Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
16 GRAM

Waarom Ouders Vaak Tegen Zijn

Recommended Posts

Serieus :rofl . Ik weet niet hoe het precies gaat lopen in me leven (duh) maar ik blow voorlopig nog wel ff door... misschien dan wel niet tot die leeftijd, want dat is echt lang.. maar zolang ik het flex blijf vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serieus :specool . Ik weet niet hoe het precies gaat lopen in me leven (duh) maar ik blow voorlopig nog wel ff door... misschien dan wel niet tot die leeftijd, want dat is echt lang.. maar zolang ik het flex blijf vinden

Ok, kwam namelijk heeel sarcastisch over zonder smiley :rofl

Anyway, ik heb hetzelfde als jij, zodra ik niet meer wil, zal ik wel stoppen, maar aangezien ik in de muziek zit, en al diverse nummers geschreven heb onder invloed en me dat verschrikkelijk goed bevallen is, gok ik dat ook ik nogal lang er mee bezig zal zijn :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muziek bussiness :rofl altijd mooi daar hea. Ik werk zelf in weekenden als roady voor verschillende groepen en ik ben freelance rigger en dat allemaal op 17 jarige leeftijd naast mijn HAVO haha.. Zo heb ik tegelijk op Wald Rock, Dance Valley en North Sea Jazz mijn gratis entree geregeld. Momenteel wil ik me wat meer richten op het (live)uitmixen en opnemen van muziek, live gaat ook voor muziekanten zowieso vaak beter met een wijntje of rosé'tje, de pils is voor de optredens in feestenten haha.. En mijn ouders zijn er wel oké mee ze hebben ook tegenover zitten blijven en zakken een houding van ach jaartje extra geeft niet...

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat dan :rofl

 

Ik als mietje heb nog maar 5x geblowd ofzo (kweek ook voor de fun), maar als ik wat geoogst heb zal ik daar natuurlijk zelf ook wat van willen roken.

 

School is erg belangrijk voor me en zal dat ook niet opgeven. Merken jullie verschil in school prestaties als je 1 a 2x per week blowt? Ben hier erg nieuwschierig na..

 

Wat betreft het topic..

 

Ouders willen dat het kind zo goed mogelijk opgevoed wordt (doh) en daarbij worden factoren als drugs en alcohol als bedreigend gezien. Aangezien alcohol nog makkelijker te verkrijgen is als wiet, vind iedereen dat best. Hou je zelf ook niet voor de gek dat 1 biertje ofzo net zo slecht zal zijn dan 1 jointje, iedereen weet diep in zn hart wel dat wiet qua ontwikkeling nog slechter is dan alcohol..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn vader is er niet tegen, maar mijn moeder juist weer wel. Ik denk dat het door de negatieve propaganda komt en ook omdat het "verboden" is (voor minderjarigen althans). Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom het verboden is voor minderjarigen... Allemaal best fijn dat ze het verbieden, maar eigenlijk mogen we toch best zelf wel beslissen of we blowen of niet? Ik ben een normaal weldenkend mens, geen rare afwijkingen aan mn hersenen ofzo..

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon niet kloppen dat een aantal mensen - die wat hoger op de ladder staan - de overigen verbieden iets te gebruiken. Zoals ik al zei: ik kan best voor mezelf denken. Ze mogen me best vertellen dat het zo verschrikkelijk slecht is (al heb ik daar zo mn twijfels over) maar het verbieden vind ik toch iets te ver gaan.

 

Op de basisschool werd ik ermee doodgegooit; roken en drugs en drank zijn o zo slecht en begin er nooit aan want je gaat dood blablabla, etc. Natuurlijk, je krijgt long----EDIT---- van roken, van wiet kun je schizofreen worden maar hey - I dont care!!! Ik wil liever van mijn leven genieten dan dat ik een veels te lang leven heb waarin ik niks zelf heb kunnen ervaren. Naar mijn mening heeft leven toch geen nut, en al zou het nut hebben voor de "hogere machten" die aan me worden opgedrongen, I don't care. Mijn moleculen worden als ik dood ben toch net zo afgebroken als bij ieder ander het geval zou zijn.

 

Ik maak zelf liever uit of ik iets doe of niet. De overheid kan me van alles verbieden, ik trek me er toch niks van aan. Of het leven nou lang of kort is - plezier moet je hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merken jullie verschil in school prestaties als je 1 a 2x per week blowt? Ben hier erg nieuwschierig na..

ik niet, want ik zorg ervoor dat ik alleen in weekenden en vakanties blow. ik heb vanmiddag bijvoorbeeld mijn eerste eindexamen, havo5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf nu net 18 geworden en ik vertel me ouders dat ik dus "in de wiet zit" ik mag het niet zelf kweken thuis en iets verder bespreek ik waarom. Me vader is er streng op tegen alhoewel ik dit niet goed begrijp want ik geloof nooit dat hij zelf nooit een keer gesmoked heeft want ja hij komt tog van de canarische eilanden waar dit aan de orde van de dag is naast de cocaïne en de rest :tu (rookt overigens wel gewoon shaque)

 

Het heeft allemaal te maken omdat wiet bij de drugs hoort, softdrugs, maar niet te min drugs. Dit is wat ouders horen "DRUGS" dus ouders denken gelijk gevaarlijk, en begrijpelijk is dus dat ze niet willen dat je ermee te maken hebt. Ik rook het niet, nog nooit gerookt en ben van plan dit ook zo te houden. Ik heb 5 stekkies staan bij een maat van mij en een nieuwe geruillakweek die morgen van start gaat. Dus ik doe het puur voor de poen (en ook omdat kweken wel tof is tog :specool) en me ouders denken dus dat ik met mensen te maken ga krijgen die lastig zijn zoals je begrijpt, daar kan ik ze niet geheel ongelijk in geven. maar dat heb je met alles of je nou appels, mp3-spelers, kleding of wiet verkoopt in iedere circuit zitten mensen die het van je af willen nemen. En dat is de voornaamste reden dat mijn ouders het niet willen.

 

Alcohol daarintegen drink ik wel, ik doe het graag maar niet vaak af en toe aan het einde van de maand zuip ik me een keer klem, en met de feestdagen drink ik nog wel eens een slok. Ik word er niet agressief van of vervelend, ik heb de ervaring dat ik gezellig word en meer voor het feesten ga :P zo vertellen ook mijn maten waar ik dan op dat moment mee ben. En dat accepteren mijn ouders wel omdat alcohol zoals eerder gezegd in dit topic geaccepteerd is in de samenleving het is een onderdeel van de nederlandse cultuur geworden. denk aan het bier, iedereen heeft wel eens een glaasje bier gedronken :rofl

 

Ook omdat wiet niet makkelijk acceptabel is voor ouders omdat het hier vaak om het roken van wiet gaat. en roken staat bekend als slecht voor de gezondheid. Me vader rookt zijn hele leven al en hoest iedere morgen bijna zijn longen er bij zijn strot uit. Kortom Ouders willen niet dat je dingen diet die slecht voor je gezondheid zijn, want ze denken dat bij wiet vaak rottige mensen komen kijken wat maar een kleine groep is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker waar dat alcohol gewoon geaccepteerd is in Nederland en wiet nog niet echt. Daarom vind ik het vreemd dat ouders zo moeilijk doen over een blowtje roken af en toe en over een biertje af en toe niet.. :tu

Eigenlijk moeten we Nederland duidelijk maken dat wiet niet altijd verkeerd is :rofl

 

Het blijft een complex ding dit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

TJah.. ik ben betrapt met wiet.. tjah door me mams.. zij nam het wel goed op en me vader dus niet :lol:

hij schreeuwde me gewoon

tjah ze waren bang dat ik meer zou nodig hebben maarja dat valt allemaal reuze mee..

 

ik ben bang dat ALS ik het vertel dat ze me gaan checken en shit.. dat doen ze nuniet en als ik stoned thuis zit merken ze het niet(iam master in discuise(hoeje het ook spelt)) maar jah.. ik ben nu happymet me ouders .. dus laat het nog ffies zo.. als ze het zouden vragen zou ik het gewoon zeggen maar ze vragen er nooit naar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook examens dus nu maar ff rustig aan :P maarja begin dit sgooljaar ben ik egt begonnen seg maar met 1a2 blowtjes in de week, en het heeft me wel een beetje gedemotiveerd, maar niet heel erg want dat was ik het het jaar daarvoor oook al. dus ik denk dat het wel meevalt. en mn ouders? die weten dat ik soms een blowtje rook :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben in de 40 ,getrouwd ,kind huisje bomen beesten en als ik op een feestje een stick op steek begint me ouwe heer nog te zeure , jonge zou je dat nou wel doen , en dan denk ik ,ach als ik zoveel zuip als jou wie brengt jou dan naar huis zometeen , en neem nog maar een haal.

Ouders blijfen altijd bezorgt om hun kind ,al is daar geen reden voor.

Blow overigens al 24/25 jaar , het blijft me fasineren .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal ben 36 jaar blow al 20 jaar beetje slecht geheugen en een zoon van 15 :lol: die af en toe laat w

eten dat ie het maar raar vind dat ikblow en stiekem hoop ik toch dat ie er nooit aan begint

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah.. ouders willen meestal het beste voor hun kind.. want alcoholverslaafden/s (hoe?) die willen ook niet dat hun kind verslaafd raakt aan de alcohol..! maarjah.. mijn ouders zijn ook altijd bezorgt.. vroeger zelfs al als ik op de halfpipe ging skaten en het liet zien aan me moeder werd ze helemaal lijp van de zorgen :lol:

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ksnap het wel enzo..

 

maar net weer zo'n klote gesprek gehad.. echt van.. Rook je nog wel is stickies?

ik van Nee.

Helemaal niet meer?

Nee echt niet.(Ik wilde het wel schreeuwen maar beter van niet!)

Weetje dat een joint zoveel keer slechter is dan een sigaret?

Jah . Maar als je joints zou roken rook je er 1 of 2 op een dag en sigaretten vaak 20+

TJah.. maar een joint is ook slecht hoor, Weet je dat die zoon van Ferrieh ook heel ergin de problemen zit door wiet en drank?

Neej

Heel erg hij gaat niet eens meer van school.. Je doet het echt niet meer he?

Jep..(Ben toen maar weggegaan)

 

 

heel irritant dit soort gesprekken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, liegen is ook niet goed hé... Gewoon eerlijk zijn werkt vaak 't beste...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tenzij ze het dan alsnog niet toestaan :D

 

Daarom lieg ik er ook vaak over tegen m'n ouders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...