Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wapenveldse Padde

Manipulatie Van Planten

Recommended Posts

ik vroeg me af of het ook mogelijk is om dingen aan een plant te veranderen door vreemde toevoegingen aan de voeding ofso.

Dat je bijvorobeeld de plant paars kunt maken of dat je 2 planten met elkaar kruist.

Khep weliz gehoord dat je op je plant alemaal kleuren kunt krijgen door een plastic zak over de plant te doen (sown zwarte vuilniszak ofzo).

Is dat alemaal zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic verplaatst naar planten kamer, De Info is niet voor vragen.. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat alemaal zo?

nee :no

 

alleen van dat kruisen is mogelijk, de rest is klinkklare onzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srry stijlloos, ik merk datik wel btje veel fouten hier maak met t verkeerd plaatsen van onderwerpen enzo maar julie hebben hier ook sowveel topics en categorien enzo.

 

En Cannakid, weet je dan mischien ook hoe je ze moet kruisen? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kruisen en veredelen is niet zomaar 1,2,3 in een topic uit te leggen Pad, heb je al eens een boek gekocht of iets dergelijks. Of misschien plannen er 1 te kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En Cannakid, weet je dan mischien ook hoe je ze moet kruisen? :no

kruisen opzich is niet moeilijk, het gaat er meer om dat je goed/potent zaad krijgt, en dat is dus wel moeilijk.

als eerst ga je bedenken waar aan jou soortje moet voldoen, denk daarbij aan:

- indica/sativa

- geur en smaak

- opbrengst

- eventueel een leuke kleur (want daar ging het topic tenslotte over)

etc.

 

dan ga je soortjes zoeken die hieraan voldoen.

dat kunnen er 2 zijn, maar misschien ook wel 3 of 4.

bijvoorbeeld:

- indica/sativa, ik wil een indica plant

- geur en smaak, de geur en smaak moet zoet zijn

- opbrengst, de opbrengst moet goed zijn

- eventueel een leuke kleur, ik wil een paarse plant

 

dan ga je dus soortjes zoeken die hierbij overeen komen.

een indica plant is bijvoorbeel een afgaan of k2.

zoette wiet vind ik orange bud of bubblegum (ligt een beetje aan je smaak)

bij een leuke opbrengst moet je denken aan een langbloeier zoals JackHerrer of Haze.

en bijvoorbeel ppp zorgt voor de paarse toppen.

 

je gaat met deze soortjes (afgaan, bubblegum, JackHerrer, ppp) een selectie houden zodat je van elke soort 2 potente stekken over houd, een mannetje en een vrouwtje.

deze ga je dan onderling weer kruisen en dan hou je dus na een hele tijd een zeer potente zaailing over.

dit is niet in 4 weken gebeurd, hier gaan jaren overheen en het is zeker niet makkelijk.

 

dit is een zeer opgekropte uitleg over het kruisen, maar wat stijlloos al zei, koop een boek of kijk en zoek wat rond op het forum, want met deze uitleg ben je er nog lang niet.

succes!!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je al eens een boek gekocht of iets dergelijks. Of misschien plannen er 1 te kopen?

 

Nee boeken erover heb ik nog niet, ik ben nu eerst nog bezig met alle informatie van het internet te halen, maar welk boek zou je dan presies aanraden?

 

@Cannakid :En thanx voor de info :no .

Share this post


Link to post
Share on other sites
kruisen opzich is niet moeilijk, het gaat er meer om dat je goed/potent zaad krijgt, en dat is dus wel moeilijk.

 

 

 

dit is niet in 4 weken gebeurd, hier gaan jaren overheen en het is zeker niet makkelijk.

 

Maar het is dus zeer moeilijk neem ik aan ? ben ook van plan mss voor de hobby wat te gaan doen. Niet eens zo zeer om bepaalde kleuren te bereiken. Gewoon koele soortjes kruisen lijkt me wel vet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Dan lijkt het me een heel goed idee als jullie wat gaan lezen over hoe dat werkt met dominant/recessief en homozygoot/heterozygoot. Een aantal basisbegrippen die je nodig hebt. Bovendien zal je het selecteren goed onder de knie moeten krijgen, want de uitkomst van een kruising van twee ouders welke niet stabiel zijn geeft vele verschillende phenotypen welke je weer zult moeten selecteren en eventueel verder kruisen.

 

Het kruisen van twee mooie soortjes garandeert ook nog niet dat je een supermooi eindprodukt krijgt. Het zit nogal lastig in elkaar. Natuurlijk kan je gewoon eens proberen en zien wat je krijgt maar je zou ook eerst eens een boekie kunnen lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, Miss J, je geeft me een reden het huiswerk biologie van m`n kids extra goed te ondervragen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

U vraagt, wij draaien:

Marijuana Botany, the propagation and breeding of distinctive cannabis

van Robert Connell CLarke

 

Alles wat je wel en niet weten wilde over kruisen. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...