Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HHR

Hoogte Lamp?

Recommended Posts

Nou wil ik voordat ik me buiten planten naar buiten doe ze alvast wat laten groeien onder tl licht in mijn kelder. Ook ga ik dit licht gebruiken om het geslacht van mijn plantjes te bepalen maar nou vroeg ik me af. Op welke afstand van de plantjes moet ik de tl-lampen plaatsen? Het zijn 2 tl-lampen van 36W. Ook ga ik er een ventilatortje bij zetten om te zorgen dat de warmte ook een beetje weggeblazen wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rond de 5cm :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
rond de 5cm :whistling

Ook als het plantje al boven is? En dan bedoel ik niet dat ie op 5cm moet blijven staan als het plantje ook al 5cm is natuurlijk want dan verbrand die levend maar dan bedoel ik moet de lamp verder van de top van het plantje weg als hij boven de grond is of hoeft dat niet?

 

En nog een vraagje. Als ik stekjes heb om het geslacht te bepalen op welke hoogte moet de lamp dan of maakt dit niet veel uit met de hoogte hierboven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je hem nog best 2-3 cm verder naar beneden kan doen als je er een ventilator bij hebt staan. Kijk gewoon goed hoe je planten er op reageren. Ook als je die stekkies in de bloei gaat zetten moeten de lampen op dezelfde hoogte, omdat die TL's gewoon weinig lumen afgeven. Als je die stekkies hebt gesneden moet je ze eerst ff weinig of geen licht geven dus dan kan je die TL's hoger hangen of uitzetten.

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je hem nog best 2-3 cm verder naar beneden kan doen als je er een ventilator bij hebt staan. Kijk gewoon goed hoe je planten er op reageren. Ook als je die stekkies in de bloei gaat zetten moeten de lampen op dezelfde hoogte, omdat die TL's gewoon weinig lumen afgeven. Als je die stekkies hebt gesneden moet je ze eerst ff weinig of geen licht geven dus dan kan je die TL's hoger hangen of uitzetten.

 

Mzzls

Doe voor de zekerheid maar 5 cm straks krijgt ie in een groeispurt en brand ie zijn handen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou is het volgens mij de bedoeling dat de eerste paar dagen als je de zaden in een klein bakje hebt gedaan je geen licht aan moet hebben. Klopt dit? Zo ja, dan heb ik mischien een probleem. Is het erg als het redelijk koud is in mijn kelder waar ik de zaden wil ontkiemen? Het is daar ongeveer 5 graden in de avond. Is dit erg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 graden is wel koud maar daar zouden ze wel tegen kunnen, alleen de temperatuur overdag en snachts is natuurlijk anders. zorg dat de plant geen snelle overgangen maakt van meer dan 5 graden. Dus als het snachts 5 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...