Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

Lowrider 1 Zaadkweek

Recommended Posts

Dag Allemaal !,

 

Kheb via alien, nog wat lowrider zaadjes te pakken kunnen krijgen, de bedoeling is om er eens een hele kweek mee te doen, en ook eens te kruisen met andere soortjes.

 

We gaan dus lowrider zaad maken, vind de zaadjes te duur om zo te kopen, vandaar eerst effe, een zaadkweekje zodat ik er genoeg heb om mee te experimenteren. hopelijk komen er genoeg af :blink:

 

gallery_6695_923_1653949.jpg

 

 

Kheb er 6 geplant... van de 10 ;)

 

Eerst even een uurtje in wat water gelegd dat op kamertemperatuur gebracht is en ph6

 

gallery_6695_923_503440.jpg

 

 

Waarna overgezet naar op voorhand goed bewaterde zaai, en stekgrond, en de bodemtemperatuur, wordt

op 24 graden gehouden. water was gewoon kraantjes water aangezuurd tot ph 6

 

gallery_6695_923_2372062.jpg

 

 

gallery_6695_923_2305532.jpg

 

 

Ze liggen allemaal ongeveer tussen de 0.5 en 1 cm diep onder het zand.

 

En nu maar wachten.... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan leuk,,,,,,,,,,,,,,,,

 

maare zemec je bedoelt toch aarde IPV zand ......anders gaat het nu al fout ...........

 

doe je ding

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
maare zemec je bedoelt toch aarde IPV zand ......anders gaat het nu al fout ...........

 

Ofcource aarde....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer 1tje om te volgen, alvast veel succes!

Ik kijk er naar uit.

 

Ik vraag me trouwens af waarom ze zoveel vragen voor 10 zaadjes, van 20 plantjes heb je toch al massaal veel zaden?

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Ik ga dit verslag ook volgen, heb ook lowrider zaadjes maar zet ze volgend jaar buiten.

Veel succes.

 

Groeten jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey de lowryder! :blink: ja denk eraan ze ook aanteschaffen. ga dit zeker volgen :specool weet iemand al iets over het nieuwe soort lowryder x santamaria?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn dat niet de nieuwe lowriders? deze brengen iets meer op dacht ik.

 

Wel de bedoeling is om ook eens te kruisen met verschillende soortjes....

Share this post


Link to post
Share on other sites
heey de lowryder! :blink: ja denk eraan ze ook aanteschaffen. ga dit zeker volgen :specool weet iemand al iets over het nieuwe soort lowryder x santamaria?

 

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey, effe tijd voor een update....

 

enkel 3 van de 6 zaadjes zijn eingelijk goed uitgekomen :specool

dit is wel een teleurstelling, omdat ik ze volgens mij (denk ik)

toch wel de ideale kansen gegeven heb...??

 

1 zaadje is gewoon niet uitgekomen, zelfs in een badje met water doet het niets...

2 overige, hebben een klein wit worteltje, maar denk dat het dus ergens mis is gegaan, ik hoop dat ze het nog halen.....

 

hier de fotokes van de kleine babys... :blink:

 

gallery_6695_923_170520.jpg

 

 

gallery_6695_923_529685.jpg

 

 

gallery_6695_923_580681.jpg

 

 

gallery_6695_923_1441043.jpg

 

 

De TL staat er wel net boven, maar voor de fotos heb ik ze effe opzij gezet...

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn evenver met de lowryders ZeMeC, das wel mooi, dan kun je direct een beetje de verschillen bekijken tussen de lr 1 en 2.

 

Die van mij zijn evengroot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, heb je hiervan ook een verslagje ?

 

Hoeveel zaadjes zijn er bij u uitgekomen ?

 

Heb je ze rechtsteeks in aarde gezet ? of eerst ?

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er 3 van gezaait, ze staan nu nog allemaal omhoog, eerst in water laten wellen, klein worteltje --> zaai stekken aarde

 

fotos staan bij indoor verslagen, 9xppp klein maar fijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop voor jou dat alles goed gaat!!! ga je topic zeker volgen hoever sta je nu al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Allemaal !

 

Hiermee een update van de lowriders....

 

What happened so far....

 

Eerder dacht ik dat enkel 3 zaadjes van de 6 het gehaald hadden, wat ik toch een teleurstelling vond (dat is maar 50 %) :smoke

Nu net na de post van vorige keer, groeiden er toch nog ineens 2 extra plantjes uit de grond :specool

waarvan 1 het uiteindelijk toch maar gebleven is bij een steeltje maar geen enkel blaadje... :verrygood

 

Dus uiteindelijk heb ik er van de 6; 4 het gehaald....

(vind ik nog niet zo goed aangezien ik toch (volgens mij) de ideale omstandigheden had gecreëerd voor ze... (bodem temperatuur, ph, zaai en stekgrond) allemaal ok)

Ik ben nu begonnen een lichte voeding mee te geven canna vega, ook gaan ze spoedig in een grotere pot.

 

Persoonlijk vind ik de kleur van de blaadjes NIET goed, volgens mij hebben ze iets tekort...

 

zou ik de sterkte van de voeding opdrijven ???

 

Is zaai en stekgrond wel de goede aarde om mee te starten ?

(het is zaai en stekgrond van de doe het zelf winkel, wel is het al van tevoren gemengd met perliet en ook een ph van 6, npk 15-9-15 + extra Mg) merk Compo sana

Of had ik toch beter, batmix/standardmix genomen om ook de zaadjes in te zetten ?

 

ZeMeC...

 

gallery_6695_923_1442959.jpg

 

gallery_6695_923_967290.jpg

 

gallery_6695_923_2188533.jpg

 

med_gallery_6695_923_792465.jpg

 

gallery_6695_923_1979478.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet leuk uit ,

 

Ga volgend jaar ook es met LR growen.

Geinige plantjes

 

Veel succes, ga het verslag volgen

 

mazzellllll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ZeMec,

 

Weet je waarom die van mij iets sneller/beter gaan...

 

- volgens mij geef je véél te veel water (dit verklaart de gele blaadjes)

 

- voeding is totaal niet nodig, ook niet in lichte hoeveelheden, alles wat je nu moet doen, is dit een dag of 4/5 lekker laten staan, en geen water geven, pas als de grond superdroog is watergeven

 

-wat voor water, gewoon ph 6, er mag een klein beetje wortelstimulator door (0.5 ml / l ofzo)

dan zouden ze wel weer moeten aansterken

 

 

Deze fout maakt iedere beginner wel volgens mij, dat de zaaiingen te nat staan, en je de plantjes wil vertroetelen, ze hebben dus geen tekort aan iets, je geeft ze juist teveel!

 

 

 

Volg bovenstaande instructies op, en binnen een week zouden ze dan weer fijn moeten gaan! :smoke

 

 

(hoop ik voor je)

 

 

 

 

Succes :verrygood

 

 

 

edit ook gewoon de schuifjes los, zodat t teveel aan water ook kan verdampen, de lv hoeft nu niet meer zo hoog te zijn, niet teveel ermee kutten, lekker laten gaan de komende 4 dagen dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik ga je raad opvolgen neus....

ze krijgen niets meer voor zekers 5 dagen !

 

hoppelijk gaan ze dan beter, nu ik had ze net, en als ik de fotos ga bekijken blijkbaar elke keer, net voor ik een foto trek water gegeven.

 

Zaadjes blijft een nieuwe on onervaren belevenis !

Stekjes gaat toch zoveel beter.... (is nu mijn mening)... maaar we geven het nog niet op....

 

Greetingzz

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze moeten nog een dagje of 2 droogstaan ongeveer, hoe staan ze er nu bij?

 

 

Niet stiekem water gegeven :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel tis lang geleden maar hier nog eens een update:

 

Ik had het bijna opgegeven, o wat waren ze ziek, helemaal licht groen, helemaal slap. :P

 

Het lag toch niet aan het teveel aan water, maar aan de aarde die gebruikt was !

Het was zaai en stekgrond (compo sana) (brico). :P

 

Deze zaai en stekgrond is dus echt niet geschikt, deze wordt zo hard als een blok, waneer deze droog gehouden wordt (wat toch wel nodig is voor onze hobby).

 

Op advies van Neus had ik ze eens extra droog laten worden, maar het ging slechter en slechter...

 

Ze stonden gewoon stil ! , niets groei, etc, zeker als je de lowriders vergeleek met deze van Neus zijn kweekje.

 

Ik had ze bijna in de vuilbak gegooid, maar dacht, alez laatste kans....

 

Ik heb dus een grote emmer met water gevuld, en die harde klompen zand er afgespoeld, zodat ik terug mooi de worteltjes zichtbaar kreeg (waren NIET GOED ONTWIKKELD) was te vermoeden....

 

Gewoon in standardmix van de GS gestoken, en een dunne oplossing van wortelstimulator gegeven, binnen een weekje kleurden ze al helemaal op !

 

Het zijn er totaal 4, waarvan duidelijk 1 man, en 3 dames... PERFECT !!!

 

Nu mijn vraagje aan het forum.

Ik vind dat de man precies voorstaat kwa groei en ontwikkeling tov de dames?

Is dit zo ?

Zoja, de bedoeling is zaad te maken, dan gaat de man al uitgebloeid zijn waneer de dames 'kunnen ontvangen' :D

of heb ik het fout ?

Hoever gaat dit stuifmeel ? mijn ander hokje staat hier vlak naast, hier wil ik natuurlijk gaan stuifmeel inkrijgen....

Is stuifmeel te bewaren ? zoja hoe ? en hoelang ?

 

Hier wat fototjes....

( er staan er nog meer in mijn galerij)

 

gallery_6695_923_1489732.jpg

 

gallery_6695_923_854446.jpg

 

gallery_6695_923_2148972.jpg

 

gallery_6695_923_959596.jpg

 

gallery_6695_923_1672289.jpg

 

gallery_6695_923_77300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien :P

Dat er bloemen aankomen betekend dat ze in bloei gaan/staan, en lowryder is autoflowering dus je kan niet kiezen groeien of bloeien..

 

En ik heb geleze ndat het 2 dagen houdbaar is, en daarna kwaliteit gaat verliezen, maar weet niet precies..

MAar als je gewoon zorgt dat er geen stuifmeel van het ene naar het andere hokje kan komen :P

gr.speed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...