Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Markos andrados

Blad Afval Op Je Grond

Recommended Posts

Yuw,

Ik heb overlaatst men rijpste plant geoogst en het knipafval heb ik allemaal boven men grond gelegt van men onrijpe plant, nu begint die plant er dezelfde manier van bloeien enzo.

Ik dacht nu worden al die sappen in de grond gezogen lekker me worteltjes in :smoke

 

Helpt dit echt denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt beestjes aan, en bevorderd schimmelvorming.

Beter weghalen.

 

Je kan het wel op de composthoop gooien bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke het water dat uit mijn bubbleator komt en de overblijfselen van het blad pleur ik op mijn oude aarde. Maar niet op nog levende planten. Voor je bladeren vergaan zijn en voedingsstoffen worden ben je een jaartje verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezelfde methode aanhouden met het water dat je overhoudt na het koken van wietboter werkt ook. :smoke

Laatbloeiers zijn een bron van frustratie daarentegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yuw,

Ik heb overlaatst men rijpste plant geoogst en het knipafval heb ik allemaal boven men grond gelegt van men onrijpe plant, nu begint die plant er dezelfde manier van bloeien enzo.

Ik dacht nu worden al die sappen in de grond gezogen lekker me worteltjes in :smoke

 

Helpt dit echt denk je?

 

Misschien als je je wortels in je bladeren zou begraven? Maar door ze op je aarde te leggen maak je alleen maar extra kweekhaarden voor beestjes en negatieve schimmels. Zoals whazzup zegt, een extract zou kunnen, maar ook hier ben ik persoonlijk geen voorstander van op levende planten, vanzelfsprekend kan je de aarde na een tijdje wel hergebruiken. Ik twijfel alleen aan het nut ervan, maar zou de exacte uitwerking niet weten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dezelfde methode aanhouden met het water dat je overhoudt na het koken van wietboter werkt ook. :smoke

Laatbloeiers zijn een bron van frustratie daarentegen.

Mocht je de plantdelen ook willen gebruiken bedenk dan wel dat je dan altijd boter mee je grond in gooit, je krijgt het er nooit helemaal uit. Weet niet of dat erg is maar vet lijkt me niet echt gezond voor je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bladafval gaat gedeeltelijk naar m`n konijn, de rest gaat de kliko in. Alleen het water giet ik over de grond. Op dat moment zijn de planten al gerooid. Baat het niet, schaadt het niet, het is eigenlijk onderdeel van het prepareren van m`n grond voor volgend jaar. Of het iets uithaalt is een ander verhaal. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...