Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DontLegalize

Groeien Op 24 Uur Licht

Recommended Posts

Ghallo iedereen,

een vriend van mij kweekt met een kweekton, en groeit ze 3 dagen op 24 uur licht, 8 uur donker, 24 uur licht en zo door...

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij zegt dat ze behoorlijk hard groeien en dat het zo een paar dagen scheelt.

 

Aangezien ik mijn volgende kweekie zo snel mogelijk er doorheen wil rossen is dit misschien een idee...?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij maakt dat weinig uit,

omdat ze in de natuur ook geen 24 uur zon hebben,

18 uur is genoeg,ik heb t zelf ook wel eens geprobeerd,maar maakte weinig uit op de stroomkosten na dan.

 

greets

lee :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

In begin deed ik dit ook, vooral in de winter om het klimaat zo contstant mogelijk te houden. Ik merkte geen verschil. Je kon zien wanneer de planten gingen rusten aan de bladeren die gingen hangen.

 

Tegenwoordig doe ik wel 18 uur licht. Dan hoef ik alleen de daglengte aan te passen als ze naar 12/12 gaan zodat de rust periode niet verschuift. Stel dat ze normaal rusten van 1 tot 6 als ze op 24/24 staan en jij laat ze rusten van 6 tot 18.00 op 12/12 dan krijgen ze wat stres omdat ze aan moeten passen aan de neiwue rustperiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn vorige 2 zaadkweekjes gaf ik ze direct nadat ze ontspruit waren 48 uur licht, daarna 6 uur donker 18 uur licht ed.... of dit beter werkt weet ik niet, maar als je logish nadenkt, lijkt t me niet wat, moeder natuur heeft niet voor niet een rustperiode ingelast, zou ik niet teveel aan sleutelen.

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
moeder natuur heeft niet voor niet een rustperiode ingelast

 

@ Neus: Ik denk dat je hier twee dingen omdraait. Moeder natuur heeft geen rustperiode voor de plantjes ingelast; de plant heeft zich aangepast aan het gegeven dat het af en toe donker is. Een wietplant in de groei heeft geen rustperiode nodig. De enige reden dat ze in de groei toch een donkere periode krijgen is het feit dat ze het niet harder gaan groeien op 24 uur licht per etmaal.

 

Als de aarde in 32 uur zou ronddraaien i.p.v. 24 uur, dan zouden planten daar weinig moeite mee hebben. Ik zie ook eigenlijk het verschil niet tussen een 18/6 schema of 24/8. In beide gevallen is het 25% van de tijd donker. Het gaat puur om de verhouding licht/donker. De plant maakt continu bloeihormonen aan die door licht worden afgebroken. Veel licht = veel afbraak waardoor de plant in de groei blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnnen trouwens maar maximaal 18 uur licht opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Neus: Ik denk dat je hier twee dingen omdraait. Moeder natuur heeft geen rustperiode voor de plantjes ingelast; de plant heeft zich aangepast aan het gegeven dat het af en toe donker is. Een wietplant in de groei heeft geen rustperiode nodig. De enige reden dat ze in de groei toch een donkere periode krijgen is het feit dat ze het niet harder gaan groeien op 24 uur licht per etmaal.

 

Als de aarde in 32 uur zou ronddraaien i.p.v. 24 uur, dan zouden planten daar weinig moeite mee hebben. Ik zie ook eigenlijk het verschil niet tussen een 18/6 schema of 24/8. In beide gevallen is het 25% van de tijd donker. Het gaat puur om de verhouding licht/donker. De plant maakt continu bloeihormonen aan die door licht worden afgebroken. Veel licht = veel afbraak waardoor de plant in de groei blijft.

 

 

CRISTALL clear........ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb beide weleens vergeleken. Ik denk je alleen een voordeel van 24/0 hebt, als je hok in de donkere 6 uur te koud is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf merk ik dat ze net iets sneller groeien op 18/6 dan 24/0, 't lijkt mischien zo, want echt twee situaties naast elkaar heb ik niet getest..

Maar is het niet zo , dat ze juist meer groeien in het donker?,...en vanaf 12 uur donker dus nog meer/sneller groeien dan in 6 uur donker, dan wel tot de groeihormonen plaats gemaakt hebben voor de bloeihormonen. maar zeker de eerste 2 tot 3 weken van de 12/12 periode schieten ze de lucht in..terwijl alleen maar de nacht langer is geworden..

 

Ik heb ze ook wel onder 24 uur licht staan, en zie ze dan wel nieuwe scheuten maken, Sneller of niet, laat ik het midden. maar ze groeien niet in de stengel of takken, ze blijven bij dan juist gedrongen(laag), maar zodra ik ze op 18/6 zet rekt de ruimte tussen de internodes.

En bij 12 uur duisternis zie ik dat nog sterker..

 

ben eigenlijk veels te high van die maffe buiten PP.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die internodes is waar.... Eerlijk gezegt.. nooit echt netjes getest of het inderdaad sneller gaat (in de zin van sneller nodes produceren) maar advies van growshop gevolgt.

Ik haat stretch, ik heb slechts 130 cm voor de plantjes, groter kan niet ivm plafondhoogte. Daarom groei ik ook onder 600watt. Kort en veel nodes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...