Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
doubleG

1x Hollands Hope

Recommended Posts

het ingraven van de pot kan twee voordelen hebben:

 

1. het is koeler (pot wordt niet meer zo warm, en dat is een groot voordeel voor het wortelstelsel)

2. In sommige gevallen krijg je contact met het grondwater en de vochtigheid in de grond, waardoor er (in combinatie met het feit dat de pot niet meer zo warm wordt) er niet meer zoveel water verdampt.

 

Dat laatste is tevens belangrijk om overvoeding te voorkomen: Als het water verdampt en de voeding achterblijft geef je al gauw meer voeding dan je plant nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx wazzup.

is het ook niet mogelijk dat de plant zijn wortels uit de pot in de volle grond doorgroeien, waardoor ik nog een grotere plant krijg, of?

ik heb overigens gezien dat er een zijtakje is geknakt. bij wijze van experiment laat ik 'em maar wat horizontaal hangen. ik las ergens dat dat net goed is :wacko: en dat de plant zich van zelf hersteld, we zullen zien...

ik beloof jullie één dezer wat plaatjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volle grond is natuurlijk nog lekkerder voor grote planten en inderdaad, wortels groeien ook vaak verder. Je weet toch dat je foto's ook in je topic kunt zetten vanuit he gallery he? Voorpagina - artikel JD.

 

gallery_6760_353_50600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh.. volgens mij had ik die gepost...

Share this post


Link to post
Share on other sites
UPDATE:

ik weet niet meer in welke week bloei ik zit :specool iemand?

;) Als jij het niet weet... hoe moeten wij het dan weten? Zo zie je maar weer, regelmatig je topic updaten heeft best wel zin. Had je het na kunnen kijken! Ik hou overigens ook altijd per plant een kort logboekje bij met daarin de voedingsopbouw, bestrijding (wat, wanneer, wat gebruikt, resultaat) en bijzondere mijlpalen (zoals geslacht vastgesteld, eerste bloei, in het begin de snelheid van groei, het aantal internodes). Dat geeft je een goed beeld van de groei van je planten en is als je terugkijkt heel leerzaam. Ook foutjes met name zet je daarin, leer je weer van voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gisteren m'n plant binnengepakt uit voorzorg voor het komende noodweer! en een tweede reden is dat ik enkel in het weekend bij "haar" ben, dus nihil naazicht op toprot. ik hoop dat het nog iets wordt nu ze onder het schuine dakraam staat. ze stond al een maandje in de bloei. dus nu nog een maandje onder het dakraam... wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje: het onder een dakraam afbloeien, verlengt dat de bloeitijd? of blijft die hetzelfde, maar gewoon minder grote toppen? het is voor mij niet de kwaniteit dat telt, maar de kwaliteit. vorig jaar wat rot opgelopen rond deze tijd, dus ben wel blij dat ik 'em nu binnen afbloeien mag. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai dit weekend de hoofdtop er moeten afknippen omwille van stamrot!

bovendien heb ik zelf veroorzaakt :s door gele bladeren van de plant te trekken en in die wonde is het rot ontstaan! dat weten we nu ook al weer voor volgend jaar :wOOt

'k heb het stuk dat rotte van de stengel geknipt en de top te drogen gehangen. heb nog maar ruw geknipt wegens tijdsgebrek, maar mss is dat dan weer beter voor de smaak. we zullen zien.

 

@atmosphere: dus jij denkt nog 2 weken? oki, dan ga'k ervoor, als ik volgende week geen schimmel merk!

m'n hollands hope is in ieder geval al beter dan vorig jaar! maar die geur? ruikt niet echt naar wiet ;)

 

nog reacties? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey doubleG,

 

Met de einstreep in zicht zou ik niet te veel risico's meer nemen, man.

Ik zou een ventilator plaatsen, 24 uur op 24. Lekkere bries voor je wijffies. Hierdoor zal de kans op toprot aanzienlijk kleiner worden.

 

Trouwens, mooie struiken man. :wOOt Zou zonde zijn om nog meer te verliezen. <_<

Succes verder! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...