Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lanenski

Mijn Eerste Buitenkweek

Recommended Posts

Hallo,

 

ik ben bezig met mijn eerste buitenkweek van een stekje. Aangezien ik het stekje gekregen heb, weet ik niet welk soort wiet het is...

 

Tot nu toe gaat alles goed, plant is goed gegroeid en begint nu te bloeien.

 

Nu zou ik in dit forum graag mijn foto's plaatsen van de plant zodat ook jullie de progressie kunnen volgen, en jullie hulp gebruiken wat ik nog moet doen/niet doen.

 

Dit is hoe de plant er op dit moment uitziet :

 

w1.jpg

 

 

w2.jpg

 

 

w3.jpg

 

 

w4.jpg

 

 

w5.jpg

 

 

w6.jpg

 

 

w7.jpg

 

 

w8.jpg

 

 

w9.jpg

 

 

 

Ik heb tot nu toe de plant enkel wat extra water gegeven, en een beetje gedroogde mest. Ik zie dat de bladeren bovenaan er goed uitzien, onderaan de plant zijn er wel een paar die wat geel uitgeslagen zijn.

 

Wat moet ik doen? Gewoon laten doen of extra dingen toedienen? Gele bladeren erafknippen?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

 

Groetjes van een buitenkweker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plant! Volgende keer wellicht een foto met de zon in de rug?

Ik haal gele bladeren pas weg indien ze 100% geel zijn. Vrij normaal in de bloei. Ze staan in volle grond, ik denk dat je niet of nauwelijks hoeft te mesten.

Wellicht wat bladvoeding als het heel veel regent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lanenski,

 

Welkom op het forum.

Leuk dat je er gelijk foto's bij doet.

 

Ze ziet er goed uit, geen zorgen om die gele blaadjes, is normaal als ze in de bloei schieten.

Gewoon laten zitten totdat ze echt verdort zijn, dan pas eraf halen, want dat is schimmel gevoelig.

 

 

Suc6 verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant. Je kan bij de growshop bloeivoeding halen en je laten vertellen hoeveel je er dan bij moet doen. Dat is ongeveer een tientje voor een liter, waar je lang mee kan doen met een plantje. Als de toppen wat groter worden, moet je goed in de gaten houden dat je geen toprot krijgt. Daar kan je een hoop over vinden op het forum. Succes ermee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ok, thanks voor de tips! Ben toch al een beetje geruster nu :smoke

 

Zal men plantje nu maar goed in het oog houden en regelmatig hier wat pics posten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all,

 

hier nog even een update ivm mijn buitenkweekje.

Ik heb gisteren nog enkele foto's gaan trekken, en heb opgemerkt dat vele steeltjes van bladeren een paarse kleur hebben gekregen, waaraan zou dit kunnen liggen?

 

Ook is er iets met de hoofdsteel gebeurd, is dit nu al langer of net gebeurd, dat weet ik niet, het is in ieder geval de eerste keer dat ik het opmerk.

 

 

Voorbeeldjes van een blad met een paars gekleurde stengel:

 

x1.jpg

 

 

x9.jpg

 

 

x3.jpg

 

 

 

Gekwetste steel:

 

x5.jpg

 

 

Langs de buitenkant ziet de plant er goed uit (naar mijn idee toch :P), maar als ik de bovenbladeren wat opzij trek zie ik langs de binnenzijde toch bladeren die er minder goed uitzien :

 

x6.jpg

 

 

 

Wat denken jullie ervan?

 

Thanks for the advise !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse steeltjes is een teken van stress, dat kan veel oorzaken hebben. Water, temperatuur etc. Vaak krijg je dat ook bij koude nachten.

 

Die steel: lijkt of daar een tak afgescheurd is, klopt dat? Zolang het dicht en houterig is geen probleem, wel uitkijken dat je er geen schimmel op krijgt. Beetje voeding is, ook bij buitenplanten, best wel aan te bevelen. Mestkorrels zijn langzaamwerkend, in de bloei heb je liever vloeibare voeding die snel opgenomen kan worden. Geen pokon oid he.. er is hier voldoende info beschikbaar over de diverse soorten voedingen, raadpleeg eventueel je lokale growshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paarse steeltjes is een teken van stress, dat kan veel oorzaken hebben. Water, temperatuur etc. Vaak krijg je dat ook bij koude nachten.

 

Die steel: lijkt of daar een tak afgescheurd is, klopt dat? Zolang het dicht en houterig is geen probleem, wel uitkijken dat je er geen schimmel op krijgt. Beetje voeding is, ook bij buitenplanten, best wel aan te bevelen. Mestkorrels zijn langzaamwerkend, in de bloei heb je liever vloeibare voeding die snel opgenomen kan worden. Geen pokon oid he.. er is hier voldoende info beschikbaar over de diverse soorten voedingen, raadpleeg eventueel je lokale growshop.

 

Het was gisteren de eerste keer dat ik het zag, dat die stengel wat gekwetst was, ken de oorzaak niet. Maar het zal waarschijnlijk zoals je zei een afgescheurde tak zijn, zal het wel wat in het oog houden.

 

Wat die growshop betreft, aangezien ik een Belg ben :P , zal ik daar niet snel komen, ben er zelfs nog nooit geweest :smoke. Misschien eens geen slecht idee om de grensoversteek te doen om mijn plantje nog wat beter te kunnen verzorgen...

 

Voor onze wiet gaan wij meestal naar Tilburg, zou geen slecht idee zijn om het ritje te combineren met een bezoekje aan een growshop. Ik neem aan dat er in Tilburg een growshop is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

hier ben ik nog eens met een update.

Ben een tijdje op vakantie geweest en heb daarom mijn plantje even alleen moeten laten. Gisteren ben ik nog eens een kijkje gaan nemen, en ik moet zeggen dat het er tot nu toe redelijk goed uitziet denk ik. Er zaten aan de plant wel goed wat verdorde bladeren, die heb ik eraf gehaald, maar dat is normaal voor deze tijd dacht ik.

 

Ik heb enkele foto's genomen, sorry voor de mindere kwaliteit (foto's met GSM genomen) :

 

y1.jpg

 

 

y2.jpg

 

 

y3.jpg

 

 

y4.jpg

 

 

y5.jpg

 

 

y6.jpg

 

 

y7.jpg

 

 

y8.jpg

 

 

y9.jpg

 

 

What do you guys think? Gaat toch nog enkele weekjes duren vooraleer geoogst kan worden...Hoop maar dat ik gespaard blijf van toprot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit! Mooi toppen al, dat gaat lekker. Inderdaad hopen dat de rot wegblijft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook van die paarse stengels... altijd op dezelfde blaren. Die grote blaren met paarse stengels worden nu ook stilaan geel. Doordat die grote blaren nu energie in de toppen steken? (volgens mij toch :specool)

 

voor de rest ziet het der goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nu ook van die paarse stengels... altijd op dezelfde blaren. Die grote blaren met paarse stengels worden nu ook stilaan geel. Doordat die grote blaren nu energie in de toppen steken? (volgens mij toch :specool)

 

voor de rest ziet het der goed uit

 

Van mij mogen ze vanaf nu al hun energie in hun toppen steken ! ;) :smoke :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dudes,

 

hier nog eens een update van mijn geliefkoosde plantje :blink:

 

Ik ben gisteren nog eens enkele foto's gaan nemen. De plant begint meer en meer gele bladeren te vertonen, maar de toppen zien er tot nu toe goed uit (naar mijn gedacht).

Ook heb ik twee spinnen opgemerkt, maar die heb ik maar rustig laten zitten, naart schijnt dat die geen kwaad berokkenen aan je plant, en misschien nog de andere insecten opeten?

 

Soit, hoelang denken jullie nog dat hij moet bloeien eer hij gekapt mag worden? Ik heb niet direct een idee hoelang hij al aan het bloeien is, denk van de laatste week van augustus of eerste week september.

De toppen beginnen overal al wel bruine "haartjes" te vertonen, maar ik heb gelezen dat dit nu ook door de regen kan zijn...

 

Pics :

 

u1.jpg

 

 

u2.jpg

 

 

u3.jpg

 

 

u4.jpg

 

 

u5.jpg

 

 

u6.jpg

 

 

u7.jpg

 

 

u8.jpg

 

 

u9.jpg

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik nog eens met een update.

 

De plant is ondertussen ge-chopped en hangt een weekje te drogen.

Voor een newbie vind ik niet dat we een slecht resultaat neergelegd hebben ;)

 

Het resultaat zie je hieronder:

 

l.jpg

 

 

Toch een lekker wasmandje vol :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbrengst van zo'n struik :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opbrengst die was mand................

 

heb ze ook gewogen .zo ja wat was het drooge gewicht ...........

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Nope, niet gewogen. Maar wat me wel opvalt is dat die knoppen nog hard krimpen eer ze droog zijn!

 

Gisteren een paar versneld doen drogen en gerookt, mjammie :wOOt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee lanenski

 

dat probleem kent iedereen ze krimpen altijd te veel ..........

 

hoelang zijn ze al aan het drogen dan ????

 

Hoe droger ze zijn hoe lekerder ze smaken .........

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT WEER onnodig quoten, meer info? hier

 

Ze hangen nu 10 dagen te drogen. We hebben ze moeten verplaatsen na een aantal dagen, want de plaats waar we ze eerst hangen hadden was te licht, was net onder de dakpannen, en er kwam wat veel licht naar binnen.

 

Maar af en toe eentje voorproeven mag wel denk ik eh ;) :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...