Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nesta

Advies Voor Leek Met Buitenplanten

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Met veel plezier volg ik al een tijdje de topics op dit forum. Daarvoor dank, erg informatief en bijzonder grappig op z'n tijd.

Dit is het tweede jaar dat ik planten in mijn tuin heb gezet. Vorig jaar was het een groot hengstenbal: alle 5 planten waren mannetjes. Dit jaar ben ik begonnen met 40 zaadjes, waarvan er 32 ontkiemden. Dat werden stekjes, uiteindelijk heb ik er eind april 20 in de tuin kunnen zetten.

 

Inmiddels zijn er tien planten over. Het ruikt bij windstilte enorm. Goddelijk.

Alles ziet er goed en gezond uit, ze zijn stevig en er zijn geen balletjes in de verste verte te ontdekken. Ik laat de natuur z'n gang gaan met ze: ik heb er niet veel verstand van. Heb wel ingegrepen met een huis tuin en keuken middeltje om beginnend spint de kop in te drukken. Ik heb drie exemplaren van tegen de drie meter, vijf van 2 meter en twee iets kleinere.

 

Alle planten zijn ongeveer even ver: veel kleine topjes, de takken staan mooi ruim uit elkaar, ze lijken me niet te vochtig maar het zijn zeker nog geen stevige toppen.

Mijn vraag:

Wat kan ik vanaf nu verwachten?

Ze staan in vaste grond, zonder afdak. Ik zie momenteel niet veel vooruitgang.

Ik hoop op een prachtig september, maar dan...ik kan niet verduisteren (mocht dat al nodig zijn, begrijp dat onderwerp niet helemaal) en wacht eigenlijk gewoon af op- verdere ontwikkelingen.

Ik neem aan dat ik ergens in oktober (??) kan oogsten?

Kunnen er nu nog steeds mannetjes 'ontstaan'?

 

Ik ga eens kijken hoe ik hier foto's kan posten.

Doeltreffende tips en suggesties welkom.

 

Spread Love!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een linkje maken is iets handiger :wacko:

 

edit: Je hoeft in principe geen mannetjes meer te verwachten, want als ze bloeien zijn het dames :)

 

nog een edit btw: verduisteren doe je om een plant in de bloei te forceren. Aangezien ze al bloeien heb je dus niks meer te maken met verduisteren en heb je de hele winter de tijd om dat eens goed onder de loep te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit toch, vanaf nu is het afwachten en zoals je al zei hopen op een enigzins droge september maand.. Die toppen worden nog wel groter, maak je daar geen zorgen over :)

Hier meer info over t plaatsen van foto's in je topic: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17379

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...