Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stampertje

Eerste Binnenkweek,, #stampertje

Recommended Posts

Eindelijk is het dan zover,

 

Waar jullie natuurlijk al weken op zitten te wachten :showoff: mijn 1e kweekverslag op wietforum :wOOt

 

mijne eerste binnenkweek: 6 x pp ( ik wou beginnen met 6 x Jack herrer maar de GS zei dat ik beter hier eerst mee kon beginnen omdat ik nog niet ervaren was met het binnenkweken :) )

 

De voeding die ik heb gekocht:

 

1. 1 x Wortelstimulator

2. 1 x Groei voeding ( DNA Cel - 2 )

3. 2 x Bloei voeding (DNA Cel - 3 )

4. 1 x pk 13-14

 

gallery_8596_1074_14478.jpg

 

Het begon allemaal zo:

 

ik ging vanaag ( 16-12-2006 ) langs bij de GS en vroeg of ze voor mij stekjes wouden bestellen.. zeiden ze tege me dat ze vanmiddag een vracht kregen van 120 stuks :wOOt ik mazzel en om kwart voor 5 stonden ze al netjes in mijn hokkie :wOOt ik snel naar mijn werk gegaan ( moest om 5 uur werken ) en eindelijk 11 uur klaar :wOOt

Toen heb ik ze met liefde wortelstimulator gegeven en ff beneveld met plantenspuit.

 

gallery_8596_1074_22443.jpg

 

gallery_8596_1074_35382.jpg

 

zie nu dat de puntjes van de blaadjes beetje verbrand zijn:( dat is niet best..

 

Temperatuur ligt met lamp aan al rond de 30 graden en dat ik te hoog voor stekjes :wOOt :P

 

heb al1 nog een vraagje: kan je wortelstimulator en groei voeding door elkaar gooien en zo aan de planten geven??

 

PS: sorry voor de slechte foto's,, is echt een klote cam ;)

 

TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM!!!

 

#stampertje :smoke

 

EDIT: Temperatuur ligt nu rond de 26 graden met lamp aan en 24 met lamp uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je bent begonnen,stampertje :showoff:

Probeer alleen toch even of je de foto`s niet in je post kunt plaatsen...

HIER wordt heel duidelijk uitgelegd hoe je dat doet.

Ik wil het ook wel voor je doen maar aangezien er nog heel veel foto`s zullen volgen moet je het toch zelf leren.

 

30 graden is te hoog.

Ik zou eerst even goed de info HIER doorlezen.

Met name de info over stekken voorlopig..

 

Succes daarmee & met je 6 dames

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn de afmetingen van je hok? En de capaciteit van je afzuiger en filter? Ik ga nl ook een 600w hokje bouwen en ben wel geïntresseerd. Zelf ga ik een 700m³ afzuiger gebruiken, met een 400m³ of een 800m³ filter (ben er nog niet echt uit :) )

 

Je temperatuur kan je omlaag krijgen met bvb een fan bij de lamp de warme lucht te laten wegblazen, of heb je dat al?

 

Fotos moet je toevoegen door op dat icoontje met een boom te klikken en daar je url in te vullen, ik denk dat er zelfs een sticky over is, maar ik zou niet weten waar :showoff:

 

Groet,

Wylli

 

hehe, net te traag :P

gebeurd wel vaker ;) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is al gelukt met de foto's :showoff: kwestie van goed lezen he :smoke

 

Je temperatuur kan je omlaag krijgen met bvb een fan bij de lamp de warme lucht te laten wegblazen, of heb je dat al?

 

die fan heb ik er al :) ( in zeikant van de kast gebouwt ) en heb de grote ventilator op stand 1 gezet al1 dan is de temperatuur rond de 26 graden ( goed genoeg vind ik )...

 

ik heb volgens mij een 250 m3 afzuiger en me koolstoffilter weet ik eignelijks niet eens ;) heb dat hok van me neef gekregen.

 

De afmetingen zijn zo uit t hoofd: 120 x 60 x 156 ( lxbxh )

 

#stampertje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk stamper! gaan we ongeveer gelijk op.

 

laten we er een wedstrijd van maken! :showoff:

 

 

 

succes en groeten,

 

de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bierkrat,

 

Het moet wel leuk blijven he en zo heb ik mijn kast netjes gevuld en kan ik een mooi scrogveld maken ( hoop ik )

 

@ De glazzenwasser a.k.a groenteboer

 

ja is goed :P maar hoe bedoel je precies :showoff:

 

Keep on watching!!

 

#stampertje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alweer een paar weken geleden dat ik info postte over mijn kweekverslag.. daarom hier het vervolg:

 

ze staan nu alweer 3.5 week in mijn kast en zo'n 2.5 week onder 12/12 ben meteen begonnen met groei voeding te geven. tot de 6e week en daarna bloei voeding + pk 13-14. :P

 

zo staan ze er nu bij :P

gallery_8596_1074_38549.jpg

gallery_8596_1074_22465.jpg

gallery_8596_1074_42810.jpg

gallery_8596_1074_34622.jpg

gallery_8596_1074_35313.jpg

gallery_8596_1074_19923.jpg

gallery_8596_1074_38493.jpg

gallery_8596_1074_22583.jpg

gallery_8596_1074_15002.jpg

gallery_8596_1074_9388.jpg

 

reactie's zijn welkom :verrygood

 

#stampertje :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik wil niet negatief zijn maar denk niet dat je hier veel af zult gaan halen.

Plantjes zijn erg klein gebleven en zien er niet happy uit.

Ook is er voor 2,5 week bloei nog maar weinig topvorming.

En de bloeivoeding kan je in principe al geven zodra ze in de bloei staan of hooguit een week of 2 daarna maar niet wachten tot week 6 :verrygood

Sproeien kan je ook wel mee stoppen nu, de wortels moeten het werk zelfstandig kunnen.

Hoop dat het nog wat wordt, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom sproei je ze nat?

Waarom geef je te vee water?

Waarom heb je ze niet langer laten groeien?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stampertje waarom besproei je ze nog??

 

Haal aub dat roestige hekkie weg , waarom zit dat er in.

Vind ze een beetje te klein je dames. Voor 2 weken is het niet een mooie plant, dus ben ik het met stumper eens.

 

Leg f wat uit wat je ze geeft want als je wacht tot de 6e week met bloei voeding word het niks.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nog wel mooi groen :verrygood maar kappen met dat spuiten en de lv mag ook naar beneden en pas weer water geven als je potten licht aanvoelen.dan een grondmonster nemen ermee naar de shop en dan doen wat ze zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dankjewel,,

 

wel slechte reacties,, jammer :verrygood hoop dat het nog goed gaat komen want naar jullie mening ziet het er inderdaad behoorlijk slecht uit :P behalve dat ze mooi groen zijn..

 

ik stop onmiddelijk met sproeien en ik ga ze vanaf nu ( of over 1 week ) bloei voeding geven..

 

wat kan ik op dit moment het beste doen?? ( iig de grond droog houden.. )

 

#stampertje :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn groen ja maar dat is dan ook echt alles.

 

Ze staan er gewoon k*t bij.

 

véél te nat.

 

Kan nooit meer een topoogst worden helaas.

 

Als je dit soort fouten maakt heb je gewoon niet genoeg of niet goed gelezen hier.

 

Wil niet lullig doen hoor stampertje maar ik vind het zo zonde.

 

Met iets méér inspanning had je nu al mooie bloeiende plantjes kunnen hebben maar nu blijf je achter de feiten aanlopen en corrigeren.

 

Ik zou ze er uit rossen en een nieuwe start maken.

Scheelt een hoop ergernis.

 

sterkte man

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee stamper, man. staan ze nou in verfpotten ofzo? toch wel met drainagegaten hoop ik? ik was eerst ook me plantjes aan 't overkillen met water, maar die heb ik er na een week uitgerost en ben opnieuw begonnen. mijne staan er echt goed bij nu, lijkt wel of die van jou geen wortels hebben gemaakt ofzo..

 

als je potten zonder gaten gebruikt -> vervang die dan onmiddelijk (of boor er wat gaten in) en koop gewoon een tensiometer.

 

 

succes!

 

groetens

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey glazzenwasser,

 

Nee ze staan in emmers met drainage gaten erin ja :jump:

 

ik ben echt dom bezig geweest merk ik nu :verrygood had ten eerste nooit dat gaas erin moeten doen en had ze veel en veel minder water meoten geven ( ik heb wel de foto's gemaakt nadat ik ze water had gegeven en bevochtigd )

 

stampertje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, overkill aan aandacht was het toch glazenwasser?

 

Wat doen ze dan als je ze een tijdje geen water geeft stamper? Worden ze dan fitter?

Ze zijn namelijk nog redelijk wat gegroeid als ik zie wat voor een iele stekken het waren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal nu even foto's gaan maken voor jullie:) ze hebben nu zown 19 uur geen water gehad ofzo.. :P

 

#stampertje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hier ff een updatje,

 

De grond is vochtig tot droog ( meer aan de droge kant ) maar dat is de bovenkant van de aarde.. weet niet of het daaronder vochtig is ,, waarschijnlijk wel

 

gallery_8596_1074_26292.jpg

 

Het valt me op dat de voorste planten het grootst zijn.. en de achterste het kleinst... dus ben bang dat de voorste gewoon teveel stress hebben en daarom zo de lengte in groeien en de kleintjes het gewoon te koud hebben of er moet een anders probleem zijn.. ik weet niet wat voor probleem :verrygood

 

gallery_8596_1074_1067.jpg

 

De temperatuur op dit moment is 24 graden met de lamp uit.. dat zakt nog ong naar een graad of 21

 

gallery_8596_1074_6266.jpg

 

Familie foto.

 

gallery_8596_1074_4998.jpg

 

en nog 1.

 

gallery_8596_1074_42913.jpg

 

tips welkom,, het liefst zo snel mogelijk want ga van t weekend naar belgie toe :jump:

 

#stampertje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, maar voor zover ik kan zien hebben ze geen van alle paarse stengels en zijn ze wel gewoon goed groen. Geen ervaring met het soortje dus succes is alles wat ik je kan zeggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

stampertje,

valt mij 100 % mee.

Had gedacht dat het véél erger zou zijn.

 

stop je vinger eens in de aarde dan kan je voelen hoe nat het in de pot is.

mag vochtig maar niet drijfnat zijn.

 

zou ze nog maar ff zo droog mogelijk houden dan kan er weer wat lucht bij de wortels komen. :verrygood

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water is altijd slecht en zeker als het niet weg kan. Een goed begin is vaak bij stekken om ze de eerste keer, bij het poten, goed water te geven en dan gewoon wachten tot hij ingedroogd is van boven naar onderen, je kunt aan het gewicht van de pot voelen hoeveel water er nog onderin zit, is ook een kwestie van feeling. De wortels groeien dan mee naar beneden om water te zoeken. Op aarde moet je ook niet elke dag water geven, in het begin is 1 x in de 3 dagen genoeg.

Een gegeven is, onder de grond goed, mooie witte beworteling, is het 99 % bovenin bij de plant ook ok.

Te veel water geeft luie, vaak geel-grijze wortels, nou dan kun je het wel vergeten.

Ik zie ook vaak foto`s, die een droge aarde laten zien waar alleen water op de stek of plant is gegoten.

Als je dit doet, moet je iedere dag water geven en het water komt nooit onderin, dus de wortels ook niet.

Je geeft water als het nodig is en dan ook voldoende, dat de hele pot nat is.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee stamper!

 

 

je hebt nu ál 19 uur geen water gegeven? lol :jump:

 

zo deed ik het ook met m'n vorige stekken. ik heb deze laten aanlaan op een eilandje (© rataplan) waarbij ze hun water zelf uit het perliet moeten trekken. als 't goed is geef je hier bij dus nooit teveel. sinds ik ze verpot heb, heb ik geen water meer gegeven, en dat was op 27 december. de tensio stond vanochtend op 110 mBar, dus ze krijgen vanavond weer een watertje in hun schotels. dan hebben ze dus 7 dagen gestaan zonder water te krijgen. :verrygood

 

moet zeggen dat je dames er een stuk bter uitzien als ze niet net gesproeid zijn! :P

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag ik het goed dat jij betonijzer boven je plantjes hebt hangen?

 

Zou dat niet aanraden.

Zou zoals de meeste gewoon dat plastic halen.

 

Weet van een vriend zijn hokje. Zat van binnen met betonijzer.

Had allemaal problemen tot hij dat ijzer afdekte aan de zijkant en zijn ijzeren net verving door plastic.

 

Succes

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...