Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dazler

Wiet Kast

Recommended Posts

Hallo,

 

Wegens geld problemen wil ik een graag een wietkast aanschaffen. Zoals jullie weten zijn dit van die kant en klare kasten.

 

Weet iemand wat een kast per oogst opbrengt? Ongeveer.. waar ik aan moet denken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geld problemen hebt zou ik geen kast aanschaffen van zoveel duizenden euro's maar er zelf een bouwen. Iedereen kan wat planken aan elkaar schroeven! bovendien kan je de kast inrichten zoals je zelf wil.

 

Opbrengst, ligt aan de grootte van de kast en wat voor lamp je er in hebt hangen maar met een 400 watter op 1m2 is 200/300 gram heel goed te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je geld problemen hebt zou ik geen kast aanschaffen van zoveel duizenden euro's maar er zelf een bouwen. Iedereen kan wat planken aan elkaar schroeven! bovendien kan je de kast inrichten zoals je zelf wil.

 

Opbrengst, ligt aan de grootte van de kast en wat voor lamp je er in hebt hangen maar met een 400 watter op 1m2 is 200/300 gram heel goed te halen.

 

 

Ja ik kan ook zelf een bouwen. Ik was idd van plan een 400 watt lamp erin te hangen.

 

Hoeveel planten heb ik nodig voor 300 gram en hoeveel krijg ik voor 300 gram. Hoeveel euro.

 

Bedankt voor de snelle reactie! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geld problemen hebt zou ik geen kast aanschaffen van zoveel duizenden euro's maar er zelf een bouwen. Iedereen kan wat planken aan elkaar schroeven! bovendien kan je de kast inrichten zoals je zelf wil.

 

Opbrengst, ligt aan de grootte van de kast en wat voor lamp je er in hebt hangen maar met een 400 watter op 1m2 is 200/300 gram heel goed te halen.

 

 

Ja ik kan ook zelf een bouwen. Ik was idd van plan een 400 watt lamp erin te hangen.

 

Hoeveel planten heb ik nodig voor 300 gram en hoeveel krijg ik voor 300 gram. Hoeveel euro.

 

Bedankt voor de snelle reactie! :D

 

Hoeveel gram er per plant afkomt ligt natuulijk helemaal aan de soort en HOE je kweekt, dat is juist ook de sport, om zoveel mogelijk eruit te halen.

De shop waar ik aan verkoop, geeft mij 2.50 per gram volgens mij is dit standaard althans bij skunk :pooh

sommige soorten zijn wat duurder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ik kan ook zelf een bouwen. Ik was idd van plan een 400 watt lamp erin te hangen.

 

Hoeveel planten heb ik nodig voor 300 gram en hoeveel krijg ik voor 300 gram. Hoeveel euro.

 

Bedankt voor de snelle reactie! :D

 

Meestal krijg je inderdaad tussen de 2 en 2.50 per gram voor je wietje.

 

Hoeveel planten? iedereen heeft z'n eigen manier, de een doet het het liefst met 20 plantjes, de ander met maar 1 grote plant. Het liefst heb ik er 6 of 9 op 1m2 dat is ook niet zoveel werk om te knippen. Ik heb liever een paar grote dikke toppen dan tientallen kleine topjes. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, en hoeveel gram krijg je van 20 planten? op 2 m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke, en hoeveel gram krijg je van 20 planten? op 2 m2?

 

Je krijgt NIKS :D

 

als je 2x 600watt ophangt boven 2m2 dan kun je als je het goed doet 1ki eraf trekken.

 

Maar nogmaals, het kan totaal mislukken.. dan heb je een miezerige oogst van misschien 10 gram of je hebt een oogst van 7, 8, 9, 10 onsjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, en hoeveel gram krijg je van 20 planten? op 2 m2?

 

Je krijgt NIKS :D

 

als je 2x 600watt ophangt boven 2m2 dan kun je als je het goed doet 1ki eraf trekken.

 

Maar nogmaals, het kan totaal mislukken.. dan heb je een miezerige oogst van misschien 10 gram of je hebt een oogst van 7, 8, 9, 10 onsjes

 

 

Oke, dus als ik het goed bedrijp:

 

Ik maak een kast en zet er 20 planten in. Ik hang er 2 600watts lampen boven. Vervolgens moet ik daar 1kilo wiet uit kunnen halen?

 

Dat lijkt me toch wel erg veel van het goeie.

 

Klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt wel

 

kan nog wel meer als je ervarener word en er goed in bent

 

vergeet niet dat er meer bij komt jkijken als even paar lampjes ophangen en klaar

 

 

verdiep je goed in het forum en lees zo veel mogelijk

dan moet je eeen heel eind kunnen komen

 

 

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat klopt , alleen is meer ervaring vaak wel noodzakelijk

 

 

Nee dat begrijp ik. Ik weet ook dan planten veel aandacht vragen. Dat is met alles zo. Maar ik vind het wel erg veel voor 20 planten. 1 kilo uit 20 planten.

Dat zou dus 2.500 euro opleveren per oogst.

 

Maar wanneer ik nou 1 400 watt lamp erboven hang, werkt dat dan niet? Of krijg je dan dezelfde opbrengst alleen duurd het langer?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 1x400 watt neer hangd en je krijgt 300gr dan ben je een topper vind ik.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak spreekt men wel over grammen per watt, ik denk wel dat je met een 600 watter iets meer eruit haalt.

verwacht geen mega oogst de eerste keer, je mag blij zijn als het lukt

 

succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee dat begrijp ik. Ik weet ook dan planten veel aandacht vragen. Dat is met alles zo. Maar ik vind het wel erg veel voor 20 planten. 1 kilo uit 20 planten.

Dat zou dus 2.500 euro opleveren per oogst.

 

Maar wanneer ik nou 1 400 watt lamp erboven hang, werkt dat dan niet? Of krijg je dan dezelfde opbrengst alleen duurd het langer?

 

Gr

 

Je kan inderdaad een kilo van 2 x 600 watt halen, maar dan moet je wel over een flinke dosis ervaring beschikken en goede planten hebben. Je mag blij zijn als je de eerste keer de helft haalt.

Met een 400 watter haal je geen kilo, 400 gram is mogelijk maar erg extreem en er zijn weinig mensen die het halen. De meeste halen de 300 gram niet eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik je slechts 20 planten onder 2× 600 watters , dan zul je wel langer moeten voorgroeien !! Je kweek duurt dus langer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jezelf nou niet helemaal rijk rekenen.

Volgens mij begin je net.. want je hebt allemaal vrij algemene vragen, er komen bedragen van duizenden euro's voorbij, je denkt alleen geld geld geld.. / of wiet wiet wiet :D maar probeer het eerst eens op wat kleinere schaal, dan leer je heel veel, ga dan groter, en dan kun je gaan rekenen met bedragen met zoveel duizen euros

 

ltr neus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je geld problemen hebt zou ik geen kast aanschaffen van zoveel duizenden euro's maar er zelf een bouwen. Iedereen kan wat planken aan elkaar schroeven! bovendien kan je de kast inrichten zoals je zelf wil.

 

Opbrengst, ligt aan de grootte van de kast en wat voor lamp je er in hebt hangen maar met een 400 watter op 1m2 is 200/300 gram heel goed te halen.

 

heeft iemand een schema hoe je die kast het beste kan bouwen??

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een schema heb ik niet voor je, maar dat heb je ook niet nodig.

 

Het enige wat je moet doen is een kast bouwen met minstens 1m2 grondoppervlak en hoog genoeg om planten onder een lamp te kunnen laten groeien. Vergeet geen ruimte voor de koolstoffilter en afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je krijgt NIKS <_<

 

als je 2x 600watt ophangt boven 2m2 dan kun je als je het goed doet 1ki eraf trekken.

 

Maar nogmaals, het kan totaal mislukken.. dan heb je een miezerige oogst van misschien 10 gram of je hebt een oogst van 7, 8, 9, 10 onsjes

Oke, dus als ik het goed bedrijp:

 

Ik maak een kast en zet er 20 planten in. Ik hang er 2 600watts lampen boven. Vervolgens moet ik daar 1kilo wiet uit kunnen halen?

 

Dat lijkt me toch wel erg veel van het goeie.

 

Klopt dit?

 

 

2 X 600 watt lampen, dat heb ik ook op 1,5 m2

En ik heb er dus wel voor gekozen om een complete igrow kast aan te schaffen, ivm met minder ellende en verbouwingen.

Heb nu 1 x gedraaid, en had bijna 950 gr !!!

Meeste mensen zeggen beginnersgeluk, maar deze keer ziet er weer zo uit !

Dus ik vind het geen sterk verhaal, ik ga nu ook voor de kilo !!!

als ik alles zo lees hierop dit forum, heeft iedereen wel z;n eigen manier.

Bij igrow zeggen ze trouwens tussen de 600 en 900 gram. Met uitschieters naar boven en naar beneden... ( yes !ik uitschieter naar boven.... )

Weet iemand trouwens wat de normale prijzen zijn voor een ons goede santa maria?

Heb t aan een koffieshop verkocht, en kreeg er € 2,50 voor.

Maar nou hoor ik van mensen dat dat aan de lage kant is.....

Maar goed, blij was ik toch wel, maar meer is altijd beter....hahaha

 

Kan ik hier ook foto's dumpen van mijn vrouwtjes? Kvoel me net een trotse ouder die haar eigen baby toch echt de mooiste vind...gnagna, ff patsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor dat geld wil ik het wel hebben en kom ik het nog halen ook.

We mogen niet handelen hier. Maar je hebt dan een hele slechte prijs gehad.

27 is wel minimaal.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha NLxxxMeisxxxNL,

 

Ben je er weer? Ik heb 'm nu ook gekocht (op krediet) Ik krijg hem morgen binnen; spannend.

Ik hoop er net zoveel uit te halen als jij...Goeie vraag trouwens over die foto's, wil ook wel een dagboekie bijhouden. Jij had er dus Santa Maria instaan?

 

//EDIT niet naar stekken vragen!

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, geen adressen / namen noemen waar je stekken kunt halen!!!!

 

suc6 met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha NLxxxMeisxxxNL,

 

Ben je er weer? Ik heb 'm nu ook gekocht (op krediet) Ik krijg hem morgen binnen; spannend.

Ik hoop er net zoveel uit te halen als jij...Goeie vraag trouwens over die foto's, wil ook wel een dagboekie bijhouden. Jij had er dus Santa Maria instaan? Waar heb jij jouw stekken gehaald?

 

tja....dat kan ik denk ik beter niet zeggen....of wel???

Maar met een beetje speurwerk kom je een heel eind denk ik....

Kga ook een fotodagboek bij houden.

hebben ze me gevraagd te doen, krijg ik volgende keer voedingspakketje gratis.

Toch mooi bedrijfje daar, over echt alles is nagedacht....

Wat is Nederland toch een mooi landje he?Wel mooi K*T van die prijs trouwens......

Kga volgende keer wel wat verder informeren over betere prijzen. Want kben geen dief van eigen portomonee....

 

S6 met je kastje spacemees !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Moaner.

is onzin in mijn ogen, je kweekt niet met 1200w om jezelf een wietje te verschaffen of wel soms?

Ik heb een voordeel dat ik al aan het verkopen was voordat ik begon te kweken.

Marietje stuur maar een pm en dan mag het wel denk ik van de moderators.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...