Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Basic Opzet Hok In Tekening

Recommended Posts

Hi,

 

Ben bezig m'n hok op te zetten en wil graag wat feedback of m'n idee goed is.

Klik op deze link

 

Hulp is meer dan welkom,

Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man :wacko:

 

Volgens mij heb jij geen hulp nodig want je bent je aardig goed aan het voorbereiden.

 

Wel leuk als je een verslag bij gaat houden.

 

 

Veel suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit.

goed doordacht.

alleen die thermo dimmer.. je hebt een dimmer op 2 ventilatoren.. is dit wel verstandig?

 

succes

ciao :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaten door je plafond :wacko: Je hebt fanatieke kwekers en extreem fanatieke kwekers :) Ik denk dat jij tot die laatste behoort. Veel succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe mooi gedaan!! welk programma heb je gebruikt?

 

misschien nog capaciteit van koolstoffilter erbijzetten?

 

owja: plafond :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie..gaat lukken zo hoor!

kijk je wel uit dat je wortels het niet te koud krijgen.. :)

Ziet er goed uit..succes!

Greetz!

Crystaleyes :wacko:

 

// EDIT JohnDoe: onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen die thermo dimmer.. je hebt een dimmer op 2 ventilatoren.. is dit wel verstandig?

 

Als je minder gat afzuigen moet je dus ook minder gaan gaan inblazen omdat je anders overdruk kan krijgen en er geurtjes kunnen ontsnappen.

 

Ziet er verder heel netjes uit man die tekening, alles ook goed doordacht. Maar waarom kweek je niet op zolder, scheelt je weer gaten in je plafond :wacko: Waarschijnlijk niet genoeg hoogte.

 

Is de diameter van de schoorsteenpijp ook 200mm ??? vaak zijn deze een stuk kleiner dus hier moet je ff opletten dat er niet teveel geknepen wordt ivm windgeruis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman,

 

Ik zie ze al groeien jij niet ?

 

Inderdaad als je tekening al zo glinstert wat moet de rest ons brengen ....

 

:wacko:

 

 

ps: Een thermo dimmer .... is dat een 5 standen schakelaar, die automatisch een stap verhoogt of verlaagt algelang de temperatuur stijjgt of daalt ? Die zou ik nemen en geen een ander !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooie tekenng :wacko:

 

Ik zou alleen de sensor op tophoogte hangen.

Een koolstof-filter blaast uit aan de zijkanten,in jou opstelling NIET?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rick je bent een kunstenaar.

 

Bouw je om je filter een kist of?????

Want je filter is dicht aan een kant mocht je dat niet weten.

 

Dan zou je hem boven je lamp moeten hangen en daarvan af zuigen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ten allereerste bedank voor de reacties, het lezen hier van geven mij al wat vraag tekens.

 

Ik weet nl. niet zeker of ik de lucht aanvoer moet helpen met een ventilator (omdat deze van boven (zolder) naar beneden gaat) misschien is de 1000 m3 slak afzuiger genoeg om dit te trekken.

 

Ik wil vloer verwarming plaatsen en omdat te lucht toevoer langs deze vloer verwarming gaat en dan door de dubble bodem, dacht ik dat ik zo ook m'n hok kan verwarmen indien nodig maar misschien komt dit weer niet tegoeden van de C02 gehalte in de lucht toe voer.

 

Zoals mijn opstelling nu is moet ik dan ook nog in het hok zelf een ventilator plaatsen voor de lucht circulatie?

 

Nog even ter info: ik woon in Ireland en ben zogoed als klaar met het bouwen van m'n huis. Omdat het roken laat staan inbezit hebben van! nog een groot taboe is hier heb ik besloten om zelf the gaan kweken want het is hier erg schaars maar nog steeds in deze 21 eeuw erg strafbaar. Vandaar dat ik dit zo proffesioneel mogelijk wil opzetten en daar door de pak kans wil verkleinen to 0. Gelukkig zijn mijn buren op afstand van zo'n 50 meter dus lekker vrij.

 

Ben erg blij met dit forum heb er al veeel nuttige info van dan gehaald, concentreer mijzelf eerst op het bouwen en daar na het groeien. Zal een kompleet verslag bij houden als tegen prestatie en hoop zo met mijn everaning andere op weg te kunnen helpen.

 

Any way thanx alot and talk to you soon.

 

BTW ... program used is flash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een zwenk ventilator is om je lucht goed te circuleren, en je plantjes krijgen er een dikkere stam door.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rick,

 

Even wat pointer op je tekening(erg mooi trouwens).

 

Ik zou je koolstof filter in je hok hangen en op zo'n manier aansluiten op je afzuiger, op die manier kan je namelijk direct simpel naar buiten toe met je gebruikte lucht. Je hebt in prinicpe genoeg hoogte dus ik zie geen problemen hiervoor.

 

De maat van je uitlaat zou ik 2500mm maken aangezien dit de meest gangkelijke maat is voor afzuigers, slangen en koolstof filter.

 

De reden om je aanvoer/inlaat van boven je plafond te halen zie ik niet als alle oude lucht direct naar buiten gaat. Je zou idd wel kunnen kiezen om de ruimte waar je je verse lucht vandaan haalt te verwarmen, als hier de temp 's nachts op een constant niveau(20+) blijft zal je je hok niet hoeven verwarmen.

 

Circuleren is idd een must, ook anti-toprot en ik denk dat je dat in dat natte land wel nodig zal hebben. Met 1 of 2 kleine zwenk fans kom je een heel eind in ieder geval...

 

Naar je bouwverslag ben ik zeker benieuwd, als dit net zo goed in elkaar zit als je tekening zal het heerlijk weglezen...

 

 

Suc6 groeten Stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veiligheidstips ?

 

1) Ondanks dat ze daar nogal achterlopen zou ik er voor zorgen dat heatseekers geen kans maken bij jou.

 

2) Verkoop nooit wiet aan een ander, en laat niemand weten dat je pookt.

 

3) Loop dus nooit met een joint over straat noch in je achtertuin.

 

4) Verpak alles voordat het je huis in wordt gesleept.

 

5) Verpak alles wat je huis uit gaat.

 

6) Wees tevree met wat je hebt en groei niet uit je kast.

 

 

 

Klinkt allemaal erg para ... maar geloof me Skunk heet niets voor niets Skunk ...

Jouw wiet laat een spoor achter van herkennig en iedereen in jouw wijk zou erom smeken om je klant te mogen zijn.

De verlokking om meer te verbouwen om aan die vraag te voldoen is meestal het einde van de carriere.

Het is verdomde moeilijk om een prachtige hobby als deze met niemand te delen.

Er is altijd wel iemand die weet waar jij zit en wat je doet en dat maakt je chantabel en kwetsbaar.

 

Wat doet zo'n grammetje nederwiet nou op de Ierse markt ?

 

Groet

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat doet zo'n grammetje nederwiet nou op de Ierse markt ?

Idd, ben ik ook wel benieuwd naar!

 

Verder succes met je hok en je kweek en doe voorzichtig in dat gekke land :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja zie je ... hoe handig zo'n forum is, ik wist nl. niet dat een koolstof filter van buiten naar binnen zijn werk doet dacht dat het net zoals een geluids demper werkte, dus weer even brain stormen en de filter gaat naar binnen in het hok. Thanx

 

Ga dit weekend het frame werk opzetten. Dubble gips platen met glaswol isolatie der tussen

 

Als het te koop is tussen 35 en 50 euro maar meestal bagger (lijkt wel thee), all what for sale is is Rat shit as they call it here. In het verlden nam ik vaak wat mee van nederland en die ieren gaan dan kompleet uit hun dak .. zijn niet gewent aan de sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rick, ik heb nog een vraag.

 

Wil je met me trouwen :) :smoke :wOOt :wacko:

 

 

echt super mooi.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Kan ik de koolstof filter inboxen zodat deze niet direct in het hok hangt maar eigenlijk in een kist boven op het hok? zoals in mijn tekening voorbeeld

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ook dit kan als je em niet in je hok wil hebben hangen, zorg vanzelfspreken wel voor genoeg ruimte eromheen hé :wacko:

 

Ben zeer benieuwd wat het gaat worden met de bouw, ga je ook hier pics van posten?

 

Kan je me alleen nog even uitleggen waarom je je luchtinlaat zo moeilijk gaat doen?

 

EDIT

 

Waarom niet zo?

 

gallery_7202_191_7218.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet goed waarom je het filter niet gewoon in het hok hangt, hoogte genoeg :)

Verder denk ik dat dit project super wordt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Je hebt je duidelijk van tevoren goed verdiept in het hele kweekverhaal, dat spreekt al uit je plannen. Echt top. Dat moet een goede kast worden. Ik ga je zeker volgen.

 

@Stijlloos: jij bedoeld een passieve inlaat vanuit de ruimte rond de kast. Dat zal ook een beetje afhangen van de temp van die ruimte. Als deze ruimte in de zomer warm kan worden dan geeft dit wel problemen voor je kast. Dan heb je meer baat bij een inlaat vanaf buiten. Het mooiste is eigenlijk dat je zelf kan bepalen waar vandaan de ingeblazen lucht komt. s'Winters van binnnen, een beetje voorverwarmd, en zomers juist van buiten omdat dat koeler (of van binnen als het buiten te heet wordt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraag, ff kijken of ik het snap! De lucht-uitlaat in deze tekening is aan de voor zijde en de inlaat aan de achterzijde is dit goed of net anders om?

 

tekening slak

 

 

 

Hoi stijlloos,

Ik ben der nog niet helemaal uit, ik denk er aan om de lucht toevoer in de dubbelen wanden te laten lopen met 8 cm pvc afvoer pijp in iedere wand een paar, en waarom zo moeilijk? Omdat op zolder de cv ketel en de aansluiting voor de zonnepanelen zit (deze zonnepanelen werken in de zomer als een airco) en goed is geisoleerd dus een konstante temp. van 24/28 graden.

 

Any way morgen beginnen met het houten frame werk, en als beloofd zal ik dit posten als het een beetje is gevordert.

 

Grtx Rick

BTW ik ben een CAD tekenaar en werk voor een achietecten buro in Ireland heb veel ervaring in bouwen van allerlei projecten. En een beetje een perfectionist, wil dit project zo degelijk mogelijk maken want m'n vrouw (Ierse) is nu al aan het sputteren! Maar ze houd ook van een lekkere joint die hier zeker niet is te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...