Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

midian

Moederselectie The One F2

Recommended Posts

ik weet het Mad S....

 

tis niet dat ik het zo wilde maar nood breekt wetten.

 

het komt goed 100%

 

ennuh.... testen als het klaar is ?? :specool

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn cka mooi planten mooi groen en groeien mooi op

 

keep it op

 

greetzzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update :D

 

ik ben de laatste tijd mega druk geweest met van alles en nogwat

 

maar heb nu wat meer adem om te updaten.

 

maar the One's heb ik niet verwaarloost...nee zeker niet.

 

er is veel gebeurt met de kleintjes....

 

hier een pica hoe ze er bij stonden.

gallery_1273_1257_8601.jpg

 

 

de dames heb nu 2x een beetje voeding meegehad van House and Garden

 

en staan er mooi fris en groen bij.

gallery_1273_1257_90415.jpg

 

 

en zo staan ze er nu bij in hun grotere pot.

gallery_1273_1257_81948.jpg

 

 

met een extra 250 W erboven. ;)

gallery_1273_1257_1006.jpg

 

 

toen de 250 W er 2 dagen boven hing en ik de kleintjes een groterde pot

 

wilde geven zag ik dat somige dames geen dames waren... maar ballen hadden. ;)

 

en aangezien we niet van ballen houden... :)

 

tot mijn grote verbazing zag ik 18 positieve mannen plus dat ik 3 mini achterblijvers

 

verwijdert heb staat de teller nu op 66 One's.

 

 

male

med_gallery_1273_1257_90283.jpg

 

 

male

med_gallery_1273_1257_91978.jpg

 

 

male

med_gallery_1273_1257_114108.jpg

 

 

 

en dan hebben we natuurlijk ''nr 75'' nog....

 

op de pure wormenmest zonder bijgevoerd te zijn.

 

op deze foto staat ze nog wel in haar kleine pot.

gallery_1273_1257_47035.jpg

 

 

so far so good.....

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

gave plantjes man, props voor al het werk en de aandacht die je erin steekt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Tomas ;)

 

tijd en aandacht zit er zekers veel in...iets teveel tijd na mijn mening.

 

als ik weer ga voor een selectie worden de aantallen minder, een stuk minder.

 

niet meer dan 50 zaadjes tegelijk ;)

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan onder 18/6?

Zoja dan hebben we te maken met voorbloei-verschijnselen en kun je de mannen er lekker vroeg gaan uithalen en zo meer ruimte gaan maken.Zit er een speciale man tussen wacht dan nog even met weg gooien.

Beschrijf eens de verschillen welke je in de plantjes kunt vinden.

 

Keep them green ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tijdje geleden dat ik jouw verslag nog had doorgespit,mooi,zeer mooie stekken heb je daar gesneden,las ook dat je 1 plantje op pure wormenmest hebt gezet,heb dit in het verleden ook al gedaan met goede resultaten,wel bemerkte ik dat de plantjes na enkele weken in 11 liter potten overvoedingsverschijnselen kregen daar ik net als de andere stekken een lichte voeding gaf,wanneer je dit plantje dus tot het overpotten niet gaat bijvoeden,of wortelstimulator gaat toedienen,dan acht ik de kans op een gezonde plant heel groot,op het moment hanteer ik deze verhoudingen:1/3e zaai&stekgrond,1/3e cocopeat,en 1/3e wormenmest,gemengd met 5% seramis ten opzichte van het volume zonder enige bijvoeding in de eerste 2a 3 weken van de stek,daar wormenmest gunstige bacterieen en schimmels bevat al ook alle belangrijke organische voedingen voor ons plantje is bijvoeden uit den boze bij zulke verhoudingen,zeker omdat wormenmest al veel stikstof bevat,je start dus al met een zeker bodemleven,schimmels toevoegen in het toekomstige plantgat zal het verder optimaliseren van het bodemleven later nog gaan bespoedigen,je hebt in ieder geval een mooie keuze voor de boeg,ze staan er bijzonder mooi bij,blijf dit met plezier volgen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo Midian, kieper die mannen maar buiten ;)

Plantjes staan er mooi bij!

Benieuwd wat je hier gaat uit selecteren..

Veel succes!

 

Grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rataplan, wormenmest heeft helemaal niet zulke hoge voedingswaardes, 1-1-1 als ik het me goed kan herinneren. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je met een heel klein beetje voeding al over de schreef gaat, toch raar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@San...of ik ook verschillen zie...

 

nou moet ik je zeggen dat ik weinig echt grote verschillen zie.

 

echt ze lijken [nog] bijna allemaal op elkaar, wat ook positief is natuurlijk ;)

 

de mannen waren groter dat was duidelijk,

 

er zijn een paar vrouwen die iets meer sativa blad hebben dan de rest,

 

en een paar vrouwen begonnen iets eerder in de breedte te groeien en zijn iets voller.

 

en een paar dames ruiken een stuk sterker dan de rest.

 

en met een paar bedoel ik ook een paar... 90% lijkt als 2 druppels water op elkaar.[nog]

 

maaaar ik heb al een klein lijstje met nummers die een streepje voor hebben ;)

 

tot zover........

 

 

@ tomas, @Tijger, @Rata.... TNX !

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowmonkey,dit is sterk afhankelijk van fabrikant tot fabrikant,heb al eens wormenmest gehad met een waarde van 3.5-1-1,geef je dan nog stikstof bij,dan kan dat net te veel van het goede zijn,praat enkel over een voorval dat ik onder het licht wou brengen,en is slechts indicatief ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wormenaarde is altijd gelijk van waarde in samenstelling als dat niet zo is dan is er FRAUDEin het spel.

 

Wormenaarde wordt gemaakt door wormen en de fabrikant is de wormenkweker.

 

Het voedsel is organisch materiaal zoals veen.Veen kan geheel worden omgezet tot wormenaarde dat alleen maar dient voor een soort gereedschap voor voedselopname door planten.

 

Dus wormenaarde is geen voeding maar een soort sleutel tot opname.Dus verhoudingen van eventuele NPK is niet aan de orde.(verkooppraat)

 

De laatste jaren zijn de wormenkwekerijen slechts verkoopcentrales, terwijl de productie in Polen plaatsvind.

En dan ook nog zeer ondeskundig zodat het product meer op fijn gemalen kompost lijkt dan op echte wormenaarde.

 

Wil je goede hebben dan moet je het eigenlijk zelf doen.Het is zeer eenvoudig maar het duurt ook zeer lang.DE WORMEN ETEN NOG MET DEZELFDE SNELHEID ALS EEUWEN LANG.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ben ik het volledig mee oneens!De waarde kan nooit dezelfde zijn,het hangt af van het percentage van omzetting door de wormen zelf,weinig organisch materiaal of 100%stalmest geeft grote verschillen,er zijn tal van bedrijven die wormenmest ontginnen door de wormen stalmest aan te bieden,hierbij gaat het hoofdzakenlijk over koemest,

stukje wettekst...

Die mest voldoet volgens analyses van de bodemkundige dienst van België aan de criteria voor organische meststoffen,het is door deze reden dan ook dat de Belgische staat 19% btw blijft ontvangen,omdat het gerekend word onder teelaarde,alhoewel het eigenlijk een organische bodemverijkende meststof is wat onder het lagere 6% btw tarief valt,ook de douane geeft als tarief 6 % op (Tariefnummer 31.01). Dit alles heeft een vorm van concurrentievervalsing in het leven geroepen, vermits sommige wormenkwekers al jaren verkopen met een BTW-percentage van 6 %, terwijl anderen gedwongen worden 19 % te heffen,In de gedachtengang van hetgeen voorafgaat, is wormenmest die wordt verkregen na vertering door wormen van hetzij 100 % stalmest, hetzij een mengsel dat ten minste 50 gewichtspercenten stalmest bevat, onderworpen aan de BTW tegen het tarief van 6 %

 

heb een tijdje terug een topic aangemaakt over regenwormen,dus het is nog zeer fris in het geheugen,het is het omzetten van dood organisch materiaal zoals dode wortels,ander grof organisch materiaal zoals bladeren,uitwerpselen van dieren(mest),bloemen en andere,en in kleine hoeveelheden bodemdeeltjes die verteert worden met slijm door de maag dat een kleverige humus kleiachtige organisch voedende wormenmest afgeeft als eindproduct,hier is het van belang voor de uiteindelijke samenstelling der voedingstoffen,wat het oorspronkelijke menu was voor de wormen,logisch toch?Zoals jij het beweerd zou wormenaarde uitsluitend door veen worden ontgonnen?Onmogenlijk,hier kunnen wormen echt niet alleen op overleven,sterker nog,dit medium is te zuur voor wormen.Door een gebrek aan organische nuttige voedingstoffen zullen de wormen uithongeren en sterven.Voor wormenmest te maken worden slechts 3 soorten ingezet en veelal samen,de lumbricus terrestris en de allolobophora,,de echte compostwormen zijn de eisenia foetida,en leven niet in de grond

Heb hier een analyse van een natuurlijk verkregen wormenmest,dus niet op de composthoop,maar in de tuin en de aanwezige voedingsstoffen...

NPK samenstelling...

N=0.35%

NO³=22mg/liter

P2O5=150 mg/liter

K2O=350 mg/liter

MgO=300mg/liter

Ca=1.2%

Ph waarde 7.0

% vocht=31%

Het is dan ook recht evenredig dat wormenmest dat verkregen is uit 100% stalmest,een volledige andere NPK verhouding zal hebben,net als 50% stalmest en 50% aarde!

Bovendien telt elk europees land verschillende wormenmestkwekerijen,en elke kweker hanteert een andere samenstelling,bij de goedkope merken gaat men als basis uit een 10% organisch materiaal,rest aarde,met een verwerkingstijd van 6 tot 9 weken,deze is donker bruin en bevat weinig nuttige voedingsbestanddelen,bij de kaviaar onder de wormenmest zit men aan het hoogste aantal organische elementen dat bestaat uit fijn mulch snoeihout,stro,koemest,en groen bladafval,rijk aan N,hier is de verwerkingstijd minstens zes maanden,en door de toevoeging van compostbacterieen blijft er een koolzwarte,kleverige humus/kleiachtige substantie die zeer rijk is aan micro organismen en voedingstoffen,hier zit dan ook het grote verschil in prijs,hier zijn het de tijgerwormen( de eisenia foetida)die dit eindproduct neerzetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een prachtige bijdrage rataplan ;)

Forum op z'n best

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk das pas kennis van zaken ;)

 

Klasse rata...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier zijn het de tijgerwormen( de eisenia foetida)die dit eindproduct neerzetten ;)

 

uiteraard 'tijger'wormen ;)

 

Grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@San...of ik ook verschillen zie...

 

nou moet ik je zeggen dat ik weinig echt grote verschillen zie.

 

echt ze lijken [nog] bijna allemaal op elkaar, wat ook positief is natuurlijk ;)

 

de mannen waren groter dat was duidelijk,

 

er zijn een paar vrouwen die iets meer sativa blad hebben dan de rest,

 

en een paar vrouwen begonnen iets eerder in de breedte te groeien en zijn iets voller.

 

en een paar dames ruiken een stuk sterker dan de rest.

 

en met een paar bedoel ik ook een paar... 90% lijkt als 2 druppels water op elkaar.[nog]

 

maaaar ik heb al een klein lijstje met nummers die een streepje voor hebben ;)

 

tot zover........

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto's zie ik ook niet veel verschillen :verrygood

Ikzelf haal altijd de planten ertussen uit met de grootste verschillen en zet deze naast elkaar voor een fototje.Dit is erg handig als je later je verslagen doorleest en kan ik ook met je mee gokken.(just like old days).

Wanneer ga je nu stekken van deze plantjes snijden?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me verder op de achtergrond houden op deze hoge school :verrygood

 

Maar dit is wel een supervet,zwaar kicken topic! Prachtig hoor,Succes =M=!!

 

Ga weer stilletjes achterin zitten.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de foto's zie ik ook niet veel verschillen :wave:

Ikzelf haal altijd de planten ertussen uit met de grootste verschillen en zet deze naast elkaar voor een fototje.Dit is erg handig als je later je verslagen doorleest en kan ik ook met je mee gokken.(just like old days).

Wanneer ga je nu stekken van deze plantjes snijden?

 

greetz sannie

 

 

 

oke ja...is wel een leuk idee foto's :tu

 

ik wilde eigelijk stekken snijden voordat ze onder hps gingen maar dat

 

zit er denk ik niet in.

 

geeft ook niet, stek ik ze onder de hps ;)

 

als het goed is gaan ze dit weekeind over.... ;)

 

 

 

=M=

 

Zal me verder op de achtergrond houden op deze hoge school :verrygood

 

Maar dit is wel een supervet,zwaar kicken topic! Prachtig hoor,Succes =M=!!

 

Ga weer stilletjes achterin zitten.. :specool

 

 

 

TnX Ganjamens :wacko:

 

je hoeft voor mij niet stil te zijn hoor....laat je maar horen als je wat wilt weten

 

of een aan/opmerking hebt !

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi schoolvoorbeeld dat de genetica in jouw selectie van topkwaliteit is!Heb nog niet zo vaak zo weinig verschil gezien tussen zaadplantjes,dit zal de selectie des te moeilijker maken,hier moeten echt planten volledig afgebloeid worden om een nauwkeurige selectie te gaan doorvoeren,het is alleen jouw criteria dan nog wat je juist aan het zoeken bent in deze wel erg stabiele F2 The One varieteit,menig stekkenboer zou hier geen selectie uit gaan maken,er zijn immers zo weinig verschillen.Wat zoek je nu persoonlijk zelf in jouw moeders? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood shit...is er door kortsluiting me licht een uurtje of 20 uitgeweest ! :specool

 

heb me helemaal gek gezocht waar het nu zat.... en waar zat het...in een rolluik! pfff

 

1 voordeel ik weet gelukkig WAAR het nu zit en hoef nu niet meer te denken

 

dat het probleem ergens anders zit.

 

maar door die ongein zijn me mooie kleine met kort op elkaar gelegen internodes

 

wel iets in de hoogte geschoten... :(

 

niks meer aan te doen...maar extra hps licht op hun koppies om ze zoveel mogelijk te drukken. :tu

 

morgen gaan ze over..... :tu

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer man, ik heb her hier ook gehad afgelopen week.. m'n plantjes 24u zonder licht door een kapotte vsa.. en ze gingen idd gelijk een beetje strekken..

't komt vast goed, kweken is soms een groot avontuur, je weet nooit wanneer er weer iets onverwachts gebeurd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...