Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petfinder

3e Keer, Nu In 11 Liter Potten

Recommended Posts

de vorige kweek, 30 x pp was een mislukking.

 

maar.... nu ben ik goed bezig.

 

ik heb wat aanpassingen gedaan in mijn hok en heb de temp eindelijk onder controle.

ik ben ook afgestapt van de 4liter potjes en overgegaan naar 12 x 11 liter.

ik heb 3 reserve dames ertussen staan in 4 liter potjes en zo lang ze leven laat ik ze staan.

ze staan nu 1 week in de bloei na een voorgroei van 13 dagen.

bijna geen paarse steeltjes, vol blad en ruim 30 cm hoog.

1 keer wat wortel stimulator gegeven en tot nu toe enkel water.

 

ik zit nu door dat ik een andere internet provider heb aangevraagd tijdelijk op een ouderwets telefoonlijntje te surven, dus totdat ik mijn nieuwe adsl heb zullen jullie me niet al te veel zien.

ik zal dan ook direct een nieuw album aanmaken met de fotos als mijn adsl weer werkt.

 

 

tot snel... keep it groing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

3 maal is scheepsrecht. Succes Petfinder, weet zeker dat het gaat lukken als je al in deze fase bent. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Petfinder,

 

Met 4 liter potjes .... das echt van vroeger. :whistling

 

Maar maakt niet uit, het belangrijkste is dat je hopelijk wel beseft wat je moet berbeteren .. waar ben je de fout ingegaan.

We gaan je volgen ....

 

Wat doe je met je water voordat je het geeft ?

Hoe geef je water ?

 

TAW

Edited by The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, ik ben weer terug met dank aan wanadoo.

 

ik zal vanavond fotos plaatsen van mijn nieuwe binnentuintje.

het gaat echt super, de temperatuur is helemaal onder controle... licht uit, 21 en licht aan 28

lv schommelt tussen 55 en 65

de dames krijgen gewoon kraantjes water met 1 tot 2 keer in de week terra florus erbij.

ze zijn zo een cm of 45, met uitzondering van de drie reserve dames in de 4 liter potjes, die zijn ongeveer 30 cm, maar doen het nog steeds, groeien en bloeien lekker mee dus ik laat ze lekker staan

 

tot laters

 

ps. pekolow, ik heb je een pb gestuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Silver en Rataplan

 

De dames hebben het zeker meer naar hun zin dan de vorige groep meiden.

Het is natuurlijk nog een lange weg die ze moeten gaan maar een goed begin is het halve werk en dat was de vorige ronde ook waar het mis is gegaan.

te hoge temperatuur en te korte voorgroei door tijdsdruk.

ik kon ze de vorige ronde niet laten aanslaan en heb ze meteen na 1 dag op 12/12 gezet.

Stekken hebben hier duidelijk heel veel moeite mee, helemaal als de temperatuur niet onder controle is.

 

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, mits dit verslag natuurlijk gevolgd wordt, anders zit ik voor de kat der kut te typen en dat is nu net niet mijn favoriete bezigheid

tot laters

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er maar zeker van dat velen jouw verslag volgen...Je krijgt alleen niet zo veel reactie als het goed gaat,ik volg je vast en zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volgje zeker, ik heb het zelf ook niet al te best gedaan en jij heb er wat foutjes bij gehad dus lezen en dan moet het toch wel eens een x goed gaan.

 

Ik ga ze om hakken en dan weer opnieuw, er zit niks anders op.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een nieuwe update met fotos in mijn galerij gezet.

 

staan vandaag de 22 dag op 12/12

de fotos zijn van de 21e dag op 12/12

 

gaat volgens mij super.

in vergelijking met de vorige kweek zeer weinig paarse steeltjes.

dit doet me goed.

wel merk ik dat door het bladerdek, de koele lucht van onderen niet meer boven kan komen.

ik ben nog ff aan het bedenken hoe ik dit makkelijk kan gaan oplossen.

de temp is nu iets gestegen tot 29,9 graden met lampen aan.

als ik niet iets simpels kan vinden dan laat ik het zo, gezien de reactie van de dames vinden ze het nog geen probleem.

mischien komt dat omdat de temp. geleidelijk iets omhoog gegaan is en ze hier dus aan hebben kunnen wennen.

we zullen zien.

 

ik geef de dames nu om de 2 tot 3 dagen 10 liter water met canna flores en de volgende waterbeurt enkel water. het lijkt ernaar dat ze het wel prettig vinden zo.

ik denk ook dat de groei er nu wel bijna uit zal zijn.

vanaf de pot gemeten zijn ze nu zo een 65 cm, groot genoeg lijkt me.

 

tot laters.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik weer.

kijk en bewonder de dames in de galerij.

vandaag de 24e dag op 12/12

 

ik hoor graag jullie mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde, van goudkleurige zakken, dus genoeg voeding voor de eerste drie weken.

de dames hebben twee weken voorgegroeit.

toen ik ze kreeg stonden ze in kleine potjes met stek aarde.

ze waren toen dus al aangeslagen en dat heeft zeker meegeholpen met de goede vervolgstart die ik ze gegeven heb.

de volgende keer ga ik het dan ook zeker weer zo doen.

 

alleen, na deze kweek gaat de verbouwing eraan komen van de kast.

hij is nu nl 50 cm diep en dat wordt 75. de lengte blijft gewoon 175.

verder gaat er dan een 1500 m3 slakkenhuis op, de 500 m3 ( dacht steeds 1000) die ik nu heb ga ik dan gebruiken in de kast voor de inlaat met een airsock.

door de lengte van de kast en in het midden plaatsen van het filter, die nergens anders kan, heb ik een temp verschil van bijna 4 graden van begin naar eind, dat nu redelijk opgelost is, maar dus mbv de airsock helemaal verleden tijd is.

verder ben ik er nog niet uit qua verlichting.

a- adjust a wing kappen

b- extra 400 watter in het midden

c- 2x 600 watters.

 

zit ff met de financiën te brainstormen ook. we zien wel, eerst deze kweek nog ff een goed einde geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Pet.

Netjes hoor de planten staan er mooi bij, zo zie je maar weer oefening baart kunst.

Ga je dan verbouwen terwijl ze re nog instaan?

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Pet,

 

Hehehe daar zit ik ook altijd mee;de financien <_<

Na elke kweek wil ik t weer beter maken maar die rotcenten he.

Die airsock lijkt me ook wel wat maar moet je die niet heel hoog hangen?

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver.

Ik werk zelf in het vlees en daar hangen die socks boven je hoofd.

Ik denk dat als je die sock gewoon tussen je planten doet dat het meer nut heeft anders zuigt je afzuiher al je verse lucht weg.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit verslagen die ik heb gelezen van medekwekers is gebleken dat de airsock het beste tot zijn recht komt boven de lampen.

komt bij dat je als je hem tussen de planten zet, de koud lucht niet door het blader dek naar boven kan, en de onderkant van de dames weer té koude lucht kunnen krijgen waardoor ze zich niet ze prettig zullen voelen.

 

en natuurlijk ga ik niet verbouwen als de dames er nog in staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik wel met je eens . Maar je blaast er toch geen 15gr door heen of wel. Mij lijkt het zinloos om koele lucht boven je lampen te gooie. Maar ik hoop dat je het tegen deel bewijst.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook, zo ert,de koele lucht daalt snel naar beneden,mits een zwenkventilator krijg je een goede luchtstroom,in mijn beide hokjes hangt een airsock boven de lampen,de afzuiger hangt helemaal bovenaan,ik kan je garanderen dat mijn plantjes geen gebrek aan verse lucht hebben :blink:

Het gaat nu goed petfinder,houden zo! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...