Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
solomine

Zwarte Beestjes

Recommended Posts

Na een grondige inspectie vond ik wat van deze bladeren op 1 van de 2 planten. Dit is wel het meest aangetaste blad.

 

Wat kan ik nu het beste doen ?

 

Nog even wat info over het plantje

 

Heeft een tijdje buiten gestaan en staat nu in de serre waar het met PP TMV besmette plantje goed zijn best doet. Plantje staat in een 7 liter pot ( te klein ) en is in de 7e week bloei

Dit plantje heeft al een keer een trips aanval overleeft na een paar keer gespoten te hebben met spruzit dat was voor de bloei periode.

 

Maar in die laatst 1 a 2 weken spuit ik dat maar niet meer

 

med_gallery_7242_392_64999.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de handleiding van spruzit kun je het nog gebruiken langer dan 2 dagen voor de oogst.

Ze gaan natuurlijk uit van groentegewassen. Ik weet niet of voor wiet hetzelfde geldt.

Enne..wat zijn het? zwarte luizen ofzo? Met een beetje geduld kan je ze er ook handmatig vanaf plukken :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou dat soort opmerkingen voor jezelf :no

 

sorry admin

 

moest het effe kwijt

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat maak ik zelf wel uit he bjorn. zo beledigend is die helemaal niet ,niet zo aanstellen was gewoon een grapje. of ben jij ook linkser dan links en zoeen die vind dat negerzoenen ook niet kan.

of vind je zwarte piet ook beledigend. sorry admin moest ik ff kwijt .gadver fatsoen rakker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pampers

 

ik vond hem wel goed had tranen in mijn ogen van het lache

zo nu en dan met een geintje kunnen vindt ik :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben echt geen fatsoen rakker maar is gewoon een domme uit de lucht gegrepen opmerking :no over spam gesproken als je nou antwoord had geven op de vraag maarja helaas :whistling

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bjorn.

Spam is Reclame :no en geen domme reactie. Deze reactie is leuk en er zit geen kwaad in Pampers ze reactie.

 

Ik vind hem ook leuk en goed op ze plek. Maar wel off topic.

 

Solomine.

 

ik weet het ook niet maar mij lijkt het ook wel (neger) luizen of zo iets.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren waar ik ze op kon vinden zijn eraf morgen krijgen ze een grondige inspectie

 

Spuiten zie ik niet meer zitten, het zat voornamelijk onderin

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zijn ze al een tijdje dood . vandaar de kleur. maar als je het onder een vergrootglas legt en je weet wat het is wel ff posten he. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een microscoopje is een hele goede investering. Pak hem beet 20 - 30 euro bij de growshop. Neem minimaal 30-50x vergroting. Behalve voor ongedierte kun je hem perfect gebruiken voor het beoordelen van je trichomes of de kwaliteit van je wiet of je ice hash. Ga je toevallig naar amerika? Loop even binnen bij Radio Shack. 11 dollar voor een super apparaatje 50-75 maal met zoom en verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ze dood waren dacht ik eerst ook, maar ze bewegen en zuigen zich vol met bladgroen

 

Maar ze zijn echt klein zo'n 0,3 mm denk ik, ga vandaag even kijken of er nog meer zitten en maar even kijken voor een vergrootglas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... zat net te denken. Je kunt het ook oplossen met brandnetelgier. Da's in ieder geval biologisch. Zou wel inderdaad een beetje selectief spuiten dan, heb geen idee of je dit na een week of 2-3 nog ruikt / proeft. Da's het minst ingrijpende middel wat ik me kan bedenken.

 

Brandnetelgier: kilo brandnetels 24 uur of langer in een emmer water zetten, zeven (kous bijvoorbeeld) en voorzichtig delectief vernevelen op de bladen (toppen ontrzien!). Ruikt even niet echt lekker in je serre alleen vrees ik.. Wellicht kun je er een paar mooie dagen buiten voor uitkiezen. 's nachts wel weer binnenzetten, misschien één buitje toestaan na een dag of 7 als je totaal geen last hebt van rot om de resten te laten afspoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brandnetelgier

 

Kijk dit is een begin, bedankt whazzup ik ga dan maar zo een paar brandnetels plukken ( mensen zullen wel denken )

 

Ik kan het alleen maar aan de onderkant van mijn plant vinden maar ik heb de 2 planten nu wel gescheiden van elkaar. Dus morgen ochtend maar even behandelen met brandnetel gier en hopen tot het minder gaat worden.

Heb gisteren al de meest aangetaste bladeren verwijdert maar ik zie net tot er nog wel een paar zitten.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden, maar wie weet wat voor een beest dit is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nog niet achter... spint werd al genoemd... negroide of niet... de stipjes op het blad wijzen wel die richting op... zolang ze geen draden spinnen valt de schade mee... je kunt je planten ook met de stofzuiger schonen... als je binnen 1 a 2 weken kunt oogsten zou ik me niet teveel zorgen maken... als het langer duurd, probeer de tip van whazzup... en voor de volgende cyclus: neem olie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom net terug van een stroopjacht op de brandnetel........staan al lekker in het water. Misschien kan ik morgen even selectief de bladeren met een papiertje of zo besproeien en hopen tot ze de benen nemen

 

 

Net even met een vergrootglas gekeken en ja het is spint. Ik heb er nog een paar blaadjes af moeten halen maar het valt nogal mee hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Ze beginnen net ...

Maak je borst maar nat ...

 

Je gaat de komende dagen meer leren over wiet kweken dan je lief is.

 

TAW

 

 

ps: I allways say: "Vertimeze the motherfuckers before they start breeding."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...