Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
eerstekweekje

Stekjes En Bloei Vraag

Recommended Posts

hee Mensen ik heb een vraagje..

 

 

Ik heb laatst 2 stekken gekregen maar nu heb ik ze al bijna een week (over 4 dagen) maar ze hebben er maar weinig vertakkingen bij zoniet maar 3 ofzo en een paar blaafjes ze zien er nog mager en klein uit.

Wat nu zal ik ze 2 weken laten groeien of heeft er iemand nog een idee??

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja ik ben tot de conculsie gekomen dat ik hem laat groeien onder tl en daarna die spaarlampjes erbij te hangen !

 

 

o ja wanneer kan je beginnen met scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat voor een ruimte je hebt, maar als ze er nog zo klein en zwak uitzien, dan zou ik ze nog ff voorgroeien ja.

 

Je hebt ze bijna een week (over 4 dagen)----> Je hebt ze pas drie dagen dus?

 

Nu 4 dus :no

 

Over dat scroggen kan je hier veel info vinden, ff zoeken dus ;)

 

Kijk ook even in het topic van de glazenwasser:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...hl=glazenwasser

 

Hij is momenteel goed bezig met scroggen!!

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jajaja maar ja normaal hoeven die dingen maar een week te groeien maar dat zit er bij mij niet in...

 

maar ok ik heb wel de ruimte ,in moet ook gaan scroggen....

 

maar nu het grotere probleem ik heb ze gewoon groeiuren gegeven maar ik zie al bloeiverschijnselen zoals die draadjes enzo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stekjes van een paar dagen hebt, en ze hebben nu al bloeiverschijnselen, zoals "draadjes".

Dan zijn de stekjes misschien genomen van een plant die al in bloei stond.

Dan kan het nog wel even duren, en moet je ze veel langer in de groei houden.

Misschien even een fotootje plaatsen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als een plant in de bloei staat gaat die grotendeels van ze energie gebruiken om dikke toppen te vormen.

als dat stekje wat jij hebt daadwerkelijk al bloeiverschijnselen vertoond zal die dus niet zoveel meer groeien en gaat die verder met bloeien, dat schiet dus niet echt op

 

correct me of i'm wrong :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje, wat voor een licht heb je boven je plantjes staan?

Want een plant in de bloei kan nog heel hard doorgroeien!

 

2x100 wat spaarlamp, en dan zeg je spaarlampjes? ... Bedoel je dan dat die spaarlampen 20 watt zijn en evenveel licht geven als 100watt gloeilampen?

 

En hoeveel TL van hoeveel watt heb je hangen? Wel 2cm erboven toch? Foto's is ook handig.. want foto's zeggen meer dan hoeveel woorden :no ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een vraagje, wat voor een licht heb je boven je plantjes staan?

Want een plant in de bloei kan nog heel hard doorgroeien!

 

2x100 wat spaarlamp, en dan zeg je spaarlampjes? ... Bedoel je dan dat die spaarlampen 20 watt zijn en evenveel licht geven als 100watt gloeilampen?

 

En hoeveel TL van hoeveel watt heb je hangen? Wel 2cm erboven toch? Foto's is ook handig.. want foto's zeggen meer dan hoeveel woorden :no ?

 

okokok .... neej ik heb 2 20 watters die 100w leveren en ik heb een 15 watt 33 coool white tl en ja met reflectors en 2 cm eraf maar sinds de tl groeit hij super ;)

 

ik ben de topic maker maar ben bij me vriend en hijs standaart ingelogt op de site daarom ..:whistling

Edited by beginsker

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu ? Dood...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die haartjes bij stekken kan ook aan de soort stekken liggen,de PP (power Plant) heeft meestal altijd haartjes als stekken en is niets verontrustend.

 

Alleen als er stuifmeel in de buurt van die stekjes komt ook als ze nog geen wortel hebben dan worden ze wel al bevrucht!

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...