Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
growertjen

250 Of 400watt

Recommended Posts

oy!

 

kwil ffentjes iets vragen.

ik wil binnekort es een echte kast inmakaar knutselen maar wat zou ik het beste nemen (wil het goedkoop houden ivm met stroomkosten) en ik zou al blij zijn met zon 50 gram.

 

250w of 400w?( als iemand er mij de oppervlakte kan zeggen waarvoor deze lampen geschikt zijn mogen ze het altijd even zegge :) ) ik wil niet echt dat de stroomkosten over de +- 40 euros gaan! en hoeveel kuub afzuiger en filter zou ik hiervoor gebruiken???

 

alvast bedankt en als er iemand nog pics heeft van een 250-400watt kast als voorbeeld mogen zij die altijd posten :jump: :offtopic

 

alvast bedankt growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie hier voor meer info over licht:

Hoeveel lumen (lichtsterkte) geeft een natriumlamp ?

150 Watt -> 14500 Lumen, ? (wel zeldzaam)

250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

Bij een 600W lamp wordt meestal een 500m3 afzuiger geadviseerd. Als je dat een beetje doorrekent dan zit je dus op ongeveer 330m3 bij een 400W lamp en 200m3 bij een 250W lamp. Koolstoffilter zou ik dan nemen ergens tussen de 60% en 80% van je afzuiger, dus 200-265m3 bij een 330m3 afzuiger en 120-160m3 bij een 200m4 afzuiger.

 

Verder kun je hier even kijken om te zien hoe je de stroomkosten zelf kunt berekenen.

 

Oh ja, wat opbrengst betreft zou ik als beginner uitgaan van 0,4 tot 0,7 gram per watt. Als je 50 gram droge opbrengst wilt halen dan zou je dat dus makkelijk moeten redden met een 250W lamp. Ik weet alleen niet of die dingen makkelijk verkrijgbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 400 wat heeft 0,8 a 1 m2 effectief belichtingsopervlak. Hangt ook van de refelctor of. Een 250 watt zou ik eerlijk gezegd niet weten, maar ik schat zo'n 0,5 m2 effectief. Voor een 400 watt heb je +/- 300m3 afzuiging+filter nodig, voor een 250 watt zou een 200m3 wel genoeg zijn denk ik. Licht ook een beetje aan de grote van je kast. K zou gewoon een 400m2 nemen met een dimmer, zit je altijd goed. Met een 400 watter kun je wel tussen de 200 en 300 gram halen afhankelijk van hoe groen je vingers zijn :offtopic

 

Er zijn genoeg voorbeelden en sticky's van kasten in het bouwforum. Meeste zijn van 600 watters maar principe blijft hetzelfde.

 

Shit J.D. je was me net voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht egt eerder aan een klein kastje 0.6m bij 0.6m bij 1.80m daar een 225 kuub afuiger met 160 kuub filter en een 250 watt in te hangen 4 plantjes in 7.5 liter bakken! wat zou de opbrengst van dit kunnen zijn want ik ga met nirvana zaad kweken op een kant en klare grond mix? (bij alien grwoshop is de 250watt verrijgbaar) en in verband met die stroomkosten berekenen, lukt me niet egt zo goed kan er iemand een prijs opplaken voor 1 kweekje??

 

alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je effe goed zoekt dan vind je genoeg info om te weten wat het je gaat kosten,ik vind het een beetje te makkelijk om het maar effe te vragen of effe iemand de kosten wil uitzoeken.

 

mijn tip EFFE ZELF ZOEKEN :)

 

 

 

BJORN

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je effe goed zoekt dan vind je genoeg info om te weten wat het je gaat kosten,ik vind het een beetje te makkelijk om het maar effe te vragen of effe iemand de kosten wil uitzoeken.

 

mijn tip EFFE ZELF ZOEKEN :)

BJORN

heb me al suf gezocht maar kvind het egt niet, of ik snap er niets van met die kwh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht egt eerder aan een klein kastje 1m bij 0.6m bij 1.60m daar een 225 kuub afuiger met 160 kuub filter en een 250 watt in te hangen 4 plantjes in 7.5 liter bakken! wat zou de opbrengst van dit kunnen zijn want ik ga met nirvana zaad kweken op een kant en klare grond mix? (bij alien grwoshop is de 250watt verrijgbaar) en in verband met die stroomkosten berekenen, lukt me niet egt zo goed kan er iemand een prijs opplaken voor 1 kweekje??

 

alvast bedankt!

250 wattx12uur=3000watt=3kwper dag x 60 dagen=180kw per oogst verbruik van zo een klein afzuigertje weet ik niet maar rond het af op 200 kw vermenigvuldig dit met je kw prijs op je eindafrekening zal niet boven de 50 pleuries komen :offtopic snappie snappie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over kosten per kweekje kan ik je niks vertellen daar zijn vele oorzaken die dat beinvloeden.

 

1 kilowatt = 1000 wat in 1 uur

 

dus een lamp van 250 W kan dus 4 uur branden voor 1Kw

maar vergeet je andere gebruikers niet zoals ventilatie en misschien verwarming in de koude maanden. Vooral die laatste kost wel wat.

 

En als je een beetje zoekt op dit forum staan er bij sommig topic bedragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

bdankt maar denkje dat ik onder de 50 euro per kweekje kan blijven :offtopic (verwarming gaat me niet veel kosten want hij zou op m'n kamer komen te staan waar het altijd zon 24 grden is :jump:

 

verder zou ik wel eens wille weten of er al veel mense mooie oostjes hebben gehaald van een 250 wattertje

 

growertjen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou growertjen voor een 600 watt ben je ongeveer 50 E per maand kwijt. dus met een 250 zit je daar ver onder ligt er wel aan of je nacht tarief hebt o i d . maar zou zeggen reken maar ongeveer op de helft.

wat betreft je lampkeuze , je kan dus makkelijk aan met een 250 watt.en dus kun je ook aan met een kleinere afzuiging.maar waarom zou je dat doen?

ik zou een beetje overkill nemen bv neem zo n 4 standen ding van ruck.350 m3 want zoveel meer kost ie niet en mocht je dan later beslissen om met 400 of 600 te gaan kweken hoef je die niet te veranderen.

voor de rest veel succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm als die dan toch goedkoop wilt blijven dan pakt die best toch gewoon tl ...

:offtopic

Want zo een 600watter kan wel wat kosten .... (incl stroom :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het echt echt echt goed doet dan is er wel een 200 gram uit te halen, of anders gewoon ruime 100 gr denk ik(met 250 watt)Ik weet niet of je er een 1 gr. de wat kan halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou al zeer blij zijn met zo'n 75 gramm maar ik wil niet dat de kosten van men kast te hoog oplopen das men enige probleem :no

 

growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 250 watter gebruikt meer dan 250 watt.

Een vsa verbruikt ook stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gebruik ik beter een 400 watt wat m'n probleem is hij mag niet te groot worden (kast) en 60 cm past precies in de planken dan heb ik der 2 nodig anders 4... en iemand een tip hoe je een deur makelijk licht-lucht dicht maakt!

 

growertjen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie tot je maar 1.60 meter in de hoogte hebt. Als je met 400 w werkt in zo'n kleine ruimte voorzie ik toch wel wat problemen. Denk aan de hoogte van je pot + de hoogte van je plant + de minimale afstand van lamp tot top.

 

Het licht dichtmaken van je kast kan je het beste doen met wat latjes aan de binnekant van de deur evt tocht strippen gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@growertjen

 

Je zegt eigenlijk twee dingen:

 

1. Oogst min. tussen 50 & 75 gram

2. Per kweek niet meer dan 50 euro aan stroom verbruiken.

 

Met een 400watt lamp + VSA + 350kuub afzuiger en ventilator. Zit ik op een 30 tot 35 euro per kweek.

(licht: 10 dagen op 18/6 en de rest op 12/12) [berekend door verschil nieuwe nota, min oude nota]

 

Met een 250watt lamp kun je zeker wel 75gram afhalen (echt minstens, ook wel 100gr.).

Met een 400watt lamp haal je als beginneling de 200 tot 250gr. ook wel;

 

Goed lezen hoort er ook bij, want de info is allemaal wel te vinden, je kunt je stroomverbruik berekenen en de bedragen opzoeken die jouw energiebedrijf hanteert (gebruik je bijv. nachtstroom,... ik wel).

Hier geef ik je een inschatting van mijn verbruik,.. maar wil je echt zekerheid, moet je toch zelf berekenen.

 

Succes ermee. :no

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

kben der ongeveer uit: 60x60x180

250wattertje

225kuub afzuiger

160 kuub filter

 

 

kan dit iets worden voor 4 k2 tjes??

 

growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich wel, maar...

 

waarom de filter kleiner als de afzuiger, zo heb je kans dat er teveel lucht door de filter wordt getrokken, waardoor lekkage in het filter kan ontstaan. Hierdoor krijg je dan toch last van ongewenste geur uit je kast. Ik maar dit schijnt persoonlijk te zijn, zou voor een filter gaan die minimaal 20% groter is dan je afzuiger.

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan dit iets worden voor 4 k2 tjes??

 

Je zou er misschien iets meer kwijt kunnen k2 blijft toch wat klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stuk of 9 dan in hoeveel liter potjes??

dan moet ik al metteen voor een 425 kuub rvk afzuiger en een 500 kuub filter is dat niet veel te veel voor mijn hokkie en wordt mijn lv dan niet veel te laag??

kan hem niet groter maken want ik neem een 250 watt

growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 bij 60 is echt niet zoveel hoor.

 

EDIT (door mijzelf): 9 plantjes kan wel is 20X20cm per plantje is echter wel krap naar mijn mening.

 

4planten hebben op die oppervlakte, voor zichzelf elk 30x30cm... weer persoonlijk, maar daar zou ik voor gaan.

 

Met honderd gram hoeft elke plant maar 25gr. op te brengen, nou dat is zo lastig nie..

 

Verder vind ik 4 plantjes veiliger aantal. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...