Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

13x Afghaan,1m2, 400 Watt

Recommended Posts

gisteren heb ik ze voor het eerst voeding gegeven...

jammer genoeg geen tijd meer gehad om batterijen te halen voor de cam.

 

 

geen verbrande puntjes tot nu toe... wel heb ik het idee dat ze iets groener zijn :P maar dat kan naturlijk ook niet in 1 keer.. :specool

 

 

**ze groeien nu zon 2-3cm per dag. (gaat wel beter sinds ik de meter heb!)

nr 5 steekt sinds vanochtend haar groeitopje door het net. :blink:

 

**... de geknakte planten herstellen goed :tu en ik zie steeds meer witte haren komen.

 

** degene die ik per ongeluk dubbel water heb gegeven, die vertoont verschijnselen van overbewatering.

nou weet ik ook meteen welke kleur geel het wordt en het patroon vergelekene wat er bij mij aan de hand is.

- Het is veel feller geel/groen en komt met wolkachtige patronen op alle bladeren.

- meestal al een paar uur na de overmatige watergift.

 

**Bij mij is het blad wat lichter van kleur, maar het begon met de grote bladeren en ze bleekten iedere dag een beetje meer alsof de plant de benodigde elementen uit de bladeren trok.

Vandaag heb ik niet echt opgemerkt dat ze geler waren... wel dat sommige groener waren!

 

ik kijk het nog ff goed aan, maar ik zet voorlopig me geld in op dat ik ondertussen wel bij moet gaan voeden, en voor zover ik nog geen verbrande puntjes zie, kunnen ze het wel aan denk ik. :rofl

 

gegroet

 

BK ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een foto update,

 

ik heb wat gebogen zodat de scheuten ook genoeg licht krijgen om het net te halen.

 

hier no5 mijn favoriet::

gallery_7458_758_218420.jpg

 

 

 

hier een overzichtje van het stelletje::

gallery_7458_758_179199.jpg

 

 

 

hier enkele die ik gebogen heb, dmv visdraad, een vuilniszak-clipje en een stukje luchtslang.

het draadje knoop je aan het stukje luchtslang (0,5 tot 1 cm) kun je makkelijk tussen 2 potten klemmen en als het draadje te lang is dan wikkel je het er gewoon een paar keer doorheen.

 

aan het andere uiteinde knoop je een vuilniszak-clipje en die buig je dan weer in een soort haakvorm.

 

zet het stukje slang vast, haak om de plant et voila!

 

tis een expiriment, en ik doe ze geen zichtbare schade aan.

 

foto'sssssssssss

 

Bij deze zie je het stukje slang en het clipje.. draad is te dun::

gallery_7458_758_94392.jpg

 

 

 

Deze is wazig maar ook mooi principevoorbeeld van hoe de scheuten meer licht krijgen::

gallery_7458_758_54106.jpg

 

 

 

verder worden ze wat bleek, ik denk dat ik die meter maar eens moet gaan eiken!! heb ze allen een beetje leidingwater gegeven en leidingwater bladvoeding.. om de ph-schommeling beetje te compenseren.

 

ik ga zo ijkvloeistof halen.

 

ook ben ik bezig met een re-style van mijn afzuiging.. knikken eruit halen enzo.. want me moppie wordt echt boos als het de strax weer stinkt!! en ik heb ook buren snapte...

 

de afzuiger komt er verticaal boven t hangen/staan met minimale slang naar de ook verticaal hangende filter,

want nu heb ik 2 NASTY knikken van 90 graden vlak achter elkaar zitten...

dodelijk dacht ik zo.. daarom ben ik mn vrije dag goed aant benutten met brainstormen en bouwen en meten en tekenen.

 

nouja jullie hebbe weer kijkvoer, laat maar komen die reacties.

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

BK,

 

Beste poker,

 

1- staat het licht uit als je de fotos maakt ? ik kan de kleuren niet goed zien

2- waar is dat netje toch voor ?

3 - waarom zijn ze kleiner dan de mijne die later zijn geplant en gelijk in de bloei gegaan.

4 - plaats is een pic van je meter ...

5 - hoe denk je zelf dat het gaat ?

 

Groetjes

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites
BK,

 

Beste poker,

 

1- staat het licht uit als je de fotos maakt ? ik kan de kleuren niet goed zien

2- waar is dat netje toch voor ?

3 - waarom zijn ze kleiner dan de mijne die later zijn geplant en gelijk in de bloei gegaan.

4 - plaats is een pic van je meter ...

5 - hoe denk je zelf dat het gaat ?

 

Groetjes

 

TAW

 

 

TAW'ke

 

1- oke oke, zal niet meer krenterig doen met de batterij. bladeren zijn aan de lichte kant idd

 

2- uiteindelijk voor de ondersteuning en geleiding van de toppen, als vervanging voor stokken.

 

3-vanwege het overwateringsprobleem in het begin

- jouw jarenlange ervaring vergeleken met mijn 1 half succesvolle kweek

-het feit dat ik een kutmeter van hanna heb, en blijkt da je die iedere keer moet ijken. en dus even te lage ph heb gegeven!!GVD

-jij gebruikt schimmels en bacto en goeie aarde (goed gemengd)

-ik geef met de hand water en jij met druppelaars

-jij hebt blumats, ik mijn onervaren gewichts-inschatting van de pot

-genoeg???

 

5- ik denk zelf aan een voedingstoffenblokkade (met name magnesium) door een te lage ph in mn medium. ik gee ze morgen wat kraanwater om de ph te corrigeren. morgen komt er ook ijkvloeistof. en dan ga ik elke keer ijken voor ik ga meten.

 

Groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, en nee nooit.. met mn stomme harses!!! morgen eerste x

 

moet ik dan perse ook ph4 hebben?? of is alleen 7 genoeg

 

 

Groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Jongens kom ff terug.

 

PH meten van nieuwe aarde is ook voor mij nieuw.

Ik ga er van uit dat als ik een almixx koop dat dat dan wel ff in orde is natuurlijk.

Zal wel weer fout zijn maare jaar daar heet ik ert voor.

 

BEKAA schaam je niet dus :specool

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dat standaard dat je een meter eerst controleerd of ie goed geijkt is of niet ?

 

BK we moeten maar is een dag op de chat gaan hangen he ?

 

Maar de salg is nog niet verloren !

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou weet ik nog steeds niet of ik PH buffer 4 ook moet hebben!?!!?!?

 

ik weet hoe het werkt heb het best lang voor mn werk gedaan, maar is het nou echt nodig 2 punten te calibreren terwijl ik vrijwel nooit onder de 6,0 ga.

 

heb ook nog ff snel een fotoke gemaakt in het donker, met de lamp uit ziet het er minder erg uit.. maar toch..

 

wat een bleke bladeren! denk echt dat de ph ni mn mediu iets naar beneden afwijkt.

 

weet iemand waar ik gedemineraliseerd water kan krijgen?? ben nou toch wel benieuwd naar de waarde van de aarde.

 

foto:::

gallery_7458_758_228624.jpg

 

 

zoals het er nu uitziet denk ik blokkade van de opname van magnesium, heb ff opgezocht en deze wordt het beste opgenbomen met een aarde met ph 6,5 tot 9,1.... dus als ik op 6,0 of lager zit.. dan is het duidelijk dat.

 

hier een plaatje van magnesiumtekort::: niet bij mijn dames :specool

gallery_7458_758_35128.jpg

 

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo BK,

 

Goede morgen, nou je magnesium analyse is nog niet zo gek.

Maar ik zou niet meteen magnesium gaan kopen, demi water koop je bij de supermarkt of bouwmarkt.

ga niet naar de autoshop of tankstsation.

 

Ijken doe ik altijd met beide 4 en 7 ...

flesjes giet ik leeg in schone wijnglazen en daarna giet ik de glazen weer leeg in hun potjes.

 

Heb je wel gelezen hoe je de aarde meet ?

 

 

Deze kleur zoeken we ...

 

 

gallery_3606_858_72071.jpg

 

Misschien dat de voedingsexperts even kunnen inspringen om BK weer op het juiste spoor van bloei en voorruitgang te krijgen want ik vind het lastig om op afstand uitspraken te doen over voedingsproblemen.

 

En met deze internode opbouw ongeveer.

 

gallery_3606_858_34746.jpg

 

Groet

 

TAW a.k.a. The Irritator

 

 

Groet

 

TAW a.k.a. The Irritator

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok die kleur zoek ik ook, thanx voor de tip van het demi-water.

 

en ik weet hoe ik de ph van de aarde meet, staat hier in mijn boekie: "gewoon op grond"

 

magnesium bijgeven denk ik niet aan taw, Als het daadwerkelijk komt door een foute ph en ik ga bijvoeden dan vermoord ik ze dus echt hard... dan wordt het teveel aan magnesium toxisch en blokkeerd opname van andere belangrijke elementen.

 

ok dus ik moet alle2 de vloeistoffen kopen... 4 en 7 ok...

 

nou thank you, ik ga strax als de winkels opengaan.

 

groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uuhh BK leg dit is uit ?

 

en ik weet hoe ik de ph van de aarde meet, staat hier in mijn boekie: "gewoon op grond"

TAW

 

 

ik heb hier een boekie, gaat over kweken op aarde, van gregory irving ;titel::: gewoon op grond(je heb ook voor hydro & cocos)

 

hier staat een ethode in om de ph van je aarde te meten met behulp van demi water.

 

staat ook bij "the dutch method" om de waarde van je ph in de medium te meten.

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok komtie, plak je bek maar goed vast anders valtie open van verbazing::

 

1. neem monster van de grond die het dichtst mogelijk bij de wortelkluit zit, je heb 100 ml nodig om onder te dompelen dus neem een beetje meer.

 

2. gebruik demi-water, bevochtig het monster zodat het water eruit loopt terwijl je er met je hand in knijpt.

 

3. pak een glas of maatbeker met capaciteit van min. 300 ml.

doe hier 150 ml demi-water in en dan het monster tot precies 250 ml.

 

4. meng alles goed door elkaar en laat het 2 uur staan

 

5. meng daarna alles goed opnieuw en filter het mengsel in een andere maatbeker/bak, gebruik als filter een inerte papieren filter in een trechter. laat het zolang staan tot elke druppel erdoorheen is gevallen.

 

6. nu kun je de PH in het gefilterde demiwater testen, EC ook volgens het boek maar dat lijkt mij minder accuraat omdat je in het begin het monster moet uitknijpen dan gaan er al voedingszouten verloren toch??

 

uitslagen zullen beinvloed zijn door temp en rlv.

 

gvd 8 uur smorgens en zit al aant huiswerk! :specool

 

groet

 

BK :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh ik dacht dat we gelijk de PH van de aarde moesten meten.

Sorry foutje.

 

BK.

Waarom geen magnesium toe voegen?? Kost geen knoop en word heel snel opgenomen.

Worden ze weer lekker groen.

 

Of bn27% is ook prima.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoek eens op voor ons wat dit betekent:

 

Automatische temperatuur compensatie ....

 

:specool

ps: Je hebt toch geen reet te doen wiet alweer op zeker ?

 

 

hoef ik niet op te zoeken, volgens mij betekent het dat de ph meter het verschil dat veroorzaakt word door de temp compenseert in het meetresultaat.

 

heb ook havo gedaan :blink:

 

zit nu aan de laatste 3 gram ;)

 

groet

 

BK

 

he ertje,

 

als de ph van de aarde verkeerd is en er is al veel magnesium aanwezig dan creeer je makkelijk een overschot, en een overschot is vaak toxisch en verdringt de andere elementen.

 

vooral ik met mijn net groene pinknagel, eerst de ph goed dan zien we wel verder :P

 

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry BK.

Ik vind het leuk om te kweken maar er is nog een leven naast.

Wat er ook gebeurd als ik zo,n tekort heb gaat er bij mij MG bij.

 

Ik geef zoiezo altijd wel een peppertje mee. Soms vitamines van Hesi of bio forte van BN.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry BK.

 

dit wil ik niet horen! ik zit het met een lach te typen.. blij dat ik ook een beetje kennis kan doorgeven.

 

nou eigenlijk was het mijn kijk op de situatie, probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn, je kunt er makkelijk vanalles in pompen, maar eruit is minder.

 

dan moe je weer gaan logen, krijg je weer vette overbewatering etc etc. kortom ik ben beetje voorzichtig.

 

paar dagen ph laten corrigeren, en als het tekort dan nog niet wegtrekt dan ga ik wat sporen-mix bijgeven op halve sterkte in een soort bladvoeding ofso, nou kan dat nog.

 

correct me if i'm wrong.

 

 

al met al ertje, verontschuldig je niet. ik ben al blij als je alleen een smiley achterlaat.

 

Groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de PH van je aarde niet in orde is kan je er nog zoveel Magnesium bijflikkeren wat je wil maar zal door de verkeerde PH niet kunnen worden opgenomen door de plantjes.

Dus eerst maar eens zeker weten wat je PH van je medium is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee gaan jullie nou allemaal tegen me beginnen :blink:

 

Ik bedoelde ook dat als de ph goed zou zijn. Dat is nog wel waar ik naar zou kijken :specool

 

Maar als dat goed zou zijn gaat het er bij mij in. Ik ben meer een Gieter dan een zoeker zeg ik maarh050.gif

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk en daarom ga ik eerst meten, en proberen te corrigeren en als dan alles goed is en het tekort blijft aanhouden dan ga ik bijvoeden.

 

groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...