Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

se7en

Regen Of Kraan Water?

Recommended Posts

mijn water komt van een put met een ph van 7,2.

zou dat goed zijn voor de plantjes?

grtz :verrygood

Edited by pdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ff had gezocht wat de ideale waarde voor onze planten is had je deze stompzinnige vraag niet hoeven te stellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ff had gezocht wat de ideale waarde voor onze planten is had je deze stompzinnige vraag niet hoeven te stellen..

het gaat mijn niet om de ideale waarden maar om putwater in zijn algemeen.wat de ph moet zijn dat weet ik ook wel!! waren we maar allemaal zo f slim als jij!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gebruik ik grondwater, dat ik uit de grond oppomp.

Gaat wel steeds moeilijker met dit weer, maar er komt nog water uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het gaat mijn niet om de ideale waarden maar om putwater in zijn algemeen.wat de ph moet zijn dat weet ik ook wel!! waren we maar allemaal zo f slim als jij!!

 

Wanneer de EC van het water erg laag is kun je op grond prima water geven dat een ph van rond de 7 heeft .

Hoe hoger de EC waarde van een oplossing ,des te meer invloed heeft de ph van diezelfde oplossing op de ph van het medium . Dit is eenvoudig te bewijzen overigens, dit kun je gerust als feit aannemen.

 

Regenwater heeft nauwelijks een EC waarde ,dus de ph bijsturen is niet nodig omdat het de ph waarde van je grond nauwelijks beïnvloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je atmosphere voor je antwoord :verrygood ik vroeg mezelf af of grond water wel zo ideaal is voor onze groene hobby omdat de meeste het met leidingwater doen.ik ben nog maar bezig met mijn eerste kweek dus er valt nog veel te leren. samenstelling van leidingwater is gekend maar dat van grondwater niet.ik woon in een zone van landbouw dus ik denk dat het voor ons groen wel goed is.

:) grtz pdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klinkt mischien raar, maar het licht eraan in welk deel vcan nederland je woont.

 

Dit Zijn De Feiten

 

(1) In Regenwater Zit Weinig kalk

(2) In Kraanwater zit soms Teveel kalk

 

(3) Regenwater is Kan heel Zuur Zijn

(4) Kraanwater kan overbelast zijn met kalk.. hierdoor is er een grote kans dat de plant sterft

 

Mijn Conclusie: ik Kweek Zelf Met 50% Leidingwater En 50% Regenwater

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben hierde maas lopen, hoe zou het water zijn uit zo'n kanaal? zeker te smerig/vervuild?

 

gr aeolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon van allebei de helft nemen :nerd

dan heb je een PH rond de 6, en je hebt wel kalk én nuttige dingen uit de sloot in je water ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...