Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jopie

Bladeren Krullen Naar Binnen

Recommended Posts

Heb deze planten gister besproeid met bugs away (Ecolizer) + noburn (bio nova). toen ik vandaag kijk zagen ze er zo uit (zie foto's). T lijkt me beginnende verbranding, maar dat zou eigenlijk niet moeten kunnen met noburn. het zijn alleen de nieuwe groeischeuten die zo eruitzien. Graag jullie mening.

 

dsc027312qk.jpg

 

 

dsc027325ky.jpg

Edited by jopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopie heb hier ook keer zien langskomen dat Noburn zou zijn tegen bladverbranding? :P Noburn is een uitvloeier die oa je aarde beter wateropneembaar maakt. :P (je zou het in een bladvoeding kunnen gebruiken,maar dan in een minimale dosering) :lol:

 

In bugs away zit ook bladvoeding,daarom ook altijd oppassen met de dosering! :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat bugs away ook bladvoeding is.(staat op t flesje) en noburn is speciaal daarvoor oa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit gelezen dat als je plantjes verbranden na het sproeien dat ze te veel voeding hebben gehad. Stond in een van de topics. Kan me voorstellen dat je dezelfde verschijnselen hebt nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , zou kunnen hoor. ik heb alleen niet de volle dosis gegeven van bugs away. maar mocht dit het geval zijn, wat te doen dan nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus, voor de rest geen info..? We kunnen het nu natuurlijk alleen maar op die bladvoeding afschuiven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat een foto bij...en wat zou je nog meer willen weten?

Edited by jopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopie ik zou het ook niet zomaar 1 2 3 weten, ik hou er niet van om een gokje te wagen.

Het resultaat is dan 10 verschillende mogelijke oorzaken van 10 verschillende pokers ...

 

Wil jij echte antwoorden dan zal je meer details vrij moeten geven.

En meer metingen verrichten alvorens van mij antwoorden te verwachten.

 

Simpelevragen en hun antwoorden kan ik hier niet in terug vinden ...

 

 

Moederplanten ?

 

Wat voor grond ?

 

Waardes ?

 

Waarom extra bijvoeden met 2 producten ?

 

etc etc ...

 

Ondertussen moet je ze gewoon water geven en niets meer ....

 

Totdat je een redelijk antwoord hebt ....

 

:lol:

 

 

Succes ..

 

Zolang ze nog niet dood zijn komt het waarschijnlijk wel goed Jopie.

 

 

TAW :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moederplanten ? nee klonen

 

Wat voor grond ? aarde

 

Waardes ? ph 6,4 ec 1,3

 

Waarom extra bijvoeden met 2 producten ? bugs away gebruik ik preventief tegen ongedierte, noburn is geen voeding.

 

etc etc ...

 

Ondertussen moet je ze gewoon water geven en niets meer .... Dat heb ik ook gedaan...

 

Totdat je een redelijk antwoord hebt ....

 

:lol:

Succes ..

 

 

Zolang ze nog niet dood zijn komt het waarschijnlijk wel goed Jopie. Denk ik ook wel ,ja. maar t ziet er zo beroerd uit.

 

TAW :P

 

 

p/s ze staan 9 dagen in de bloei

Edited by jopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb jij die noburn gegeven ? samen met de bugs away als bladvoeding/preventief tegen insecten

 

Wanneer heb je je meters voor het laatst geijkt ? doe ik elke week

 

Wat voor meters heb je ? milwaukee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook is echte pis-poep-troep, :P

 

Op een morgen kom ik in mijn paradijs aan en heb ik krullende en hangende bladeren ... 2 dagen later waren ze geel en kaputt ...

 

 

http://img504.imageshack.us/img504/3516/phmeter4id.jpg

 

Bij mij kwam het door de uitstekende calibreer knopjes ...

 

Dat Noburn is eigenlijk niet voor bladvoeding zegt Fotografe .... wat heb jij daarop als antwoord ?

Fotografe kent het spul beter dan ik dus misschien kan zei ons leren wat hoe en precies ???

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , k ben erachter dat alle (meeste?) ph/ec meters niet echt goed zijn, of je moet een proffesionele kopen van 1000,-

 

Maar ok...ik citeer : "noburn is een natuurlijke uitvloeier op basis van yucca-extract. noburn verlaagt de opervlaktespanning van vloeistoffen waardoor deze beter doordringen in slecht wateropnemende grond of substraat en zorgt daarbij tevens voor een betere zuurstoftoevoer. Toepassing : voor inwateren van steenwol en poly-urethaan, (normaal 48 uur inwateren, met noburn slechts 6 uur). Bij spuiten van bv bestrijdingsmiddelen of plantstimulators ter vergroting van de beoogde effecten.

dosering inwateren 100ml op 100 l water

spuiten 10 op 1 l water"

 

dit lees ik direct van de fles af.....dus snap niet waarom fotografe dat zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
staat een foto bij...en wat zou je nog meer willen weten?

 

Uuuuuuh, wat dacht je van je gehele opstelling en alles wat je doet met je planten? Beetje nadenken hoor, een foto hoeft niet alles te zeggen, krullende bladeren kan door meerdere factoren komen. Watergifte, warmte, voeding, medium, ongedierte, et-ce-te-ra..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok je gebruikt dus 2 verdelgers in 1 x ... dat is al dubbelop of niet ?

Daarnaast zou ik die Noburn gebruiken waarvoor het primair bedoelt is zoals Fotografe al aangaf ...

 

Voor het breken van de opervlaktespanning op je water.

 

Je begrijpt toch wel wat dat betekent he ?

 

OK ... Als alles ok is dan was die 10 ml op 1 liter niet exact afgemeten ?

Noem is wat op Jopie ze krullen niet omdat ik ze beveel dat te doen ...

 

 

:lol:

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ff goed leest is noburn geen verdelger en gebruik ik het zoals het hoort. en ja , ik heb precies 50 ml op 5 liter afgemeten.

 

had gehoopt dat iemand het herkende...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja , k ben erachter dat alle (meeste?) ph/ec meters niet echt goed zijn, of je moet een proffesionele kopen van 1000,-

 

Maar ok...ik citeer : "noburn is een natuurlijke uitvloeier op basis van yucca-extract. noburn verlaagt de opervlaktespanning van vloeistoffen waardoor deze beter doordringen in slecht wateropnemende grond of substraat en zorgt daarbij tevens voor een betere zuurstoftoevoer. Toepassing : voor inwateren van steenwol en poly-urethaan, (normaal 48 uur inwateren, met noburn slechts 6 uur). Bij spuiten van bv bestrijdingsmiddelen of plantstimulators ter vergroting van de beoogde effecten.

dosering inwateren 100ml op 100 l water

spuiten 10 op 1 l water"

dit lees ik direct van de fles af.....dus snap niet waarom fotografe dat zegt.

 

 

Jopie dit is wat ik lees ...

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad, daarmee bedoelen ze dus dat je het SAMEN met een verdelgingsmiddel hoort te gebruiken zodat je ook kan spuiten als licht brandt. er staat toch echt niet dat het zelf een verdelgingsmiddel is. en ook geen plantstimulator. :P

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de ph meter,dit merk is volgens mij juist secuurder,omdat ie bij afwijking in ph of bijv lege batterij verkeerde waarde aangeeft,of je m niet meer terugkuntdraaien op 4 bijv! :P Heb t meegemaakt dat de ijkvloeistof(vooral 4.01) sneller afwijkt als de aangegeven houdbaarheidsdatum(belangrijk) & daardoor niet meer op deze stand te ijken is,waar hij bij andere meters dus gewoon calibreert? :wOOt (dus op de verkeerde waarde & dan ben je volgens mij extra zuur? (of zout tuurlijk!) :wOOt Heb trouwens altijd reserve(ander merk) liggen als vergelijkingmateriaal,soort luxe back up . :P

 

Over Noburn: Das een uitvloeier,waardoor de (anders niet bereikbare aarde ,bijv door indroging ed) bereikt kan worden omdat het de oppervlaktespanning breekt. (wil zeggen dat de aarde makkelijker/gelijkmatiger te bevochtigen is!) :lol: Wij gebruiken het t meest bij watergiftes van onderaf omdat het ons insziens de waterloop bij deze manier van bewateren bevordert. :D (ken ook iemand die t bij zijn bladvoeding gebruikt(in zeer lage dosering) ,zal s vragen of ie tipje van de sluier hierover wil oplichten.) :wOOt

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Jopie je antwoord:

 

Ik gebruik nooit van die huis tuin en keuken middeltjes ...

No Burn lijkt zo lekker te burnen ...

 

Ik kan alleen advies geven ...

 

Koop goede aarde ...

Koop goede voeding ...

Geef PH 6.0

Geef EC 1.6 tot 2.0

Ga niet lopen kloten, passen, en opnieuw het wiel uitvinden ... doe het al la H5N1 gewoon wateren en uitzingen.

 

Tussentijdse problemen kunnen altijd nog komen een oogst is nooit zeker.

 

:lol:

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt bevredigend antwoord. ik gebruik alleen goede spullen. op de 1 of andere manier krijg ik hier vaak niet echt een antwoord op mn vragen.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...