Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
relaxx

Buitenkweek 2006 Holandse Hope+pp

Recommended Posts

zo ik heb 20 zaadjes uit laten komen en heb ze in 11 liter poten gedaan met wat zaai en stek grond. ik heb een redelijk groot terein om me huis met alleen maar bos en weilanden dus dat gaat makkelijk. over een weekje pot ik ze over in de volle grond bouwe er een kasje omheen van wat latten en folie.

de grond was nogal zuur dus ik heb de boel uitgegraven en er een paar hondert liter compost met kalk en bloed-beendermeel ingestopt niet teveel want ik geen ook nog gewoon canna voeding.

voor de rest ga ik het gewoon een beetje op mijn gevoel doen dit is mijn 2e kweek heb dus nog niet echt veel ervaring.

iemand is voor mij rond gaan rijden en heeft wat mycohora dinges gekocht, had er zoveel over gehoord en toen heeft ie het gekocht ik vraag me alleen af of het wel nodig is in de volle grond

fotos komen later ff camera kopen.

 

schrijf ik nou zo vaag.. <_< :blink: :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb meteen al een probleempje ze staan nu in potten op de plek waar ze moeten komen en ik kwam ff na een drukke dag een kijkje nemen staa er opeens een net ontkiemt plantje naast een al wat langer ontkiemt plantje had er per ongeluk 2 gezaaid <_< :blink:

maar kan ik die gewoon er uit halen of beschadig ik dan de worteltjes van het andere plantje, het liefst zou ik willen dat ik dat andere plantje er heel uit krijg maar ze staan egt heel heel dicht op elkaar lijkt wel of de stammetjes aan elkaar vast zitten :nerd :nerd

 

een groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt wel eens voor dat er 2 steeltjes uit één zaadje groeien, dus pas op dat je ze niet om zeep helpt bij het uitgraven. Als het 2 aparte planten zijn zou je ze wel moeten kunnen scheiden als je voorzichtig bent. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb meteen al een probleempje ze staan nu in potten op de plek waar ze moeten komen en ik kwam ff na een drukke dag een kijkje nemen staa er opeens een net ontkiemt plantje naast een al wat langer ontkiemt plantje had er per ongeluk 2 gezaaid <_< :blink:

maar kan ik die gewoon er uit halen of beschadig ik dan de worteltjes van het andere plantje, het liefst zou ik willen dat ik dat andere plantje er heel uit krijg maar ze staan egt heel heel dicht op elkaar lijkt wel of de stammetjes aan elkaar vast zitten :nerd :nerd

 

een groet

Wortels zijn nu nog zo klein die beschadig je niet :P Gewoon voorzichtig er uit trekken en in een ander potje zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze zo dicht op elkaar staan dan zullen ze allebei wel uit hetzelfde zaadje komen. Het lijkt me sterk dat je ongemerkt 2 zaadjes in een potje doet. Ik zou ze lekker laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog eens goed gekeken en idd hoort het stammetje bij het plantje <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal,

 

ik heb dit topic een heletijd geleden gemaakt voor mijn buitenkweek.

maar ik heb hem eigenlijk stomweg vergeten, toevallig zag ik hem net staan en dus ga ik maar meteen wat foto'sposten van hoe het er nu eigelijk uitziet.

het is wat anders gegaan dan ik dacht, de helft van de planten heb ik weg gedaan en daarvoor in de plaats 3 planten van een onbekende soort.

verder heb ik de slechts groeiende planten weggedaan en 3 hh in een kas gestopt.

die zijn enorm gegroeid en ik heb het glas van de kas er uit moeten halen (2weekjes geleden).

verder heb ik de 4 overige planten in de volle grond gezet enm daarvan nu een paar foto's

 

totaal plaatjes:

tijmenschizzle009em8.th.jpg

tijmenschizzle010nn1.th.jpg

 

plaatje van een stam

tijmenschizzle008rt5.th.jpg

de plant met de dubbele stam staat in de kas ik zal er een dezer dagen ook een foto van maken

 

zo nu ga ik er eentje opsteken wat een gekloot met die afbeeldingen!!

relaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier wat foto's van de planten in de kas van vorige week.

nu heb ik en aantal glasplaten eraf gehaald zodat ze lekker door kunnen groeien.

ze zijn allemaal wat doorgeschoten door de hoge temperatuur in de kas, als ik niet constant aan het sptoeien ben loopt de temperatuur op tot over de 40 graden.

 

hier zie je dat de plant ommiddelijk uit de kas groeit, hij is gewoon niet te houden

tijmenschizzle011vd7.th.jpg

 

deze planten hebben duidelijk wat ruimte nodig, ik heb ze nu maar even zo veel mogelijk gebogen maar morgen sloop ik de laatste plaaten er af

tijmenschizzle012sf3.th.jpg

tijmenschizzle016jt5.th.jpg

 

foto van de plant met dubbele stam, ik heb de stammetjes zoveel mogeljk uitelkaar gebogen

tijmenschizzle015bs9.th.jpg

 

zo dit is het

relaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat zijn mooie jongens! Welkom terug in je topic :verrygood

 

jammer dat je zo niks meer aan je kasje hebt straks met afbloeien, volgende keer toch een beetje meer in de hand (lees: korter) houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker, lachen hoor dat ie uit de kas is gegroeid :verrygood

Verbaast me ook dat ze zo goed tegen die hitte kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah dit zijn echte rakkers, ze maken rustig 9-vingerige bladeren aan, dus kennelijk hebben ze niet zo'n last van de hitte.

@wazzup: btw het zijn allemaal dames!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het niet laten

 

een close up van een dame, 1,5 week gelden geschoten

tijmenschizzle017nx2.th.jpg

het blijft een scherpe foto ook al zoem je in, leve de techniek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was gisteravond bezig met het weghalen van een paar glasplaatjes maar ik moest de schroeven er aan de binnenkant afhalen.

helaas zit elke centimeter van de kas vol met planten en dus heb ik per ongeluk de hoofdtop van een van mijn planten geknakt.

hij staat alleen een beetje schuin dus ik ben niet bang dat de top afsterft, het is al een paar keer eerder gebeurt met een zijtak maar die groeiden weer door, op de plek waar de tak knakte groeide een bobbel.

maar heeft dit invloed op de bloei die er net inzat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterker nog.. het wordt gebruikt om de toppen dikker te laten worden - er staat hier ergens een topic over, superscroggen oid. Dus da's helemaal niet erg. De top groeit wel door als ie niet te veel is geknakt en zal wellicht zelfs neer top gaan vormen. Dat kan dus ongewild goed uitpakken. Niet alle soorten planten reageren er goed op overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ja het is grappig ik kwam net mn kasje binnen en op de plaats waar ik hem heb geknakt zit nu al weer een bobbel, dat gaat dus heel snel.

de andere tak die ik had geknakt is nu een soort super onbreekbare tak geworden dus ik ben er wel gerust op, het heeft ook z'n voordeel dat ie nu recht naar buiten groeit,nu hoef ik hem niet meer te buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een voortzetting van de zeze vreetpartij heb ik verholpen en eindelijk ziet het er naar uit dat ik de boel onder controle heb

het onderste blaadje staat gefocust!

tijmenschizzle014sk5.th.jpg

 

relaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb maar eens de moeite genomen mijn plant te meten en ik kwam op 2,5mtr uit (grofweg)

dat terwijl ik had besloten aan het begin kleine plantjes te houden.

het is op deze foto niet zo goed te zien dus ik post er zo nog een met mij ernaast

med_gallery_5205_199_1493998.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik sta elke dag weer te kwijlen voor mijn tuintje!!

gelukig woon ik afgelegen want zodra ik de voordeur open doe ruik ik ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, al lekker vroeg beginnen en binnen voorkweken.. dan de volle grond in!

Jammer dat we nog zo lang moeten wachten he

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk is het neit zo moeilijk om bomen te krijgen,

eind april beginnen, na 3 weken in de vollegrond, zoveel mogleijk licht en ruimte.

goed voorbemesten, organische voeding gebruiken, beetje aandacht en liefde geven en hopen op veel zon

relaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...