Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Djoeee

150 Watt Hps Gekocht

Recommended Posts

Heb dus vandaag een 150Watt HPS lamp gekocht, allee had hem verleden week besteld, krijg berichtje dat ze hem niet zullen leveren als ik niet eersy betaal, en plots staat koerierdienst hier vandaag met een 150 Watt hps met armatuur, socket, vsa, lamp en reflectorkap maar zonder bedradingsschema, weet iemand of dit hier op de forums als ergens gepost is? of kan iemand me helpen aub? heb nu m'n 150 Watter had graag ook geweten hoe groot m'n effectief te belichten oppervlak was, want zou er graag 2 plantjes onder zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is alles wat je wilt weten hier al een keer beschreven. Goed zoeken dus, want ik weet ook niet een twee drie waar dat allemaal staat. Succes ermee en welkom hier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx heb al een schema gevonden hier maar dat is met een relais erbij, ik hoef toch geen relais tussen een 150watter te steken?

 

ben geen kei in electriciteit jammer genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik helaas ook niet, dus ik kan je er niet mee helpen. Binnenkort ga ik een 75 watter halen, daar gaat iig ook geen relais tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah joh man, gebruik je hersenen even :P

Zo'n ding in mekaar zetten moet toch niet zo moeilijk zijn? Alles staat er op...

En een relais hoeft niet denk ik, heb ik zelf ook niet..

 

Gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk lukt dat eh, 150w + 20w van de vsa is 170watt daar zal mijn tijdschakelaar wel niet van doorbranden zeker, moet dit eigenlijk gezekerd worden? en weet iemand hoeveel cm² er effectief belicht word?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel lumen (lichtsterkte) geeft een natriumlamp ?

150 Watt -> 14500 Lumen, ? (wel zeldzaam)

250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

effectieve oppervlakte van die 150W staat er niet bij, maar zal wel rond de 0.3 m² zijn denk ik.

 

En volgens mij (maar veel ken ik er ook niet van :P) heb je maar een relaiskast nodig als je meer dan 600W fzo gebruikt... Ik gebruik nu 400W zonder relais, gewone timer van zogezegd '3500'W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik en bakounin zijn vandaag geweest gaan 'shoppen' in de gamma, hehe uiteindelijk zijn er balken, planken, haakjes en kettingen hier bij mij thuis belandt. Nu gisteren avond nog vlug beetje aan het werk geweest. en het geraamte van de kast is bijna klaar. De kast word dus 1.20cmx70cmx2.10cm dat zal wel voldoende zijn om m'n 150W hps'ertje te hangen. Heb nog geen afzuiging maar dat komt ooit nog.

Foto's volgen vanmiddag nadat ik en bakounin nog wat gewerkt hebben... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djoeee,

150watt op 120x70 dat is.. 0.84m²

Dat lukt met een 400watt lamp misschien net, is het niet slimmer je kastje iets kleiner te maken?

50x60 of 40x70 iets in die richting, heb ik zelf ook met een 150watt lamp :P

gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet je hele oppervlak benutten lijkt me handiger, laat die kast maar lekker wat groter geeft veel minder klimaat problemen en je kunt nog eens overstappen naar een grotere lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat relais wat je bedoeld is waarschijnlijk de ontsteker, die heb je wel nodig om de lamp te laten branden

 

Schema's kan je vaak vinden op de vsa of op de ontsteker

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dus vandaag ontdekt dat m'n 150wattertje helemaal geen aparte ontsteking nodig heeft gaat zo... stopcontact, vsa, lamp kan niet makkelijker :showoff: anyway iemand enige tips waar ik afzuigertje zou kunnen vinden voor m'n klein kweekje, mag zeker niet te veel verbruiken... Doe het zelf zaak las ik hier ergens maar wat vraag ik daar dan, afzuiger? slakkenhuis? weet ik veel? oja liefst winkel uit .be

Share this post


Link to post
Share on other sites

updates ........

 

 

 

komaan djoeeee, don't be ashamed... de basis van je kast is nu af (nam echt wel ietsje meer tijd en inspanning in beslag dan we vermoed hadden hé, toch samen 2 volle avonden al aan bezig en eigenlijk nog steeds enkel maar het frame-work dat klaar is), nu wordt 't tijd om foto's bij te plaatsen.... I know you've got some pics... En gezien de meesten hier nogal fotogeil zijn zou dat je verslagje best wel eens een nieuwe boost kunnen geven...

 

 

 

grtz,

 

 

 

 

 

Bakounin

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8835_1234_141151.jpg

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn dat? kamerplanten?

 

Misschien een close-up, beetje vaag zo, maar als ik het zo zie, zou ik ze in grotere potten zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik helaas ook niet, dus ik kan je er niet mee helpen. Binnenkort ga ik een 75 watter halen, daar gaat iig ook geen relais tussen.

 

Waar ga die dan halen en voor hoe duur ik ben ook geintereseert!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...