Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joop dope

Omvormer. Werkt Dat?

Recommended Posts

helemaal mee eens,en vergeet je accu niet te zekeren voor en na de omvormer

 

mensen maken snel de fout om te denken dat 12v/24v ongevaarlijk is. in tegen deel,bij lagere spanningen heb je juist hogere stromen.kans op brand door slechte contacten neemt dan juist toe.

 

helemaal mooi is een combi omvormer/lader. dan laad je tijdens spanning aanwezig, en ontlaad je tijdens uitval,geheel automatisch.scheelt ook een ralais.

gallery_7091_1389_41150.jpg

 

en niet zeuren over de prijzen van die dingen.als je wordt ontmanteld door het ontbreken van zo'n ding komt dat je duurder te staan. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

"..the researchers hope will automatically shut down if it overheats" da's nog eens wat anders dan waterschade! zie de koppen al: melt-down bij illegale kweek veroorzaak 500.000 doden :)

 

 

WWHAHWHAAHAHA, ja dan komen we wel slecht in het niews ja :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een omvormer en een omschakelaar bij spanningsverlies zou iedereen moeten hebben voor zijn afzuiger.

Wat denk je van een cooltube ventilator.. als daar de zekering van uit gaat heb je ook een gevaarlijk probleem (hot tubes). Ik weet niet hoe lang lampen dat voolhouden maar ik verwacht niet al te lang (ben niet van plan om het uit te testen :specool . Bij iedere storing krijg je in ieder geval een probleem, of het nu de hoofdafzuiging is, de actieve inlaat, de cooltube afzuiging of de verlichting.

 

In je schakelbord kun je hier al rekening mee houden, bijvoorbeeld door de lampschakeling afhankelijk te maken van het feit of de zekering van de ventilatie er nog in zit ja of nee en een overtemperatuur shut-down d.m.v. een apart thermostaatje en een relais.

 

heb over dat eerste wat gepost in dit onderwerp (slechts een slim draadje zorgt al voor een basis beveiliging): http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=251300

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een omvormer en een omschakelaar bij spanningsverlies zou iedereen moeten hebben voor zijn afzuiger.

Stroomstoringen komen geregeld voor en het zal in de toekomst steeds vaker gebeuren.

Als je afzuiger zachtjes blijft draaien, veroorzaak je geen stankoverlast en is er niks aan de hand.

 

Bijkomend en nog vaker van pas komend voordeel is wanneer je hoofdzekering doorslaat en je er niet meteen bij bent of kunt (in een flat bijvoorbeeld), dat je toch nog stroom hebt voor de afzuiger.

 

1 zware accu, 1 omvormer en 1 magneetschakelaar met NO/NC-contact en je bent klaar.

 

Je zal dan ook een extra afzuig fan moeten hebben voor gelijkstroom 12 of 24V ?

De enige motor die op gelijk- en wisselspanning draait is de collector motor, deze zit bijv. in een boormachine.

Probleem: deze MOET belast draaien, deze heeft koolborstels, theoretisch kan het wel maar deze optie valt dus af!

Dus je zal een extra fan moeten hebben die in het zelfde kanaal zit die geschikt is voor gelijkspanning

Denk dat het aanbod hierin wel eens vies tegen kan vallen, neem aan dat je niet met een computer fan aan de slag wou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die begrijp ik niet bush...wat bedoel je hiermee. normaal pak je 230v~ van je net.bij uitval van het pak je 230v~van je omvormer.hoe kom je bij gelijkspannings motoren??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zal dan ook een extra afzuig fan moeten hebben voor gelijkstroom 12 of 24V ?

De enige motor die op gelijk- en wisselspanning draait is de collector motor, deze zit bijv. in een boormachine.

Probleem: deze MOET belast draaien, deze heeft koolborstels, theoretisch kan het wel maar deze optie valt dus af!

Dus je zal een extra fan moeten hebben die in het zelfde kanaal zit die geschikt is voor gelijkspanning

Denk dat het aanbod hierin wel eens vies tegen kan vallen, neem aan dat je niet met een computer fan aan de slag wou?

 

Wat denk je dat een OMVORMER doet precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ging er toch over een omvormer en accu's om bij een stroomstoring toch af te kunnen zuigen.

of ben ik de draad nu een beetje kwijt.

Als jullie over een omvormer praten die bij een dip overschakeld maar wel de zelfde spanning blijft leveren,

dan heb je het over een UPS.

Verklaar u nader?

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh?? bush zo'n kenner als jij weet toch dat een omvormer in dit geval van 24V gelijkspanning, 230V wissel spanning kan maken zo lang er nog genoeg in je accu zit :specool nee,ik denk dat niet goed het topic hebt doorgelezen

 

trouwens,volgens mij werk een UPS precies het zeldfe dan alleen met interne mini accu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt gelijk, ik ben ergens de draad kwijt geraakt denk ik :specool

Een UPS werkt inderdaad ongeveer net zo er zijn nog wat verschillende varianten, maar zoals ik al zei ik was ff de draad kwijt.

interne mini accu? ja maar je hebt ze ook met externe mega accu's :) en zelfs met generatoren (de accus vangen dan alleen even de tijd voor het starten van de generator op)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...