Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

13x Afghaan,1m2, 400 Watt

Recommended Posts

Hee gaan jullie nou allemaal tegen me beginnen ;)

 

gr ert

 

Tegen ertje beginnen ?

Nee joh, zou niet willen / durven :P

 

:specool Beekaa, eerst meten, dan handelen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BK krijgt hier een spoedcursus tegen de tijd dat de ph weer 6 = zijn we wel voor bij de kerst vrees ik.

 

TAW

 

 

ja haha ff lache :specool

 

ik heb ze laatste keer kraantjeswater gegeven met ph 8, dat compenseert toch wel?? ik zit niet veel te laag met mn ph want ik weet wat er dan gebeurt :blink: dan waren ze allang kapot.

 

ff kijken wat de uitslag is van mijn grondmeting strax en dan bepalen welke ph ik mee ga geven.

 

denk sowieso 6,3 dat is niet on-opneembaar of te hoog. maar zoals ik al zei ik w8 ff de test af.

 

groet BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mijn in inmiddels dubbel geeikte meter is de ph van mijn grondje 5.9

 

iets te laag dus maar niet zon ramp toch??, ik had vanmorgen al kraantjeswater gegevendus miss dat het daarom wat omhoog is gegaan?

 

me dont know :specool

 

ook heb ik de onderkant van de bladeren besproeid met sporenmix op halve sterkte, ph 6,2.

hier zit alles in behalve N-P-K

 

groet

 

BK

 

ik geef ze de rest van de week nog ph van 6.2 en dan weer gewoon 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

eind v/d week (zondag ofso) zal ik de ph van de grond nog een keer meten, uitslag komt uiteraard hier.

 

tot die tijd geef ik dus gewoon water met ph 6,3 en sproei ik 1x per dag met bladvoeding

 

5ml sporenmix op 1 liter water met ph 6,2.

kijk ik zit liever iets te hoog met mn ph dan iets te laag, wat dus verbranding veroorzaakt.

 

sproeien doe ik niet zo lang meer aangezien er al topvorming is, ik probeer ook altijd alleen de onderkant van de bladeren te besproeien. waar de meeste bladmondjes zich bevinden.

en ook zodat er minimaal vocht bovenop de bladeren blijft liggen. anders krijg je ook van die NASTY brandplekken.

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

BK.

Dit is niet om te zeuren maar er zit echt wat fout, kijk een bij Blauwezand ze dames hoe groot die zijn in 2weken.

Dan zie je dat jij echt en pokke end achter loopt. Ik weet dat je heel veel gelezen hebt in alle blaadjes en op internet, maar kijk naar je planten en ziet dat het gewoon niet goed gaat.

 

Aan de stekken heeft het niet gelegen dat is 200% zeker. Dus kom op en zoek het op anders haal je er niks uit en is zonde van je tijd.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ertje,

 

ik weet wat er mis is, en ben bezig het te herstellen.

 

ik ben met een ongeijkte meter van Hanna aan de slag gegaan!!!! DOODZONDE

 

ben er hopelijk optijd achter en meet einde van het weekend mn grond nog een keer om te kijken of de waarde al acceptabel is.

 

ondertussen is de meter dubbel geijkt en komt het hopelijk goed.

 

ze zullen dan wel klein blijven maarja volgende keer beter.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ijken doe ik altijd met beide 4 en 7 ...

flesjes giet ik leeg in schone wijnglazen en daarna giet ik de glazen weer leeg in hun potjes.

Moet hier de meester toch even corrigeren, dat zou ik zeker niet doen.

 

pH calibreervloeistof is ten eerste maar beperkt houdbaar (koel en donker bewaren, met name hoge pH calibreervloeistof verloopt sneller) en ten tweede verontreinig je je vloeistof zo bij iedere meting, zelfs als je met demi water tussendoor je electrode spoelt.

 

Klein beetje in een SCHOON klein glaasje gieten (geen afwasmiddelresten, glansmiddel uit de afwasmachine etc er op, dus omspoelen met demi water en droog maken, anders verdun je je vloeistof), en na gebruik kieper je het gewoon weg.

 

Zo heb ik het geleerd van een laborant, maar een professionele chemicus mag me corrigeren als ik hier onzin uitkraam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zakjes die ik half afknip en daarin steekn ik de meter... na gebruik gooi ik ze weg..

 

das toch wel de makkelijkste en beste manier volens mij met de zakjes..

 

groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BK!!

 

Je hebt ook overal een antwoord op he?? :j :huh:

Theorie heb je in ieder geval helemaal door....

 

Wat die Ph meters betreft; Zijn ook gewoon krengen, tenzij je heel veel euro's neertelt voor een dure.

In ieder geval, BK... Keep on learning, komt helemaal goed bij jou (als het deze keer niet is, ach....)

 

Grtz,

 

GW

 

(Heb zelf wel eens de term "waterproof" op zo'n kreng wel een te letterlijk genomen en hem dus in voedingsvat gegooid, haha.... MAN VAN GROWSHOP was niet blij :specool ---> toch geld teruggekregen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thank you GW'tje,

 

ben nog jong.. dus tijd zat om te leren.. theorie is wel ok en nog steeds under construction..

 

praktijk tsja.. ik heb voorlopig alleen deze 1m2.. dus...

 

maar jullie zijn nog lang niet van me af hoor :j dit is pas het begin van BK.

 

groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had trouwens een fout gemaakt met de berekeningen van de vorige grondtest.

die was niet 5,7 maar 5,0

 

ik heb vanmorgen nog een keer gemeten en deze meting was beter :huh: (na 2 dagen kraantjeswater)

uiteindelijk kwam ik op ph 5,8

 

ik blijf nu voeden met ph 6,3 :specool

 

ff wat plaatjes.

 

overzicht::

gallery_7458_758_126134.jpg

 

 

 

Topvorming::

gallery_7458_758_299087.jpg

 

 

 

Nut van buigen, nog lagere/Bredere planten. beter lichtverdeling over de scheutjes/topjes::

gallery_7458_758_235727.jpg

 

 

 

 

ze staan nu bijna 4 weken, zal ik maar eens bij gaan voeden vanaf morgen? of nog een weekje wachten?

 

groet

 

BK :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan nu bijna 4 weken, zal ik maar eens bij gaan voeden vanaf morgen? of nog een weekje wachten?

 

groet

 

BK :specool

 

Ja ik zou dat maar doen dan krijgen ze miss weer een mooie groen kleur. Ik dacht dat je datal lang deed.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogingen ondernomen, maarja ik kan TAW niet negeren he..

 

morgen voedingsbeurtje dan maar, helft v/d hoeveelheid.

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet aan de bladeren het PH probleem ook wel af jah...

Ik zou eerst je waarden op goed stellen en evt met behulp van voedingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie smorgens mensen,

 

ik heb goed nieuws!

 

vanmorgen werd ik wakker, na ff gepist te hebben, een lekkere bak thee gezet.

toen ging ik es voor me tentje zitten... :specool

gallery_7458_758_81235.jpg

 

 

 

het ph probleem is volgens mij zo goed als opgelost, de streeppatronen die normaal bij de nerven te zien waren zijn zo goed als verdwenen,een enkeling nog. dus het medium is dusdanig geneutraliseerd door het leidingwater dat de plant weer voldoende elementen op kan nemen. (ik zie ook wel wat kalkafzetting op de aarde)

ik ben blij dat ik niet als een gek sporenelementen ben gaan toevoegen.. dan had het nog wel erger af kunen lopen. :no

 

Wel blijven de bladeren heel geelig, maar op een andere manier...

en aangezien ik gisteren alle voedingstekorten met fotos bij de sticky heb gezet, :huh: :no :no

weet ik wel zeker dat het hier om een stikstoftekort gaat...

gallery_7458_758_192660.jpg

 

 

hier ff een foto, je kunt duidelijk zien dat de nerven niet meer zo duidelijk aftekenen op het blad als eerst.

wel dat het blad in zn geheel wat lichter word, maar niet aftserft.

 

ik denk dat de dames het nu welletjes vinden, en dat ze licht bijgevoed willen worden

halve sterkte uiteraard en de ph op 6,3 voor de zekerheid :no (ph van het grondje was gisteren 5,8)

 

ik heb dit ook gedaan,ik hou jullie op de hoogte

 

Groet

 

BK :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je geen fotos maken als het licht net nog niet aan is? De kleurverschillen waar je over praat zijn voor ons niet echt te zien zo :S

wel veel verschil onderling in grootte, zal dit ook door de overbewatering komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik was net iets te laat, de onderlinge grootteverschillen zijn de verschillen die er in het begin oko al waren.. er waren 2 achterblijvers, daarbij heb ik er 4 gebogen waronder ook de kleinste dit kun je in het topic over het effect van buigen terugzien en ook het waarom kun je er terugvinden.

 

over de kleuren,

eerst waren er echt donkergroene strepen met heel bleke strepen tussen de nerven.

wat ik vanmorgen zag was dat de kleur meer egaler was en minder kleurverschil was.

wel werden sommige bladeren echt heel bleek zelfs de nerven.

dat betekend in mijn ogen dat de stikstof in het medium is verbuikt en de ph gisteren was 5,8

ik heb vanmorgen ook wat voeding gegeven met uiteindelijke ph 6,3 om zeker te zijn dat de ph rond de 6 komt te liggen.

en trouwens de aangetaste blaadjes waren niet verder verbrand.

 

 

ben ik nu verkeerd bezig dan? :specool

 

groet BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallow,

 

ik ben jaloers op je plantjes,

 

succes zou ik nog zo zeggen :huh:

 

 

Lat maar goed op Jaydie, het gaat helemaal niet zo goed.. ja het bloeit ok.. :j thats it

 

van de fouten die ik nog steeds constant maak kun je nog veel leren.. geloof me die wil je allemaal niet zelf maken.

 

BK gaat zich aanmelden voor de WF-stumper-verkiezing.. aangezien stumper zijn naam niet echt meer waar maakt :specool

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus dan kan ik ook wel poken met mn 30e :no

 

ik ga ff een spliffje voor mij hokkie roken, ff alles verwerken.. ik ben dus nu bijna de officiele Stumper van WF..

 

diepe diepe zucht, gefeliciteerd stump :huh: .. bent er maar blij mee.. bijna ont-stumped :specool

 

nou ik nog :j

groet

 

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee BeeKaa

 

B ben

 

E echt

 

E Een

 

K Kweeker

 

A Alleen

 

A Anders .........

 

Hee ff een vraagie ...........

 

waar heb jij je aarde vandaan ??

 

hoe hoog hangt je lamp ???

 

Hoe oud is je bulp die in je lamp zit

 

ik zou toch maar vlink gaan voeden ...........

 

volgens mij zijn dit de Bonzai afgaantjes van T.A.W

 

De Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee ff een vraagie ........... 1!?

waar heb jij je aarde vandaan ?? GS tegenover de AH XL in tilburg, standaard mix 5 euri per zakkie 50 liter

 

hoe hoog hangt je lamp ??? 40 cm van het net

 

Hoe oud is je bulp die in je lamp zit?? begin juni voor het eerst aangedaan, dus zeker niet te oud

 

ik zou toch maar vlink gaan voeden ........... ben bezig lichtjes bij te voeden, wacht reactie van de plant af

 

volgens mij zijn dit de Bonzai afgaantjes van T.A.W Goed!niet dat je nu iets krijgt ofso :specool

 

De Mzzl Harry

 

 

he harry ik hoop hierbij een volledig antwoord gegeven te hebben op je vraag.

ben altijd weer blij als ik een reactie krijg thank you!

 

trouwens over mn naam.. precies, nou weet ik ook wat ik met zeggen als ze vragen waarom die naam.. ipv dat suffe beestjeskwekerverhaal :j

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...