Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrLunk

Buitenwiet Van Thai Zaden

Recommended Posts

Hallo allemaal !

 

Eerst even een klein overzichtje van onze nieuwe tuin...

overzichtje-tuin.jpg

Ik ben nog bezig met een terrasje achterin en er oet nog een grasmatje komen na alle droogte en hitte...

 

Mijn plantjes zijn dit jaar een volledig probeersel... door de verhuizing hebbik geen tijd gehad er een hoop werk van te maken...

Ik ben begonnen met ca. 40 zaden uit de thai-wiet te halen en te kiemen...

Waarom thai ? omdat ik ff nix anders had... :verrygood

 

Hier een plaatje van begin mei toen ik de zaden nog aan het kiemen was en de eerste kleintjes al wat opgegroeid waren...

9mei2006.jpg

 

Omdat het in begin juni nog flink fris was buiten zijn de planten d eerste maand rustig binnen opgegroeid in potten met verse potgrond...

13juni2006.jpg

 

Daarna zijn ze net voor de hittegolf ca. 25 juni de tuin in gegaan waar ze aan hun groeispurt zijn begonnen...

Hier zijn de lantjes al ca. 70 cm hoog...

13juli2006.jpg

 

En zo staan ze er dan nu bij...

27juli2006.jpg

 

Prachtig toch ?

 

Ben erg benieuwd of en wat voor kwali wiet eruit gaat komen...

De planten zijn in een groot gat gevuld met 400 liter potgrand gezet...

Ik geef gewoon elke dag sochtens en savonds een plens water en voer verder niet echt bij....

 

Greetz,

Peter Lunk

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom Peter. Nou, ben ook erg benieuwd wat dit gaat doen. Hoeveel heb je er nu nog over trouwens? 2? En zijn het dames?

 

Je had ze overigens al lang buiten kunnen zetten in Mei hoor. Binnen missen ze een hoop zon. Eventueel tentje er overheen als het heel nat is.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej whazzup,

 

Ik heb er van de in totaal 8 gekiemde zaden (van de 40) 4 dames overgehouden waarvan er 3 hier bij elkaar staan in de tuin... de vierde is naar een maat van me gegaan en die heeft hem in een kleine tuinbroeikast gezet... die plant past niet meer in dat kassie en steekt met de top een meter boven het kassie uit.... (zal later deze week een foto maken van deze zeer komische situatie)...

 

Ik heb de planten bewust eerst binnen gehouden om schimmels en beestjes in de jonge fase te voorkomen...

Dat ze wat later zijn gaan groeien hierdoor is niet zo een probleem... Thaiwiet kan tot 5 á 6 meter hoog worden las ik ergens... Tis dus niet erg als ze wat kleiner blijven... (ze zijn nu al ca 2 meter :verrygood )

 

Het blad is 50% 5 vingerig en 50 % 7 vingerig dus voeding, licht en water zitten wel goed...

 

greetz,

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het zo raar dat mijn planten heel snel 9 vingerige bladeren hadden terwijl ik gewoon potgrond gebruikte en nu dan een beetje groei voeding maar het 4e blad was bij mijn planten al 9 vingerig het is een skunk no1 is die er gevoelig voor ofzow?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het zo raar dat mijn planten heel snel 9 vingerige bladeren hadden terwijl ik gewoon potgrond gebruikte en nu dan een beetje groei voeding maar het 4e blad was bij mijn planten al 9 vingerig het is een skunk no1 is die er gevoelig voor ofzow?

 

kan de soort zijn... hoogstwaarschijnlijk wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow ik had een vraag....

 

kun je voeding niet meteen geven in verband met sterker worden van de plant..

ik geef ze vanaf het begin meteen al voeding...

en ze zijn fkkng sterk...

ik heb er geen fotowz van

 

ltrz... :verrygood :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoow... zijn die foto's in zwijndrecht genome ??

 

ik denk die gebouwtjes op achtergrond te herkenne..maa kan der ook naast zitte :specool

 

greetz thug :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je nieuwe tuin...

 

ziet er lekker uit allemaal, mooi boompje!

je bent 1 van de weinigen die thai kweken hier volgens mij, dus je bent in elk geval origineel!

 

succ6 met de rest vd kweek!

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit, is thai wel een buiten soortje, ik dacht dat deze altijd wel schimmel gevoelig was.

en high, hoevaak heb je die vraag nu al niet gesteld?? ik kom hem in elk topic tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, vervuil niet de topics van anderen met jouw nutteloze vragen waarvan je het antwoord makkelijk kan vinden door even goed te zoeken.

 

Nu weer ontopic: Mooie planten MrLunk

Hoe heb je ze voorgegroeid binnen, onder TL of? Dat plantje ziet er mooi bossig uit voordat je hem buiten hebt gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is pas nutteloos om te zeggen: leuke planten, groetjes. dat slaat echt nergens op, daar heeft die persoonj in kwestie toch geen ene moer aan of wel? als ik bij c1000 een brood koop dan heb ik er toch ook niks aan als de mensen op het winkelcentrum zeggen, wat een mooi brood!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tuurlijk mag hij die vraag stellen, maar dat doet ie in bijna elk buiten topic.

en dan weet ik nog wel 10 nuteloze vragen die ie heeft gesteld.

bovendien is het altijd leuk om te horen dat je plantjes worden gewaardeert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren on topic aub. Persoon in kwestie is reeds gewaarschuwd. Niet nodig om dat hier in het topic verder over te discusieren. Laten we eens verder kijken hoe het met de thai gaat en ja, natuurlijk zijn die thaise broden mooi. En dat mag best gezegd worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een compleet ongerelateerde vraag stelt in andermans topic, is dat aaridge topic vervuiling ja, gewoon je eigen topic starten of ff zoeken naar een al bestaand topic (en daar ben jij wel goed in high, lol).

 

Anyways, zijn mooie planten, maar kben bang dat ze nooit zullen afbloeien, thai kan er errg lang over doen om af te bloeien, van 11 tot zelfs 16 weken ofzo. Kzou, als dat mogelijk is tenminste, nu al beginnen met verduisteren om er nog iets rookbaars vanaf te kunnen halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat draagt ook lekker bij Kalechef. Laatste off-topic die ik hier wil zien!

 

Er staan links en rechts een aantal topics over Thai waar daar inderdaad voor wordt gewaarschuwd, net als de herma eigenschappen van Thai. Kortom, eens te meer reden om deze grow te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...