Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whites

Universele Potgrond

Recommended Posts

Hey,

 

ik ben dus van plan om 1 van dees weken een kweekje te starten. (white widow uit zaadjes)

kheb al geruime tijd info opgezocht hier voor benodigdheden van kweken, indoor kweken enz, maar over de grond geraak ik dus niet echt wijs uit. (vooral die waardes dan)

 

ik weet, de zoveelste vraag over grond, maar over deze soort vind ik niet echt veel info.

 

Nu, er liggen hier thuis nog een aantal zakken agrofino universele potgrond

 

NPK: 14-16-18 1.2 kg/m³

PH (water)-zone: 5-6.5 (een beetje verder staat er ook gewoon Ph: 5.8)

 

tuinturf, turfstrooisel (witte turf), meststoffen op basis van kalsium mangesium

 

op de voorkand van verpakking staat ook + sporenelementen

 

Is dit een geschikte grond om op te kweken? of moet er nog vanalles bij?

 

om ze te laten ontkiemen denk ik dat dit niet geschikt zal zijn, maar desnoods doe ik dat in watten ofzo

 

ik ben dus van belgie, en ik nog niet over een auto beschik om naar nederland te rijden voor goede grond

 

groeten :smoke

Edited by whites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij vinden ze t heerlijk, gewoon derin zetten man, doe nie moeilijk..misschien een beetje perliet der door heen mixen as je daar aan kan komen .of wat grof zand, vermiculiet ofzow om der wat lucht in te houden anders zakt ze zo in, en hebben de wortels 't straks benauwd..

De N-P-K zit wel snor zo te lezen..

Natuurlijk is een allmixje of badmix uit de growshop wat beter, maareuh, tis maar een plantje.....

:verrygood

 

kweekze dude.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agrofino heeft in Belgie een goede reputatie qua potgronden,het nadeel aan de universele potgrond van dit gamma is het gebrek aan klei,en de hoeveelheid meststof is net wat te hoog,deze potgrond heeft een redelijke stabiele ph waarde,maar om goed te zijn kan deze wel beter een beetje opgewaardeert worden voor onze wietplantjes...

Indien je per 40 liter zak er 20 gr zeewierkalk ondermengd,er 10 liter potgrond voor buxus ondermengd,en er 10 liter vivimus van dcm voor groenten ondermengd, en als laatste 5 liter cocosvezels,dan krijg je een beter geschikt grondje,deze zaken zijn zeker in de betere tuincentra in Belgie verkrijgbaar,dan zit je met een ph waarde van de grond van 6.0 +- :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staat er een RHP stempel op ?

 

Voor zaden moet je zaaigrond hebben.

 

TAW

 

nee, geen RHP stempel

 

 

 

 

merci voor de reacties al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien je per 40 liter zak er 20 gr zeewierkalk ondermengd,er 10 liter potgrond voor buxus ondermengd,en er 10 liter vivimus van dcm voor groenten ondermengd, en als laatste 5 liter cocosvezels,dan krijg je een beter geschikt grondje,deze zaken zijn zeker in de betere tuincentra in Belgie verkrijgbaar,dan zit je met een ph waarde van de grond van 6.0 +- :verrygood

 

dus als ik een betere ph wil, moet ik al die zaken hebben?

er is hier een tuincentra in de buurt, zal morgen eens gaan kijken. maar als ze daar bv alleen cocos en zeewierkalk hebben ofzo, is dat dan de moeite om te kopen als ik de rest niet heb? of zal het niet veel uithalen

 

mss heel domme vraag, maar ben dan ook dom :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agrofino heeft in Belgie een goede reputatie qua potgronden,het nadeel aan de universele potgrond van dit gamma is het gebrek aan klei,en de hoeveelheid meststof is net wat te hoog,deze potgrond heeft een redelijke stabiele ph waarde,maar om goed te zijn kan deze wel beter een beetje opgewaardeert worden voor onze wietplantjes...

Indien je per 40 liter zak er 20 gr zeewierkalk ondermengd,er 10 liter potgrond voor buxus ondermengd,en er 10 liter vivimus van dcm voor groenten ondermengd, en als laatste 5 liter cocosvezels,dan krijg je een beter geschikt grondje,deze zaken zijn zeker in de betere tuincentra in Belgie verkrijgbaar,dan zit je met een ph waarde van de grond van 6.0 +- :smoke

 

 

Mijn Held :verrygood

 

Nee effe serieus ik moest dees echt hebben deze info. Ik kom net grond tekort voor 2 potten te vullen nu alleen nog uitvissen hoe ik dit allemaal met de moto ga transporteren.

 

Btw kwa ec waarde ga ik er nog wat Terra vega mogen bijdoen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

best dat je alles hebt ja,de zeewierkalk acht ik wel noodzakenlijk,weet uit ervaring dat de ph waarde in de praktijk zo rond de 5.6 zal zijn +-,door de zeewierkalk in deze verhoudingen toe te passen loopt deze op naar +- 6.0 wat zeer goed zal zijn voor de plantjes...@maarten s:ja,mag je doen maar pas slechts de helft toe van de aanbevolen hoeveelheid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plaats van zeewier kalk is een procent of 30 aan kleigrond door je potgrond ook mogelijk, als het maar echt goed wordt vermengd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In plaats van zeewier kalk is een procent of 30 aan kleigrond door je potgrond ook mogelijk, als het maar echt goed wordt vermengd.

dat zit al in DCM vivimus voor groenten atmosphere,veel klei,het is de samenstelling zoals opgegeven die er een goede basisgrond van maakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen hoor,het wil niet zeggen dat deze potgrond de stempel niet heeft,dat hij niet goed zou zijn,ken deze potgronden en weet waar ik het over heb,Agrofino laat zijn witveen,bonkveen en zwartveen uit het baltisch gebied overkomen,echt nog een stukje natuur daar,witte producten potgrond bevat veel naalbomencompost en soms zal er eens gebaggert worden langs ondiepe rivieren waar er inderdaad in witte producten potgrond vervuild slib kan inzitten,dat zal je nooit met DCM en Agrofino tegenkomen... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch altijd mooi om weer verbaasd te zijn om wat andere mensen toch weten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...