Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

Veiligheid Staat Voorop "selfmadepipes" Zijn Levensgevaarlijk.

Recommended Posts

kwaliteit boven kwantiteit TAW!!!

 

1 vraag, kan ik die buis ook gewoon van een stuk ijzer maken, kantje erop lassen, gaatje daarin boren en voila? zoja hoe dik moet deze zijn, en hoe hoog kan de druk zich opbouwen in de bus ?

 

NEUS

 

Beste NEUS,

 

Ja neus las er eentje .... neem een pijp zoals die van mij of bestel er 1 online.

de druk kan oplopen tot de druk in de fles, en hoeveel dat is weet ik niet.

De dikte van mijn pijp en de slangenklem garanderen mij een goede afloop, het is nog nooit fout gegaan.

 

Ik maak me diep zorgen om de veiligheid, sinds Mono zijn topic heeft gestart krijgt iedereen het idee dat de methode zoals het hoort omslachtig is en dat de Mono manier makkelijk is.

 

Nou daar is de TAW het helemaal niet mee eens, haastige spoed is nooit goed.

Heb je geen buis ? Koop er een of las er een.

Hou je aan de maten die gangbaar zijn en gebruik de juiste spullen.

 

LOWBUDGET BHO is een negatief begin ... en dat is vragen om brandwonden.

 

Opsomming van de punten die vermeden moeten worden:

 

Het niet dragen van handschoenen, met de brandwonden gevolgen daarvan.

Het nablazen op een ijskoude buis, waar menselijk vlees met gemak aan blijft plakken.

Het zelf maken van pijpen die niet van dik RVS zijn en andere maten hanteren dan de originele pijpen.

Het gebruik van matig tot slecht gas ....

Het afklemmen van het filter met een T-Rip is echt vragen om ernstige problemen, de kans dat T-Rip eraf schiet door de inmense druk is heel erg groot.

Er zijn geen brandblussers aanwezig

Er staat geen emmer schoon water klaar.

 

Ik vind het top dat jullie het willen proberen maar ik baal er diep van als er minderjarige brandwonden oplopen door mijn topic.

Ik wil dat jullie serieus ingaan op mijn veiligheidsadviesen en ze niet in de wind slaat.

Ben je onder de 18 ? Wacht er maar mee, ik heb er geen vertrouwen in de jeugd, het geduld, het geld en de gas kunnen betalen voor een positief eindresultaat.

 

HET MAKEN VAN BHO IS LEVENSGEVAARLIJK !!!

 

Afgezaagde cola blikjes en alle andere troep die jullie verzinnen, post het hier maar niet en breng andere niet op je eigen gevaarlijke en slechte ideen hou ze maar voor je aub?

Je brengt andere in direct gevaar door hun te laten denken dat het vervaardigen van BHO hetzelfde is als spelen met je Ico-lator.

 

WAKE UP !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neus is zich ook reeds aan het orienteren...

 

Veiligheidsmaatregelen ben ik zoiezo wel van

 

heb je het materiaal niet, doe het dan niet!

 

op vele gebieden ben ik het zeker met je eens taw,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een open discussie Neus, op welke punten ben je het niet eens ?

 

:lol:

 

Neus,

 

dat soort tips moet je hier plaatsen ...

 

RVS buis van 25-35 mm diameter en 40 cm lang zou al heel mooi zijn de wanddikte het liefst 1-2 mm

 

Succes Neus welk gas ga je kopen ?

 

Groet

 

TAW

 

Dan moet dit soort buis het maar worden (als ik dit ooit nog ga doen) ass_metalen_buizen.jpg

en het liefst zo dik mogelijk!

 

Juist ja ... 1 rond dik plaatje op de bovenkant lassen en netjes afwerken.

Onderkant is gewoon open koop de beste slangenklemmen van RVS en gebruik altijd een nr 7 dop met rateltje ..

 

Alleen amateurs gebruiken schroevendraaiers en verrote slangenklemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gedeelte waarbij je de jeugd niet vertrouwt, zou een 17 jarige dit minder goed kunnen dan een 18 jarige? ik voel me niet aangevallen hoor

 

En tyripjes heb je in allerlei soorten en maten, wij hebben op het werk dikke varianten die 100'en kilo's kunnen dragen, als zon dikke er eenmaal goed omheen zit, is deze misschien sterker dan een metalen bandje

 

Verder heb je het over handschoenen, heb je die zelf wel aan :wacko: veiligheid voor alles :lol:

 

 

volges mij lopen de topics iets door elkaar :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik draag handschoenen en ik leg pannelappen om de buizen heen.

 

Ik draag geen bril en geen masker of gelaatsbeschermig.

 

O ja ik ben altijd knetter high als ik begin ...

 

:lol:

 

Iedere keer een nieuwe T-rip eromheen leggen is niet de manier en minder veilig.

kijk goed op de foto ... daar worden T-rips gebruikt die ik met mijn handen kan openbreken.

 

Nee gebruik aub slangenklemmen die kosten minder en doen het beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn nog eens maatregelen, verder staat er zelfs op flesjes voeding dat je een stofjas en handschoenen aan moet trekken, je moet niet alles te serieus nemen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zorg voor het materiaal, trek verdomme 36 meter van die kutbuizen uit t rek per dag, en wiist niet wat t is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Warrior.

 

Ik gebruik gewoon een dikke buis en die druk in me buis loopt niet op omdat die boven open is.

Maar inderdaad je tips over handschoenen etc en blazen etc zijn hardstikke goed.

Dat van die bierblik vond ik ook aardig duf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen Mono,

 

Voel je niet aangevallen, ik ben juist blij dat je het probeert maar hou wel in je gedachtes dat ze je gaan naapen.

Dus wat jij aangeeft wordt kennelijk opgeslagen in hun bolletjes.

 

Als ik het goed begrijp is je pijp niet zoals die hoort te zijn met een gaatje boven in ?

Waarom kies je niet voor een pijp die overheen komt ?

Desnoods leen je mijn pijpen maar voor een weekendje ... waar het om gaat is dat de selfmade pipes van plastic en blikkies geheel uit het beeld moeten verdwijnen.

 

Daarnaast wordt het papier van je filter nat en poreus daarom gaat er doek omheen ...

 

Als er vragen zijn dan post je ze maar ..

 

Succes allemaal en hou de veiligheid voorop ....

 

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat er een open discussie over de veiligheid is ontstaan over het maken van BHO.

We willen natuurlijk alleen dat onze leden stoned worden en niet gehandicapt :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dit is een open discussie dus schroom je niet en laat je gedachtes en gevoelens de vrijeloop.

 

Liever hier hoogoplopende schreeuwpartijen met iedereen dan 1 gewonde forumlezer ....

 

De veiligheidregels van de topic die door Psyvision op Overgrow is geplaatst zijn de eerste pagina.

 

Dus niet een regel ....

 

Dus beste BHO érs ... zet je beste beentje voor maak er een mooie reportage van maar onthou goed dat je een voorbeeld geeft. Zorg ervoor dat het allemaal tip top georganiseerd is waar de veiligheid iedere keer voorop staat.

 

En ja ik heb 3 brandblussers in de BHO bus hangen.

Ja ik draag handschoenen

Ja ik gebruik dikke buizen met degelijke slangenenklemmen

Opgeladen 06 voor nood telefoon verkeer met de rampenchopper

Brandzalf

EHBO koffer

 

Nou ik ben benieuwd wat er gaat volgen.

 

Thanks Mono en Sannie voor de steun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Luister naar TAW, hij weet wat hij doet en de veiligheidsmaatregelen waar hij het over heeft zijn stuk voor stuk erg logisch. Enige minpuntje is de vermelding dat'ie altijd knetterstoned is. Dat is voor TAW waarschijnlijk the way to go. Maar dat lijkt me dan weer een punt waar de gemiddelde blower een flinke steek kan laten vallen. Dus zie ik onze forumleden liever helder dit proces in gaan.

 

Heel goed dat hierover een open discussie ontstaat. We willen tenslotte geen forumleden met half afgevroren lippen of missende vingers. Alhoewel je die echt niet zal missen als je het eindprodukt eenmaal hebt gerookt. :lol:

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
We willen tenslotte geen forumleden met half afgevroren lippen of missende vingers. Alhoewel je die echt niet zal missen als je het eindprodukt eenmaal hebt gerookt. :wacko:

 

Grtz Miss_J

 

We gaan toch niet discrimineren he?!? mischien zijn er al invalide mensen lid :lol:

en niet missen? weet jij hoe moeilijk het is om tot 10 te tellen als je BHO gerookt hebt en dan met 8 vingers??? :wacko:

 

 

maar voorkomen is beter dan verstek laten gaan en voor komen is beter dan genezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch word ik liever genezen dan dat ik moet voorkomen :lol: (doordenkertje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal eens met de veiligheidsmaatregelen maar toch even een paar kleine kantekeningen wat betreft de druk etc.

 

Een bus gas is niet al te dik. De druk in de bus gas zal altijd hoger zijn dan de druk in de pijp. Ik maak me dan ook niet zo'n zorgen om de druk in de pijp hoewel roestvrij staal natuurlijk wel een vereiste is in mijn ogen. Kijk eens naar wegwerpaanstekers, de gas in die aanstekers heeft dezelfde druk. Vergis je niet, die is zeker behoorlijk!

 

Nadenkend over een "fool proof" systeem kwam ik op het volgende (en daar heb je ook geen lasapparaat voor nodig):

 

1. Neem een pijp RVS

2. Neem twee einddoppen met schroefdraad. Waarschijnlijk zul je de diameter van de pijp moeten laten afhangen op de beschikbaarheid van deze doppen.

3. Boor in één dop een dun gaatje, ter grootte van de BINNENDIAMETER van de outlet van de gasbus of een ietsje groter. Da's maar een héél klein gaatje! Maar groter hoeft echt niet. 1)

4. Dan de truuk: boor nu in datzelfde gat een gaatje van de BUITENDIAMETER van de gasbus maar NIET helemaal door en door. Je kunt nu de bus eenvoudig in het gaatje plaatsen (stabliel, goed aansluitend) en veilig je gas naar binnen spuiten zonder lekken. Eventueel heel klein leertje of rubberen ringetje ter afdichting. 1)

5. In de andere dop boor je meer gaatjes. Dar wordt je filter. Die gaatjes mogen best groot zijn volgens mij, ze mogen in ieder geval NIET kunnen verstoppen anders heb je een buis in de handen straks die onder druk staat! Een potentiële bom dus. Nou komt gas echt wel naar buiten hoor :no - kijk maar hoe snel je aansteker leegloopt bij ook maar het kleinste lekje. Let op: niet te dicht bij de rand boren i.v.m. de maat van het filterpapier en mogelijke lekken daarlangs!

6. En dan het "moeilijkste" van het verhaal: Tap een schroefdraad op beide uiteinden van de pijp. Je kunt nu eenvoudig de doppen op de pijp schroeven, geen tie-rap of slangklem die daar tegenop kan!

 

Gebruik:

 

1. knip of stans ronde filters uit filterpapier ter grootte van de buitendiameter van de pijp. Doe die in het einddop waar de gaatjes inzitten, eventueel opsluiten met een leertje of pakking om het goed te laten opsluiten. Een stans kun je eenvoudig maken van eenzelfde stuk pijp dat je aan de BINNENKANT scherp slijpt. Da's exact de maat. Stans op een zacht oppervlak om de stans scherp te houden.

2. Schroef dat eindstuk op de pijp

3. Vul de pijp

4. schroef het gasbus einddop op de bovenkant van de pijp.

 

Happy extracting!

 

Voordeel van de doppen is dat je de buis volledig kunt demonteren. Dat is makkelijk bij vullen, leeghalen en schoonmaken.

 

Wellicht een serietje bouwen? :wOOt

 

TAW wat is de beste diameter / inhoudsmaat voor zo'n pijp?

 

Safety first boys and girsl, don't try this at home lol :smoke

 

En zoals de crimineel tijdens de zitting van de rechtbank zei: Voorkomen is beter dan genezen :(

 

1) die gaatjes zijn erg klein, eventueel een standaard verloopje gebruiken dat bij de gasbus zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan tekent kobuz zich bij deze in :no

 

Heb jij al het gereedschap hiervoor Whazzup? Lijkt me niet dat veel mensen dat allemaal in hun schuurtje hebben staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, een tap is niet zo duur. Ik overleg wel effe met TAW over de maat en dan zal ik eens kijken of ik wat hulp van deze en gene kan krijgen om een dagje in te plannen voor productie :no

 

Eerst maar effe een prototype testen TAW?

 

Wat is men bereid om hier voor te betalen overigens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfeww, denk wel dat je moet oppassen met mensen die dingen aan te smeren of niet? Dacht dat je een grapje maakte. Anyway, BHO staat toch onder de hard-drugs of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...