Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weetje

1 M2 Pp

Recommended Posts

Hey smokers,

Ik was zo gek om een kast te bouwen en te bestekken tijdens onze hittegolfjes.

Met hangen en wurgen en veel tunen hebben we het gered. Tijdens de heetste dagen bleef ik uiteindelijk een graadje koeler met de lampen aan dan buiten.

Maar gezweet hebben ze toch wel 36/ 37 graden dagen gehad.

Maar ze staan er volgens mij goed bij.

Verhalen over de kast wil ik graag gaan delen op de bouwdoosforrum, het is namelijk een dubbele kast, geheel onafhankelijk van elkaar. Ik heb alleen ervaring met buiten kweek. Ik denk dat ik de omstandigheden in de kast nu aardig in de hand heb.

Ik zal binnenkort wat foto's van de boven verdieping plaatsen ( K2.. Aurora..californie x afgani en kc 33 x skunk)

Deze planten geef ik alleen nog water.

Deze foto's zijn van de onderverdieping.

Ze krijgen nog de gehele voeding.(Biogreen lijn)

Ze staan op grond

Voeding:Ec 1.6

PH6.1

1 x 600 watt cooltube, onafhankelijk gekoeld van de filter.

med_gallery_7713_530_230826.jpg

 

ze zitten nu op 58 dagen bloei, ik denk dat ik ze nog een kleine week voeding geef, en dan op water overstap.

ze zijn nog mooi groen.

 

 

NOTE: ik ga voor een gave cleane rook, ik wil dus liever te vroeg stoppen met voeding dan te laat.

 

Ik wist niet wat een sea of green was, beter gezegd ik wist het wel, mijn plattedak zag er 12 jaar geleden ook zo uit. maar in een kast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

med_gallery_7713_530_259211.jpg

 

 

 

Nou in ieder geval looks the sea green,

hij proeft niet zout.

Niet goed te zien eris wat gebogen om een ronding te krijgen in de zee.

 

In ieder geval, elke zinnige pp oogst tip is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg mooi en gezond uit.

 

hoeveel plantjes in totaal?

en heb je een schatting van je oogst in je hoofd?

 

 

gaat wel lekker zo denk ik,

succes

groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo G!rly.

er staan 12 planten in.

omdat dit de eerste oogst is in deze kast heb ik weinig gevoel bij de opbrengst. Temeer omdat ze op alle mogelijke manieren gestrest zijn geweest de eerste 4 weken.

wat ik allemaal gelezen heb over binnenavonturen voor de eerste keer, stel ik mij in op een oogst van 200-250 gram. Alles meer is meegenomen.

Ik ben benieuwd naar de verschillende vormen van buigen die ik heb toegepast. en de bij behorende opbrengst.

De volgende ronde ga ik hier serieuzer onderzoek naar doen.

want ik kan nog dieven, fimmen kneuzen en meer tovenarij............ en heb zelf ook nog wat buig plannetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, halfpipe of green. Had ooit een showtje op Overgrow met een kromme sea of green. Tegenwoordig doe ik grote planten trainen... minder plantjes slaapt beter.

Goeie show, zeker voor de eerste keer binnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er niet slecht uit :P Hoeveel plantjes zijn het eigenlijk en in hoeveel liter potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi, jij kan strax oogsten met een kapmes :P

 

ik ga mijn volgende ronde ook 12 planten op 1m2 zetten in 11 literpotten

mijn 1e kweek was ook nix.. miss 100 gr opbrengst weet het (nog) niet, van 5 gezonde planten en 2 met TMV.soort = white widow

 

maar omdat er VEEL fout is gegaan heb ik ook VEEL geleerd. en dat is egt zo! en dat zal bij jou ook wel het geval zijn :smoke.

 

maarja suc6 blijf je volgen, laat je je opbrengst nog weten? ben benieuwd want ziet er al met al zeker niet slecht uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man kassie staat lekker vol .welk merk is het ?als je oppast voor toprot kunnen ze wel 70dagen hebben,pas wel op dat ze niet tegen elkaar gaan hangen want dan krijg ie toprot op de plek waar ze elkaar raaken,hier komt wel 3ons vanaf :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen, even een update over de 1 m2 PP.

ze zitten op dag 60.

wel weer wat warmer afgelopen dagen.

de kast weer wat aangepast, we komen er wel.

De kast.

med_gallery_7713_519_6530.jpg

Een soort bunker, met vrijwel van alles erop en eraan. (al 11 jaar geen hobby) dus ik had wel wat in te halen.

ben wel van plan op meer uitleg te geven het hoe en wat. Een begin hiervan is te vinden op

2M2 kast

Ik heb al wat foto's in m'n gallerij staan. Maar hier gaat het over growen.

En dat doen ze.

de dames staan er zwierig bij.

al zeg ik het zelf.

 

gallery_7713_530_578328.jpg

 

Een fijn trio.

 

Hier nog een mooi gebogen variant. De middelste planten buigen voor de rest.

med_gallery_7713_530_305369.jpg

 

 

 

 

Daar ligt een prettig rookje te wachten.

 

 

 

Op een andere manier serieus zijn de problemen in mijn bovenkast. Een mix van sterk materiaal maar SPINT blijft terugkeren. Voor de zekerheid een fototje.

 

gallery_7713_530_35507.jpg

 

 

Zijn jullie het met me eens==-----:-=

Ik heb vandaag toch maar weer met bugsaway gespoten. en zal ze overmorgen afspuiten.

iemand ervaring met dit probleem=

 

 

 

 

Oja, n welke potjes staan de plantjes= 7 liter.

automatisch bedruppeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van dat bugsaway ken je toprot krijgen kijk maar op de fles :lol: gewoon goed kijken of ie nog last van spint hep zoniet niet spuiten als je al dikke toppen hep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag,heerlijk om door te lezen :lol:

 

Je hebt buiten spint ook trips rondwandelen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks members

Ze moeten nog een dag of 10.

ik vindt het lastig om in te schatten met welke hoeveelheid spint ik kan gaan drogen.

tot nu toe alleen schade op de blaadjes, nog geen spinsels.

Maar Sannie, waaraan kan ik nu zien dat ik ook last van trips heb?

 

Mijn dank,

greetje van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag is voor sannie eigenlijk maar goed..

Je ziet dan zilveren vlekjes op je bladeren,het viel me ook al op toen ik naar je foto keek

gallery_5319_52_63791.jpg

 

Greetz,

 

SpaceIndoneeS

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zooi op je bladeren ken ook van het spuiten zijn ,is nu echt te laat om er nog wat aan te doen.hep zelf ook met die bugszooi gewerkt en het werkt wel dus maak je geen zorgen je moet toch nog maar effe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik heb in het forrum gelezen over naderhand stofzuigen maar dat zie ik niet zo zitten.

Ik twijFel of je dan overal bijkomt?

Zit nog te dubben over hogedruk lucht, een dag na de bahandeling, schiet ik het zo de atmosfeer in.

Voor open raam wel te verstaan.

Nee in het vervolg zal ik netjes preventief blijven bestrijden....... en schone stekken....

Ik ga weer is in mijn kastje kijken, misschien leuk fototje schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar growers,

dag 62 is ingegaan van de PP's.

Afegelopen week toch een mooie temperatuur weten te houden. tussen de 25 en 28 graden.

rlv tussen de 42 en 54 graden.

En ze gaan prachtig.

Nog geen last van de bovernverdieping(planten met lichte spint in laatste dagen bloei)

Alhoewel ik wekelijks spoel met water ph.6 was er toch duidelijk verzouting zichtbaar(witte laagje op aarde)

Tenminste als ik goed op heb gelet.

 

med_gallery_7713_530_1482423.jpg

 

 

Sorry, ikhad geen zin om de foto recht te zetten.

Wat je nu niet ziet is de wave. het veldje is hol met de lamp mee.

Je kunt zien dan een dele van de onderste takken gedieft is(correct me voor fout term gebruik)

Daarnaast zijn van alle planten de zijtakjes vanaf dag 1 naar buiten gebogen.

op dag 8 is een deel getopt.

toen nog een kleine week laten groeien.

In deze week zijn alle zijtakken ongeveer op het hoogste nivo van de plant gekomen.

en ziedaar de kandelaar plant is een feit. Deze planten vormen het middel nivo

 

De hoogst planten zijn niet getopt, wel wat gedieft.

 

De laagste planten zijn omgebogen en kort gehouden.

gallery_7713_530_1258985.jpg

 

 

Ziehier het resultaat. De liggende top is dus het midden van de halve buis.

 

Ik krijg steeds meer vertrouwen in een eerste oogst van ruim 3 ons. Daar zou ik geweldig tevreden mee zijn. Want belangrijker nog; ik zie dat het een heel mooi wietje wordt.

Want van indoor verbouwen heb ik pas 6 maanden wat verstand.

Maar van een goed wietje al 25 jaar.

Dit wordt geweldig, het eerste indoor wietje waar ik echt van weet wat ermee gebeurd is.

Want daar ben ik toch wel een beetje van geschrokken, wat een hoop shit je kan kopen om je wiet op te krikken. voor mensen met iets minder geweten is de keus snel gemaakt. gadverdamme.

laten we het bio doen mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

gallery_7713_530_675191.jpg

 

 

 

 

De liggende top dag 63.

 

so far so good.

 

 

greetje van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je al gestopt ben met voeding geven ? Alleen water nog maar ph 6 ? Hoe eerder je begint met alleen maar water geven hoe lekkerder je wietje wordt ! 1 week =redelijk, 2 week =beter, 3 weken = best !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, het voeden is gestopt.

water met ph 6 en alleen bio enzym (omdat ik de aarde weer wil gaan gebruiken)

Ook wil ik komende week de planten een paar keer echt droog laten vallen, om ze extra te stressen.

 

Dom,Dom... Kijk dan kun je wel een leuke kast hebben staan met een actieve luchtinlaat, maar daar moet je wel wat mee doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

 

De afgelopen week liep de temperatuur dagelijks een beetje omhoog....

Ik snapte er nix van.

De ventilator voor de luchtinlaat steeds hoger gezet, afzuiging hoger. en het dropte maar een graadje.

 

En opeens denk ik vanacht: De filter.

RUND............................ SOEPKIP.................................

Ik heb de afgelopen maanden mijn lucht van een plaats weggehaald waar veel stof is, maar perfect koel....

Je raad het al...............

m'n filter leek wel een soepbord. dichtgeslagen van het stof en helemaal naar binnen gezogen.......

Ziedaar hoe belangrijk de dagelijkse en wekelijkse check list is......

 

nieuwe filter erin en binnen 10 minuten zit ik weer op mijn vertrouwde 28 graden tijdens brandtijd.

 

Weer een fout die niet nodig is, mijn dames hebben naar lucht gesnakt, en hun energie in de verkeerde zaken moeten stoppen.

 

Een belangrijke factor om de oogst omhoog te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dit nu pas,,

strak hoor op die oppervlakte. :wacko: .

jammer van die frisse lucht volgende keer beter..

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond alle dames er nog een keer uit gehaald

en onderkant een beetje getrimd.

Tjonge wat een domheid met die filter.

Omdat ik kan kiezen uit verschillende luchtinlaten, haal ik de lucht nog maar deels van de koele luchtinlaat. en nu meer van de echte binnenhuis inlaat. De rlv scheelt dan ook zo;n 10 %.

De rlv van de lucht probeer ik komende dagen naar de 45% te krijgen.. al wat droger dus.

Ook haal ik de luchtinlaat iets naar beneden en de uitlaat iets omhoog. om zodoende het vocht er iets meer uit te trekken.. (ik heb dus een actieve luchtinlaat. Mocht het nog niet duidelijk zijn.. mijn bouw verslag van de bunker 2M2 begint aardig vorm te krijgen.)

Volgens mij gaat die nog steeds mooi. alleen waren er bij sommige planten de kleine ondertakjes wat aan het verrot-bruinen. heb ik er af geknipt en ga rlv nog wat naar beneden brengen...

 

 

 

sofar greetje van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey there,

even een update over iets wat iets moois gaat worden, de vierkante meter powerplant.

Nog steeds spintvrij of andere vervelende makkers.

van onder wat takjes verwijdert ivm rotvotming.

prachtig stabiel klimaat in de kast, 20 lamp uit, 26/27 lamp aan.

Ik had al bericht over het langzaam verbruinen van de haartjes, dat ik gestopt was met voeding, dus toewerkte nbaar de oogst.

Kwam van de week een neiuwe vriend langs, die ernstig veel van wiet weet. En legde mij uit dat ik het lekker moest laten staan, het kon nog wel een weekje 1,5............................................

Ik zat naar toppen te kijken die 80 % bruine haartjes hadden..............

Powerplant heeft de capaciteit om 2 of 3 keer door te ploffen vertelde hij.....

Oke dacht ik......

gallery_7713_530_31047.jpg

 

En 24 uur later doe ik de kast open en jawel, de toppen hebben allen weer witte haartjes. En ze worden hard..

wauwie.. niet misselijk zo'n eerste oogstje.

De vriend denkt dat er een 370 / 380 gram vanaf gaat komen. (Leuke manier van schatten.. in tientallen..)

0.65 gram per watt voor planten die de eerste weken op hun donder hebben gehad..

Ik ben benieuwd wat dat in de toekomst kan worden met deze kast. En dat gaat een goede vriend van mij ontdekken, ik heb de kast verkocht aan een vriend die er meer tijd voor heeft dan ik, want dat valt me toch nog wel tegen; ik ben er aardig wat tijd aan kwijt, vrouw en kinderen zien me te weinig.

Dus mij wacht een veel leukere taak: een beetje coachen en helpen als ik tijd heb.

 

 

gallery_7713_530_323157.jpg

 

 

Het totaalbeeld begint nu meer wit te van de thc dan groen van het blad. het blad heeft een mooie frisgroene kleur. Vergelen van het blad gaat in langzame fases.

Al eerder foto's laten zien van de liggende top, nou daar gaat het wel lekker mee............

 

gallery_7713_530_776626.jpg

 

 

 

Mij hoor je niet klagen, bij zo'n toppie toppie.

Bij een volgende kweek is mij advies om de buis nog meer te volgen en rond te gaan scroggen met de buis mee. Nog een toppie aan de voorkant eruit getrokken. Deze top staat in de hoek.

krijgt dus het minste licht............?

 

gallery_7713_530_925303.jpg

 

 

 

Nouja dus het minste licht ? waar was ik gebleven?

 

Ik geloof dat ik de komende maanden leuke feestjes kan gaan geven,

met de halve inhoud van de bunker 2M2 ben ik wel even zoet.

Over de boven verdieping kan ik iets minder opgewekt zijn. Spint had relatief de bladeren zo erg stuk gemaakt dat de planten geen energie meer hadden om door te bloeien.

Nouja ik hou er een prachtig rokertje aan over. Ik heb 1 aurora borealis afgebloeid, die toppen worden 1 homp THC zoiets heb ik nog nooit gezien.. paar weekjes wachten..

Veel intersanter is dat ik een mooie moederplant onder tl heb. daar ga ik zeker 10 stekken vanaf halen.

Dus je begrijpt wat mijn amigo verplicht in zijn kastje krijgt te staan.... AURORA......

 

sofar so nice kan nie meer stuk

 

greetje van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey there,

als afmakertje van dit verhaal.

de kast is nu 3,5 week geoogst.

14 dagen op stam gedroogd en nu het nacuren.

I´m a happy man.

 

Ik had niet gerekend op zo´n score voor een eerste kweekje.

Zeer selectief geknipt schoon aan de haak 365 gram.

Geweldige budjes voor de damper 85 gram. (Duidelijk de takjes die gedieft hadden moeten worden)

2 weken wateren zonder voeding gaat helemaal goed.

De planten zijn 3 keer doorgebloeid.

 

Resultaat paf gerust 10 gram weg met een amigo, de hele avond lullen, maar zodra je je ogen dicht doet merk je dat je knetterhigh bent. Hoezo,THC is psycho actief ????

De volgende ochtend word je aangenaam high wakker, geen zware deken die je van je kop af moet trekken.

En als eigenlijk superste super, wakker worden met een fluwelen keeltje, geen verstopte holtes........

Voor mijzelf het bewijs dat het schone wiet is en dat idd de achter gebleven voeding een grote boosdoener moet zijn.

 

Ik rook nu 25 jaar. vanaf hippiezaden wiet richting het positrinicstijdperk en nu jaren later..........

 

Kan ik dus niet anders concluderen dat

de wiet die we gemiddeld in de shops kopen voor 80 % nog voeding in zich heeft ...

Dit dus wiet moet zijn die vanuit winstoogmerk verbouwd word.

Ik geschrokken ben hoe weinig echte wietboeren er dus zijn. Met hart en ziel.

Ik geschrokken ben wat er op de schappen staat om je wiet te pimpen..........

 

Het is weer de tijd van de buitenwietjes, nog groen oke, maar ik heb het genoegen dat er vele buitenwietjes

mijn kant op komen. En niet alleen de purples maar ook mooie witte soortjes. Uit de prachtige friese gronden, spaarzaam onder goede begeleiding bijgevoed......

 

Het is een moeizaam jaar geweest, je ziet duidelijk dat de bloei niet helemaal uit de verf gekomen is.... maar......

Als je een jointje rookt, als je een topje breekt,,, De zon, de buitenlucht, de natuur, ballans.

Moeilijk wooorden te vinden om dat gevoel weer te geven.

Ik heb het hier dus niet over een THC percentage !!

 

Ik denk nu aan±

In harmonie met je plant samenleven en blijven communiceren.

of

De plant dicteren, overheersen en opfokken.

 

Zware hippie taal???

 

Niet zo bedoeld, natuurlijk probeer ik mijn planten ook te stressen etc. Maar misschien heeft het meer met de instelling te maken.

proberen je plant het zo goed mogelijk te maken

of proberen er zo veel mogelijk geld uit te rammelen.

 

De passie, de instelling van de wietboer is dus merkbaar in het product.... voor mij een bewezen fact.

Deze houding zorgt er ook voor dat het product gezonder is, zonder voedingstoffen of andere chemische pimpers!!!!!

 

Waar wil die man heen'????

 

Het bijzondere aan de nederlands drugsnota is dat er staat de taak van de overheid is om de gezondheidsrisico´s die canabisgebruik veroorzaakt te beperken!!!

voor beperken van gezondheidsrisico´s wordt in alle andere laden gezegd; het gebruik bestrijden...

 

We kennen de impasse waar wietland nu in zit~ justitie pakt grote klonenboeren, en kwekerijen...

die maffe engelsen kopen onze klare wiet op.....

 

De jaren ervoor is er landelijk een grote schoonmaak onder de coffeeshops geweest..

 

De overheid is kut bezig?

Misschien niet helemaal/ bij de kwekerijen zaten 16 bulgaren of 20 polen in een donkere loods....

lekkere boel....

Bij een deel van de gesloten coffeshops kon je eerder een gram coke krijgen dan een mooi wietje...

Als dit het deel is wat zich beizg houdt met criminalisering van de wiet scene..............

Dan ben ik het best met de overheid eens............

Onze prachtige wiet cultuur moeten we koesteren en niet laten verneuken door crimi´s die ook nog eens slechte wiet leveren...........

 

Maar als nederland wel mag roken terwijl de overheid wel onze stekkenboeren etc uitschakelt, wat willen ze dan'???

 

De gezondheidsrisico´s beperken is de opdracht.

En zo beland je dus automatisch bij vele mensen die je hier op dit forrum actief ziet, hier heerst betrokkenheid en integriteit............

Vandaar een groot compliment, aan u allen en enkele toch wel in het bijzonder.......

 

En niet alleen een compliment, maar ook een belofte.......

Uit de eerste hand weet ik dat de overheid aan het zoeken is naar wegen om het achterdeurbeleid en de aanvoer-growen meer te controleren. Dit ligt qua wetgeving heel complex . maar het is gaande.

Een aantal van jullie zal dus binnen enkele jaren de mogelijkheid gaan krijgen om semi/officieel te gaan boeren. Een verdeelde kleinschaligheid per gemeente.

Want dit is de enige mogelijkheid voor de overheid om de wiet uit het crimi circuit te houden en een zo gezond mogelijk product op de markt te laten komen.

 

bla bla bla, tja, maar het is wel zo. let maar op.

 

Oja een grow verslag,,

helemaal happy dus, de wietbunker is uit elkaar gehaald, op belangrijke punten verbetert en staat nu te draaien op een andere locatie. Tijd ontbrak mij dus lekker coachen op afstand wordt mijn taak. Ik mag bij een aantal mensen mijn ideetjes spuien welke worden uitgevoerd, hiervan wil ik soms wel een fotootje plaatsen, ooit gehoord van verticaal scroggen='?

 

blijf wel lekker het forrum volgen, jullie zijn veel te goed bezig.

 

hou het netjes, hou het schoon en het zal ons in de toekomst veel beter vergaan dan velen van ons durven dromen.

 

 

Greetje van Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennnnnnnnnnn de foto's

med_gallery_7713_530_405381.jpg

 

med_gallery_7713_530_304754.jpg

 

gallery_7713_530_45906.jpg

 

gallery_7713_530_662624.jpg

 

 

gallery_7713_530_368791.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja met klonen krijg je altijd op enig moment gedoe met beestjes.

Daarom ben ik uiteindelijk een voorstander geworden van het werken met zaad.

Zaadplantjes zijn immers in eerste instantie altijd steriel.

Moeders zijn altijd na enige tijd besmet.

Met zaad heb je ook meer avontuur en je hebt meer soorten keuze.

Vooral een kwestie van goed uit selecteren.

en nu met die vrouwelijke zaden is het hek natuurlijk helemaal van de dam.

 

Ik vind kweekkasten so wie so de toekomst, je kunt immers altijd hard maken dat je niet commercieel bezig was.

Maakt een totaal andere indruk dan een verbouwde kinderkamer of zolder.

Met een anti-brand patroon er in van nog geen € 100,- is ie veiliger te noemen als de gemiddelde tweede hands TV.

 

Gefeliciteerd met je onderneming!!!!

Ziet er prachtig uit.

 

Groet, Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...