Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
superb

Komt Het Nog Goed Met Mijn Plantjes?

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

 

ben momenteel bezig met mijn 2e kweek, ik zit momenteel in het midden van de 5e week bloei.

2 avonden terug was ik niet in de mogelijkheid om de plantjes water te geven. De dag daarop schrok ik me dood, alle planten zijn gaan hangen en er waren 50% meer gele bladeren. :specool De grond was enorm droog en de luchtvochtigheid was 45%.

 

Ik heb ze gelijk water gegeven, de volgende ochtend zijn de meeste blaadjes rechtop gaan staan, nu 2 dagen verder staan alle bladeren rechtop alleen er zijn nog steeds veel gele bladeren, horen die nou weer groen te worden of moeten er nieuwe worden aangemaakt.

 

Ik heb ze in 11 literpotten staan, grond is batmix, momenteel geef ik ze om de 2 dagen t.flores, elke dag pk13/14 en bloeistimulator. ph water hou ik op 6,3 en de ec 1,7 (als ik t.flores toedien, anders is ie 1,3).

 

Moet ik misschien met t.flores stoppen?

 

O ja, de foto;s heb ik in mijn galerij toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de foto's ook maar even bij het onderwerp:

 

med_gallery_7727_892_376357.jpg

 

 

med_gallery_7727_892_156427.jpg

 

 

med_gallery_7727_892_97950.jpg

 

 

med_gallery_7727_892_65055.jpg

 

 

med_gallery_7727_892_174706.jpg

 

 

med_gallery_7727_892_452121.jpg

 

 

Wat denken jullie?

 

Bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH naar 6,0.ik denk da die net te hoog is...

En zekers effe stoppe met p-k 13-14..

 

Wat is de N-P-K van die terra rommel, 1-2-3 ofzow? ;)

Vette tuin man, ziet 'r smakelijk uit ... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou meer voeding geven t flores 1.6 1.7 elke dag eff voor een week dan weer een dagje water en ik weet niet hoelang je die pk 13 14 al geeft daar zou ik dan maar mee stoppen meet de ec van je aarde weet je ook weer wat meer denk te weinig voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wat geel is wordt volgens mij niet meer groen. Maar laat lekker zitten, want zolang de plant ze niet afgooit hebben ze nog een functie. Nieuwe bladeren zullen er niet meer komen in deze fase. Maar ik heb planten af zien bloeien die nog veel minder bladeren hadden.

 

Ik betwijfel echter of de gele bladeren met het droogstaan te maken heeft. Te droog maakt dat de bladeren slap gaan hangen. Maar of ze gelijk zo geel worden betwijfel ik. Ik denk eerder dat de planten andere stoffen uit die bladeren aan het trekken zijn omdat ze die niet op kunnen nemen uit je medium. Te nat staan ze in elk geval niet :specool Heb al even zitten kijken naar de punten van de bladeren, op zoek naar tekenen van overvoeding. PK 13/14 wordt aangeraden 3 tot 6 keer in de week te geven. Ik vraag me dus af of elke dag niet te veel is. Er zit voornamelijk Fosfor en Kalium in. Bij een teveel aan fosfor zal de opname van o.a. zink verstoord worden. Dit leidt tot vergelende bladeren wat veel lijkt op ijzertekort maar zonder aantasting van de jongste bladeren.

 

Quotje uit de Growguide: "Een teveel aan Kalium kan leiden tot schade door zoutophoping bij de wortels waardoor de opname van voedingsstoffen wordt verstoord. Als eerste zullen een magnesiumgebrek en soms ook een calciumgebrek ontstaan. Maar andere gebreken zullen spoedig volgen. De Fan leaves zullen wit tot donkergeel verkleuren tussen de nerven. "

 

Ik denk dus eerder dat je een weekje beter even alleen water kunt geven. En misschien dat een behandeling met een goedje als The Final Solution van BAC ook nog wel een aanradertje is. Dat zorgt voor inkapseling van overtollige zouten in je medium. Zou in de vijfde week een prima oppepper van je grond zijn.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal,

 

Ik heb ze in 11 literpotten staan, grond is batmix, momenteel geef ik ze om de 2 dagen t.flores, elke dag pk13/14 en bloeistimulator. ph water hou ik op 6,3 en de ec 1,7 (als ik t.flores toedien, anders is ie 1,3).

 

Moet ik misschien met t.flores stoppen?

 

om de 2 dagen t flores 1.3 is dan pk 13 14 1.7 is dan met t flores dan geef je dus 0.4 t flores om de 2 dagen nog wel. veels te weinig en te veel pk 13 14

 

 

Dus de N-P-K totaal, 13-27-15,7.

 

ik gebruik Bçuzz 7-30-20 heb ik die p-k 13-14 niet meer nodig, dus is de pH veel stabieler..

maareuh das op aarde, ken die ballebakken niet , nooit in gekweekt.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

bedankt voor jullie snelle reacties.

 

Dokkie, bedankt. Ik hoop dat het ze zo goed door blijven gaan tot het einde. Mijn vorige oogst was namelijk een mislukking, heb toen gemiddeld 8 gr. per plant afgehaald. :specool Oorzaak was overvoeding.

 

Miss J bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik ga nu even wat meer info navragen bij de growshop over the final solution.

 

Mistig iets, ik gebruik pk 13/14 inmiddels al bijna 3 weken, met t.flores ben ik de laatste dagen mee gestopt dacht dat het daaraan lag.

 

Overmorgen gaat bij mij week 7 van de bloei in, is het dan niet te vroeg om alleen water toe te dienen? Krijg ik dan nog wel een goede opbrengst? Als ik deze vraag bij de growshop neerleg blijven ze mij adviseren om de pk 13/14 gewoon tot de achtste week elke dag toe te dienen. Ik gebruik momenteel 100ml op 100 liter water, de bloeistimulator 150ml op 100liter water en t.flores had ik 4 dagen geleden voor het laatst toegevoegd 300ml op 100liter water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk 13/14 mag je slechts eenmalig gedurende 1 week a rato 3x aan je planten aanbieden,stop daar dus mee,je planten gaan er alleen maar van achterop raken,ze nemen nu al niets meer op aan de foto's te zien,gewoon afgezuurd water geven lijkt me nu de ideale actie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou stoppen met die pk 13 14 en gewoon t flores geven 5 of 600 ml op 100 liter zit je tussen de 1.6 en 1.8 dat zou ik zeker nog anderhalve week geven je hebt maar heel weinig t flores gegeven en dan ook nog is om de 2 dagen. en de bloeistimulator nog meegeven

 

Pk 13/14 mag je slechts eenmalig gedurende 1 week a rato 3x aan je planten aanbieden,stop daar dus mee,je planten gaan er alleen maar van achterop raken,ze nemen nu al niets meer op aan de foto's te zien,gewoon afgezuurd water geven lijkt me nu de ideale actie...

he rataplan hij heeft te veel pk 13 14 gegeven en naar mijn inzien veels te weinig t flores (1.3 pk aangevuld tot 1.7 met t flores dus 0.4 en dan ook nog is eens in de 2 dagen die pk 13 14 heeft schade aangericht maar ik denk als je nu alleen water geeft dat het gele nog veel erger word. ik zou dan 1 keer schoon water geven en dan gewoon t flores 1.7 ofzo een dikke week

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde man dat het slecht gaat :) want je ruimte is echt toppie :specool laat zo snel mogelijk een grond monster nemen dan weet je of de ec in je grond te hoog of te laag zit.en of de ph nog goed is.en dan zullen de lieve mensen hier je wat beeter advies kunnen geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ballebakken? hij zit toch op aarde? :specool

 

 

lol ik verwar 'm met een andere'poost. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Mistig iets: Als de planten al een poosje een blokade hebben in de voedselopname moet je niet vergeten dat er nogal wat voedingsstoffen opgehoopt zijn in het medium. Even geen voeding geven zodat het zoutgehalte daalt (even final solution om in te kapselen) en de planten de tijd geven om die opgestapelde voedingsstoffen alsnog op te nemen zou mijn idee zijn. Klinkt dat logisch?

 

Ik denk dat deze planten tekorten vertonen door overvoeding :specool hersenkrakertje hehehehe

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist missJ!Door de hoge concentraties zouten,dus de overvoeding van Kalium en Phosphor heeft een ec blokkade van overvoeding veroorzaakt in het medium,met als logisch gevolg dat de ph en ec waarde nu buiten de lijntjes zijn getreden,met daar het rechtstreeks gevolg op dat de planten hun drinkmembraanklepjes gaan sluiten,en de plant nu tracht te overleven door zijn bladvoedingstoffen aan zichzelf te ontrekken zie foto's,dus afgezuurd water geven zodat de schade enigzins beperkt kunnen blijven,nu nog voedingen gaan geven gaan alleen tot resultaat hebben dat de plant helemaal gaat komen stil te staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nog maar de vraag natuurlijk of de growshop jou de oplossing te bieden heeft . Het blad zal niet meer groen worden maar dat is geen ramp . Meer dan 8 gram per plant ga je zeker wel halen dit keer.

 

Jou gedachte om te minderen met Terra flores vind ik zo vreemd nog niet in de laatste weken van de bloei.

T.F. bevat namelijk nog behoorlijk wat stikstof . De stikstof behoefte van je planten in deze fase is heel klein !! bij chemische analyse van terra flores bleek er inderdaad veel stikstof in te zitten (in de vorm van KNO3).

 

hier zeer goede info over voeden

 

Zelf gebruik ik ook weinig terra flores in een kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weet niet hoeveel zich heeft opgehoopt wat we wel weten is dat ze heel weinig t flores hebben gekregen 0.4 om de 2 dagen dus belangrijke voedingstffen mist ie zowiezo als tie ze grondje meet weten we waar we aan toe zijn en hoeveel schoon water ie moet geven misschien valt het wel mee met de ec in ze grond van die pk 13 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik pk 13/14 inmiddels al bijna 3 weken, met t.flores ben ik de laatste dagen mee gestopt dacht dat het daaraan lag.

Ik gebruik momenteel 100ml op 100 liter water, de bloeistimulator 150ml op 100liter water en t.flores had ik 4 dagen geleden voor het laatst toegevoegd 300ml op 100liter water.

Pk 13/14 is een booster!een hoog geconcentreerde oplossing Kalium en Phosphor,dit geeft bij een langdurige toediening zonder toevoeging van voeding reeds al een overvoeding op zich,gewoon omdat het zo geconcentreerd is,heb in het verleden al talrijke problemen hieromtrent gezien,met of lage ec waarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool bedankt voor jullie adviezen allemaal, rataplan, het klinkt logisch wat je zegt. Ik ben gisteren bij de growshop langsgeweest, ken de jongen al 15 jaar die dat runt. Wat navraag gedaan over the final solution maar hij adviseerde me het volgende:

 

de komende week (eenalaatste week bloei) minderen met terra flores, pk 13/14 blijven gebruiken want is product van bio en die kan de gehele bloeiperiode gebruikt worden, alleen canna enzym meegekregen, volgens hem dien ik dit 2 keer te gebruiken in 1 week tijd. O ja en de bloeistimulator van bcuzz volgens hem blijven gebruiken. En in de laatste week van de bloei afgezuurd water alleen gebruiken.

 

Als ik nu met pk 13/14 stop dan zullen de toppen volgens hem niet de laatste boost meekrijgen. Hij adviseerde me ook House&Garden Topshooter eenmaal te gebruiken en wel vlak voor de laatste week bloei.

 

Heeft iemand ervaring met de topshooter? is dit niet teveel van zogenaamde steroiden voor de plantjes? :)

 

o ja, mistig iets, ik heb nog nagevraagd of mijn grond getest kon worden, alleen het wachten op resultaat is 4 werkdagen minimaal. Dan zit ik al in mijn laatste week... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens,wat zou ik graag eens een praatje maken met je growshopeigenaar!

Het gaat goed fout met je plantjes,ze nemen immers niets meer op,en nog adviseert hij om nog topshooter te gaan gebruiken en pk 13/14 en terra flores en bloeistimulator? :specool

Nu vertel je dat de pk 13/14 biologisch is,van welk merk is deze dan?

Vrees dat we je niet verder kunnen helpen

je moet begrijpen dat voedingen en supplementen enigzins op elkaar zijn afgestemt om elkaar te kunnen aanvullen,liefst van hetzelfde merk,mits verstand van zaken kan je deze fijntunen

wens je nog succes verder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

[

o ja, mistig iets, ik heb nog nagevraagd of mijn grond getest kon worden, alleen het wachten op resultaat is 4 werkdagen minimaal. Dan zit ik al in mijn laatste week... :specool

 

ja maar dan weet je wel waar je aan toe ben en wat je fout heb gedaan doe het anders zelf eff tis wel niet echt nauwkeurig maar dan weet je wel of er teveel of te weinig voeding in zit en die pk 13 14 niet meer geven hij lult ook maar wat volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

maatje van me had ook problemen met ze planten,ze werden steeds lichter van kleur ,dus ik moest me aarde toch laten testen heb ook zijn monster meegenomen en wat bleek de ec was nog hoog maar ze ph was gewoon niet goed.als ik deze monsters niet had laten testen had mijn maatje volop gaan voeden.toen het advies gekregen om de planten wat zeewier kalk te geven was mearl,en uiteindelijk heel de run geen voeding gegeven en toch 500gram per lamp gedraaid.dus pkn, boosters, topschooters enz hebben geen zin als je ph niet goed is.en ook word het niet makkelijk om deze grond te hergebruiken dus weer sjouwen met zakken :specool dus laten testen die handel en gewoon je planten wat langer laten staan .en als die man van de growshop nog nooit van mearl gehoord heeft gelijk een andere shop nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rataplan, ik zie wel de logica in. Mijn vorige oogst is nl. ook mislukt door overvoeding.

Ik ga dan vanaf nu alleen water geven met max. ph van 6,0 en dan 2 keer per week met toevoeging alleen enzymen.

 

mistig iets, ik heb gezocht op de zoekfunctie maar kan het niet vinden. Hoe kan je de grond testen met een gewone ph en ec meter? Ik ga het dan zelf testen, weet ik gelijk of mijn aarde nog goed is.

 

bierkrat, heeft het dan nog nut om mearl toe te voegen, ik heb namelijk nog ongeveer 2 weken te gaan. 500 gr. per lamp haal ik zeker niet. Ik heb 250 plantjes in 11literpotten onder 16 a 19 (hangt af van de temp.) 600watters staan. Ik hoop dat ik er deze keer 350 gr per lamp ongeveer eruit haal, zo ongeveer 20 gr. per plant. Wat denk jij als je de foto's ziet (toen waren ze 5,5 week in de bloei)...

 

 

;)

 

P.S. Ik heb veel kweekjes bij vrienden meegemaakt maar bij het zelf gaan kweken heb ik nog zoveel kleine details ontdekt. Mijn allereerste oogst van zo'n 3 jaar terug met 20 plantjes haalde ik ongeveer 200 gr. uit en dat onder een 600watter, 3 maanden terug heb ik een hokje gebouwd met 250 plantjes en totaal 20 lampen. De eerste oogst haalde ik 2 kilo droog :specool een maat van mij heeft precies dezelfde aantal en die haalt er rond de 500 gr per lamp uit met hypro voeding. Misschien een optie voor mijn volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk gezien de tijd die nog rest met deze kweek ............

 

er maar 1 ding rest ..........

 

afgezuivert water geven .........meer nix ......

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...