Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dogwetrust

Tl Kweekje 3x Top 44

Recommended Posts

Zal ik wel veel meer oogst krijgen met die 100watter ik denk dat ik 1 ga bestellen, werk een hps lamp ook goed met scrog?? :rofl

 

Laterss,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je oogst zal kwalitatief en kwantitatief beter zijn, en die tyribjes is volgens mij wel ok..

ja scrog werkt ok met hps, beter dan normaal zelfs en de reden weet je zelf ook wel denk ik

 

je doet goed je best :rofl keep it up

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal ik wel veel meer oogst krijgen met die 100watter ik denk dat ik 1 ga bestellen, werk een hps lamp ook goed met scrog?? :wOOt

 

Laterss,

 

Dogwetrust

 

hoi dog

ik zou het mooi zo laten het gaat toch mooi :rofl

en met een natrium lamp scrog? tuurlijk wel maar het licht komt van 1punt en dan krijgen de buitenste

toppen net weer wat minder licht.bij je tl nu evenwijdig

ga zo door ,als ik mijn kweekje ook zo kan krijgen :P

 

rollaatorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tieribs zijn prima hoor. Je laat duidelijk genoeg ruimte over voor eventuele groei.

 

Vuilniszakstrips moet je mee uitkijken.

Deze hebben een veel kleinere effectief oppervlak en kunnen je plant snijden.

Ook roesten ze als de beste, dus beter niet gebruiken.

 

Mooie scrog heb je trouwens. :rofl

Lekker efficient je fluro-light gebruiken.

Ik doe soortgelijke dingen en ben persoonlijk niet echt tevreden over bloeien onder fluros.

Ik kwam niet verder dan 0.35 g/W.

Wat je ook kiest, succes ermee, ik kom af en toe wel ff kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ff 2 pic. van me plantjes er komen uit alle toppen al mooie haartjes :rofl

 

Hier de fotosssssssssssss:

 

Foto=IFRRFK8Q.jpeg

 

Foto=HPRPOHA3.jpeg

 

Laterss,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens ik heb togh maar overwogen om natrium lamp te gaan kopen ik heb er al 1 bestellt een 100watt hps lamp.

 

1808.gif

 

Ik denk togh dat ik door deze lamp wel wat meer oogst ga zien, wat denken jullie??

 

Reacties welkom :wOOt :rofl

 

Latersssss,

 

~Dogwetrust~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen zegt wel dat een hps hier beter zou zijn maar heb je hier al aan gedacht:

 

een 100 watt hps kan tot 10-15 cm (zonder airflow) boven je toppen dus de buitenste toppen gaan minder leveren/slechtere kwaliteit/fluffy topjes geven...

 

Ik ben nu even vergeten hoe groot je scrognetje is maar het zal wel iets aan je oogst beinvloeden, die hps gaat hier zeker niet onderdoen voor tl maar volgens mij gaat het verschil niet gygantisch zijn... (mijn mening)

 

Je kan nog altijd opteren voor een half-pipe scrog... Maar volgens mij is dit wat veel gedoe voor 1ste kweek.

 

Zien er al goed uit :rofl

 

Growa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

over die vlekken op dat blad,... ik zag ook dat je kant-en-klare bladvoeding had staan van bio-bizz,.. nu kan, met nadruk op 'kan', het soms zo zijn dat bladvoeding residu achter laat, kan de vlekken ook anders moeilijk plaatsen. :rofl (vooral kant-en-klare plantenvoeding wil wel eens over de datum zijn, vaak behoorlijk beperkt houdbaar of is het wellicht iets te sterk aangemaakt dan kan je er een beetje water bijdoen.)

 

Als ik het goed heb gebruik je momenteel 2 tl lampen van 36watt(??) dan zou een 100watt hps echt wel verschil maken naar mijn mening. Lekker dicht erop toch wel rond de 5 a 10cm houden, dit kan goed door direct een ventilator onder de kap te monteren dat de geringe warmte (in vergelijk met 400 of 600) wordt weggeblazen. Lekker dicht erop, anders krijg je van die gestrekte planten en dat willen we niet.

Het oppervlak heb ik geen idee van, maar stel er niet al te veel van voor dan zit je met tl denk ik beter.

 

Maar 100Watt hps zegt mij niet zoveel terwijl ik zelf en ook anderen ken die zaailingen laten spruiten onder 150watt hps maar dan is het gebruikte oppervlak vaak hooguit maar 0,5m bij 0,5m. Ik heb er echter nog nooit mee afgebloeit. De eerste twee week gaan echter prima onder 150watt, maar serieuze zaak deze toch niet veel meer dan 10 cm van de plantjes te hangen. Dan heb je mooie korte zaailingen.

 

Ik lees als hps gebruiker hele leuke dingen over gebruik van tl, dat ik ervan overtuigt ben dat je met een goede setup en gebruik van tl niet veel onder hoeft te doen dan hps gebruikers. Maar het is vrij simpel licht is gewicht.

Voordeel van hps is dat licht dieper komt. Dus hoef je niet perse te scroggen <--wat veel oppervlakte in neemt.

Bij tl komt licht niet ver, maar je kunt echter scroggen, wat wel meer werk is. Met tl belicht je groot oppervlakte dus is scroggen op zich geen probleem. (behalve in mijn mening het wegnemen van het echt leren kennen van het plantje voor een beginner, want bij 'normaal-groeien' leer je het plantje eerst wel beter kennen is mijn idee.)

 

Als ik naar jouw huidige kast kijk en vooral naar het ingeschatte oppervlak is dat niet zo heel groot. Ik zou gaan voor hps omdat ik scroggen bij jouw eigenlijk niet de juiste optie vind. Gewoon drie planten erin pleuren en hooguit een keertje toppen en de onderste takken verwijderen en dan nog de bloemetjes verwijderen waarvan jij denkt dat die geen licht krijgen(dieven).

 

Grond volgende keer gewoon mooi een zakkie grond halen wat er specifiek voor bedoelt is wat kan die 8 a 10 euro nou boeien, zeker aangezien al die middelen die je hebt aangeschaft. Volgende keer goede grond!! Ook geen merkloze puut van de growshop gewoon merk kopen. Dat laatste zeg ik niet zo vaak.

 

't is best al weer lang geworden, maar vind het leuk om te zien hoe iemand het kweken oppakt en er steeds een beetje serieuzer in wordt, omdat het eigenlijk ook best wel leuk is om te doen hè. :P

 

Succes ermee,

 

Northern :wOOt

 

(ik vind scrog-methodes meer bedoelt voor mensen die al heel ervaren zijn en de plant al redelijk precies kunnen lezen, daarvoor moet je eerst een aantal keer met een fatsoenlijke setup de plant netjes redelijk 'ouderwets' groot brengen om de planten echt te leren lezen. <-- is mijn persoonlijke mening)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties :rofl

 

@NorthernSmoker

 

Ik heb nu 5 tl lampen trouwens, en je kan best gelijk hebben met die leafcoat dat daardoor de bladeren **** worden :wOOt

 

Maar ik wil ff kyken wat ik eraf ga halen zowieso ben ik vanplan om de volgende keer een aardebak te nemen met wat plagron erin :P

 

Opzich hoor ik vaak dat voorgroeien onder tl goed werk, naar mijn idee is dat wel het beste voor de plant en daarna bloeien onder natrium alleen ben ik nu beetje aan de iets latere kant omdat me plantjes al een kleine week in de bloei staan.

 

Tl is beter omdat het verspreider is maar als ik nu zoals 'growertjen' zegt een half pipe scrog maak dan word alle licht van de natrium lamp nuttig gebruikt,,klopt dit?

 

Gr.

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het 18watt tl's zijn kom je dan op 90Watt als het 36watters zijn kom je op 180watt. Dus met 100hps ga je er of amper op vooruit of indien (36watt tl) ga je erop achteruit.

 

Dus ik zou die 100hps gaan aanvullen met wat tl's, misschien een idee. Kom je wellicht op nog een andere manier uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NorthernSmoker

 

Ja ik denk dat ik ook gewoon nog 2 extra tl lampen erbij doe , maar die klote duitse site schiet niej op ze mailen niej of heel laat en het is allemaal onduidelijk ik heb bij de deur betalen gedaan maar op de site staat dat dat niet eens kan omdat ze eerst het geld nodig hebben,, duss gewoon afw8 ,

 

Morge komen er ook wel weer ff wat foto's erop :rofl

 

Laterrsss,

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier me beloofde update je er zijn al wat mooie topjes bij ik hoop ook egt deze week op de lamp geld hebben ze al :P

Hier komen de mooie foto´s :wOOt :

 

Foto=UUSGVGMY.jpeg

 

Foto=DNUO8ZKS-1.jpeg

 

Foto=Z4RDQC7F.jpeg

 

Foto=BV33AE63.jpeg

 

Foto=SX3ZIAT7.jpeg

 

Foto=6JCQISLT.jpeg

 

Foto=QUKAOGRZ.jpeg

 

Foto=CNRTQWDL-1.jpeg

 

Foto=WSJN7HTA-1.jpeg

 

Foto=4GHIGGPJ.jpeg

 

Foto=O3VNLMCT.jpeg

 

Foto=7GKOBNNA.jpeg

 

Foto=ROZ84PQS.jpeg

 

Foto=B4CDGHZ8.jpeg

 

Foto=8PMIYQRA.jpeg

 

Foto=7RMKD87D.jpeg

 

Dat waren weer wat foto's wara jullie weer ff mee doorkomen, bladeren worden weer beetje anders na gebruik van leafcoat ik doe er volgende keer wat water bij om te verdunnen miss is het dan over :rofl

 

Laterss,

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag een 105 kuub afzuigertje gehaalt en aangesloten ook nog een paar foto's van me plantjes,,ze zijn wel aant slapen :P

 

Hier de foto's:

 

Foto=KI7ZEUQV.jpeg

 

De foto's van me plantjes zijn een beetje wazig omdat niej zo goed wil in het donker met me telefoon,,

 

Foto=XB3VG7ZC.jpeg

 

Foto=ZERMRJMA.jpeg

 

Foto=IONIIZ8W.jpeg

Maar foto's van me afzuiger zijn wel goed gelukt :jump:

Foto=6R7O8RFI.jpeg

 

Foto=APVJ4GDP.jpeg

 

 

Reacties natuurlijk van harte welkom :verrygood

 

Gr.

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff paar extra foto's gemaakt van me plantjes zonet met licht aan..

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Foto=3NT4JZJC.jpeg

 

Foto=3GBAOFTZ.jpeg

 

Foto=3QB87MF4.jpeg

 

Foto=7YDT3NBS.jpeg

 

Foto=WLXIJU37.jpeg

 

Foto=3UGQ3POB.jpeg

 

Gr :verrygood

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar prachtige budshot's lekkere witte haartjes,,, :verrygood

 

kon niej laten om deze pic er op te zetten :P :

 

Foto=IA3R6FEU.jpeg

 

Foto=F8TJU666.jpeg

 

Foto=CJW4PZOK.jpeg

 

Laterss,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaydie

 

 

16e dag bloei is dit nu,, en de plekjes op de bladeren komt door leafcoat als ik weer gebruik gebeurt dit niej want ik heb het gemengt met water :verrygood

 

Gr.

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me plantjes net nog ingespoten met leafcoat dat was ook de laatste x dat ik leafcoat heb gebruikt anders kan het wel eens niej goed zijn voor de topjes.

 

Laterss.

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

@urgr8estfear

 

Ja het is wel sterkt spul die leafcoat,,,,ik heb die lamp nog steeds niet :verrygood het duurt nu al wel lang..Zzz

 

Laterss,

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi scroggveldje maar zie heel wat verbrande bladpunten,zit je ec waarde niet te hoog?

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...