Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pavilion

4 Weken Oud

Recommended Posts

Hey mensen ik ben Pavilion

 

Ben net een nieuw member op dit forum

En kunnen jullie een mening en antwoord geven.

IK heb een paar plantjes van 4 weken oud.

Vroeg me af of ze groot genoeg ,en van af wanneer ik kan

als het een mannetje of vrouwtje is??

med_gallery_9230_1351_259140.jpg

 

thnx

Edited by pavilion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar heel veel lezen en zoeken, dan kom je vanzelf achter je antwoord..(de stickies in de info, en beginnersvragen etc.)

Denk niet dat het veel nut heeft om het nu voor te kauwen, eerst lezen dan pas vragen stellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
k d8 dat het stekjes waren :S

Als je nou even goed naar de plantopbouw kijkt zie je dat de eerste bladeren rond zijn.

Dat hebben stekken niet omdat dit de zaadlobben zijn geweest.

Stekken beginnen gelijk met gekartelde bladeren.

 

@ pavilion:

Op deze foto is niet te zien welk geslacht je plantjes hebben.

Zoek even op het forum, er staat genoeg over geslachtsbepaling.

 

Had nog even een vraag;

Ik zie dat je om je plantjes een doozichtig stuk plastic hebt getrokken.

Is het wel helemaal lichtdicht zo?

Het is denk ik slim om het doorzichtige plastic te vervangen door zwart/wit folie.

 

-grz- Kid

 

PS) Wat die die pritstick in je hok? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ pavilion:

Op deze foto is niet te zien welk geslacht je plantjes hebben.

Zoek even op het forum, er staat genoeg over geslachtsbepaling.

 

Had nog even een vraag;

Ik zie dat je om je plantjes een doozichtig stuk plastic hebt getrokken.

Is het wel helemaal lichtdicht zo?

Het is denk ik slim om het doorzichtige plastic te vervangen door zwart/wit folie.

 

-grz- Kid

 

PS) Wat die die pritstick in je hok? ;)

 

Ik heb op het forum rondgekeken en ik kan daaruit nog niet duidelijk opmaken of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Misschien is het daar nog te vroeg voor. Ik zal proberen binnenkort betere foto's te maken, misschien dat jullie het kunnen herkennen.

 

De kamer waar de plantjes instaan is donker dus het is donker zat.

 

En die pritstick had ik even neergelegd tegen het steeltje, hij stond toen nog niet zo stevig.

 

ik zie 1 en 3 vingerige bladeren dus echt blij zullen ze niet wezen

 

Ik snapte daar in het begin ook niets van. Toen zag ik op dit forum foto's van kleine plantjes die ook begonnen waren met 3 vingerige blaadjes. Als je goed kijkt zie je dat alle nieuwe bladeren aan de bovenkant wel vijf vingers hebben. Ze zijn nu ook alweer een stuk gegroeid.

Edited by pavilion

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

het niet goed te zien of het een mannetje of een vrouwtje is maar ik denk dat dit niks wordt als dit al de 4de week is. bij mij zitten er al kleine topjes overal.

 

tip van flip: ;) vraag bij je dichtsbijzijnde growshop om goeie stekjes dan weet je zeker dat het goed zit, bekleed de binnenkant van je hok met zwart/wit folie ipv transparant folie ook ivm reflectie van het licht.

en vraag hier op het forum of in de growshop hoe je moet toppen want dan krijg je een lagere en vollere plant.

 

groetjes cootje, de hokjes melker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang staan ze al in de bloei dan? (12 uur licht)

 

of staan ze nog in de groei? (18 uur licht)

 

Na 2/3 weken bloei zou je zeker geslachtsvertoningen moeten zien.

 

greetz,

 

BS

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

het niet goed te zien of het een mannetje of een vrouwtje is maar ik denk dat dit niks wordt als dit al de 4de week is. bij mij zitten er al kleine topjes overal.

 

tip van flip: ;) vraag bij je dichtsbijzijnde growshop om goeie stekjes dan weet je zeker dat het goed zit, bekleed de binnenkant van je hok met zwart/wit folie ipv transparant folie ook ivm reflectie van het licht.

en vraag hier op het forum of in de growshop hoe je moet toppen want dan krijg je een lagere en vollere plant.

 

groetjes cootje, de hokjes melker.

Na 4 weken al kleine topjes aan plantjes uit zaad?

 

Ik was begonnen met plantjes uit zaad in een zelfgemaakt kas. Toen heb ik na 2 weken ofzo stekjes gehaald bij de growshop. Ik heb toen 3 van de plantjes uit zaad bewaard en apart gezet omdat ik dus niet weet of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Die staan dus niet meer in de kas die ik heb gebouwd.

 

De stekjes staan nu weer in een nieuwe kas die ik gister heb gemaakt, die is wel lichtdicht. Daar plaats ik later nog wel foto's van.

 

hoe lang staan ze al in de bloei dan? (12 uur licht)

 

of staan ze nog in de groei? (18 uur licht)

 

Na 2/3 weken bloei zou je zeker geslachtsvertoningen moeten zien.

 

greetz,

 

BS

Deze staan nu zo'n 2 weken in de bloei. Ik zal proberen betere foto's te maken, misschien dat jullie het kunnen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...