Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
regje

Natuurkundig Vraagje

Recommended Posts

het volgende,... mijn planten staan in de volle grond in en kas, zie pic. nu was ik laatst bij thuiskweker en die zegt "het heeft geen zin om ventilator neer te zetten tegen vocht. ik lees in alle voorgaande reakties, beter een windje bij 90% lv dan geen wind.

nu wil het geval dat de afzuigkap vanuit de keuken in de kas blaast. zie schets,.... wordt de lv nu lager wanneer ik de kap aanzet??? natuurlijk zet ik hem niet aan tijdens koken.

 

med_gallery_7212_229_11795.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet of nauwelijks, tenzij de lucht ook weer hard uit de kas kan ontsnappen. Daarbij blaas je boven in denk in, beter was beneden in, en een topraampje in de kas openen.

Of het beste, een afzuiger boven in de kas die naar buiten blaast, en een klein raam beneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poeh :lol: dat klinkt moeilijk, zal ik op zoek moeten gaan naar een mannetje,..maar het klinkt wel aannemelijk, bedankt voor je advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij krijg je zo een overdruk en dat is nou niet wat je wilt denk ik(stank) :wacko:

 

Je lv naar beneden brengen doe je door juist meer af te zuigen :lol:

 

 

correct me if i am wrong :wacko:

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer het hele hok dicht zit en er staat een ventilator aan binnen in het hok dan zal de luchtvochtigheid snel oplopen , sneller dan bij stilstaande lucht , van wege de stelling die je in het begin al noemde .

 

Er moet nog ergens lucht ingevoerd worden (vanuit keuken in jouw geval ) maar er ook weer de kas uit .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik lees in alle voorgaande reakties, beter een windje bij 90% lv dan geen wind.

 

Dat geldt voor buiten zeker. Krijgt het vocht door de wind beter de kans om te verdampen, maar het kan daar dan ook weg.

 

Je lv naar beneden brengen doe je door juist meer af te zuigen :lol:

correct me if i am wrong :wacko:

 

Helemaal mee eens. Zo droog mogelijke lucht erin en veel afzuigen, een kasje in de zon wordt erg vochtig door de verdamping. De keuken is overigens net de meest prettige plek als inlaat, daar is het over het algemeen ook vochtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De keuken is overigens net de meest prettige plek als inlaat, daar is het over het algemeen ook vochtig.

 

nu begrijp ik niets meer van, :lol: ... het is toch juist een uitlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu wil het geval dat de afzuigkap vanuit de keuken in de kas blaast.

====================================================

 

Regje toch :wacko:

 

Wel goed lezen(of niet zoveel roken) :lol:

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

whhahahaha, ja hoor. klopt helemaal :wacko:

 

Alleen, waar gaat het uiteindelijk om?

 

Je kas of je keuken? :lol:

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...