Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokyghost

Eerste Online Verslag

Recommended Posts

Hallo,

 

Na eerst eens een kweekje gedaan te hebben zonder al te veel te posten hier,heb ik mij voorgenomen om deze keer eens een verslag bij te houden en dit kan op geen betere plek dan hier.

Ik lees wel veel topics hier maar ben zeker geen actieve poster.Er kan dus nog wel wat fout lopen met posts ed.Maar swat dat zien we dan wel weer.Vorige keer lukraak aan het kweek avontuur begonnen met 26x white widowtjes op aarde in 15l potten.resultaat niet al te schitterend (400gr droog maar lekker :specool ) met 2x 600w.maar alle begin is moeilijk :) .

In mijn hokie zit ik wat met het probleem dat het er niet al te vochtig is (beste geval 30%) en er zullen nog wel wat dingen niet zo goed zitten denk ik maar dat zie ik wel onderweg.heb me alvast een FOG dispencer aangekocht maar ik krijg de vochtigheid nog helemaal niet optimaal maar wordt momenteel aan gewerkt. :smoke

mischien eerst wat fototjes :huh:

de start

med_gallery_8371_1477_194422.jpg

 

 

 

het resultaat

med_gallery_8371_1477_108329.jpg

 

 

 

binnen in heb ik de grond extra geïsoleerd

med_gallery_8371_1477_133120.jpg

 

 

 

elektra op een hoopje

med_gallery_8371_1477_22667.jpg

 

 

 

zo

med_gallery_8371_1477_23062.jpg

 

 

 

De kwaliteit van de foto's is niet zo best deze zijn van mijn gsm maar tis zichtbaar hé :(

Heb deze maal de stekken ondergedompeld in masai bij aankomst omdat ik vorige keer nare ervaringen heb gehad.Ook de aarde die vorige keer uit het plaatselijk tuincentrum kwam is vervangen door B'cuzz bio aarde, heb dit alles ingewaterd met kraan water en de dag erna plantjes erin . Nu geef ik enkele dagen geen water meer in de hoop dat het met de bevochtiger goedkomt.

vorige keer geen rekening gehouden met ph & ec ed en heb me nu meters aangekocht.

Ik geef nog ff mee met welke flesjes ed ik het deze keer ga proberen

 

Canna Rhizotonic

Canna terra flores

Cannaboost accelerator

co² tabs

Ph- & Ph+

CannaZym

PK13/14

Superthrive

 

Voilla ze staan nu 2 dagen in de potten onder 18u

med_gallery_8371_1477_104697.jpg

 

 

 

med_gallery_8371_1477_244324.jpg

 

 

 

by night

med_gallery_8371_1477_308062.jpg

 

 

 

 

 

Zo Groetjes en tot volgende post

Edited by smokyghost

Share this post


Link to post
Share on other sites

He leuk hokje heb je daar.. Alleen zie ik het nou goed dat je elektra (schakelbord) IN je hok hangt? Dat gaat niet goed als die fogdispenser straks aan staat!! Als het echt zo is zou ik er toch wel wat aan doen, water en elektra is geen goede combinatie :)

Misschien dat je er iets omheen kunt bouwen, er zijn plastic kasten te koop speciaal voor elektra, die worden in kwekerijen ook veel gebruikt. (je thermostaat er uiteraard buiten hangen)

Als je stekjes moeilijk aanslaan bij een lage lv zou je er plastic zakjes omheen kunnen doen, die haal je er weer af zodra ze genoeg wortels hebben en niet meer afhankelijk zijn van een hoge LV.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep,

schakelbord hangt in hokie, ik heb alvast alles zo goed mogenlijk afgeplakt met tape :)

maar zal inderdaad verdere maatregelen moeten nemen indien die fogdispencer gaat doen wat hij moet doen.

Iemand hier die ook fogdispencer en schakelkast heeft in hokie ? en zo ja hoe is dit afgelopen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokkie :specool

 

Dubble gum? Bubble gum zeker :smoke die ken ik wel :)

 

Electra en vocht gecombineerd is zeker geen goed idee.

 

Ik heb wel een alternatief voor je fogdispencer.

 

Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jou en heb ook een erg lage LV in mn hok en de electra in mn hok.

 

Als je nou 3 sate-stokkies rond je stekkies prikt en daar een nat gespoten boterhamzakje over heen doet dan blijft de LV voor je plantjes zo rond de 90-95% en de LV in je hok laag (bij mij 15%).

 

Dit doe je dan alleen de eerste week of 2 weken tot je stekken goed aangeslagen zijn en ze het vocht via de wortels opnemen en dus goed tegen een lage LV kunnen.

 

Je kan dan ook nog in de "donkere" periode de zakjes eraf halen en je afzuiger uit zetten. Dan spuit je ze nat en blijft de LV gedurende de nacht wat hoger. Je ruikt ze immers toch nog niet zo sterk :(

 

Veel succes en hou ons op de hoogte :huh:

 

Burning Seed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig mensen hebben hun electra in hun hok zelf, is gevaarlijk (brand/kortsluiting) in

die vochtige omgeving, helemaal met een luchtbevochtiger.

 

Als ik jou was zou ik het als het mogelijk is gelijk verplaatsen buiten je hok,

voorkomen is beter dan genezen.

 

Maar op de een na laatste foto zie ik je temparatuurmeter (bovenste venstertje) nu op 41,3

graden staan??!! dat is als ik gelijk heb veel te veel.

 

Verder is het een mooi weggewerkt hok geworden.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals iedereen al zegt,

kun je beter je schakelbord buiten je hok plaatsen.

het is vast wel mogelijk, tis geen pretje, maar je kan liever nu ff zweten en zwoegen dan over een tijdje de gebakken kweker zijn...

 

het hok zelf ziet er erg netjes uit :)

mooi weg gewerkt. lijkt net echt.

ik wens je veel succes..!

 

Liefs G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geknutseld hokkie zo :)

Maar dat bord bezorgt me de kriebels :(

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede beslissing smokeyghost :)

Dan heeft dit forum misschien wel preventief bijgedragen aan het niet in vlammen opgaan van je huis :(

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Dat vind ik een applausje waard. Je plan bijstellen en alles veiliger maken. Goede beslissing, je kan beter voor je kweek alles in orde maken dan halverwege moeten gaan knutselen. Of erger, problemen krijgen met je stroom en zo.

 

Dikke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voilla,

 

Had niet echt de mogenlijkheid om schakelbord uit het Hokie te houden,dus maar even over nagedacht :(

 

en ben tot het volgende gekomen

Plastiek bakken waar ik alles heb in geplaatst .

med_gallery_8371_1477_72235.jpg

 

 

Dekseltje erop en toch grotendeels afgesloten van het Hokie :)

med_gallery_8371_1477_111061.jpg

 

 

Nu hou ik wel ff de themperatuur in het oog in de bakken want ik hoop dat dit zo kan blijven al worden de balasten van de lampen wat warm.

Met de stekjes gaat alles goed de laatste die wat slapjes hingen zijn mooi rechtop gekomen.

vochtigheid bij de planten momenteel 82%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plastiek bakken waar ik alles heb in geplaatst .

 

Dekseltje erop en toch grotendeels afgesloten van het Hokie :)

 

Nu hou ik wel ff de themperatuur in het oog in de bakken want ik hoop dat dit zo kan blijven al worden de balasten van de lampen wat warm.

 

:(

 

Je VSA's worden behoorlijk warm, ik verbrand me er nog net niet mijn vingers aan bij mij, dus let op!

Maar waarschijnlijk zal je electronica binnen een dag ingeseald zijn in die plastic bakken. :specool

 

Vocht blijft onder je deksels hangen dadelijk, die bakken zijn niet lucht dicht, dus vocht komt er toch in.

 

Zonder die bakken was het al gevaarlijk, maar met die bakken helemaal.

Ik hoop dat je niet naast mij woont! :smoke

 

Ik wens jouw en je omwonenden veel sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan toch maar schakelbord uit het Hokie waar een wil is is een weg aléén is het vaak wil die weg is ,maar safety first !

med_gallery_8371_1477_376399.jpg

 

 

med_gallery_8371_1477_160591.jpg

 

 

med_gallery_8371_1477_252051.jpg

 

 

 

Ik hoop dat je niet naast mij woont!

 

moest je toch mijn buurman zijn hoop ik dat je je ook wat veiliger voeld :whistling

 

Nu hopen dat door dit voorval de plantjes niet te veel schade hebben opgelopen

med_gallery_8371_1477_340989.jpg

 

 

Dubble gum? Bubble gum zeker die ken ik wel

White Label Double Gum zo kennis weer wat uitgebreid

med_gallery_8371_1477_97456.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling goed dat jet het er buiten heb gehangen

 

alleen wat is je temp? want ik d8 dat ik op de 7e foto een temp zie van 41,7? of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben er nog ni uit met de themperatuur .Als ik mijn thermostaat aansluit op de afzuiging is de themperatuur wel onder controle, maar dan haalt mijn fogdispencer niks/niet veel uit.En de meisjes hebben inderdaad even in een wel heel warme omgeving gestaan. nu 26°/21° 72%/35%.

 

Rechts boven op de foto enkele bladeren die verbrand zijn :whistling

med_gallery_8371_1477_119520.jpg

 

 

Iemand een idee wat de gevolgen voor de plant bij (verbrand blad ) kan zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmzz en dan d8 ik dat het in mijn hokje te warm werd met 32graden :whistling

 

dat is klote man dat ze in die temp hebben gestaan, hierdoor zullen ze een paar dagen stil hebben gestaan maar uiteindelijk komt het goed, het durt alleen wat langer met afbloeien

 

en die verbrandde bladeren zullen ze een beetje stress geven

 

als je stekken zijn aangelsagen zal de LV niet zo heel veel meer uitmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet je je ph en ec?

 

geef je ze al voeding?

 

 

waarom heb je eigenlijk diet stokken in de potten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eerste maal voeding gegeven 2 dagen geleden .

 

ph 5.8

ec 1.0

 

de ph in de grond heb ik nog niet gemeten,ze hebben wel 2 weken FOGDISPENCER achter de rug met gewoon water.

 

die stokken steken er in omdat men mij vertelde dat nlx wel eens wat ondersteuning kan gebruiken,ik weet tis wa vroeg maar voor mij zitten ze niet in de weg en wanneer ze nodig zijn beschadig ik mischien de wortels.Daarom steken de stokken er nu al in .

 

Thx dat je de tijd nam mijn topic te lezen

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling te veel water is niet goed, maar je moet ze wel iets vocht geven hè!! zijn ook geen woestijnplantjes!! ;) heb ze gesproken: ze hebbe dorst! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling te veel water is niet goed, maar je moet ze wel iets vocht geven hè!! zijn ook geen woestijnplantjes!! ;) heb ze gesproken: ze hebbe dorst! B)

 

Ja maar mijn tensiometer geeft 60 aan moet ik dan niet nog wa wachten ?

 

Want ik weet het soms ook ni .Ik hoor soms van (kennis) veel water geven maar das zo'n giet er maar alles op kwekertje en vertouw het zo ni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind persoonlijk dat je de klok te snel omgezet hebt.

De plantjes zitten nog niet lekker in hun velletje om zich te gaan storten op top ontwikkeling.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is waar, als je die stokken daarvoor gebruikt is het goed dat je ze er al in heb gezet omdat je anders idd de wortels beschadigd

 

als het goed is moet de tensiometer tussen de 80 en 120 staan, moet je maar ff in je handleiding kijken van dat ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier nogmaals een update

ze blijven dagelijks veranderen :specool

med_gallery_8371_1477_441686.jpg

 

med_gallery_8371_1477_411896.jpg

 

 

Hier ga ik nogmaals een nieuwe foto van moeten nemen maar op sommige bladeren is er een afwijking te zien ?

med_gallery_8371_1477_48615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...