Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

Aarde Of Cocos

Recommended Posts

Ik heb nu een grote bak gemaakt met vijverfolie maar twijfel nog welke methode ik zou toepassen.

Ik twijfel nog tussen drie dingen:

- organische methode van rataplan: volledige bak vol met aarde en drainageslang onderaan, nadeel is wel dat hier bijzonder veel werk bij komt en als je iets serieus verkeerd doet lange tijd in beslag neemt om het weer goed te krijgen.

- 11 liter potten met aarde: nadeel is minder grond, voordeel als er iets slecht is gewoon pot vervangen, ben je maar één plantje kwijt en als er verschil in grote is kan je ze rangschikken. Bij deze methode zou ik gewoon water gieten in de bak zodat de aarde het water zelf kunnen lang onderen opnemen

- 11 liter potten met cocos: totaal nieuw voor mij maar al door verschillende mensen aangeraden. Zou gewoon int begin langs boven water geven en de rest langs beneden, zelfde manier gelijk met aarde

 

Nu heb ik klein jaartje ervaring met aarde en enkel op nog geen vierkante meter.

 

Welke lijkt jullie de beste manier en waarop moet ik letten met de cocos?

Wat is de ideale voedingslijn, b'cuzz of atami heeft alles voor cocos in hun gamma, dit goeie mogelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor aarde gaan. maar als je van onderen wilt water geven zou ik voor schaaltjes kiezen ipv 1 grote. dit omdat er niet in alle potten een gelijke hoeveelheid water aanwezig is.

 

als je dan toch voor de grote aardebak gaat koop u een tensiometer. kijk bvb eens op de site van Blumat daarvoor die zijn goedkopen dan die van No Mercy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je trouwens een reden waarom je op 11L potten wilt kweken?

en niet op 7L ofzo?

ik begon ooit op vierkante 11L en ben toen al snel overgestapt op ronde 7L

ik weet eigenlijk niet waarom... misschien vind ik het leuk om 100 st. te hebben in plaats van 80 st :rofl

alhoewel dat als er politie bij komt niet meer zo leuk is :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor aarde gaan. maar als je van onderen wilt water geven zou ik voor schaaltjes kiezen ipv 1 grote. dit omdat er niet in alle potten een gelijke hoeveelheid water aanwezig is.

 

onder elke pot een schaaltje zetten?

 

ik hoop dat ik het verkeerd heb want als je een beetje planten hebt moet je heel veel schaaltjes hebben en het watergeven word er ok niet makkelijker op :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocos heeft van zichzelf geen voedingswaarde, dus is een ec meter ook wel handig, omdat je van het begin af aan moet voeden, het is alleen een medium, zit niks geen voeding in, ik heb het ook 1 x geprobeert, en het liet ook erg makkelijk water door, het zeikt erdoor, aarde dus. (wat volgens mij de meeste mensen hier gebruiken)

 

Sucees NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde of Cocos en dan in de Hydro afdeling neerzetten?

 

Topic verplaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verkies 11 liter potten omdat ik niet zoveel plantjes wil aangezien de wouten dat niet altijd leuk vinden. :rofl

Ze kijken eerder naar het aantal planten dan naar de lampen.

Stijlloos ik zag nog paar topics van cocos bij hydro staan dus heb ik dat daar ook geplaatst.

 

Ik heb gelezen dat je meestal betere opbrengsten hebt met cocos en de plant gemiddeld rapper oogstklaar is vandaar dat ik wel es wil proberen maar jullie raad nodig heb. Is er hier niemand die altijd op cocos kweekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet beide gebruiken.

 

Ik gebruik altijd standaard 30% cocos door mn mengsels.

Zo pak je van beide de voordelen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook een mogelijkheid natuurlijk, luchtigere bodem met de voedingsmogelijkheden van aarde.

Wat ik enorm raar vind is dat hier op het forum bijna allemaal aarde kwekers zijn nochtans dat er in grote kwekerijen veel cocos gebruikt wordt en de gs mij dit aanraden.

 

Ik ga nog wat verdere info op doen en hou jullie op de hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is ook een mogelijkheid natuurlijk, luchtigere bodem met de voedingsmogelijkheden van aarde.

Wat ik enorm raar vind is dat hier op het forum bijna allemaal aarde kwekers zijn nochtans dat er in grote kwekerijen veel cocos gebruikt wordt en de gs mij dit aanraden.

 

Ik ga nog wat verdere info op doen en hou jullie op de hoogte...

 

dat raadde ze mij ook aan....maar omdat geen ervaren kweker ben kon ik beter eerst op aarde kweken , omdat als je een fout maakt de aarde het beter opvangt en kunt herstellen....

terwijl het bv op cocos fataal kan zijn.

 

en de grotere kwekerijen zijn naar mijn mening toch vaak ervaren kwekers(enkele domme kwekers)

en als ze 1000 planten hebben moet je eens voorstellen hoeveel aarde ze moeten slepen..

ik krijg al een zere rug als ik terug denk aan het gesleep voor mijn ''kleine bakkie'' :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn waarom ze niet voor aarde kiezen. :rofl

 

Ik heb mij laten ombabbelen en ga es de terraponics zakken proberen, heb ze nog voor een redelijk "deftig" prijsje gekregen, zeker omdat je ze drie oogsten kunt gebruiken.

 

Ik laat jullie wel iets weten hoe het verloopt, ik ben in ieder geval nieuwsgierig, heb al goeie meningen gehoord dus we zien wel.

 

Deze zakken komen in twee bakken, 2 keer 9 zakken dus 18 planten wat goed meevalt natuurlijk, als ik ongeveer 0,8 gr per watt haal met zo weinig planten zou ik al heel blij zijn. Is groot voordeel natuurlijk voor de wouten als je maar met 18 plantjes werkt maar nu loop ik voor op de feiten, eerst resultaten zien.

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol "maar" met 18 plantjes :rofl ??

 

ehhh..

 

Maar ik denk dat de essentie wel geraakt is, met cocos kan een fout fataal zijn, het luistert nauwer bij het geven van de voeding etc. Dus beginners zijn veel veiliger op grond. Ervaren kwekers overigens ook maar dat is mijn persoonlijke mening :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 plantjes onder 2 maal 600 watt is niet bepaald veel toch als je hier andere mensen bezig ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

66,7 gram per plantje om een gr/watt te kunnen halen :rofl daar heb je flinke plantjes voor nodig. Nou ja, beetje realistischer, 50 gr per plantje?

 

maar wat ik bedoelde was dat alles boven de 5 indoor al "fout" is uiteraard. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is ook een mogelijkheid natuurlijk, luchtigere bodem met de voedingsmogelijkheden van aarde.

Wat ik enorm raar vind is dat hier op het forum bijna allemaal aarde kwekers zijn nochtans dat er in grote kwekerijen veel cocos gebruikt wordt en de gs mij dit aanraden.

 

Ik ga nog wat verdere info op doen en hou jullie op de hoogte...

 

Klopt helemaal ,over het algemeen wordt er op hydro ook meer geoogst hetgeen vooral te maken heeft met de betere waterhuishouding van cocos of steenwol en de goede afvoer van ballastzouten.

 

Toch is dit op aarde ook haalbaar met de nodige kennis naar mijn idee .

Share this post


Link to post
Share on other sites
66,7 gram per plantje om een gr/watt te kunnen halen :rofl daar heb je flinke plantjes voor nodig. Nou ja, beetje realistischer, 50 gr per plantje?

 

maar wat ik bedoelde was dat alles boven de 5 indoor al "fout" is uiteraard. :rofl

hallo met alle respect whazzup maar , in het kort.... mijn bak 1.8 m * 1m , 12 stekken nlx , 1week voorgroei ,1 maal getopt , beetje bijgevoed, 8 weken bloei en iets meer dan 1200gr en ik had ook 'achterblijvers' dus er waren er bij van -/+ 120 gr

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel lampen hingen daarboven dan????

sorry vergeet ik het belangrijkste nog ... atmo 3 keer 400w .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom niet beide gebruiken.

 

Ik gebruik altijd standaard 30% cocos door mn mengsels.

Zo pak je van beide de voordelen.

 

greetz sannie

 

 

Ga jij dan ook eerder voeding geven(of een hogere ec?).

Als je 30 % cocos gebruikt heb je dus ook 30 % minder aarde!!

Ik start nu pas na 3 weken met bijvoeden(op nieuwe aarde).

Of hou je gewoon een schema voor aarde aan?

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt ...Waar heb jij die zakken vandaan Nitro? En wat voor speciaalprijsje heb je betaald??ben nieuwschierig...Een vriend van mij heeft ook die zakjes...en ze gaan boven verwachting !! Dus ben nieuwschierig wat jij er van maakt... ga je wat foto's plaatsen hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

hier een echte leek.

Wij kweken altijd op cocos. Vraag me niet waarom.

Het is gewoon makkelijk. (vinden wij dan he)

Wij meten helemaal niets. Het enige wat gemeten wordt zijn de temperatuur en de luchtvochtigheid.

De shop waar wij altijd komen adviseerd ons altijd om op aarde te gaan kweken,

maar waarom overstappen als het altijd goed gaat? toch?

Wij zijn zeker geen ervaren kwekers, ik weet niet eens wat voor soort er nu staat!

De kast waar wij in kweken zou voor jullie ook een lachertje zijn. Ziet er niet uit.

Als ik die fotos hier bekijk besef ik dat ook heel goed.

Maar ja, het werkt. Daar gaat het om.

Wat ik hiermee dus wil zeggen is:

 

Je hoeft zeker niet ervaren te zijn om op cocos te kweken.

 

groetjes...... een leek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy schanulleke,

 

je hebt kweken en kweken he :wacko:

Kan je ook iets meer zeggen over de resultaten die jij haalt op cocos?

 

Jij zegt dat het goed gaat op cocos,maar wat is goed?

 

10,20,40,50 gr. of meer per plant?

 

Of nog liever, hoeveel gram per watt?

 

gr. tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

De opbrengst ligt meestal tussen de 900 en de 1100 gram.

In een kast van 1 bij 2 meter.

18 planten in 11 liter potten, en 2 lampen van 600 watt.

 

Genoeg info? :wacko:

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 gr. : 18 = 55 gram per plant :wacko:

 

1000 gr : 1200 watt = 0,83 gram per watt :) :smoke

 

genoeg info,bedankt.

 

Volgens mij doe je het heel erg goed :wOOt

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...