Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Ooit Al Onderzoek Gedaan Naar Waarom Men Gaat Blowen???

Recommended Posts

Eenvoudig antwoord:

 

Anders blijf ik te lang wakker, en wordt dan als een zombiewrak wakker, als de wekker gaat.

 

Een blowtje in de avond, zelfs minder bijwerkingen dan slaaptabletten, zorgt ervoor dat ik weer fatsoenlijk kan functioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey blowsterke,

 

 

 

Ik rook al af en aan zo'n dikke 40 !!!!! jaar wiet en hasj, alleen hasj werkt niet zo goed bij mij de laatste 10 jaar vandaar dat ik op wiet ben teruggekomen. Op mn 17e ( in 1967 dus ) kwam ik voor het eerst in aanraking met wiet, nee geen nederwiet maar Maroccan Kif. Mijn zus ( 6 jaar ouder ) toentertijd was maatschappelijk werkster bij grote Textielonderneming in Twenthe. Ze moest aan alle gastarbeiders van dat moment in de fabriek, thuis hun loonzakje brengen en ik mocht met haar mee want ze had een auto van de zaak, jaja zelfs in die tijd al, superleux natulik. Een van hen was een marokaan die thuis heerlijk wiet zat te paffen in ze eentje. Ik vond zo lekker ruiken dat ik vroeg om een hijs. Mn zus ook. Die vond het maar nix, terwijl ik nu wekelijks uitkeek naar die loonritjes. Op zaterdag meestal. Niet veel later kwam ik in Amsterdam te wonen en werd het een gewoonte om te blowen. Heb al menig keer buitenwiet gehad met superresultaten, maar nu kweek ik vooral binnen ook omdat ik een zenuwletsel heb overgehouden aan auto-ongeluk in 2003. Ik vind het nl reteduur in shops tegenwoordigs. ;) Ik wordt ook veel heftiger stoned of high dan vroeger, ben ik niet alleen in denk ik, maybe vanwege leeftijd :D dus mn antwoord waarom ik NU blow is medicinaal eigenlijk, want heb meerdere medicatie's geprobeerd maar nix hielp :D . Ik eet ook graag spacecake, waarbij de werking het optimaalst is, alleen de volgende dag als ik weer at voelde ik nix, of at ik er dan wel 2 à 3 op, nog steedz nix, dus blowen maar weer.

 

Ik heb ook veeeeeel minder nodig dan in the early days, dat is ook zeer voordelig :P lol,

 

 

 

ik hoop dat u hier ietz aan heeft,

 

 

 

Kasthavel groet u

 

 

 

had al gepost hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaavel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals velen ben ik uit nieuwschierigheid begonnen.

het zette mn gedachten stop, wat me wel beviel.

in de tijd dat ik begon was ik depressief (ik heb een gronische depressie)

het hielp tegen mijn irrationele gedachten en ging de verminderde eetlust (bijwerking medicijnen) tegen.

na 1.5 jaar vollop blowen zag ik mn fout in,

 

toen ben ik een aantal maanden gestopt geweest en nu geniet ik in t weekend

en put ik plezier uit bakken en braden met wiet.

 

ik wil iedereen waarschuwen die phychische klachten heeft en blowt.

door je stoornis ben je sneller verslaafd en je hebt meer kans op blijvende negatieve effecten.

 

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat dit topic nog leeft.

 

Vind het altijd prettig om te lezen hoeveel overeenkomsten wij blowers allemaal wel niet hebben.

 

Dat doet me goed.

 

Vooral omdat ik ook medicinaal blowster ben. ;)

 

Door dat ik blow kan ik normaal functioneren zoals ieder ander mens op zijn eigen werkplek.

 

Grtz Blowsterke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon.. Om te chillen.

 

En een beetje weg te kunnen varen in de les of wanneer dan ook.

 

Ik hou van dat gevoel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hetzelfde geldt voor mij.

BOB :smoke

 

Hoi iedereen,

 

Ik heb een cyclothyme stoornis (beter bekend als manisch-depressief), mijn stemming heeft soms enkele episodes per dag. Ik slik al jaren een pak medicatie. Die pillen helpen wel een beetje maar het resultaat is miniem. Mijn dokters hebben me altijd afgeraden om cannabis te roken vermits die mijn stemming nog meer zou kunnen beïnvloeden.

Ik blow nu al zo'n twee jaar en voel me er heel goed bij. Ik blow dagelijks maar doseren is de boodschap.

Mss zijn hier nog mensen met psychische aandoeningen die hierover iets willen/kunnen zeggen...

 

Greetz,

 

Ypsilon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken veel manisch depressieve mensen die volgeduwd worden met "medicijnen". :o

 

Hun gewicht is enorm toegenomen door de medicatie die ze krijgen, bij alle 7 mensen die ik ken die deze "psychische stoornis" hebben. Dat maakt hun stemming er uiteraard ook niet vrolijker op in depressieve tijden.

Om een soort evenwicht te krijgen in de stoffen die ze blijkbaar missen, moet de medicatie vaak aangepast worden.

 

Ze krijgen ook stuk voor stuk therapie, ja dat helpt................. :smoke

 

Echt niet, die mensen die de medicatie slikken die ze wordt voorgeschreven, omdat ze net iets anders reageren op bepaalde situaties als andere mensen, worden er echt niet beter van. :P

 

Ze vergeten vaak te leven.

:(

groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze vergeten vaak te leven.

Dat had ik vroeger nou met ritalin e.d.

ik vergat helemaal wat ik nu eigenlijk op deze aardkloot deed

(wiet kweken en roken natuurlijk :smoke )

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat me opvalt in het topic over pesten, is dat veel mensen die gepest zijn vroeger, zijn gaan blowen.

 

En dat degene die zijn gaan blowen het er allemaal goed afbrengen en degene die de andere kant op gaan van alcohol en harddrugs, sommige ook nog moord en doodslag plegen.

 

Dat bewijst dat je van blowen rustiger wordt over het algemeen.

 

De een actief blijft en de ander minder actief wordt.

 

Groetjes Blowsterke :verrygood

 

PS wij blowers zijn nu eenmaal anders en daar ben ik trots op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS wij blowers zijn nu eenmaal anders en daar ben ik trots op. :verrygood

en we laten ons niet (weg) pesten ... toch blowsterke ???

Cannabism ... its a religion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers te weten Cyberskunk..............

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey :)

ik kreeg wiet plantjes en toen was er wiet ;)

niet veel :(

maar toen maakte ik een wiet chocoladereep :)

ik werd er helemaal rustig van

en nu is het blowen :(

nirvanasmokey :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel tussen uren op school en dan moest je tog iets te doen hebbben.

een joint roke was altijd wel gezellig en daarom is het nu meer een gewoonte geworde.

 

Hier sluit ik me bij aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben begonnen uit nieuwschierigheid, de eerste paar keer voelde ik niks. Maar bij mijn eerste blunt merkte ik toch wel iets en even later ook van de normale joints. maar ik vind zelf dat ik wel redelijk resistent tegen en sinds ik regelmatig blow is dit wel erger geworden en ben nu ongeveer 2 joints nodig om redelijk wat van te voelen als ik echt stoned/high wil worden wel meer. Maar ik rook er tegenwoordig ook altijd een voordat ik ga slapen, omdat ik dan bijna meteen in slaap van en niet uren nog wakker lig aan van alles en nog wat te denken.

 

Ook wordt ik na het roken van een joint voor het slapen gaan de volgende ochten ook meer uitgeslapen wakker en wordt ik halverwege de dag ook niet zo snel meer suf of lui etc.

Ik rook het lieft ook op mooie plekken, het lieft in een natuurrijke omgeving omdat dit ook zorgt voor een heerlijk rustgevend gevoel en hou ook verder erg van de natuur dus komt dit ook mooi uit. Deze joint rook ik meestal met een paar vrienden en dan zitten wel daar lekker met zijn allen te chillen in de natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaa dat is mooi labrat, meestal smoke ik thuis, maar in denatuur blijft het altijd wel beter, dan voel ik me meer thuis ^^

Blow nu zo'n 2 jaar, begonnen uit nieuwschierigheid basicly.

 

En wat is dat van gepeste mensen die blowen? Zo ken ik er echt bitter weinig o_O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je het echt weten ,,, omdat ik verslaafd ben aan die sjit al jaren !!!

eeers was het wit maar dat al 5 jaar niet , troep coke de witte sloper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom ben je dan begonnen ex-coke snuiver :( goede overstap trouwens!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel mensen die Coke hebben gebruikt, hebben de overstap naar een joint gemaakt, ik ken er verschillende, beter dat, dan snuiven........

Of andere hardere harddrugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken ook heel veel mensen die onder het mom van :

je moet alles een keer geprobeert hebben

of

je kan er niet over oordelen tot je het hebt ervaren

vanalles en nogwat aan drugs hebben geprobeert.

 

(Ik zeg ook bewust niet GEBRUIKT want volgens mij kan je pas van gebruiken

(in de zin van : ik ben een gebruiker,hij/zij gebruikt)

spreken als je het met enige regelmaat en dus herhaaldelijk doet.)

 

Velen van hen gebruiken nu helemaal niks meer

een aantal rookt nog regelmatig een jointje

sommigen zijn toch meer in de cokewereld terecht gekomen

(in die groep zie ik de meeste problemen trouwens ... zowel psychisch als financieel)

en anderen nemen nog met enige regelmaat een pil of een paddestoel.

Maar ik ken dus ook best veel mensen die geen jointje roken...

zelfs die nooit gerookt hebben maar die bijvoorbeeld wel een pilletje of een paddo eten.

 

Voor mij (heb ik hier al ergens verteld... vele pagina's terug) was cannabis een perfecte afleiding

van mijn alcoholverslaving. En ook daarvoor geld wat mij betreft :

beter dat, dan snuiven........

Of andere hardere harddrugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had er al over horen praten van een vriendin en ik vond de beschrijven wondermooi klinken , een achterdeur naar een andere reäliteit dus was ik er wel benieuwd naar.

met de start van het nieuwe schooljaar ben ik in een klas terechtgekomen met 1 blower die na een maand toch wel een van mijn beter vrienden werd.

de nieuwsgierigheid was er al en de gelegenheid was er toen plots ook.

mijn eerste 2 joints (in 1 sessie) bevielen me niet, maar na zo'n faler (badtrip) besloot ik het daarna eens goed te doen.

mijn eerste keer stoned beviel me enorm waarna ik zei dit moet ik vaker doen, ik heb dit jaar ook te kampen gehad met zware frustraties en na het blowen voelde ik dat dit wel enorm relaxerend was al die frustraties vielen van mij af.

na een tijd van blowen begon weed ingeburgerd te raken,niet dat het begon te wennen en dat het nieuw eraf was maar dat het een vast levensritme werd en dat rustigeritme heeft mij op het "goede" pad gebracht. smoren heeft mij geleerd 2maal na te denken ,verantwoordelijker te zijn en vooruit te denken.

terwijl ik vroeger een agressief probleemkind was (een hel voor leerkrachten om les aan te geven) ben ik na een lange periode van smoren bij mijn verstand gekomen met als resultaat dat ik nu een brave jongen ben die gewoon af en toe is een spliffje rookt om mij lekker te voelen.

ik ben wel eerst door die experimentele fase moeten komen waarin ik overdreven veel smoorde enkel en alleen om knetter te staanen nu heb ik weed leren apreciëren op een heel andere manier, en niet enkel weed maar ook mijn hele leven, mijn levenstijl is nu naar een smorende toekomst zonder porblemen gericht terwijl ik vroeger een keetschopper was die niet nadacht over de gevolgen (met als gevolg dat ik bijna werd buitengegooid op school).

 

dit om maar effe aan te tonen welke effect weed op mij en mijn verdere leven heeft gehad, laat mensen maar zeggen dat weed nergens goed voor is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha, ik zie hier veel zielen en eigenlijk 1 gedachte.

 

Ik ben zelf aan de wiet gekomen door een jongen die bij mij in de klas kwam in de 5e. Tegenwoordig een van mn betere vrienden. He Jonk'O'man :doctor:

Ik had wiet al eens eerder meegemaakt, maar door de veels en veels te naieve opvoeding van mijn ouders heb ik het toen veroordeeld, maar mijn nieuwsgierige aard kreeg vanaf mijn puberteit echt de overhand. Ik ging veel alcohol nuttigen (wat ik tegenwoordig niet zo veel meer doe). Ik had zelf last van onrustig zijn, ongestructureerd leven, chaotische hersenspinsels die 24/7 voorbij vliegen. Tegenwoordig rook ik een jointje en alles wordt rustig in mijn hoofd, ik heb geen drive meer om alles gelijk te moeten doen, waardoor ik dus als het ware rust in mijn hoofd krijg om een planning te maken, wat de structuur terug brengt.

 

Vroeger was het blowen nog wel echt spacen, tegenwoordig is het een soort van SupahDupah ritalin. Maar ik merk wel dat als er even een tijdje niet gesmoked word de intensiteit van de joint toeneemt.

 

groeten greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel...

 

eerst dacht men adhd bij mij vast te stellen...blijkt niet.

 

Ik rook al 15 jaar.

 

Ik wordt er rustiger van..kan alles beter relativeren...kan me beter concentreren..en ik kan beter van men leven genieten.

 

Daarom rook ik.. :doctor:

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja waarom blow ik uhhhhhh gewoon lekker om mn eiguh kweekie te dampen lekker chil in t waterpijpie en dan leuk filmpie kijkuh en lachuh....

't is lekker ontspennen na een drukke dag, t kweken vind ik eigenljk leuker zeker als ik ziet dat mn maatjes er van genietuh en achter-over hangen na een goeie hijs whahahaha....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben beginnen blowen toen ik 12-13 was, toen een tijdje gedaan om stoer te doen. Even gestopt en kreeg extreem last van hooikoorts.

En na een spliffie Heb ik er weer heel de dag geen last meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blow nu bijna 30 jaar en tot de dag van vandaag heb ik geen spijt dat ik het op vijftienjarige leeftijd heb ontdekt.

:D

Ook al deed ik het toendertijd om andere redenen als nu. :doctor:

 

Al vinden sommige mensen me anders dan anderen, daar ben ik niet treurig om, ik ben wie ik ben en zal blijven wie ik ben. Geen enkele arts kan me andere medicatie voorschrijven, dat doe ik zelf wel.

 

En ik ben blij dat ik er ben en hoop er nog een tijdje te wezen.

 

groetjes uit Chilburg :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...