Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

Wietprijzen Index ..

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik zal het eerst maar netjes vragen met die nieuwe modjes op het forum.

 

Mogen we prijzen vermelden van soorten wiet om aan te geven wat de landelijke gemiddelde prijs zou moeten zijn ?

Ik heb vernomen dat de prijs in de stad iets hoger ligt dan op het land.

 

Zelf heb ik gister een historische prijs gevangen en ik wil de rest motiveren om dat ook te gaan vragen.

 

Het is ten eerste zeker niet de bedoeling om handel aan te trekken of om op te scheppen dat ik een duppie meer vang dan de rest.

Ik heb het gevoel dat een boel jonge kwekers hun handel bij de GS brengen en daardoor meteen al en slechte prijs vangen.

 

Ik hou de prijzen met een vriend al 13 jaar in de gaten en de trent van lage en hoge prijzen zijn nu duidelijk aan te geven.

 

 

Ik hoor het graag

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa, een wit soortje (die commerciele zooi zoals jij het zou noemen pekelow) vang je net 2.7 / 2.85 voor

maar voor een lang bloeier zit je toch al snel boven de 3. (ligt ook aan de vraag bij die desbetreffende CS)

Voor m'n Santa Maria (9.5 a 10 weken bloeier) zit ik toch al snel op 3,- maar dat ligt er maar net aan in welke periode je zit, na de zomer gaan de prijzen op hun gat en 3mnd later zijn ze weer skyhigh.

 

Wat zijn de hash prijzen in NL ?

 

Ice-o-lator hash:

1e draai:

2e draai:

3e draai:

(alles daarboven is zooi)

 

zeef hash:

1e draai:

2e draai:

3e draai:

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week me nlx ingelevert, was trouwens vrij snel klaar, 4dagen voorgroei en 7weken en 6dagen bloei, kreeg er 2,95 voor. was er weer blij mee.

Omgv rotterdam rijnmond.

 

greetz brainnlx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk denk ik dat het niet al te verstandig is om prijzen en evt. locatie hier op 't forum te gaan zetten. Dit geeft de sterke arm der wet nog meer tools in handen om ons kwekers strenger aan te pakken.

 

Over prijzen zijn wel gemiddelde te zeggen, vaak is prijs ook zeer afhankelijk van soort, kwaliteit en volume. Over het algemeen zal je voor je "normale" witte soortje bij de GS minder krijgen dan bij de CS. Wie echt een goede prijs wil zal moeten leuren met de wiet, van shop naar shop dus.

Vanzelfsprekend brengt dit veel extra risico's met zich mee, als je het doet, neem dan gewoon samples mee en laat hun deze testen.

Ga niet met kilo's als een gek door de stad rijden, en als je toch met een grote hoeveelheid de auto in moet, zorg dan dat je niet kan ruiken. Je zal niet de eerste zijn die gepakt wordt door een stinkende auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijzen verschillen per regio en per periode van het jaar.

Een nieuwe tendens is wel dat de wiet welke op een organische manier geteeld is,ook een hogere prijs in het laadje brengt.De tendens dat kwaliteit wiet beter betaald wordt zal ik ten alle tijden stimuleren.

Dit zal kwekers aansporen om op een zo verantwoord mogelijke manier een wietje te telen welke de gemiddelde roker in de sjop haaldt.En dus ook weer lekkerder

 

 

Daarbij wil ik zeggen dat het ook met wiet is;WAT WIL DE GEK ERVOOR GEVEN

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier kan ik me in vinden.

Met de vorige draai had ik natuurlijk maar 436gr,maar de CS waar ik het an leverde zei ook dat ie blij was.

Hij had voor de kerst alleen maar troep in huis die hij niet eens zelf wilde roken!!!!!!!!!.

 

Hierna hebben we een prijs af gesproken , en wat hij zelf het meest nodig had voor soort. Dit is wel waar je voor jezelf een streven naar kunt hebben.

Een vaste afnemer en een vaste prijs.

ga ervoor

 

Oja bij de vorige ronde kreeg ik 2900 euro per kg, ik leverde 400gr in dus reken uit.

Hierna is de prijs omhoog, dus een blije ERTJE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo verantwoord mogelijk telen lijkt mij trouwens van groot belang voor de hele sector. Stel dat men 'foute' stoffen in wiet aantreft die de volksgezondheid extra schaden , dan heeft men reden om de hele branche extra te gaan aanpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste pokertjes,

 

Bedankt voor de reacties, ik wil even reageren.

 

Ik denk dat iedere coffeeshop namelijk openstaat voor een goede relatie met een kweker, ongeacht deze kweker 1 kg per jaar aanvoert of 10 kg ...

 

Waar beide partijen baat bij hebben is dat de vraag naar het soort voldoende tot hoog is.

En dat de CS het een soort deal gaat zien, waarin de kweker iedere 3 maanden netjes zijn afspraak nakomt.

Als gevolg kan de CS ook aan een kweker vragen om van soort te wisselen om dat er soms een wietflu onstaat omtrent 1 soort.

 

Zo hebben we de White Widow epidemie gehad waarin dit soort eerst erg populair was en daarna in naam en in authentiteit verloren is gegaan ... dat betreur ik zo erg.

Dat zoiets dan opnieuw gebeurt met de PP is het gevolg van de wildgroei aan namen en mensen die het minder nauw nemen met de authentiteit van onze voornaamste rassen.

 

Ik denk dat als de GS worden buitengesloten en de kwekers en de CS 'en met elkaar gaan praten er veel goede dingen kunnen gebeuren.

 

Een goede correcte kweker is altijd welkom bij een goede shop. Ook de kleintjes zijn welkom.

Stel nou dat je al een paar keer PP heb gekweekt en je moest er ook nog mee leuren .. dat is gevaarlijk en lastig.

Je leurt omdat je het product niet hebt wat vele andere graag willen hebben.

Probeer dan eerst uit te vissen waar deze CS behoefte aanheeft en vraag hem dan hondsbrutaal om een paar stekken.

Ik weet dat dit raar klinkt, maar mijn afnemer heeft echt stekken voor mij verkocht aan zijn eigen kwekers ..

Nou is het mijn en hun probleem dat ik alleen snij voor mijzelf ... die tientallen zullen zijn voorraad niet zo snel aanvullen. Hij vraagt mij om er meer te snijden maar mijn hart ligt in de bloemen, deze CS heeft ruimte voor een voorraad van ieder hoofdsoort. Als iedereen nu Afghaantjes gaat poken dan lopen we weer het doel voorbij ...

 

Ik probeer iets uit te leggen wat me zwaarder valt dan ik dacht.

 

Een simpele vraag ... wie kweekt hier nog oranje wiet, die lekkere Skunk Special, of Orange bud noem het maar ...

Weten jullie dat dit soort bijna niet meer gekweekt wordt en iedereen liever in de wit zit .. ehhh sorry witte soortjes kweekt ! :whistling

Het prijs verschil is nu ook merkbaar .. mooie Cali-o of Special levert nu meer dan 3 op ....alleen maar omdat het een schaarste product is .. en het zelfde geldt voor de Afghany. Nogmaals niet omdat het beter is of zo ... omdat het een soort is waar de vorraad al lang leeg van staat en wordt volgelogen met andere soortjes ( waar ik ook pisnijdig om kan worden)

 

Het zelfde telt nu in onze landbouw, te veel bollen boeren kweken bollen daar door maken ze elkaar kapot .. hoe ze ook gewaarschuwd worden ze vertrouwen elkaar voor geen reet en denken door expansie de rest te kunnen uitschakelen. De overproductie leidt tot destructie van de tulpensector onze goude trots waar eerlijk gezegd mijn liefde voor het groen is begonnen.

 

Mijn oorlog tegen de PP is dus eigenlijk niet specifiek tegen de PP maar tegen de over productie van een soort .. deze over productie wordt voornamelijk aan gevoerd door de grotere kwekers ( 1000 en meer)

Zij zorgen ervoor dat de GS en stekkenboeren klonen blijven snijden.

waarom deze groepen nooit is wat anders snijden weet ik niet. De kleine stekkenboeren zorgen volgens mij voor de variatie.

 

Wat betreft de prijs, ik heb de prijs nog niet zo hoog mee gemaakt, ik kan alleen maar dank uiten aan de regering ...

Door de oorlog te openen op onze sector en de klikijnen te openen zijn de resultaten duidelijk toch ?

De prijs gaat omhoog vanwege het aantal mensen die gepakt zijn, de schrik zit er goed in en terecht.

Het kaf moet worden gescheiden van de koorn, een correcte kweker is overal welkom in mijn ogen.

 

De een zijn dood is de ander zijn brood ..

 

 

Alle reacties zijn welkom aub geen flames en onzin ... gewoon een mooi antwoord geven is altijd welkom ook al is het niet positief.

Edited by pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je al zei zijn witte soortjes de nr 1 in handel en overdrachten,er bestaat namenlijk een witte cultuur op het moment wat betreurenswaardig is,er zijn zoveel andere lekkere soortjes,maar het is wel duidenlijk dat het kweken van de meetste witte soorten vrij makkelijk is,er is een markt voor omdat zeker 75% van de inkoop berust op deze soortjes,PP en NLX'en staan aan top omdat deze snel klaar zijn,en ook wat opbrengen,deze soortjes kunnen ook meer verdragen en een reden geworden voor zeer grote kwekers om snel rijk te worden,als hobbykweker heb je de keuze volledig vrij om te kweken wat je wil...Zolang er grote plantages zullen bestaan en dito stekkenboeren,zullen de witte soortjes altijd populair blijven,mede door de stekken,die bijna uitsluitend uit witte soorten bestaan...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogen we prijzen vermelden van soorten wiet om aan te geven wat de landelijke gemiddelde prijs zou moeten zijn ?

Ik heb vernomen dat de prijs in de stad iets hoger ligt dan op het land.

 

Dit forum is gericht op de hobby kweek, niet op de commerciele kweek. Dus laten we een index maar achterwege laten. Ik geloof dat het inmiddels wel duidelijk is wat men kan vragen.

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijzen in Limburg voor buten wiet liggen tussen de 1,3 en 1,9 euro per gram.

Hier gooit iedereen je de kop in met buiten wiet.

Het voordeel hier in limburg is adt de coffeeshops die zooi aan de moffen en of Belgen verkopen.

Dus ik verkoop mijn buiten wiet heb meestal zo`n kleine 4 kilo in 1 party aan de shop voor 1,7 de gram!!!

Leuk verdienen voor relatief weinig werk

 

stekelekop

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stekelekop

 

Woow lekker lage prijzen, is dat Belgisch of Nederlands Limburg??

Kan me niet inbeelden dat in Belgie zulke lage prijzen aangeboden worden

(hier betaal je wsl 2,5 euro voor een buitenwietje)

 

Ikzelf heb net 25gram K2 besteld voor 62.5 euro

=> 2,5euro/gram

Maar kdenk dat dit bijzonder laag is voor de gemiddelde prijs in Belgie aangezien K2 tog een goed wietje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit forum is gericht op de hobby kweek, niet op de commerciele kweek. Dus laten we een index maar achterwege laten. Ik geloof dat het inmiddels wel duidelijk is wat men kan vragen.

 

Geloof toch echt dat dit niet al te moeilijk nederlands is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geloof toch echt dat dit niet al te moeilijk nederlands is...

 

Nee miss voor Kalou <_<

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geloof toch echt dat dit niet al te moeilijk nederlands is...

 

BELLY BOY

 

In maastricht zijn gewoon superveel buitenkweekers meer als 1,9 de gram krijg je der echt niet voor!!!!!!

En dan moet ie al goed geknipt zijn.

 

Enne met zakken wiet sjouwen doen we niet de sjop komt naar mij toe!! ieder jaar vaste datum wiet keuren lekker roken en verkopen.

 

Ik zal je wat grappigs vertellen ik verkoop ieder jaar zo`n 4 kilo aan de sjop en zo`n onsje kleine topjes (rotzooi) verkoop ik aan oom agent is een wijkagent die die rotzooi bij mij komt halen voor 1,5 euro de gram is ie de man. Als ie niet meer komt gaan we em blackmailen hahahahahaha.

 

mzlssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stekelekop

 

Woow gekke prijzen, woonde ik maar in maastricht.

Kweek je ook zelf?

echt, moet tog zalig zijn zo'n wietje voor een euro de gram.

Moet echt is afkomen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee miss voor Kalou <_<

 

gr ert

 

gast, wtf bedoel je hier echt mee? dat is me bij jou en flink wat anderen hier op 't forum wel vaker onduidelijk trouwens, zo moeilijk is het toch niet om gewoon in duidelijke zinnen te schrijven in plaats van dat dislectische geblaat wat aangevuld word met zelfbedachte afkortingen omdat mensen te beroerd zijn de moeite te nemen om een woord helemaal te typen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in rotterdam vragen ze voor 1 ons halfnatte wiet 340 euro,als kweker zit je in de regio rynmond dus byzonder goed, <_< :blink: 1 kilo voor 3000 euro kan makkelijk(wie minder krygt wordt genaaid),al is t slechte wiet,maakt hier niets uit,als t maar rookt,sad but true(sad voor de roker,perfect voor de kweker....)

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoals je al zei zijn witte soortjes de nr 1 in handel en overdrachten,er bestaat namenlijk een witte cultuur op het moment wat betreurenswaardig is,er zijn zoveel andere lekkere soortjes,maar het is wel duidenlijk dat het kweken van de meetste witte soorten vrij makkelijk is,er is een markt voor omdat zeker 75% van de inkoop berust op deze soortjes,PP en NLX'en staan aan top omdat deze snel klaar zijn,en ook wat opbrengen,deze soortjes kunnen ook meer verdragen en een reden geworden voor zeer grote kwekers om snel rijk te worden,als hobbykweker heb je de keuze volledig vrij om te kweken wat je wil...Zolang er grote plantages zullen bestaan en dito stekkenboeren,zullen de witte soortjes altijd populair blijven,mede door de stekken,die bijna uitsluitend uit witte soorten bestaan...

 

 

stekkenboeren zoeken gewoon naar planten die snel wortelen(enkele dagen) voor de rest kijken die naar niets. en de grote plantages kweken een soort die klaar moet zijn in 7 weken max. dus je kan al raden wat voor spul dit allemaal oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ert had het over kalou.

hij zei: 'nee mischien wel kalou' en daarmee reageerde hij op een berichtje van greengrower die zei dat men moest stoppen met prijzen vermelden en dat dat toch duidelijk nederlands was.

duidelijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Relaxx, Thanx.

Volgens mij was het niet zo moeilijk te begrijpen .

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier in rotterdam vragen ze voor 1 ons halfnatte wiet 340 euro,als kweker zit je in de regio rynmond dus byzonder goed, :whistling <_< 1 kilo voor 3000 euro kan makkelijk(wie minder krygt wordt genaaid),al is t slechte wiet,maakt hier niets uit,als t maar rookt,sad but true(sad voor de roker,perfect voor de kweker....)

 

Als het zo is dan wil ik mijn wiet daar ook verkopen in rijnmond, maar dat gaat zeker niet zomaar....??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...