Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KwartBelg

Ze Willen Maar Niet De Hoogte In

Recommended Posts

me paar nlxjes willen de hoogte maar niet in ,zit nu op week 4 geef goede terra flores mee ,11 liter potten de lucht aan en afvoer is nagenoeg perfect op een temperatuurschommeling na van een graad of 8.

 

Waar ligt het toch aan dat ze op ongeveer 80 centimeter blijven steken.Das al de 3 de keer ,kan het niet vinden. En dat zelfs met 14 dagen voorgroei. Heb zelfs een boeltje weggegooid omdat ik dacht dat gaat niet goedkomen,ahum.

 

Al is het wel zo dat er megatoppen groeien en ze nu al gaan ombuigen.

 

Hmmz, puzzel puzzel , maar grotere planten hoeft niet altijd meer op te brengen zowat of toch wel?

Had 1 keer met 14 dagen voorgroei planten van 1meter 10 .

Grrrrrrrrr.

 

Geachte professoren wat is dat toch, als groentje zonder luchtaanvoer ,geen voeding geven alleen water een lampje en een afzuiger gaat het goed en nu een goeie aan en afvoer lucht ,een ventilatortje op stand 1 ,alle voedingstoffen keurig netjes gedoseerd gegeven en gaan ze de hoogte niet in, strangeeeeeee

Blijkt misschien dan toch hoe groener en minder poespas eromheen beter is.

 

Enfin weet het niet,

Kleine Baby's al zit de groei er in de breedte er nog wel in en de toppen gaan ook perfect *voeding helpt dus wel ,of ben ik ongeduldig en schiet de hoogte zometeen nog?

Moet wel zeggen dat ze er heel mooi bijstaan alleen zo klein.

Heb wel paarse stengels bij grote bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant in de bloei stopt na ongeveer 3 weken met groeien.

De eerste 2 weken van de bloei groeien ze hard, de derde week langzamer.

Enkele uitzonderingen daargelaten.

Wat is er mis met 80 cm ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja thanks voor het reageren : normaal zitten ze op 1meter 10 ongeveer zo niet hoger. das zonde van de ruimte zo kan ik wel een dubbeldekker plaatsen met allemaal laagbloeiers :verrygood pret ,mja.

Heb altijd het idee hoe hoger hoe beter de opbrengst zal zijn maar zal afwachten en straks een fotooke nemen.

 

Zo tegen vanavond me stomme nokia gaf het op ,ggggggggrrrrrrrr.

lolz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das groot zat.

En waarom die lange voorgroei???

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja vindt lange voorgroei wel beter voor de plant ,heb het idee dat ze zo klein blijven achteraf.

maar ben ook een groentje ,ik weet niet wat geschikt is voor een commercie nlxje qua voorgroei eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima lengte toch?! Heb je sommige mensen weleens zien kloten met planten die te groot zijn voor het hok? Er is hier zelfs een kweker bij wie de planten zowat IN zijn lamp groeien. En nee, niet hoe groter hoe beter, maar je moet kleinere planten wel even goed vastbinden als ze megatoppen ontwikkelen zodat ze niet omvallen. Duzzz.... niet meer piekeren over je 'te' kleine planten maar stokken gaan halen. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 liter potten

 

 

ik ben maar een beginner hoor, maar ik heb voor mijn 5 dames 25 liter potten, misschien is dat je bottleneck... :verrygood

 

 

groetenn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

80cm is toch goed !!! als er maar grote toppen in komen :verrygood

ben nu ongeveer een jaar bezig met bouwen en wat ik geleerd heb is dat iedereen het anders doet.

iedereen zegt wat anders en daar baal ik wel eens van.

ik ken bv iemand die geeft nooit voeding maar alleen pk13/14 aan het eind en die heeft ongeveer 30 gram per plant.

ikzelf loop altijd te klooien met voeding en alles wat goed moet zijn en ik kom niet boven de 18 gram per plant.

maarja misschien kan ik op dit forum leren wat ik fout doe :verrygood

 

groetjes mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote planten zijn erg onhandig en onpraktisch. Plantjes van 40 max 50 cm zijn meer dan prima. Wat wil je met bomen van 1,10m ??? Licht komt toch niet onderin, alleen maar extra biomassa wat niet per definitie resulteert in grote toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kom niet boven de 18 gram per plant.

maarja misschien kan ik op dit forum leren wat ik fout doe :verrygood

 

groetjes mike

 

:verrygood ,dat kan bijna niet anders....!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grote planten zijn erg onhandig en onpraktisch. Plantjes van 40 max 50 cm zijn meer dan prima. Wat wil je met bomen van 1,10m ??? Licht komt toch niet onderin, alleen maar extra biomassa wat niet per definitie resulteert in grote toppen.

Als ik jou foto album bekijk snap ik je, bij jou kunnen ze ook niet grooter worden! Maar ik denk dat je met 5 mega planten net zoveel opbrengst kan halen als met 20 kleine plantjes! beetje snoeien in de groei, en op het juist moment overpotten!

Het is net waar je voor kiest of leuk vind!

Maar wat is dat voor een kweek kast die ik zie op jou fotos? en wat zijn bij jou de opbrengsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is altijd verteld dat je ze helemaal niet zo hoog moet laten worden. Dan gaat alle energie naar je stelen en je bladeren, en het moet dus juist naar je toppen. Dus ik heb altijd geleerd: hoe kleiner je ze houdt, hoe meer energie de plant overhoudt om de toppen lekker groot te laten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl Yo kwartbelg,.. gefeliciteerd met je mooie 'gedrongen' planten. 80cm is een hele mooie hoogte. Ben wel benieuwd hoe hoog ze ongeveer waren na twee week toen je omgeschakeld bent naar 12/12. Denk nog net onder of rondom de 30cm??? Rebecca heeft op zich gelijk, maar vergeet ook niet de afstand die de voeding van de plant naar de top moet afleggen en hoeveel energie daar onnodig in gaat zitten. Met zo'n twee week voorgroei zullen je planten wel aardig wortelgestelsel hebben ontwikkeld en dat is ook heel belangrijk.

 

Ik ben echt benieuwd naar de soort die na twee week 1,10m waren. Want dat is een dikke 6,5cm groei per dag als de stekken de je had bij aanvang ongeveer 15cm was.

 

Twee week voorgroei is helemaal niets mis mee, zou niet meer gaan doen in verband met de hoogte ofzo, ligt waarschijnlijk aan het soort. Misschien doe je het nu wel beter en had je in het begin last van gestrekte planten :P.

 

En uhh. Met 18gram per plant doe je wel iets "mis". Wellicht iets simpels als teveel planten in je ruimte. Ben toch wel benieuwd?? Ik had twee planten onder veel te veel licht staan (uit zaad opgetrokken en jammer genoeg maar op 10liter grond) en bij elkaar zo'n 160gram, maar ja wel 400watt erboven :wOOt.

Ik vind echter gram per plant geen moer schelen, gaat meer om gram per watt. En dat was bij mij toen niet echt efficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lolz : anderhalf jaar later met een verhuizing erachter gekomen wat het was: SPAANPLAATVERGIFTIGING. kwam er achter met bakken van spaanpaat weghalen die praktisch rot waren aan de onderkant.Nog een fout is : had *en heb nog wel steeds de narigheid van teveel water geven zodat de grond van onder zo goed als klei is en de wortels maar doorgroeien tot de helft van de pot.

 

ANYWAY : AL DOENDE LEERT MEN!

 

hamvraag : wat is het beste materiaal met de prijs per vierkante meter? Zoeken we naar een stickie.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...