Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petfinder

3e Keer, Nu In 11 Liter Potten

Recommended Posts

Hup en het is bewezen.

Wil het best geloven hoor geen probleem. Dus de vent blaast het door je ruimte heen?

nou dat is dan weer de mooite waard .

Pet succes.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hup en het is bewezen.

Dus de vent blaast het door je ruimte heen?

Een buisventilator zuigt de verse lucht aan,en duwt deze door de airsock de ruimte in,nu heb je ook een gratis filter,(daar geraakt geen enkel insect door)de lucht daalt direct naar beneden waar een zwenkventilator de luchtstroom verdeeld over de ruimte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey petfinder,

 

Gaat goed he daar bij jou <_<

 

Zuur je het water ook nog af voordeat je het aan je planten geeft?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, ik doe helemaal niets met het water. ik meet ook niet.

gewoon om de 2 tot 3 dagen water geven( al naar gelang van de behoeftes van de dames gem. 10 liter op 12 dames) met bijna de aanbevolen hoeveelheid voeding, ( canna flores) en de volgende voeding enkel water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update van dag 28 is toegevoegd aan mijn album.

 

album

 

zeg maar wat jullie ervan vinden.

uitgaande van 9 weken voor de pptjes ben ik dus bijna op de helft.

maandag komt de volgende update.

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten zien er netjes en potent :blink: uit,petfinder.deze keer gaat t goed komen :nerd ,gezien de potentie van de planten. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 34.

 

bij één dame heb ik een roestachtig plekje boven bij de bud.

weet niet wat het is.

zoals jullie weten meet ik niet en heb ook ff geen middelen dit te doen.

 

voor de rest gaat ie lekker.

morgen is het dag 35 en dan moet ik PK 13/14 toevoegen.

Moet dit bij de normale voeding of enkel de PK 13/14 ?

 

Foto=4NLZK36Y.jpg

Foto=EQSBB7N7.jpg

Foto=T3VX4EN7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy Petfinder,

<_< :blink: mmm, pk 13/14 toevoegen,ik hoor steeds vaker dat het een beetje achterhaald is.De voeding is de laatste tijd toch wel dusdanig verbetert dat veel kwekers het niet meer nodig vinden om nog langer pk 13/14 te geven.Ik moet je zeggen dat ik zelf ook nog aan het twijfelen ben.Maar om antwoord op je vraag te geven: ik geef het altijd met de gewone voeding mee.Let wel op je ph !!

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wat info bij canna opgevraagd. die adviseren mij te wachte met PK 13/14 tot de 38e dag, en dan max 3 x meegeven.

dus dat doe ik dan maar, maar wel minder dan de aanbevolen hoeveelheid.

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb wat info bij canna opgevraagd. die adviseren mij te wachte met PK 13/14 tot de 38e dag, en dan max 3 x meegeven.

dus dat doe ik dan maar, maar wel minder dan de aanbevolen hoeveelheid.

 

 

Leuk dat je wat terug gekregen hebt!

Stond er nog meer intresant in de mail? en enige redenen wrom je moet wachten tot de 38ste dag?

En stond er ook iets in, of je het bij je normale voeding mee moest geven of 1 week enkel PK13/14?

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor petfinder!De reden om te wachten tot dan is omdat de planten rond deze tijd een extra behoefte hebben aan extra kalium en fosfor in de Canna lijn,wees zeer voorzichtig met je Ec waarde aangezien je geen meter hebt,vergiftiging loert anders om de hoek omdat het een sterk chemisch preparaat is,wees voorzichtig dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zonder Ec meter werkt geen extra voeding gebruiken!!!

Echt is super gevaarlijk

Je bent nu super bezig en het zou zonde zijn om deze mooie plantjes om zeep te helpen

 

Nog veel succes en stretch je vingers al maar goed voor het oogsten <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu ook al geminderd met voeding geven van 20ml per 5 liter (25 wordt geadviseerd) naar 10 ml

 

verder, na elke voedings beurt ook een beurtje enkel water.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je zonder Ec meter werkt geen extra voeding gebruiken!!!

Als je met de Canna lijn geen pk 13/14 gebruikt,dan zullen de toppen zich niet behoorlijk ontwikkelen,en blijven fluffy,louter omdat de NPK verhoudingen niet optimaal kunnen genoemd worden voor de ganse bloeifase,na een 6 tal weken treed er een tekort op van P en K,dat moet aangevuld worden door de pk 13/14,deze boost zal de toppen dwingen om harder te worden,en de afbloei sneller in te zetten,een fijntuner op de Terra Flores dus en noodzakelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben nu ook al geminderd met voeding geven van 20ml per 5 liter (25 wordt geadviseerd) naar 10 ml

 

verder, na elke voedings beurt ook een beurtje enkel water.

 

 

We geven (bijna ) allemaal 1 x per week of vaker een beurtje met alleen water.Dat het nuttig is zijn we ook (bijna)allemaal van overtuigd.Toch vraag ik mij wel eens af of het niet beter zou zijn om i.p.v. ALLEEN water

bijv. een beurt te geven met de HELFT van de voeding(of met 50 % van de normale ec).Het lijkt mij dat je dan toch je doel bereikt(overtollige zouten oplossen) maar dat het verschil voor de dames niet zo groot is.

Het is natuurlijk een feit dat we NIET weten of en hoeveel onopgeloste zouten er in je aarde zit. Stel je voor dat er weinig of geen onopgeloste zouten in je medium zitten dan geef je dus wel in 1 x 0 aan voeding mee.

Het zou dus (in theorie) een voedingstekort op kunnen leveren!!

 

Iemand ervaring hiermee of iets anders zinnigs hierover mee te delen?

 

b.v.d. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige zouten gaan in reactie met elkaar en vormen een nieuw zout dat heel slecht of helemaal niet in water oplost.

 

Zelf gebruik ik maar de helft van de aangegeven hoeveelheid voeding of helemaal geen voeding zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef altijd en alleen maar water + voeding,nooit water alleen,bouw je je ec waarde langzaam op,dan zul je nooit problemen krijgen,de planten geraken afgesteld op je voeding,je mag gewoon nooit gaan overdrijven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rataplan,

 

Vraagje: hoe bouw jij de ec op?Ik van 1.2 tot ong. 2.0.Ik start pas in de derde week bloei met voeding geven(kweek op aarde).

Daarvoor geef ik dus wel uitsluitend (afgezuurd) water.Ook tijdens de rest van de groei geef ik dus af en toe 1 x alleen water.Zie mijn verhaal hierboven.

Daarin vraag ik mij dus af of het niet beter zou zijn om i.p.v. ALLEEN water,water te geven met de helft van de normale voeding=dus ook een halvering van de ec, en dat 1 x per week.met als reden dat het verschil niet zo groot is voor de dames en ook omdat de hoeveelheid onopgeloste zouten altijd een onzekere factor is.

 

gr. Tokkie

 

foutje : in de eerste zin staat "GROEI" maar moet natuurlijk "BLOEI" zijn!!!

 

sorry, Tokkie

 

foutje : in de tweede zin staat "GROEI" maar moet natuurlijk "BLOEI" zijn!!!

 

sorry, Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...