Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
024-Roy

Hollandse Hoop Buitenkweek

Recommended Posts

Ik heb nu ook 2 zaadjes van Hollandse Hoop in de grond zitten.. ik weet inmiddels ook wel dat ik ze veel en veelste laat heb gepoot, dat hoef je mij dus niet komen te vertellen, en ik weet ook dat als ze uitkomen ze vrij snel in de bloei zullen gaan, maar dat maakt mij allemaal niets uit!

 

Mijn eerste kweek die ik in eind Juni in de grond had gedaan is misgelopen omdat ik op vakantie ben gegaan, en niemand voor mijn planten kon en wou zorgen, dus heb ik verstandig gedaan en ze in het wild gezet! Toen ik terug kwam van vakantie waren ze dus weg! Schijnbaar kende nog meer mensen die mooie plek, netzoals mij.

 

Maar even over nu:

- 2 Hollandse Hoop zaadjes

- Vrijdag 25 Aug. geplant

- De grond bestaat uit:

* Tuincompost

* Stekgrond

* Hydrokorrels

* Beendermeel

* Kattenbakvulling (klein beetje, want met Hydrokorrels is het dubbelop)

* Wormencompost

* Wietplantjes van vorig seizoen (fijn gemalen)

 

De foto's, ik probeer ze zovaak mogelijk te verversen, en dan plaats ik ze hieronder!

 

s4021922qb8.th.jpg

 

s4021919pd4.th.jpg

 

s4021918wa3.th.jpg

 

s4021916nc1.th.jpg

 

Nieuwe Foto's Eergister Gemaakt!

 

s4021924bc1.th.jpg

 

s4021925wb2.th.jpg

 

je ziet dat er al eentje is uitgekomen, en eentje helaas nog niet..

 

groetjes 024-Roy

p.s. Vragen en/of Opmerkingen hoor ik graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dit weer zullen je plantjes verzuipen vrees ik... Het is nu toch geen klimaat meer om buiten te gaan kweeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal denk ik wel meevallen hoor, want ik heb hydrokorrels erbij zitten en onder in heb ik extra gaten gemaakt, omdat het weer zomaar in 1x kan omslaan had ik daar al aan gedacht en mocht het ook kouder gaan worden gaan ze gewoon naar binnen hoor! Ik heb het er ook met een maat van mij over gehad, en hij dacht wel dat het zou gaan lukken, maar zoals ik al eerder zei, ze gaan eerder in de bloei en kleiner dusja ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze toch niet meer groot worden, is het dan niet mogelijk om een soort van kasje te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je nu nog van plan bent maar wiet oogsten zal je dit jaar niet meer lukken vrees ik. De dagen worden al korten, de meeste planten staan al lang in bloei en na hun groei doen er zo'n 8-9 weken over om af te rijpen. Wanneer wilde je oogsten, eind november? Voor je plantjes hebt die echt bloeien ben je weken verder. Zou ze lekker binnen onder TL of een lamp of zo opkweken, met heel mooi weer naar buiten en afbloeien binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ook, nu kunnen ze nog wel heel even buiten

maar ik zei al in vorige post als het slecht weer was

werk ik ze gewoon binnen af ofniet dan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze buiten nog ff laten groeien, als ze toppen krijgen (waarschijnlijk meteen) ze dan voor het raam binnen afbloeien.. Gaat prima! :)

Zoiets misschien, maar dit waren wel stekken..

IMG_0855Medium.jpg

 

 

groet Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

vet man

boeiend als die van mij zo worden

ben ik ook tevreden, ook al waren jouwe stekken!

vet man! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees dat ze een stuk kleiner zullen blijven omdat ze direct de bloei inschieten. Met stekken heb je al zeker een week of 3-4 voorsprong op een zaailing. Mijn vensterbank plantjes waren ook ongeveer zo groot, maar van stekken uit juli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt niet uit

volgend jaar beter voor mij

bedankt voor alle tips en trucs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...