Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
drekebe

Druppelsysteem Op Aarde ?

Recommended Posts

Hoi stijlloos wat is dan beter die ray-jets of blumats? Dit te gebruiken voor binnenkweek.

 

Bij ray-jets heb je zeker een pomp nodig en bij blumats niet

 

 

En is de prijs van beiden ongeveer?

 

Gr h

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thx ,

k zal n nieuw topic openen voor men stekkastje , en er hier verder over zwijgen :verrygood

 

@ stijlloos ; wat is volgens jou dan het voordeel van die ray-jets tegenover de blumats ? :(

met de blumats heb je toch ongeveer een ingebouwde tensiometer eens ze afgesteld zijn . en op t eind van de bloei zet je ze stapsgewijs wat meer dicht .

 

grtz :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de prijs, ff 50 blumats wordt een duur geintje...

 

Ray-Jets kosten 0,35 ct per stuk + een stuk PE leiding d'r bij voor zeg maar 15 plantjes op 1m2 ben je zeg maar zo'n 6 euri kwijt. Komt bij een prijs van een paar koppelingen en een pomp(die veel toch al hebben).

 

Blumat's kosten voor een setje van 12 stuks 42,- euri.

 

Daarnaast ben ik een eigenwijze die soms om planten te remmen minder water geef, en om ze te laten schieten wat meer. Imo wat meer controle dus.

 

Voor beginners met kleine hokken zou ik overigens wel blumat aan kunnen raden ipv rayjet, nooit meer teveel en nooit meer te weinig water, ideaal voor een beginner dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens. maar er zit nog één groot verschil: Blumats hoef je de pomp ook niet voor áán te zetten of te timen. Overigens moet je blumats ook wel goed afstellen en in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok stijlloos van dat water geven ben ik het ook eens want ze mogen best wel een keer droger komen te staan.

Maar wat voor een capaciteit pomp heb ik dan nodig voor ongeveer 50 planten?

En als je ze de eerste keer gebruikt dan staat de leiding nog niet op druk en zal uit de eerste meer water uitkomen dan uit de laatse of heb ik dit verkeerd?

 

Gr H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand een idee of die Blumats ook gewoon te koop zijn in een (tuin)winkel? Of zijn ze alleen te bestellen? Aangezien ik ook nog een bewateringssysteempje nodig heb voor de vakantie, en die site/winkel van blumat gesloten is nu:S

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien ik ook nog een bewateringssysteempje nodig heb voor de vakantie, en die site/winkel van blumat gesloten is nu:S

 

ze zijn op meerdere sites verkrijgbaar waaronder leafman.nl

onder topic substraten dacht ik :verrygood

 

ciao :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vooral de prijs, ff 50 blumats wordt een duur geintje...

 

Ray-Jets kosten 0,35 ct per stuk + een stuk PE leiding d'r bij voor zeg maar 15 plantjes op 1m2 ben je zeg maar zo'n 6 euri kwijt. Komt bij een prijs van een paar koppelingen en een pomp(die veel toch al hebben).

 

Blumat's kosten voor een setje van 12 stuks 42,- euri.

 

Daarnaast ben ik een eigenwijze die soms om planten te remmen minder water geef, en om ze te laten schieten wat meer. Imo wat meer controle dus.

 

Voor beginners met kleine hokken zou ik overigens wel blumat aan kunnen raden ipv rayjet, nooit meer teveel en nooit meer te weinig water, ideaal voor een beginner dus.

 

ok , maar gaan blumats niet langer mee ? of moet je die ook na n 3/4 rondes vervangen ?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wel..?

misschien na enkele rondes een keer schoonmaken.. (hervullen)

omdat sommige mensen voeding erbij gooien gaan de dunne slangetjes dichtslippen..

 

ciao :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

blumats kun je jaren gebruiken. Af en toe effe schoonborstelen of kalkresten verwijderen.

 

Slangetjes koop je per meter, zijn niet zo duur, maar je kunt heel wat jets voor een blumat kopen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...