Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
manuel

Blijven Wachten Op Stekjes Of Zaden Kopen?

Recommended Posts

hey sannie,

ik zit nu al meer dan 4 weken te wachten op kloontjes en kan ze nog steeds niet krijgen.

misschien begin deze week als laatste hoop, iemand helpt me :no

ben nu helemaal radeloos....zit nu te denken om vrouwlijke nirvana zaden te bestellen bij alien. (zat te denken aan ''Nirvana Wonder Woman Fem''

alleen heb ik nog nooit uit zaad gekweekt en weet ik niet of dit dan wel zo verstandig is.

hierbij wil ik jou dan graag om advies vragen of het dan wel verstandig is en hoe ik dit moet doen.

mijn hok is gereed (grond al opgewardeerd) , heb 8 m2 met 8 600watters.

 

hier al een paar vragen waar ik mee zit:

 

hoeveel zou jij er op 1 m2 neer zetten? (zonder te toppen, heb dit nog nooit gedaan)

is het mogelijk om ze gelijk in mijn tuin te stoppen (of is dit niet verstandig)

 

alvast bedankt manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je die 8m helemaal vol gaat zetten met zaden zou ik eerst heel goed je eigen verdiepen in de eerste 4 weken van de zaadstadia.

ik zou als ik jou was gewoon bij stekken blijven, kijken of ze in een andere stad hebben?? hier zijn ze te krijgen alleen dan wel 5 euro per stuk :no.

 

lees maar een paar verslagen door met zaad dan zul je de verschillen zien.

 

zou het kut voor je vinden als je met 8m2 zaad de mist in gaat...

 

ben op het ogenblik bezig met zaad, en het is best opletten geblazen.

lees mijn verslagje, miss kun je er veel uit leren

 

EDIT:zit weer eens niet op te letten, het was helemaal geen vraag aan mij :wOOt excuus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@manual

 

Vrouwelijk zaad ben ik geen voorstander van.

Wanneer je geen ervaring met zaadjes hebt kan ik je niet adviseren meteen 8m2 vol te zetten.

 

Eventueel kun je eraan denken om jezelf te gaan voorzien in stekken dmv een paar moedertjes neer te zetten.

Deze tendens zal hoogstwaarschijnlijk doorzetten,en meer kwekers zullen zichzelf moeten gaan voorzien van start materiaal.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Als je nu geen ruimte hebt voor een moederkweek dan is een alternatief een gewoon pakje zaad kopen. Deze opkweken en de vrouwen eruit halen. Deze nog een beetje door kweken tot je ze kunt versnijden tot het aantal stekken die je nodig hebt. Maar dat is natuurlijk wel verlies van tijd.

 

Kan je op de ruimte die je hebt niet beter wat ruimte nemen om af te schermen en een paar moeders opkweken? Het ruimteverlies maak je goed doordat je door het jaar heen je stekken kan snijden en wortelen voordat je kweek afgebloeid is. Zo kan je naadloos je kweken aan elkaar plannen en meer rendement van je kweekruimte hebben.

 

Als je dan toch al groot opzet, waarom niet gelijk jezelf voorzien van mooie stekken?

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beetjes kwekerr iedereen die goede advies heeft mag reageren hoor :no (is gericht naar sannie omdat dit eerst een pm was)

 

@sannie ...kun je ook vertellen waarom je geen voorstander bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het eigenlijk heel simpel.

ik heb geen plaats voor een moeder dus ga ik als volgt te werk.

ik zaai 20 zaden uit.

diegene die uitkomen zet ik onder een 400 watt natrium op 18/6.

na een 4 tal weken kan ik van elke plant een 5 tot 10 stekken snijden.

neem nu dat ik bv. van de 20 zaden 15 plantjes heb dan nummer ik deze van 1 t.e.m. 15

neem van elke plant stekken en die nummer ik ook

dus 5 stekjes van plant 1, 5 stekjes van plant 2, enz....

dan zet ik men 15 planten in bloei en kan ik zo na een dag of 10 alle mannetjes eruit halen.

dus je kijkt even naar de nummer van je mannetje en vernietigt al de stekken van dat nummer

zo houd je enkel nog vrouwtjes over.

en eens je dit gedaan hebt kan je weer een hele tijd verder.

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste 'vrouwelijke' zaden, nu in de handel verkrijgbaar zijn feminized seeds in plaats van female. bij feminized seeds loop je het risoco op herma's .

 

Als je nu geen ruimte hebt voor een moederkweek dan is een alternatief een gewoon pakje zaad kopen. Deze opkweken en de vrouwen eruit halen. Deze nog een beetje door kweken tot je ze kunt versnijden tot het aantal stekken die je nodig hebt. Maar dat is natuurlijk wel verlies van tijd.

 

Kan je op de ruimte die je hebt niet beter wat ruimte nemen om af te schermen en een paar moeders opkweken? Het ruimteverlies maak je goed doordat je door het jaar heen je stekken kan snijden en wortelen voordat je kweek afgebloeid is. Zo kan je naadloos je kweken aan elkaar plannen en meer rendement van je kweekruimte hebben.

 

Als je dan toch al groot opzet, waarom niet gelijk jezelf voorzien van mooie stekken?

 

Grtz Miss_J

 

Met hoog rendement kweken kan ook zonder ooit een stek te hoeven trekken in één ruimte die volcontinu op 12/12 staat ... maar goed , ik ga een beetje off-topic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals atmo zegt met goed zaad kweken heb je zelfs niet eens stekken nodig en kan je direct je hok doorvullen. 't Probleem met jou manuel is dat je geen ervaring hebt met zaad. Zou een beetje zonder zijn als je veel zaad koop en je verziekt het. Probeer alsnog even aan stekken te komen, koop 10 zaden en ga expirimenteren. Volgende ronde kan je dat gewoon kweken met zaad :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals atmo zegt met goed zaad kweken heb je zelfs niet eens stekken nodig en kan je direct je hok doorvullen. 't Probleem met jou manuel is dat je geen ervaring hebt met zaad. Zou een beetje zonder zijn als je veel zaad koop en je verziekt het. Probeer alsnog even aan stekken te komen, koop 10 zaden en ga expirimenteren. Volgende ronde kan je dat gewoon kweken met zaad :no

 

thanks....zit er ook over te denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...