje gezien wat de mooiste was.

wiettakjes van zo'n 15/20 cm lang,dia. 20 mm waarbij de topjes stijf omwikkelt waren naar het takje toe.

Zeer zorgvuldig gedaan, het draad maakte om de 2 cm een slag naar beneden,kruislings en ging weer omhoog.

De smaak was bijzonder,kruidig gefermenteert, een schone heldere high, pure zon.

De kleur was donker, dus niet aan de zon gedroogt. Deze manier heb ik later met purple power geprobeert,wat heel mooi werkte.

 

zeker 2 andere partijtjes heb ik daarnaast gezien:

 

Dat was meer de kaarsvorm zoals beschreven wordt, er zat idd een schutblad omheen gewikkelt met hennepdraad, stijf. Om de top zelf zat geen draad meer. Een vrij compacte massa, zoals de meeste wiet binnen kwam.

 

Van deze wiet staat mij nog steeds bij dat er na 2 trekjes mij niet veel meer duidelijk was.

1 van de weinige sticks in mijn leven die ik niet in 1 keer oprookte, maar een kwartiertje op adem moest komen.

tjezus, dat opiumverhaal, dat dook bij die kasjmir ook al op.....

 

nou ja, feit is dat ik van soft drugs, zelden zo'n hit heb gehad als met deze wiet. En ik rookte en deed.... toch al een jaar of 2 dus een groentje was ik niet meer.

Vraag blijft dus of deze hit door soft drugs kwam.....

 

Ach goeie(en slechte)ouwe tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...